Iedereen bedoelt het vast heel goed maar dat is in principe een beetje offtopic. Dus als iemand alsnog ergens een opstart command vandaan kan toveren dan ben ik daar erg blij mee

. Tot heden is mijn kennis beperkt tot .sh start en dat zit hier dus niet bij.
Als ik mij moet beperken tot waar ik voor gestudeerd heb dan zou ik nooit een computer mogen aanraken

. Ik moet nog veel leren (of eigenlijk opnieuw leren, heb 10 jaar geleden weleens Fedora gehad) maar dat komt goed met veel Googlen.
Het offtopic verhaal:
Het scenario is niet zo ingewikkeld als het wellicht lijkt. Ik heb een groeiende website waarbij ik op mijn oude host constant meerdere malen per dag tegen de cpu limiet aanhing. Memory verbruik kwam niet boven de 100MB.
Een duurder pakket zorgde niet voor meer cpu dus dat was een doodlopend spoor. Overgestapt naar een andere hosting partij, reseller pakket. Dat ging 5 weken goed.
Deze week 2 x bad gateways, 10+ seconde query's in de backend (frontend is vrijwel volledig gecached). Helemaal prut. Bij navraag blijkt er niets aan gedaan te worden en zijn er überhaupt geen resource limits tussen de pakketten. Daarnaast komen er ook nog weleens IP's uit USA onterecht op de banlist.
Ik heb het er een beetje mee gehad, dus ik ga meer zelf doen. Momenteel werkt DirectAdmin en Teamspeak (ook maar meteen geinstalleerd). De CSF Firewall installtie duurde wat langer maar is nu ook gelukt. Resteert alleen nog voorzichtig configureren en Fail2ban erbij.
Waar komt nu die e-350 vandaan? Dat is echt de grootste bagger cpu die ik hier in huis heb maar die is instaat om naast XBMC/Sickbeard/Couchpotato/SabNZBD de backend van mijn test site binnen een seconde weer te geven. Zoveel cpu power heb ik dus ook weer niet nodig.
Dat die VPS server mogelijk niet optimaal is tov dedicated hardware is nu precies de reden dat ik een pure synthetic benchmark wil draaien. Dan kan ik daar tenminste een getal aan plakken. Nu zou mijn vps zomaar 10x sneller dan mijn e350 kunnen zijn, of 2x trager. Wie zal het zeggen...
De live site draait er nog niet op en ik moet dus eigenlijk van te voren een inschatting maken of ik meteen al meer GHz nodig heb dan waar ik nu voor ben gegaan. Of dat een VPS überhaupt niet werk, maar dat geloof ik niet. Als ik zelf de nieuwe VPS even bestook gebeurd er niet echt veel in de cpu load.
Ik heb expres een partij gezocht die een hardware instanced VPS leverde en geen container dienst.
Dus ja de leercurve is verschrikkelijk stijl, maar ik doe mijn best dus het zou goed moeten komen

.
[
Voor 10% gewijzigd door
sdk1985 op 04-08-2014 23:35
]