Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 22:02
Iemand ervaring met deze TV? Staat vandaag voor €569 op iBood.

pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver

Kan er helaas maar weinig reviews over vinden, en heb zelf totaal geen ervaringen met Panasonic TV's. Iemand die mij misschien wat meer informatie kan verschaffen?

• co2301
Thanks! Zijn behoorlijk lovend in die review.

Heb zelf echter geen ervaring met Panasonic, maar ik kan er wel vanuit gaan dat het gewoon een degelijk merk is?

Of iemand die iets aan te merken heeft op de specificaties, dingen zoals Back Light Scanning en Brilliant Contrast zeggen mij helaas weinig..

[ Voor 16% gewijzigd door co2301 op 06-08-2014 10:13 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:09
Eerlijk, ik heb geen idee. Wel ervaringen uit het verleden met panasonic plasma's en andere panasonic apparatuur en deze zijn super. Dus van het merk zou ik niet aflaten hangen. Ik zit zelf ook nog te twijfelen...

Edit:

En nog een review:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-25.htm
En ze zijn hier nog enthousiaster..

[ Voor 24% gewijzigd door thefox154 op 06-08-2014 12:15 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Opmerkelijk dat deze jongens direct in de prijs meegaan, werken die samen ofzo?
http://www.plattetvdiscou...nch/panasonic-tx-48as640e

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
SinergyX schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:14:
Opmerkelijk dat deze jongens direct in de prijs meegaan, werken die samen ofzo?
http://www.plattetvdiscou...nch/panasonic-tx-48as640e
Dat doen ze altijd, als er een tv in de aanbieding is, ook voor één dag.

Nickname does not reflect reality

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Viel me ook net op ja, denk dat ze gewoon pricematchen doen ...
Echt een scherpe aanbieding dit en voor algemeen gebruik perfect te doen. Alleen lag is aan de hoge kant in game modus ...
Vraag is meer of je met ibood te maken wilt hebben :P ?

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-08-2014 12:19 ]

• Brad Pitt
apis29 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:18:
Alleen lag is aan de hoge kant in game modus ...
Gewoon ook hier het een en ander bestellen en je merkt daar niets van. Win-win d:)b

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

apis29 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:18:
Viel me ook net op ja, denk dat ze gewoon pricematchen doen ...
Echt een scherpe aanbieding dit en voor algemeen gebruik perfect te doen. Alleen lag is aan de hoge kant in game modus ...
Vraag is meer of je met ibood te maken wilt hebben :P ?
~50ms valt toch wel mee? Ik speelde vroeger op een Philips met 180-360ms (interlaced - normaal) latency :P

Mijn huidige Panasonic is zelfs sneller dan mijn PC monitor, maarja, dat is een plasma :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen dus deze en de Sony KLD-48W650B
de Panasonic TX42AS600 was ik niet weg van, zou daar veel verschil inzetten met de 48AS640E?

• apis29
  • Niet online
Volgens mij zal er in de AS600 een IPS paneel zitten (met dus brakke contrastwaarden) net als in bijv. de "hogere" 650, deze 640's hebben wel een goed paneel erin volgens de testen/reviews :).
edit: lees net dat de AS600 ook een VA paneel heeft maar wel van een hele andere fabrikant .
(deze 640 moet het ook opnemen tegen de Sony W8'n en Samsung H6400/6600 dus voor de prijs van een W6 echt een koopje in dat opzicht)

Praktisch gezien valt de lag op zich ook wel mee ja, alleen vergeleken met veel andere tv's wel aan de hogere kant :$ .

van HDTV.co.uk
What does this mean? When you read about an HDTV’s input lag result (in miliseconds), it’s important to know if the number was obtained using Leo Bodnar’s device or the photo method. As a rough rule of thumb, we wouldn’t mind playing video games which demand fast reflexes (e.g. first-person shooters like Call Of Duty, Halo or Battlefield 3) on TVs whose input lag measured 33ms or below (i.e. 2 frames or less) using the stopwatch/camera method, or 40ms or less via the Leo Bodnar lag tester.

Obviously, the lower the input lag, the greater the responsiveness, so if you’re an FPS veteran looking for a top-notch, fantastically fluid gaming experience, we recommend getting a television with input lag measuring not more than 16ms (photo) or 25ms (Leo Bodnar) respectively.
En verder nog over lag cijfers bij LCD vs plasma
When we first got our hands on the Leo Bodnar device, we were surprised when we obtained (nearly) the same 48ms figure from a Panasonic ST50 PDP (plasma display panel) and a new Panasonic ET60 LED LCD (both running in their fastest Game mode). From our experience of playing a decent amount of first-person shooter games online, the Panasonic ST50 is a total joy to play on compared to the LCD. The former feels considerably smoother than the latter, but both are returning basically the same figure.

Or, put another way, we can believe the figures returned by the lag tester, but began to wonder if it’s being harsher on plasmas. Here’s our theory on why this is. http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag (halverwege)
Key Takeaways

When reading a published input lag figure, find out if it’s taken using the traditional stopwatch cloning/ high-speed camera method or with the newer Leo Bodnar lag tester device. Because the latter generally returns a higher number than the former, comparison between different displays is most meaningful when the same method is used.
The camera method would appear to take into account the difference caused by a plasma’s subfield driving method in a way which the Leo Bodnar lag tester does not.
For the photo method, an input lag between 16ms and 33ms is good; ≤ 16ms is excellent.
A Leo Bodnar-derived figure between 25ms and 40ms is good; ≤ 25ms is excellent.
Bij hdtv 59ms gemeten overigens via Bodnar methode bij de 40 inch ...

[ Voor 109% gewijzigd door apis29 op 06-08-2014 13:32 ]

• co2301
Goed om te horen, ik zal misschien wel eens een console aanschaffen, maar zal daar geen FPS op gaan spelen. Dus die input lag maakt me niet zo veel uit.

Ik ben over, ga 'm bestellen! Thanks voor de reacties!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

apis29 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:27:
En verder nog over lag cijfers bij LCD vs plasma

[...]

[...]

Bij hdtv 59ms gemeten overigens via Bodnar methode bij de 40 inch ...
Erg interessant stuk om te lezen :) Ik doe altijd de photo test tov mijn PC monitor, maar ga ik toch twijfelen of ik niet gewoon een trage PC monitor heb :P

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
co2301 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:29:
Goed om te horen, ik zal misschien wel eens een console aanschaffen, maar zal daar geen FPS op gaan spelen. Dus die input lag maakt me niet zo veel uit.

Ik ben over, ga 'm bestellen! Thanks voor de reacties!
Niet via iBOOD neem ik aan ?
De prijs op PlatteTVdiscount is hetzelfde maar dan incl. verzendkosten (scheelt toch €8,95)
En de klantenservice zal vast ook beter zijn.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Bij iBood extra is de 40" AS640 ook in de aanbieding voor € 449,- en ook hier gaat PlatteTVDiscounter in mee.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hoyden schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Niet via iBOOD neem ik aan ?
De prijs op PlatteTVdiscount is hetzelfde maar dan incl. verzendkosten (scheelt toch €8,95)
En de klantenservice zal vast ook beter zijn.
Shopreviews van PlatteTVdiscount zijn volgens mij ook niet best.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Hoyden
blitzkrieg schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Dan is het om het even ;)

• co2301
blitzkrieg schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

iBood geeft aan dat dit soort sites het vaker doen, als er dan een flink aantal mensen op die andere webshops bestellen kunnen ze de vraag niet aan. Dus komt het er op neer dat je na 2-3 weken te horen krijgt dat ze het product niet meer kunnen leveren. Of dat je een ander model (met mindere specs) kan krijgen, heb je alsnog geen leuke TV in de aanbieding.

Natuurlijk probeert iBood met dit soort praat zelf TV's te verkopen, maar het klinkt wel erg aannemelijk.

• Brad Pitt
Alles is beter dan iBood dus die mening deelt niet iedereen. After-sales is bij iBood een onbekend begrip :)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:29
Daarnaast heeft plattetvdiscounter ook een fysieke winkel, altijd makkelijk als je eventueel wat probleem hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 06-08-2014 14:42 ]

• Hoyden
Brad Pitt schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:35:
[...]

Alles is beter dan iBood dus die mening deelt niet iedereen. After-sales is bij iBood een onbekend begrip :)
I know. Andere halve maand wachten op een e-mail reactie.. (ervaring)

• co2301
Hoyden schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

I know. Andere halve maand wachten op een e-mail reactie.. (ervaring)
Gelukkig nog niet mee hoeven maken, maar toch is ibood al 4 of 5 jaar achter elkaar de beste e-commerce site volgens tweakers?

Verwijderd

Dus uiteindelijk kan ik beter deze kopen dan de Sony KDL-48W605B?

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:56:
Dus uiteindelijk kan ik beter deze kopen dan de Sony KDL-48W605B?
Ja. Of je moet de televisie alleen gebruiken voor het gamen, dan ben je beter af met een W605B.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:09
We moeten natuurlijk nog allemaal 3d brillen kopen. Ik zie dat de pana brillen nogal duur zijn.
Volgens ibood forum moet samsung ook werken.
Ik heb deze Samsungs gevonden link ook leverbaar als duopack.

Nu heb ik geen verstand van 3d, werken deze uberhaupt? Of is er een betere aanrader?

• apis29
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:18:
We moeten natuurlijk nog allemaal 3d brillen kopen. Ik zie dat de pana brillen nogal duur zijn.
Volgens ibood forum moet samsung ook werken.
Ik heb deze Samsungs gevonden link ook leverbaar als duopack.

Nu heb ik geen verstand van 3d, werken deze uberhaupt? Of is er een betere aanrader?
Zelf niet in bezit of getest maar las toevallig dat de Samsung SSG-P51002 door iemand op avforums aangeraden werden bij de Sony W829B en via googlen op dat type (bril) ze ook bij Panasonic plasma's werken ... Zou best kunnen dat het dezelfde bril is als die jij gevonden had :+ Die 2 aan het eind lijkt te staan voor het duopak dus is dezelfde en ze lijken los goedkoper dan in duopak.

[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 08-08-2014 02:04 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Vandaag voor nog minder in de hunt, 539. Ik heb gister de mijne binnen gekregen voor 569 :') Maar voor 569 erg goede deal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1