Windows 8.1 OEM met Windows 8 OEM key installeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Mijn oorspronkelijke Win8 OEM installatie heeft een upgrade naar 8.1 gehad via de store.
Het wordt weer eens tijd voor een verse installatie dus ik zou dezelfde route kunnen gebruiken.

Zeer binnenkort schaf ik voor een ander systeem echter een verse 8.1 OEM aan en het zou dus sneller en handiger zijn om die DVD te gebruiken voor herinstallatie.
Ik kom echter diverse artikelen tegen waaruit blijkt dat een Win8 key niet zonder meer te gebruiken is voor een verse installatie van Win8.1.

De workaround waar ik aan zit te denken is om een verse installatie te doen met de nieuwe 8.1 key en dan voor het activeren de key te wijzigen naar die van mijn Win8 OEM dvd.
Zou dit gaan werken?

N.B.
Mijn vraag is enigzins vergelijkbaar met Installatie Windows 8 met productkey van 'Win 8 voor €30' maar net even anders dus daarom nieuw topic met specifieke titel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan inderdaad 8.1 niet met 8.0 key installeren. Google maar op "windows 8 generic key" en dan installeren, na het installeren kun je wél de 8.0 key gebruiken om Windows te activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-08-2014 23:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde