Nieuwe monitor: 23"-27", HD, IPS, €300

Pagina: 1
Acties:

• Nepentix
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-02 19:21
Hallo allemaal,

Ik zou graag advies van jullie krijgen voor een nieuwe monitor, mijn huidige monitor (LG IPS237L Zwart) is het aan het begeven en te zien aan dat hij nu alweer uit de schappen is zal er wel iets algemeen mis zijn.

Ik zoek een?
Zwarte monitor van tussen de 23 en 27 inch met een goed IPS scherm en een minimale resolutie van 1920x1080. Ik wil er photoshop op kunnen draaien en goed kunnen gamen op goede graphics. Dit wil ik bereiken met mijn videokaart, de Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost. Ik speel niet de nieuwste spellen, en een tandje terug mag ook best wel. ;)

Wat is je budget?
Mijn maximaal zit toch wel bij de €300. Als er nou echt een topscherm is van net over de €300 dan wil ik dat ook wel overwegen, ik wil gewoon een goed product.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem is te vinden in mijn invertaris. De omgeving is mijn kamer.

Alvast bedankt voor jullie ideeën!
Thomas

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En wat heb je zelf al gevonden?

Ik raad deze aan.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-02 21:03
ik raad de volgende aan:

pricewatch: LG 27EA63V-P Zwart

27", 1920X1080 resolutie, aansluitingen voor D-Sub (VGA), DVI-D en HDMI, uitmuntende kijk hoek. het is een IPS lcd scherm en kost ook 210 euro.

behalve in het centrum waar de connecties voor de kabels en de voet zitten is hij zeer dun (1-1.5 cm), en hij heeft bijna geen fysieke opstaande rand aan de uiteinde van het scherm (1mm breed, 0.5 mm hoog, als het scherm uit is kan je niets zien), maar het beeld houd wel iets binnen deze rand op. alsnog is dit de dunste rand die ik tot nu toe gevonden heb, wat hem erg geschikt maakt voor een 2 beeldschermen opstelling, indien gewenst.

in verhouding met bovengenoemde heeft hij een betere refresh rate, meer fps, minder verbruik en beter dynamisch contrast, naast het feit dat het een 27" is i.p.v. een 23.8"

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoi Thomas,

Al eens een Koreaans scherm overwogen?
Bijv. De Qnix qx2710led

Wellicht het overwegen waard! Ik heb er zelf een en ben er ongelofelijk tevreden mee:)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met Stin, een Koreaan past nét in je budget volgens mij, en dan heb je een overklokbare 27" 1440p van vrij goede kwaliteit.

People as things, that’s where it starts.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Eens met de heren boven mij:
Koreaanse IPS monitors

Hint: Qnix

[ Voor 16% gewijzigd door ChojinZ op 04-08-2014 20:28 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Nepentix
Hmm, ik heb even gelezen over die Koreaanse schermen nu. Ik wil toch liever een scherm van een webshop in Nederland kopen. Ik las al dat garantie een slechte reden is om het niet te doen, maar heb al vaker gebruik moeten maken van mijn garantie en dan is dat veel gemakkelijker. Plus, ik vind de schermen die ik opzocht echt heel lelijk.

Ik heb nog zelf gezocht en ben nu aan het twijfelen tussen de volgende twee schermen, welke raden jullie me dan aan? (Of moet ik beide eigenlijk niet doen?)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart of pricewatch: LG 27EA63V-P Zwart

Bedankt voor jullie reacties!

• ChojinZ
Wat voor spellen speel je?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• vangroenewoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-01 23:27
Hi Thomas,

Omdat je zei dat je de eerder genoemde schermen niet mooi vond, is het volgende scherm wellicht een optie voor je: pricewatch: HP Pavilion 27xi Zwart

Qua specs lees ik in reviews dat ze goed zijn en het scherm ziet er zelf behoorlijk fancy uit en is dun. Bovendien is het een 27" IPS scherm voor minder dan 300 pieken. Hij staat ook op mijn lijstje.

Hopelijk heb je keuze nu makkelijker gemaakt in plaats van moeilijker. :)

Succes!

• Nepentix
Watch Dogs, NfS Hot Pursuit, Payday 2 en Sims 3 zijn wel de zwaarste spellen van die ik speel.

@vangroenewoud Bedankt voor je bericht! Maar je hebt mijn keuze niet echt veranderd, ik vind dat scherm persoonlijk niet echt mooi. :P

• ChojinZ
Als je snelle shooters speelt (ben zelf niet bekend met PayDay2) dan is inputlag ook van belang. Je wil een monitor die zo min mogelijk inputlag heeft. Nu zijn er van de LG monitoren weinig reviews te vinden. Van de Dell wel, en die komt goed uit de test. De monitor kent weliswaar wel wat inputlag maar is niet zoveel aanwezig dat het storend is. Ik zou dus voor de Dell gaan.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:54:
Als je snelle shooters speelt (ben zelf niet bekend met PayDay2) dan is inputlag ook van belang. Je wil een monitor die zo min mogelijk inputlag heeft. Nu zijn er van de LG monitoren weinig reviews te vinden. Van de Dell wel, en die komt goed uit de test. De monitor kent weliswaar wel wat inputlag maar is niet zoveel aanwezig dat het storend is. Ik zou dus voor de Dell gaan.
Inputlag wordt steeds lastiger om een scherm op te selecteren. Er wordt veel gesjoemeld met benchmarken en zelfs de benchmarks verschillen (black-to-black, grey-to-grey). In sommige gevallen zijn er schermen die beweren 4ms te halen maar in de praktijk op 16ms zitten. Ik ben wel met je eens dat inputlag een rol speelt, maar lees dan vooraf veel (onafhankelijke) reviews, het liefst 2 á 3 voor een betrouwbaar beeld.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Nepentix
Maar de Dell heeft wel een grotere totale opgegeven reactietijd, 8ms tegen 5ms. Of maakt dat niet zoveel verschil?

Ik ga denk ik voor de Dell, die heeft toch de beste reviews. Al lees ik ook wat mindere dingen hier op Tweakers, zullen dit uitzonderingen zijn: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

[ Voor 54% gewijzigd door Nepentix op 05-08-2014 13:12 ]

• ChojinZ
stin00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Inputlag wordt steeds lastiger om een scherm op te selecteren. Er wordt veel gesjoemeld met benchmarken en zelfs de benchmarks verschillen (black-to-black, grey-to-grey). In sommige gevallen zijn er schermen die beweren 4ms te halen maar in de praktijk op 16ms zitten. Ik ben wel met je eens dat inputlag een rol speelt, maar lees dan vooraf veel (onafhankelijke) reviews, het liefst 2 á 3 voor een betrouwbaar beeld.
Mee eens. Probleem is alleen dat je het niet zelf van te voren kan testen. Je bent dus overgeleverd aan de eerlijkheid van de reviewers.
Veel reviews lezen geeft vaak een beter beeld. Maar dat geld eigenlijk voor elk product.
ThomasvdWolde schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:05:
Maar de Dell heeft wel een grotere totale opgegeven reactietijd, 8ms tegen 5ms. Of maakt dat niet zoveel verschil?

Ik ga denk ik voor de Dell, die heeft toch de beste reviews. Al lees ik ook wat mindere dingen hier op Tweakers, zullen dit uitzonderingen zijn: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Je hebt 2 soorten metingen: Grey to Grey en Black-White-Black. De G2G meting word het meest gehanteerd en is ook meteen de meest nietszeggende meting. BwB metingen geven een veel beter beeld van de reactiesnelheid. Er zijn echter weinig fabrikanten die BwB waardes opgeven.
Nu ga ik er vanuit dat de Dell meting ook met G2G gedaan is. En helaas zegt dat dus niet zoveel.

• Nepentix
Oke, nou, ik heb zo nog eens rondgekeken en ik denk dat ik voor de Dell ga. Bij de LG lees ik dat de voet erg instabiel is en daar ergerde ik me behoorlijk aan met mijn huidige scherm.

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-02 08:23

Nutellaah

Bits N Sites

Thomas, ik zit net in hetzelfde scenario als jou.
Ik twijfel ook tussen die Dell Ultrasharp U2412M Zwart of een Iiyama

Laat je achteraf horen wat je er van vond?

[ Voor 22% gewijzigd door Nutellaah op 05-08-2014 13:53 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

• Nepentix
Voor jou lijkt me de keuze niet zo moeilijk, die Iiyama heeft een TN scherm en de Dell een IPS. IPS heeft toch een veel betere kwaliteit.
Maar ik zal wel een review geven als ik hem heb ja. ;)

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
ThomasvdWolde schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:50:
Oke, nou, ik heb zo nog eens rondgekeken en ik denk dat ik voor de Dell ga. Bij de LG lees ik dat de voet erg instabiel is en daar ergerde ik me behoorlijk aan met mijn huidige scherm.
Ik heb die LG ook. Alleen dan de 24' versie. Prima scherm, maar inderdaad, die poot stoort ontzettend.
Redelijk wiebelige poot, dus als je bureau niet erg stevig staat (zoals die van mij) wiebelt je scherm en kraakt je poot aardig wanneer je een tik tegen het bureau aan geeft. Zelfs als ik op het aan/uit knopje druk van het scherm begint die poot te kraken.

Verder is het een prima scherm en ben ik er tevreden mee. Het is natuurlijk ook een optie om voor een externe poot te kiezen, want het is echt de poot die instabiel is.

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-02 21:03
nu je het zegt, begin ik die schommelingen ook te merken. ik heb ook de 24" versie, en aangezien ik hier zo mee tevreden was is dat ook de rede dat ik dit scherm aanrade in 27". het lijkt er op dat dat schudden komt doordat de plastic connectie tussen voet en scherm mee veert, en niet zozeer doordat de voet instabiel is.

ik moet mijn mening in deze dus bijstellen dat, in het geval van een wiebelig bureau het beter is om of naar een stabieler scherm, of 3rd party bevestiging (wallmount ofzo) te zoeken.

• Nepentix
Dan ben ik eruit, ik ga voor de Dell, en als hij me toch niet bevalt kan ik altijd nog wisselen. :) Bedankt iedereen voor jullie hulp!

• Nepentix
Ik heb de monitor zojuist binnengekregen en werk er nu mee. Design vind ik persoonlijk minder dan die van de LG, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wat ik erg goed vind is de stabiliteit van de monitor, geen wiebelen zelfs als ik het bureau toch wel flink schud. Plus het was erg makkelijk installeren, geen schroefjes, maar standaard erin klikken, kabels erin en alles werkt direct én op de juiste resolutie. Het andere persoonlijke puntje is dat het scherm een iets meer warm wit heeft (richting geel), dit vind ik persoonlijk minder maar raak er wel aan gewend. Ik kan hem zeker aanraden voor anderen, erg goed.

Verwijderd

Ik zocht precies hetzelfde als jij. veel gelezen over inputlag benchmarks en wat al niet meer. Ga dat niet allemaal nog een keer herhalen want de vorige posters hebben dat prima uitgelegd. Komt er bij sommige TN schermen zelfs op neer dat ze meer ms hebben dan ips schermen ook al worden ze verkocht als 1ms.
Ik kwam uitendelijk op de Eizo Foris FS2333 net binnen je budget. Maar ik vind hem awesome. Ik persoonlijk zou ook niet voor een heel groot scherm gaan vind ik niet fijn met gamen.
Pagina: 1