Voor thuis in de woonkamer ben ik van plan een all round systeem in elkaar te zetten. Redelijk stil met snelle prestaties voor het beschikbare budget. Het moet een familie PC worden waarop de kinderen huiswerk kunnen maken, een presentatie kunnen voorbereiden, eventueel hun eerste stappen kunnen maken in devven, games kunnen spelen (denk aan Minecraft, Sims, Civ etc.). Zelf wil ik ook nog wel eens een soortgelijk spel kunnen spelen, of wat spelen met Eclipse, Visual Studio etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huiswerk, medium gamen, licht dev werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro, maar het systeem schaf ik het liefst aan bij 1, max. 2 partijen dus als pricewatch prijs probeer ik op 550 uit te komen. Als het kan inclusief assemblage, maar anders zet ik het zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur buiten beschouwing
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
relatief grote SSD, geen hdd (heb een NAS), min. 8 GB geheugen
Staat nog niet op de lijst, maar hier moet ook een optische drive (DVD reader/brander) bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Was eerst zelf aan het denken aan een AMD A10-7850K APU, maar kwam voor hetzelfde geld uit op een Intel G3258 + GTX 750 waar is waarschijnlijk meer prestaties uit ga halen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau is een pre (huiskamer), evenals een lage energie consumptie, maar is geen breekpunt.
Ga je overklokken?
In eerste instantie was ik dat niet van plan, maar de G3258 leent zich daar wel goed voor. Dus die ga ik denk ik toch wat tunen. Moederbord moet dat dus wel ondersteunen.
Eerste poging tot een setup:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huiswerk, medium gamen, licht dev werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro, maar het systeem schaf ik het liefst aan bij 1, max. 2 partijen dus als pricewatch prijs probeer ik op 550 uit te komen. Als het kan inclusief assemblage, maar anders zet ik het zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur buiten beschouwing
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
relatief grote SSD, geen hdd (heb een NAS), min. 8 GB geheugen
Staat nog niet op de lijst, maar hier moet ook een optische drive (DVD reader/brander) bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Was eerst zelf aan het denken aan een AMD A10-7850K APU, maar kwam voor hetzelfde geld uit op een Intel G3258 + GTX 750 waar is waarschijnlijk meer prestaties uit ga halen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau is een pre (huiskamer), evenals een lage energie consumptie, maar is geen breekpunt.
Ga je overklokken?
In eerste instantie was ik dat niet van plan, maar de G3258 leent zich daar wel goed voor. Dus die ga ik denk ik toch wat tunen. Moederbord moet dat dus wel ondersteunen.
Eerste poging tot een setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 51,21 | € 51,21 |
| 1 | Asus H81M-PLUS | € 46,- | € 46,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked | € 98,16 | € 98,16 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 44,15 | € 44,15 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 80,53 | € 80,53 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Corsair CX430M | € 42,96 | € 42,96 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,79 | |