Hoesje nodig voor de iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
Hoi, ik zit nog steeds in dilemma met mijn Iphone wel/geen bescherming.
Heb een flipcase geprobeerd, maar dit vind ik zo niet ergonomisch, totaal onhandig, een hardcase liet los bij mij, een gelcase is dan de beste oplossing, maar dit trekt enorm veel stof aan wat indirect ook hele tijd op je scherm komt. Nu gebruik ik hem naakt en dit werkt fantastisch, nu was ik vandaag in een winkel. Die zeiden dat je Iphone glas (voor/achterkant) kan barsten/breken/scheuren als je gaat fietsen of als je een strakke spijkerbroek aan hebt.. Ik had er nog nooit van gehoord, hij zei dat dit ook is als je hem met achterkantje in je zak hebt. Volgens hem was de enige oplossing een bookcase. Hoe denken jullie hierover? Daarnaast gebruik ik geen screenprotectors meer wegens negatieve ervaringen, en heb gehoord dat Iphone 5s glas enorm krasvast is, ken trouwens veel mensen die ook geen folie hebben en die ook geen krassen hebben. Sommige doen hem zelfs met sleutels en en al in dezelfde zak, dit doe ik overigens niet. Ook hij zei dat screenprotectors op elke telefoon moeten. Kortom heb ik mij laten bang maken omtrent deze 2 zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik denk wel dat je bang heb laten maken. Ik ken geen gevallen van iPhones die gebarsten/gebroken zijn wanneer ze in een te strakke spijkerbroek zaten. Je hebt volgens mij aardig wat kracht nodig om een dergelijk toestel met je handen in 2 stukken te breken.

Ik denk dat deze verkoper jou gewoon wat probeerde aan te smeren.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
Verkoop truck 1 0 1
Ik kan mij niet voorstellen dat dit kan gebeuren, maar goed stel je wilt het toch wel doen dan zou ik dus

A : Screenprotectors op internet via ebay kopen
B : Hoesjes hetzelfde

In de winkel zijn ze veel te duur.

Mijn mening :

Telefoon is een gebruiksvoorwerp, Komt vroeg of laat altijd een krasje of iets op.
En in waarde dalen ze ook wel.
En dan is het allemaal nog dikker en lomper dan het al is, met een cover of iets in die trend

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 05-08-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Screenprotectors heb je bij de meeste smartphones eigenlijk niet nodig, omdat ze zeer hard glas hebben, het alom bekende Gorilla Glass. Nu kan ik wel een paar telefoons bedenken die wat zachter glas hebben, maar de iPhones hebben dat niet.

De voor of achterkant laten breken kan wel als deze in een te strakke spijkerbroek zit, en je deze spijkerbroek vervolgens met enkele stenen in de centrifuge gooit, of er overheen rijdt, of een paar keer tegen een tafel slaat.

Maar bij het normaal dragen van genoemde broek, nah, tegen de tijd dat je telefoon mogelijk stuk kan gaan, heb je je telefoon allang uit je broek gehaald, gezien je anders een telefoon in je been hebt zitten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dennis_rsb schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:31:
Die zeiden dat je Iphone glas (voor/achterkant) kan barsten/breken/scheuren als je gaat fietsen of als je een strakke spijkerbroek aan hebt..
Dat kan niet; daarvoor moet je 'm ver buigen. Die glaslaag is enigszins flexibel.

Ik heb eens een iPhone 5 gehad met een knik erin (hoe, geen idee) maar het glas hield 't prima vol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor de snelle reacties, gelukkig dat ik voor niets bang ben, hij kwam idd wat over dat hij mij zo snel mogelijk iets duurs (bookcase van enkele tientjes) wou aansmeren. En hij kwam op mij ook niet echt over als iemand die zeer veel verstand van alles had. Dus ik kan hem gewoon naakt in mijn (strakkere) spijkerbroek doen en er mee fietsen? En evt. krasjes op het scherm, als het zou gebeuren door iets wat er perongeluk op valt, en je hebt een ondiep krasje, ik denk dat dit niet eens opvalt bij normaal gebruik? Zo ver ik nu alles beredeneer is het enige risico om hem naakt te gebruiken/je broek te steken, dat als hij valt de kans groter is dat het scherm kapoet is/de elektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mijn Lumia 820, welke volgens mij geen Gorlla Glass heeft, zit inmiddels onder de kleine krasjes, en 1 wat diepere. Alleen die diepere zie ik soms als de zon erop valt, maar verder merk je het niet echt.

Met een hoesje is de kans kleiner dat ie sneuvelt bij een flinke stuiter, echter, dat ligt ook aan het hoesje uiteraard. De dikkere leren hoesjes met veel "body" dempen natuurlijk meer dan een plastic ding die je er simpelweg omheen klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

Mystikal

It never hurts to help!

dennis_rsb schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:42:
Dus ik kan hem gewoon naakt in mijn (strakkere) spijkerbroek doen en er mee fietsen?
Wat jij allemaal naakt doet in je vrije tijd, moet je zelf weten. Maar laat ons er buiten :+

On a serious note:
Maak je niet druk, deze man wilde gewoon wat verkopen. Goed dat je even checkt of het inderdaad zo is.
Een iphone gaat niet zo maar kapot. Krasjes en stofjes blijf je toch houden. Zoals al gezegd is. Het is een gebruiksvoorwerp.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Haha de iphone naakt ofcourse ;) Ach in principe zover ik weet krijg je niet zomaar krasjes van normaal broekzak gebruik, mijn oom heeft op zijn 3 jaar oude Iphone een paar krasjes, die niet opvallen als hij aanstaat, maar die gooit zijn sleutels en alles in een zak, en dat ding krijgt veel te voortduren met camerawerk. Maar ik vind hem nu zo heerlijk in gebruik zeg, een flipcase is niet mijn ding, ook al is hij dan beter beschermd (tegen vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gorilla Glass is ook het spul dat ze op de spaceshuttle gebruiken. Vrij sterk gehad spul. Er komt eerder een deuk in je casing dan in je glas.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Stel dat dat gebeurt, ooit, dan kun je er toch alsnog een case overheen doen, dan zie je dit niet toch? Maar een deuk in je case gebeurt dit makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mwah, mijn erg oude ipod nano, derde generatie ofzo, had op het laatst wel 2 of 3 deuken, en mijn LG P990 is eens vrij hardhandig in aanraking gekomen met uitstekend stukje hoekprofiel, resultaat is een leuke L in mijn case en een miniscuul deukje in de accu.

Maar doorgaans moet je echt behoorlijk je best doen wil je je telefoon een deuk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 10:16
Voor strakke broeken en fietsen moet je niet zo bang zijn, ik zou eerder bang zijn voor vallen. Dat is wel een bewezen killer voor telefoons en daarom heb ik wel een hoesje :) maar dan niet zo'n openklap ding maar een voor alleen de zij en achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Er waren toch laatst wel berichten over een telefoon die kon barsten (glas of de hoeken) door in te strakke broeken oid?

En mijn Lumia 1020 heeft wel Corning® Gorilla® Glass 3, en ook daar zit een kras op, dus heel resistant is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:19:
Er waren toch laatst wel berichten over een telefoon die kon barsten (glas of de hoeken) door in te strakke broeken oid?

En mijn Lumia 1020 heeft wel Corning® Gorilla® Glass 3, en ook daar zit een kras op, dus heel resistant is dat ook niet.
Mwah, volgens mij waren dat Sony's met panelen die onder veel interne stress stonden. Zodra je die in een te strakke broek stonden werd het ze te veel en ploften ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Inmiddels bezig met mijn 4e iPhone (2G, 3G, 4S, 5s), mijn honderdste strakke spijkerbroek, een aantal jaar fietsen en nog nooit problemen gehad met krassen of barsten in het glas.

Denk dat als dat het geval was geweest, dat Apple dan wel wat meer claims had gehad...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ook al bijna 6 jaar iPhones (3G/4/5) en eigenlijk altijd zonder enige vorm van bescherming.
Strakke spijkerbroek of niet, totaal geen last van krassen of zo.

Natuurlijk helpt je telefoon laten pleuren op stenen vloer (vanaf 2 meter) niet echt mee...
Maar ja lang leven de inboedelverzekering...

Bij normaal gebruik totaal geen last van krassen/butsen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor de reacties, dan ga ik hem gewoon lekker zo gebruiken en eventueel als ik bang wordt voor vallen, even de tpu case eromheen. Mijn galaxy ace 2, die heeft een paar ondiepe krasjes, maar die is een paar keer hard gevallen. En daar heb ik van geleerd, vaak op het moment die telefoon uit zo insteekhoesje wou halen viel hij wel eens. Dus die insteekhoes gebruik ik alleen bij die oude ace 2, bij de iphone nu naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Heb wel een andere vraag, ik las ergens dat de iphone 5s, saffierglas op de cameralens heeft. Dus ik hoef niet bang te zijn dat de lens krasjes krijgt doordat je hem op tafel legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
dennis_rsb schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:22:
Heb wel een andere vraag, ik las ergens dat de iphone 5s, saffierglas op de cameralens heeft. Dus ik hoef niet bang te zijn dat de lens krasjes krijgt doordat je hem op tafel legt?
Ik zou altijd een beetje oppassen. Maar dat klopt. Het is op diamand na het hardste materiaal, wat wil zeggen dat het ongelofelijk moeilijk krast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ja ik ga hem niet express op een stenen tafel laten glijden of ergens tegen aan mee meppen haha. Gewoon normaal gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 06-08-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:49:
Ja ik ga hem niet express op een stenen tafel laten glijden of ergens tegen aan mee meppen haha. Gewoon normaal gebruik.
Heb je je (i)Phone wel s op een stenen vloer / straat laten stuiteren?

Dan ben je blij als je dat lullige hoesje van 10 euro om je telefoon van 700 euro hebt zitten kan ik je vertellen :)

On topic, een screenprotector is meer voor het "veilige gevoel" dan dat het nodig is.
De "Mohs schaal" geeft hier uitleg over. => http://wetenschap.infonu....heidsschaal-van-mohs.html

Samenvattend : Gorilla glas (iphone) is een 6,8 op de schaal van Mohs, messen, sleutels en munten etc zitten daaronder. Dit betekent dat een mes/sleutels/munten etc. gorilla glass niet kunnen beschadigen.

Zand zit boven de 6,8, dit betekend dat wanneer er korrels zand in je broekzak komen, of je laat je iphone vallen en er ligt een stukje zand oid, je scherm wel kan krassen.

Puur saffier (hetgeen voor zover bekend is is verwerkt in de home button van de iphone 5s en de camera lens), zit op een 9 en is na diamant het sterkste materiaal dat er is. Hetgeen dus betekent dat dit in principe onkrasbaar is.

Over breken zegt dit allemaal niets, dus ik blijf mijn hoesje lekker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Heb je je (i)Phone wel s op een stenen vloer / straat laten stuiteren?

Dan ben je blij als je dat lullige hoesje van 10 euro om je telefoon van 700 euro hebt zitten kan ik je vertellen :)

On topic, een screenprotector is meer voor het "veilige gevoel" dan dat het nodig is.
De "Mohs schaal" geeft hier uitleg over. => http://wetenschap.infonu....heidsschaal-van-mohs.html

Samenvattend : Gorilla glas (iphone) is een 6,8 op de schaal van Mohs, messen, sleutels en munten etc zitten daaronder. Dit betekent dat een mes/sleutels/munten etc. gorilla glass niet kunnen beschadigen.

Zand zit boven de 6,8, dit betekend dat wanneer er korrels zand in je broekzak komen, of je laat je iphone vallen en er ligt een stukje zand oid, je scherm wel kan krassen.

Puur saffier (hetgeen voor zover bekend is is verwerkt in de home button van de iphone 5s en de camera lens), zit op een 9 en is na diamant het sterkste materiaal dat er is. Hetgeen dus betekent dat dit in principe onkrasbaar is.

Over breken zegt dit allemaal niets, dus ik blijf mijn hoesje lekker gebruiken :)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, nee heb hem nooit laten vallen. Mijn ace 2 wel toen het donker was en ik hem uit mij sleeve wou halen, juist toen viel hij, chromen rand beschadigt, klein deukje en misschien paar krasjes op het scherm die je niet ziet als hij aanstaat. Maar dit is lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:40:
[...]
Het is wel heel knap als je alleen het cameralensje of de homebutten weet te breken :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Een Iphone die 'breekt' als je hem los in je broekzak doet? ;-)

Nah, Apple maakt hun producten wel iets steviger dan dat. Vermoedelijk heb je te maken gehad met Kletskoek™.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:18:
[...]

Het is wel heel knap als je alleen het cameralensje of de homebutten weet te breken :+
ik heb het nog niemand zien doen ;) maar dit was de theoretische uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
CyBeR schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:37:
[...]

Dat kan niet; daarvoor moet je 'm ver buigen. Die glaslaag is enigszins flexibel.

Ik heb eens een iPhone 5 gehad met een knik erin (hoe, geen idee) maar het glas hield 't prima vol.
Heel simpel: been there, done that. Ja, ik had mijn iPhone (4) in mijn broekzak, en ben vervolgens gaan zitten. Krak was over. Het nadeel is voornamelijk dat je met je 5s wat paranoïder bent :(

Overigens een ander nadeel met de 4 en spijkerbroeken: de telefoon tekent duidelijk af in de stof, en zorgt uiteindelijk voor gaten...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DiedX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Overigens een ander nadeel met de 4 en spijkerbroeken: de telefoon tekent duidelijk af in de stof, en zorgt uiteindelijk voor gaten...
Dat klopt, maar dat heb ik tot dusverre met álles wat ik altijd bij me draag. Telefoons (inclusief 3G met afgeronde hoeken), zakmes, portemonnaie, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
De enige waar een screen protector goed voor is, is tegen lichte krasjes.

En ja een strakke broek en een barst kan wel, als iets tegen die broekzak stoot ofzo, maar daar help geen enkele bescherming tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb een gelcase gekocht, ondanks ik dat niet echt van plan was, ik vind wel dat hij lekkerder vast pakt op deze manier. Kan het kloppen dat er meer stofjes op het scherm komen dan naakt gebruiken? Of zou dit komen door de muvit screenprotector die er bij zat, dat die stof aan trekt? Ik weet dit niet zeker, maar er zit makkelijk pluisjes op het scherm. Verder bevalt hij goed. Het gaat om deze case http://www.ritel.nl/muvit...-minigel-case-transparant . Beetje goede case? :) verder wil ik iedereen bedankt met alle reacties tot op heden, top.

[ Voor 18% gewijzigd door dennis_rsb op 09-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mizgala28 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:56:
De enige waar een screen protector goed voor is, is tegen lichte krasjes.

En ja een strakke broek en een barst kan wel, als iets tegen die broekzak stoot ofzo, maar daar help geen enkele bescherming tegen.
Een tempered glass protector helpt wel tegen de eerste stoot. Maar ja, iedereen doet toch wel hun telefoon met de glaskant richting lichaam? 8)7

Ik heb een tempered glass protector in combinatie met een aluminium bumper. Heeft me al een half dozijn keer uit de penarie geholpen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 14:39
Hoedje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:44:
Het is op diamand na het hardste materiaal, wat wil zeggen dat het ongelofelijk moeilijk krast.
Diamant is volgens mij niet het hardste materiaal dat er is en saffier staat zeer zéker niet op nummer twee :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Diamant is volgens mij niet het hardste materiaal dat er is en saffier staat zeer zéker niet op nummer twee :)
Saffier is alles behalve nr 2, er zijn hardere materialen.

Echter is diamant sowieso wel de hardste van nature voorkomende materiaal die er is op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Klopt helemaal, Saffier zit een treedje lager op de schaal van Mohs: Wikipedia: Hardheidsschaal van Mohs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
Leuk filmpje over saffier;

[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-08-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:55
DiedX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Heel simpel: been there, done that. Ja, ik had mijn iPhone (4) in mijn broekzak, en ben vervolgens gaan zitten. Krak was over. Het nadeel is voornamelijk dat je met je 5s wat paranoïder bent :(
Dan is het glas al verzwakt geweest door een eerdere val denk ik.
Heb zelf met mijn 5S ondervonden hoe sterk het glas eigenlijk wel niet is, er is een heftruck ( eigen gewicht 4.5T ) overheen gereden op een niet heel vlakke beton vloer.
Het hele ding was krom, ter hoogte van lightning connector en sim sleuf zaten knikken en het aluminium er om heen was gescheurd, maar het glas was heel, ook de achterkant en zelfs de iPhone werkte zelf ook nog prima.
Enige hoesje wat er om heen zat was een zacht gel hoesje omdat ik nog zat te wachten op een goede van eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik60
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:56
Het glas van een iphone is zeker wel sterk genoeg om een broekzak te overleven, zonder enige twijfel. Wat ik wel zou doen is een dunne screenprotector te kopen, omdat je met een kale iphone zeker krassen krijgt, en niets is fijner dan een screenprotector erafhalen en dan weer een zo goed als nieuwe telefoon hebben. Mijn iphone 5 was een jaar oud en had helaas al behoorlijke krassen opgelopen omdat ik geen screenprotector gebruikt hebt. Achteraf natuurlijk wel spijt van.

Maar breken zal hij in je broekzak niet doen. Als je dat wel zou willen, raad ik de sony xperia z ultra aan. (is me 2 keer overkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breken lijkt mij een beetje extreem. Ben absoluut geen fan van apple maar wat de verkoper zei lijkt me overdreven, stel dat je gaat zitten met je iphone in je broekzak, en hij breekt, had je dat waarschijnlijk ook voorgehad met een andere smartphone. Het is ook zo dat gel cases, screen protectors en die dingen niet veel helpen bij een hoop kracht, buiten een hard cover zal het hoesje of de laag niet veel extra stevigheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Als ik lees wat voor dingen met hun telefoon meemaken of doen, dan verbaas ik mijn hier altijd over.

De ene laat zijn telefoon van de tafel vallen en die is gelijk stuk, de ander laat hem van 3 hoog vallen en gaat er gewoon mee verder zonder problemen.

Of je wel of niet een hoesje meent, zal dus aan je wensen en persoonlijk gebruik liggen. Als je gewoon zuinig op je spullen bent, dan zal het veelal niet nodig zijn. Of als je te bang bent en voor "die ene keer dat" zoiets kan gebeuren en zekerheid wil, dan neem je wel een hoesje.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Saffier is alles behalve nr 2, er zijn hardere materialen.

Echter is diamant sowieso wel de hardste van nature voorkomende materiaal die er is op aarde.
Saffier (aluminiumoxide, korund, robijn) is met een Mohs-index van 9 de op één na hardste natuurlijk voorkomende mineraal na diamant (bron: wikipedia). Andere materialen (niet natuurlijk voorkomende mineralen dan kennelijk) kunnen inderdaad harder zijn, maar in de dagelijkse praktijk mag je diamant en saffier allebei als behoorlijk hard beschouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door mae-t.net op 09-08-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Geen zin om alles te lezen, maar ik heb op mijn oneplusone voor 6 euro een H9 screenprotector van Nilkin geplaatst, ze zijn er ook voor de iPhone. Normaal bescherm ik mijn toestel niet en gaat t gewoon met sleutels in de zak maar wilde dat h9 glas wel eens proberen. Het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

mae-t.net schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:05:
[...]
Saffier (aluminiumoxide, korund, robijn) is met een Mohs-index van 9 de op één na hardste natuurlijk voorkomende mineraal na diamant (bron: wikipedia).
Het natuurlijk voorkomende qingsongite(boornitride) is een tikkie sterker dan Saffier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En wij komen in het dagelijks leven ook vooral niet-natuurlijk voorkomende meuk tegen, zoals staal in al zijn vormen, en allerlei verschillende versies van aluminium.

Al kom je echt knetterhard spul als boornitride, diamant of wolfraamcarbide niet iedere dag tegen. Ok, ik kom wel iedere dag wolfraamcarbide tegen, gezien ik een ring heb van dat spul.

Kortom: kan het stuk? Uiteraard, alles kan stuk, zelfs diamant.
Gaat een smartphone zomaar van breek/kras? Nah
Kan een hoesje/cover de boel wat beschermen? Ja.
Is een hoesje/cover daarom nodig? Moet je zelf weten. Ik heb een hekel aan hoesjes rond telefoons, anderen zweren erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
ik vraag me bij een (plastic) hoesje altijd af .. waarom zit er z'n dure alu met duur glas telefoon in .. die had dan ook net zo goed van plastic kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
TerminalNL schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:39:
[...]

Dan is het glas al verzwakt geweest door een eerdere val denk ik.
Oh, dat kan. Hij was al 4 jaar oud. 3 keer vanaf 1.5 m hoogte laten vallen, niets aan de hand. 1 keer extra was een kras over het hele scherm.

Ik ben wel voorzichtiger met de opvolger.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1