Volledig startpakket met 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
M'n broer trekt over een tijdje in een nieuwe woning met z'n toekomstige vrouw en heeft een computer nodig. (krijgt hij cadeau) Hij werkt hier momenteel nog op een gedeelde All-in-One.

De computer zal voor standaard zaken als mail, internet en Office gebruikt worden maar hij zal het ook voor thuiswerken gebruiken d.m.v. een VPN-verbinding.
Voor het thuiswerken verder geen aparte (zware) programma's; gewoon Word, Excel etc.

Dus alle zaken wat betreft een computer zijn dus nodig; systeem, schermen, toetsenbord/muis, speakers en printer.

De standaard vragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk het standaard gebruik: internet, mailen, Office (veel Office) maar ook thuiswerken via VPN verbinding. Vanwege dat thuiswerken dus ook 2 beeldschermen. Qua programma's voor thuiswerken gewoon Office programma's.

Geen gaming.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Misschien liggen er hier thuis nog ergens speakers die ze kunnen gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Dus systeemkast met inhoud ( :P ), 2 schermen, toetsenbord/muis, printer en eventueel speakers.
Computer zal door 2 personen gebruikt worden (zij heeft al een laptop); zij gebruikt momenteel zo'n 230GB opslagruimte (ik gok inclusief W7 installatie) en zijn documenten-map beslaat zo'n 15GB momenteel. Dus of een grote SSD of een SSD + HDD combinatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot en lekker stil. En goed genoeg om een flink aantal jaren mee vooruit te kunnen.
Hebben zelf hier thuis een Dell All-in-One staan wat hem wel erg goed bevalt (clean, nauwelijks/geen kabels, geen aparte systeemkast etc.). Dus als bijv. een Intel NUC o.i.d. zou volstaan is dat ook zeker een optie.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het hele pakket (PC, schermen, toetsenbord/muis en printer maximaal €1000.
Maar mag uiteraard ook minder zijn. Speakers zijn ook nodig, als budget het toelaat ook nieuw, maar misschien hebben wij hier thuis ook nog wel wat liggen.

Dit lijkt heel veel op een eerdere situatie (Budget Dual Monitor setup)
waar deze PC uit kwam rollen (de Intel i3).
Kan natuurlijk precies hetzelfde weer kopen maar dat is niet heel erg logisch; (geen wifi-kaart nodig, te weinig opslaggeheugen; monitoren die niet meer in prijslijst staan etc.)
Ik kan prima een PC in elkaar schroeven en instellen, maar meest logische componenten bij elkaar zoeken heb ik jullie nodig.

Ik sta open voor meerdere systemen. Ik zat te denk aan volledig zelfbouw, Intel NUC o.i.d. of een kant-en-klaar systeem van bijv. Dell, HP of de dozenschuiver. (Omdat daar natuurlijk ook al Windows 7/8 op staat).

Even (aan de hand van de BBG van juli) snel bijeengeraapte volledige zelfbouw:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 108,89€ 108,89
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 47,-€ 47,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 31,47€ 31,47
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,05€ 60,05
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,50€ 18,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
1Crucial MX100 128GB€ 60,67€ 60,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,24

Toelichting:
- CPU: goedkoopste i3 met Intel HD Graphics 4600; lijkt me wel prettig i.c.m. 2 monitoren en zonder losse videokaart.
- Behuizing: relatief klein, de versie zonder USB 3.0 gebruikt m'n andere broer al een tijdje. Ook lekker strak en sober. Maar dit mag nog totaal wat anders worden mocht het logisch zijn. Kleiner bijvoorbeeld.
- Moederbord; goedkoopste Micro-ATX board met Displayport (waarom? Zie monitoren-verhaal hieronder)
- Rest van de componenten komen uit de BBG.

Dan de randapparatuur (2 schermen, toetsenbord/muis en speakers):
#ProductPrijsSubtotaal
2Dell P2314H€ 157,88€ 315,76
1Logitech Z130€ 19,60€ 19,60
1Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)€ 33,05€ 33,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,41

Totaal thuisbezorgd: zo'n €380
- Toetsenbord/muis: ook ervaring d.m.v. die andere broer. Op zich prima set.
- Speakers; er moet geluid uit komen maar het hoeft niet veel soeps te zijn. Een sub is ook niet nodig.
- Monitoren; een heikel punt:

Er moeten er dus 2 schermen komen. Een non-TN paneel lijkt me ook wel prettig in zo'n situatie.
Verder is het meubel waar de boel op komt te staan ook nog niet bekend en mogelijk veranderd dat ook nog wel de komende jaren. Dus enige verstelbaarheid is ook wel handig.
De goedkoopste IPS 1080p schermen zijn alleen verticaal kantelbaar. Pas vanaf deze Dell is het ook in de hoogte verstelbaar, naast deze LG en deze AOC.

Lijken mij heel mooie schermen, maar toch wel prijzig zo 2 stuks à €330.
(ter vergelijking; die LG 1080p IPS schermen bij die andere setup waren in de aanbieding voor €99 p/stuk).

Ik zit alleen wel met het probleem dat het moederbord dan een HDMI + DVI-D aansluiting heeft; en de monitoren DVI-D en Displayport. Daarom heb ik bovenstaand moederbord gekozen omdat die zowel DVI-D als Displayport heeft. Zo besparen we het gedoe met aparte kabels (en de compatibiliteit van DP met HDMI en DVI-D weet ik zo ook niet precies)

Dit alles kom ik uit bij €820 thuisbezorgd.

Doe ik een kleine barebone zoals de Intel NUC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 50,51€ 50,51
1Intel Next Unit of Computing (V3) (met 2.5" hdd space) Core i3-4010U€ 244,-€ 244,-
1Crucial CT102464BF160B€ 63,95€ 63,95
1Samsung 840 EVO mSATA 120GB€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,41

Thuisbezorgd voor zo'n €440 t.o.v. de €420 van de 'grote' kast.

Een kant-en-klaar systeem uit de winkel is wat moeilijker te kiezen; dat is namelijk maar net wat je tegenkomt. Bij bijvoorbeeld Dell krijg je dan voor €349 een iets mindere CPU en geen SSD, maar wel weer een W8 licentie en toetsenbord/muis-combinatie.
Van het prijsverschil zou je dus eventueel daar een SSD in kunnen plaatsen maar ik weet niet hoe makkelijk (technisch en qua garantie e.d.) gaat bij een Dell (of een kant-en-klaar systeem in het algemeen)
Aan een Windows 7 of 8 licentie kan ik misschien nog wel komen.

Printer:
Dit deel van het forum is daar geloof ik niet voor maar we houden dus max. zo'n €160 over voor een printer. Welke weet ik nog niet precies; ik dacht eerst aan een HP Photosmart aangezien die redelijk goed bekend staan; maar iemand die ik een 5510 cadeau heb gedaan (zat bij m'n laptop) zegt dat zijn 5510 vrij veel inkt verbruikt.
Printer moet overigens wel inkjet worden en geen laser; ze gebruiken de printer redelijk vaak en ook voor kleur e.d. Dan is laser minder geschikt. Plus er moet automatisch documentinvoer opzitten.

Iemand tips wat betreft dit alles? O-)
Dus wat qua system maar ook bijvoorbeeld de monitoren e.d.

Iemand tips?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou een ietw grotere SSD nemen, zij ietsjes sneller. Ik raad de 256GB versie aan.

Verder nog een losse koeler, zorgt voor meer stilte. Ik raad deze aan:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Verder prima, scherm is goed en voor de printer raad ik je aan naar Componenten Aankoop Advies te gaan op de bovenste te nemen in PriceWatch :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Piet91
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:57:
Ik zou een ietw grotere SSD nemen, zij ietsjes sneller. Ik raad de 256GB versie aan.
En duurder. Een 120GB SSD is perfecte maat voor deze combinatie. Ruim genoeg ruimte voor Windows en wat programma's.
En met hun hoeveelheid data moet er sowieso nog een HDD bij, en dus een 1TB versie.
Verder is die ook snel genoeg.
Verder nog een losse koeler, zorgt voor meer stilte. Ik raad deze aan:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
De i3 in dezelfde case (jup; de vorige build) is harstikke stil. Kwestie van even goed instellen.
Verder prima, scherm is goed en voor de printer raad ik je aan naar Componenten Aankoop Advies te gaan op de bovenste te nemen in PriceWatch :)
Scherm lijkt me inderdaad wel mooi; veel verstelmogelijkheden maar ook best duur, 2 stuks...

En inderdaad, de printer staat hier genoemd omdat die onder hetzelfde budget zit. :+

• Piet91
  • Niet online
Ik kwam deze behuizing ook nog tegen: pricewatch: Fractal Design Core 1100

Iets duurder dan de Core 1000 (zo'n €6 maar) maar IMHO wel mooier met die dichte voorkant.
Verder praktisch dezelfde kast geloof ik.

Misschien is het sowieso wel even slim om even te laten kijken naar behuizingen zodat ze zelf misschien wel kunnen kiezen; puur omdat het kan bij een zelfbouw-pc en omdat het smaakgebonden is.
Maar als je een zo strak mogelijke kast zonder opsmuk wil hebben valt de keus best tegen; alleen die BitFenix Prodigies zijn wel geinig, maar ook 2x zo duur.

Als hun laten kiezen überhaupt nut heeft; gok als zij die NUC zien dat ze direct die willen hebben; puur vanwege formaat.
Valt er eigenlijk dan wel wat voor te zeggen voor hun gebruik om zo'n groter systeem(kast) te nemen?

En verder niemand met opmerkingen over moederbord, CPU of schermen? O-)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
uhm ga eens kijken wat voor kabels bij de schermen worden geleverd? :P

• Piet91
  • Niet online
redbullet schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:45:
uhm ga eens kijken wat voor kabels bij de schermen worden geleverd? :P
Displayport- en VGA-kabel. Mochten die schermen het worden dus even ergens een DVI-D kabel scoren.

Hoezo? Omdat volgens jou alles dus nu wel prima is gekozen? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 06-08-2014 15:40 ]

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Vraag me af waarom je niet gewoon voor een Mini ATX systeem gaat, lekker klein.

• Piet91
  • Niet online
Elaynegalad schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:55:
Vraag me af waarom je niet gewoon voor een Mini ATX systeem gaat, lekker klein.
En dan in bijvoorbeeld zo'n soort kast? pricewatch: Cooler Master Elite 120 Advanced Zwart

Tja; het is natuurlijk wel kleiner, maar ik vind zo'n kast eigenlijk ook niet wat.
Om van dat kleine formaat optimaal gebruik te kunnen maken moet zo'n ding eigenlijk in een bureau/kast o.i.d passen en dat is nog maar zéér de vraag of dat kan straks.
(Bij een andere bouw (Keet PC) past het precies onder de bar en daar heeft het dus nut)

Kan dat niet en moet hij op de grond staan (grote kans) dan vind ik het juist een onpraktisch iets, omdat het dan zo laag bij de grond zit (voor aan/uit zetten, USB e.d. gebruiken enz.)
Bovendien zijn Mini-ITX moederborden met geschikte aansluitingen een stuk duurder.

Is dus wat mij betreft meer het Fractal 1100 / BitFenix Prodigy o.i.d. of een Intel NUC.

Al valt er dus voor hen eigenlijk weinig voor te zeggen om voor zo'n grotere kast te gaan i.p.v. een NUC;
een NUC kan alles wat zo'n groot systeem kan, kan weggewerkt worden en is maar €20 duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 06-08-2014 15:14 ]

• Elaynegalad
In de Intel Nuc past helaas geen "harde schijf" in, maar dit kun je eventueel oplossen door een externe hdd aan te schaffen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
Die past er dus wel in. Een 2,5" Laptop schijf. Staat N.B. in de titel van het product 8)7 . Als ik het zo lees zou ik ook voor de NUC gaan. Er is eigenlijk te weinig geld voor een ITX-bak en de eisen zijn ook erg laag. Ik ben het eens dat je voor zo'n ITX bak een goede kast moet hebben waar deze in kan, zoals bijvoorbeeld een IKEA kast met van die vierkante hokjes, dat gaat ideaal.

• Elaynegalad
GENETX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:31:
Die past er dus wel in. Een 2,5" Laptop schijf. Staat N.B. in de titel van het product 8)7 . Als ik het zo lees zou ik ook voor de NUC gaan. Er is eigenlijk te weinig geld voor een ITX-bak en de eisen zijn ook erg laag. Ik ben het eens dat je voor zo'n ITX bak een goede kast moet hebben waar deze in kan, zoals bijvoorbeeld een IKEA kast met van die vierkante hokjes, dat gaat ideaal.
oke my bad, zat naar de eerste generatie nucs te kijken.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Opmerking;

Juist als je veel print zou ik toch een kleurenlaser willen aanbevelen, voor mij nooit meer een inktjet :O
Heb zeer goede ervaringen met Samsung, liefst met netwerkaansluiting zodat iedereen er gebruik van kan maken 8)
Per afdruk scheelt dit enorm in de kosten 8) en foto's zien ook nog redelijk uit, documenten zijn van pro druk kwaliteit _/-\o_ (voor €140,00 thuis)

pricewatch: Samsung SL-C410W

[ Voor 15% gewijzigd door keur0000 op 06-08-2014 15:43 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Piet91
  • Niet online
keur0000 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:41:
Opmerking;

Juist als je veel print zou ik toch een kleurenlaser willen aanbevelen, voor mij nooit meer een inktjet :O
Heb zeer goede ervaringen met Samsung, liefst met netwerkaansluiting zodat iedereen er gebruik van kan maken 8)
Per afdruk scheelt dit enorm in de kosten 8) en foto's zien ook nog redelijk uit, documenten zijn van pro druk kwaliteit _/-\o_ (voor €140,00 thuis)

pricewatch: Samsung SL-C410W
Van wat ik heb begrepen:

Laserprinter:
Voordelen; goedkoper bij veel (zwart-wit) printen, tekst is scherper en blijft langer op papier staan (vervaagt minder snel), verstandiger bij heel weinig printen (geen opdrogende inkt).
Nadelen: over het algemeen duurder en duurdere toners (welke dus wel weer langer meegaan; heft elkaar op?) en niet zo geschikt voor foto's.

Inkjet:
Voordelen: erg geschikt voor foto's, goedkoper.
Nadelen: bij veel (zwart-wit) printen duurder uit, kan uitdrogen bij weinig gebruik.

Dan is het dus een beetje twijfel waar het omslagpunt ligt van weinig/veel printen. Maar dat foto's beter op inkjet zijn en ze ook veel wil scannen (automatisch documentinvoer) zal het wel gewoon een inkjet worden.
Zeker omdat de goedkoopste laserprinter met die functies begint bij €150.

En ik heb ook eens die NUC vergeleken met de 'normale' kast; maar zo'n CPU van de NUC is toch wel een flink stuk minder; scoort zo ongeveer de helft van de normale i3-4330 (de 4010U van de NUC is vergelijkbaar met een Celeron desktop-CPU).
Bovendien zit er dus ook geen DVD-drive in. Dus dan betaal je meer voor duidelijk minder; puur en alleen omdat de kast dan kleiner is...

EDIT: na overleg wordt het toch maar een gewone kast. Zij gebruikt de DVD-speler toch wel vaak en dan is zo'n losse speler ook niet echt praktisch. Plus zo'n los ding met kabel doet het hele 'kleine NUC' idee sowieso te niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 06-08-2014 23:17 ]

• Piet91
  • Niet online
Na alle onderdelen nog eens 1 voor 1 langs gegaan te zijn ben ik op het volgende uitgekomen
De Intel NUC is het niet geworden; zij gebruikt toch regelmatig de optische drive en dan wordt het hele compacte idee ook teniet gedaan; beetje rommelig zo'n los ding. Bovendien werd werd het allemaal toch een stuk duurder voor een stuk minder krachtig systeem. (de i3 in zo'n NUC scoort zo ongeveer de helft van de onderstaande i3).

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1100€ 35,-€ 35,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,-€ 60,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,36€ 18,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,58

Toelichting:
- CPU: zoals gezegd; goedkoopste i3 met HD4600. Met 2 1080p monitoren lijkt me dat wel handig; een Celeron o.i.d. lijkt me (naast de mindere iGPU ook voor de langere termijn minder geschikt)
- Moederbord: goedkoopste 1150 bord met Displaypoort. Een geschikt B85 moederbord begint bij zo'n €60 en biedt geloof ik niet echt voordeel.
- Harde schijf; overgenomen van de BBG. Eveneens goedkoopste HDD van 1TB.
- Behuizing: lekker strak en eenvoudig. Deze gekozen i.p.v. de Core 1000 vanwege de dichte voorkant.
- Werkgeheugen; genoeg en goedkoop. :P
- Optische drive: overgenomen van BBG. Zij heeft sowieso een optische drive nodig.
- Voeding: overgenomen van BBG.
- SSD: goedkoopste 120~ish SSD. Samsung 840 120GB is even duur, maar ach; hier heb je 8GB extra. :P

Dan randapparatuur. Onveranderd.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,41

- Monitor is op 2 na goedkoopste 1080p IPS scherm in de PW die verstelbaar is. Toch wel handig als je gaat thuiswerken en bureau nog onbekend is en kan veranderen.
- Speakers; lijken me wel redelijke exemplaren.
- Toetsenbord/muis-combi; heeft m'n andere broer ook. Is wel goed.

Totale kosten: zo'n €805 thuisbezorgd. Ik weet nog niet of ik aan een W7/W8 licentie kan komen maar zo nee, dan hou ik nog maar zo'n €100-110 over voor de printer. (W8 kost zo'n €80).
Bovenstaande laser wordt 'm dan niet. Lijstje betaalbare printers met automatisch documentinvoer wordt sowieso klein dan.

Maar over de pc en randapparatuur nog opmerkingen?
Of heb ik blijkbaar in een keer wat goeds kunnen samenstellen? :o

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Je zou de pricewatch: Asus DRW-24F1ST Zwart kunnen pakken ipv. de LG aangezien deze bij minder winkels is en minder goed verkrijgbaar.

• MK_
  • Niet online

MK_

Nah, ik zou gaan voor de Samsung, nog goedkoper!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Piet91
  • Niet online
Heb uiteindelijk een goede W8-licentie kunnen regelen; dus die kostenpost is er gelukkig niet meer.

Als er dus blijkbaar niets op aan te merken is gaat leg ik ze dit spul voor.

Daarna nog eens een printer uitzoeken...

• MK_
  • Niet online

MK_

Dan blijft er nog zo'n €180-€190 over voor een printer (aangezien W8 niet hoeft, na inktjet en automatische documenteninvoer kom ik uit bij deze:
pricewatch: HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One
Nu weet ik uit ervaring dat een HP Photosmart de inktcardrigers ongeveet opeet, maar bij dr Officejet lijkt me.dit minder. Verder is het nog een Fax (jeej :)), kan hin dubbelzijdig kopieren en scannen. Ik zie wel dat de USB-kabel los aangeschaft moet worden, maar dit zal niet duur zijn.

• Piet91
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:23:
Dan blijft er nog zo'n €180-€190 over voor een printer (aangezien W8 niet hoeft, na inktjet en automatische documenteninvoer kom ik uit bij deze:
pricewatch: HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One
Nu weet ik uit ervaring dat een HP Photosmart de inktcardrigers ongeveet opeet, maar bij dr Officejet lijkt me.dit minder. Verder is het nog een Fax (jeej :)), kan hin dubbelzijdig kopieren en scannen. Ik zie wel dat de USB-kabel los aangeschaft moet worden, maar dit zal niet duur zijn.
Die kom ik ook veel tegen inderdaad. Stevig geprijsd maar dan zit er ook alles op wat je maar zou willen geloof ik.

Inclusief tot 50 papieren dubbelzijdig kopiëren/scannen, automatisch dubbelzijdig printen, print vrij snel en schijnbaar ook vrij goedkoop printen. Wel een bakbeest.

En dankzij de nu verkregen W8 licentie valt die nog onder het budget; maar dan heb ik het budget dus ook helemaal opgemaakt. :$ :X

Maar er zijn ook blijkbaar weer nieuwere versies van; zoals de 8610, 8620 en 8630, waarvan de 8610 net onder de prijs van de 8600 zit.

Kwam ook deze tegen: pricewatch: Epson Workforce WF-3520DWF
Stuk goedkoper en kan bovenstaande ook allemaal. (max 35 papieren dubbelzijdig kopiëren/scannen)
EDIT: maar als ik dan bijvoorbeeld op 123print kijk zijn daarvan de cartridges dus stuk duurder.

Lastig dus allemaal, maar ga dus denk ik toch maar voor inkjet i.p.v. laser.

EDIT: De HP 8600 Plus was middenmodel (daaronder de 8600, daarboven de 8600 Premium) en hetzelfde geldt voor de 8620. De 8620 is een stuk duurder en de 8610 valt wel weer in budget. Maar daar kan maximaal 35 pagina's tegelijk gescand/gekopieerd worden. Dus ik denk dat uiteindelijk de 8600 Plus toch de beste keus is.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 08-08-2014 18:59 ]

• Piet91
  • Niet online
De uiteindelijk keus die ik net naar hen heb gemaild:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1100€ 35,-€ 35,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,-€ 60,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,36€ 18,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,58

Totaal thuisbezorgd: €423.

Randapparatuur (inclusief printer):
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One€ 181,44€ 181,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,85

Totaal thuisbezorgd: €563

Totaal: €986. Dus budget er helemaal doorheen gejaagd. :X

• MK_
  • Niet online

MK_

Haha :)

Prima systeempje, zal je broer (en zijn toekomstige vrouw) veel plezier mee hebben!

• Piet91
  • Niet online
Setup is al een tijdje in gebruik; ze zijn er tot nu toe tevreden mee
(althans; heb geen negatieve berichten gehoord :+ )

Zit nog wel met een oud ADSL modem/router te klooien om die als AP te gebruiken; want hun KPN modem reikt niet ver genoeg.

Maar nu en vraag; de testcartridges van de HP printer (pricewatch: HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One) raken denk ik op want ik kreeg de vraag waar ze die het beste/goedkoopste konden bestellen.

Ze kunnen uiteraard een winkel binnenstappen maar ik zit ook even op internet te kijken.
Bijvoorbeeld 123inkt lijkt aardig goedkoop.
Ze bieden zowel originele exemplaren als huismerken aan.

Is zo'n huismerk aan te raden of moeten ze het maar bij HP cartridges houden?

(Wij krijgen hier cartridges dus heb ik nog nooit bij stilgestaan waar Tweakers zoiets zouden kopen)

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb geen idee, ik heb altijd de originele :)

XXL pakken zijn meestal het voordeligst:
pricewatch: HP 950XL/951XL Combo Pack

• Piet91
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:16:
Ik heb geen idee, ik heb altijd de originele :)

XXL pakken zijn meestal het voordeligst:
pricewatch: HP 950XL/951XL Combo Pack
Als je naar originelen kijkt is die pack inderdaad goedkoper (niet geheel verrassend natuurlijk :+ ):

Zwart (€26.50) + Cyaan (€20.50) + Magenta (€20.50) + Geel (€20.50) = €88 bij 123inkt.
Hun huismerk XL multipack kost €49.50.

Ben dus ook aan het rondkijken naar ervaringen met 123 huismerk cartridges maar meningen zijn haast 50/50 positief/negatief. Altijd handig. :')

• MK_
  • Niet online

MK_

Piet91 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:33:
Ben dus ook aan het rondkijken naar ervaringen met 123 huismerk cartridges maar meningen zijn haast 50/50 positief/negatief. Altijd handig. :')
Daar kan ik je niet mee helpen, ik haal altijd de echte :*)

Heeft die HP trouwens geen fotozwart nodig? Onze namelijk wel :(

• Piet91
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:43:
Daar kan ik je niet mee helpen, ik haal altijd de echte :*)
Neig er ook naar om hun maar gewoon originele aan te raden. Als het voor mezelf was kon ik nog wel een keer proberen maar wil anderen niet met problemen opzadelen.
Heeft die HP trouwens geen fotozwart nodig? Onze namelijk wel :(
Fotozwart? Nog nooit van gehoord.

Maar nee, deze printer slikt alleen zwart, magenta, cyaan en geel. Eventueel in XL-formaat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Piet91 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:10:
[...]
Neig er ook naar om hun maar gewoon originele aan te raden. Als het voor mezelf was kon ik nog wel een keer proberen maar wil anderen niet met problemen opzadelen.
Dat kan je ook het beste doen. Ik heb wel eens vaker gehoord (niet uit eigen ervaringen) dat de kleuren van huismerken minder zijn. Kan natuurlijk ook een fabeltje zijn :)
[...]
Fotozwart? Nog nooit van gehoord.

Maar nee, deze printer slikt alleen zwart, magenta, cyaan en geel. Eventueel in XL-formaat.
Yep, onze HP slikt 5 van die lekker dure cartridges :( Naast de Zwart en CMY (364XL) heb ik ook nog een fotozwart nodig. Bij elkaar bijna 100 euro, bijna evenveel als de printer heeft gekost :(

• Piet91
  • Niet online
Pas bij hun geweest en moest wel even slikken toen ik zag hoeveel zij had geprint...maar goed dat ik deze printer heb gekozen. :P
Ze had dus overigens zwart inkt op en heeft toch huismerk gekozen. We'll see hoe dat uitpakt.

Ander probleem is mij niet gelukt om op te lossen. Hun KPN modem/router heeft onvoldoende bereik. Was van plan om een oude router die hier nog lag in te stellen als AP maar dat wilde niet lukken. De guide op Tweakers was zeer handig, maar geen succes. Verste wat ik kwam was alles ingesteld en vervolgens niet die router meer op z'n IP-adres kunnen bereiken. Als je probeerde te verbinden bleef het ook op IP-adres verkrijgen staan en werd aangegeven dat verbinding niet stabiel was.

Ik was er wel klaar mee, ga morgen naar de Aldi. Die hebben voor €25 een repeater die je ook als AP kunt inzetten. Hopelijk lukt het daar wel mee.

Voordeel is overigens dat die ook 5GHz. ondersteund en lekker klein is; rechtstreeks in stopcontact. Netwerkaansluiting zit er pal naast in contactdoos dus uiteindelijk nog een stuk netter ook dan een normale router met kabels en dergelijke...

Kon er ook een uit China halen voor nop (die van Action/Aldi zijn ook gewoon rebrands) maar om die dan vervolgens 24/7 in stopcontact te hebben zitten...
Plus levertijd die je moet uitzitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 01-11-2014 02:17 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Let er wel op dat repeaters niet alles zijn, wat ze doen is zwak Wifi-signaal opvangen er weer (ietsjes verstrerkt) doorsturen.

Standaard routerfuncties in een modem van een provider zijn sowieso drie keer niks, traag en onstabiel.

Of begrijp ik je fout en ga je de range extender inzetten al een soort van router (modem-->LAN-->RE in routerfunctie). Geen idee of deze RE deze functie heeft, maar de dualband Asus RP-N53 die ik heb gehad had deze functie wél.

Als je hem als gebruikt zoals ik hierboven net vermelde (als een router) zorg dan dat je het internet van de modem disabled, anders gaan ze elkaar storen.

Pagina: 1