Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Sinds Juli 2014 is de Samsung UE48H5000AW te koop pricewatch: Samsung UE48H5000AW Zwart helaas is er nog vrij weinig over deze tv te vinden! Géén enkele review over de 5000 serie kunnen vinden :?

Deze tv mist de SMART-TV en 3D functies wat ik geen probleem vindt, eerder positief, maar mijn vraag is krijg je door het ontbreken van deze componenten er wel kwaliteit voor terug?

Kan iemand vertellen wat de beeldkwaliteit van deze tv is? Waarmee te vergelijken?

Wat ik zelf positief vind is dat er wel local dimming opzit een feature die je op andere tv's in deze prijs range niet terug ziet.

Deze tv kost 539 euro, welke tv's zou ik nog meer kunnen overwegen die ongeveer in deze prijs range zitten (komt niet op 100 euro aan)?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je zou kunnen zoeken op reviews van de H5500, dezelfde mét smart. Of reviews van de F5x00 serie, zoveel is er toch niet veranderd :)

Sony 48W585B of 48W605B zijn kwalitatief goede alternatieven in dezelfde prijsrange.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Redlion schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 03:16:

Kan iemand vertellen wat de beeldkwaliteit van deze tv is? Waarmee te vergelijken?

Wat ik zelf positief vind is dat er wel local dimming opzit een feature die je op andere tv's in deze prijs range niet terug ziet.

Deze tv kost 539 euro, welke tv's zou ik nog meer kunnen overwegen die ongeveer in deze prijs range zitten (komt niet op 100 euro aan)?
Ik vond zelf de 5000 serie t.o.v. de 6000 serie uit 2012 veel minder mooi qua kleuren.
Voordeel van even in een winkel kijken, is dat je goed kunt vergelijken. Nadeel is dat je dan vaak zie dat het beter kan :).

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zal in de winkel eens gaan kijken, verschil tussen de 5000 en 6000 serie!

De Sony's zijn idd ook erg interessant! Ik ga ze in de winkel vergelijken!

Bedankt!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
fredkroket schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:24:
[...]

Ik vond zelf de 5000 serie t.o.v. de 6000 serie uit 2012 veel minder mooi qua kleuren.
Voordeel van even in een winkel kijken, is dat je goed kunt vergelijken. Nadeel is dat je dan vaak zie dat het beter kan :).
Winkels zijn absoluut niet de plek waar je televisies moet vergelijken op beeldkwaliteit. Nergens wordt de beeldkwaliteit zo slecht gerepresenteerd als in de winkels.

• fredkroket
  • Niet online
Dimens schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

Winkels zijn absoluut niet de plek waar je televisies moet vergelijken op beeldkwaliteit. Nergens wordt de beeldkwaliteit zo slecht gerepresenteerd als in de winkels.
Ligt eraan welke vrijheid je met de TV krijgt. Anders hoeft het inderdaad geen voordeel te zijn.

• Dimens
fredkroket schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:43:
[...]

Ligt eraan welke vrijheid je met de TV krijgt. Anders hoeft het inderdaad geen voordeel te zijn.
Alleen als je de vrijheid krijgt de televisie te verplaatsen naar een donkere omgeving zonder tig andere televisies om je heen en met een afstandsbediening, dan kun je er misschien een conclusie uit trekken. Anders simpelweg niet.

• Dimens
Alleen vandaag in de aanbieding bij iBood en PlatteTVDiscounter: De Panasonic TX-48AS640 voor € 569,-. Veel en veel beter dan de Samsung UE48H5000 en slechts een paar tientjes duurder.

Maar je moet de televisie dan wel vandaag aanschaffen. Maar je hebt wel de 14-dagen retourrecht.

Verwijderd

Ik ben ook al een poosje op zoek naar een ongeveer 48" tv met niet te veel opties (mag wel uiteraard) en goede beeldkwaliteit.

die panasonic lijkt een erg goede deal! Ik kan alleen relatief weinig reviews vinden..
Eigenlijk alleen deze:
http://www.avforums.com/r....10436#sectionAnchor34212

Hoe moet ik de panasonic inschatten t.o.v. deze 2:
- Samsung UE46F6320
- Sony KDL-48W605B

Sorry voor het kapen van het topic, maar ik denk dat het ook voor de TS relevante info zou kunnen zijn.

Edit:
sorry, ik zie dat er al een topic voor de panasonic is..
panasonic-tx-48as640e vandaag op ibood

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 16:05 ]

• Dimens
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:44:
Ik ben ook al een poosje op zoek naar een ongeveer 48" tv met niet te veel opties (mag wel uiteraard) en goede beeldkwaliteit.

die panasonic lijkt een erg goede deal! Ik kan alleen relatief weinig reviews vinden..
Eigenlijk alleen deze:
http://www.avforums.com/r....10436#sectionAnchor34212
40" variant, maar dat maakt nauwelijks uit: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm
Hoe moet ik de panasonic inschatten t.o.v. deze 2:
- Samsung UE46F6320
- Sony KDL-48W605B
Neem de AS640. Goedkoper, nieuwer en beter.

• fredkroket
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:34:
[...]

Alleen als je de vrijheid krijgt de televisie te verplaatsen naar een donkere omgeving zonder tig andere televisies om je heen en met een afstandsbediening, dan kun je er misschien een conclusie uit trekken. Anders simpelweg niet.
Tja, je conclusies trekken uit een forum of specsheet blijft ook lastig. Daarnaast heeft niet iedereen dezelfde eisen of criteria of eisen waaraan de tv zal moeten voldoen.

Verwijderd

Zojuist besteld via ibood.. ben heel erg benieuwd...
Pagina: 1