Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb hier thuis een nieuwe PC gebouwd, omdat de vorige te traag was, en ik wil Windows 8.1 installeren. Nu heb ik een OEM-DVD liggen van mijn eigen werk-PC, en een productkey van een actie van vorig jaar van Microsoft om destijds van Windows 7/Vista over te stappen voor 30 euro.

Deze zijn niet met elkaar te combineren. Vrij logisch :P

Maar kan ik geen iso-downloaden van die Windows 8.1? En kan ik deze dan schoon installeren zonder dat ik Windows 7 (of Vista) geinstalleerd heb? Voorheen was er bij upgrades er alleen maar sprake van dat je even ter controle je DVD/CD van je vorige OS er in deed, als herkenning.

Dus, kan ik legaal die ISO ergens vandaan halen (MS biedt alleen een .exe voor Windows 7/Vista)? En gezien ik net een nieuwe SSD heb, lijkt het mij zonde om eerst Vista te installeren en daarna nog eens die upgrade te doen.

Wat is jullie advies?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=271128

Volgens mij kun je kiezen om een usb geschikt te maken of de iso te downloaden nadat je je key hebt ingevoerd

Afbeeldingslocatie: http://cdn.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/04/create-windows-8-usb-flash-drive-or-iso-file.png

[ Voor 81% gewijzigd door ImNotnoa op 01-08-2014 12:48 . Reden: afbeelding ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
De productkey die ik invul 9die ik per mail kreeg) werkt niet daarin.
Is deze install-generator niet bedoeld voor Retail-versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

De key van Windows 8.0 werkt niet op een Windows 8.1 installatie DVD. Werkwijze:
- Windows 8.0 installeren
- Daarna updaten naar 8.1 Update 1 via de Store (eerst is KB2871389 benodigd zodat je daarna direct naar 8.1 update 1 kan.)

Hier ben ik een tijdje terug zelf tegenaan gelopen en na lang puzzelen kwam ik erachter dat de key van Windows 8.0 (Pro, ook de 30 euro actie) alleen werkt op een 8.0 installatie DVD. Dit terwijl je ook gewoon naar 8.1 kan updaten zit er toch een verschil in.

[ Voor 35% gewijzigd door Twazerty op 01-08-2014 13:03 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
installeren met een KMS key voor 8.1. en daarna activeren met je 8.0 key moet werken.
Of dat ook werkt voor een upgrade key durf ik niet te zeggen.
Voor meer details zie :
http://www.askvg.com/fix-...s-8-1-clean-installation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:12
PROnline schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:57:
installeren met een KMS key voor 8.1. en daarna activeren met je 8.0 key moet werken.
Of dat ook werkt voor een upgrade key durf ik niet te zeggen.
Voor meer details zie :
http://www.askvg.com/fix-...s-8-1-clean-installation/
Ja dit werkt. Zelf al eens gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:00:
De key van Windows 8.0 werkt niet op een Windows 8.1 installatie DVD. Werkwijze:
- Windows 8.0 installeren
- Daarna updaten naar 8.1 Update 1 via de Store (eerst is KB2871389 benodigd zodat je daarna direct naar 8.1 update 1 kan.)

Hier ben ik een tijdje terug zelf tegenaan gelopen en na lang puzzelen kwam ik erachter dat de key van Windows 8.0 (Pro, ook de 30 euro actie) alleen werkt op een 8.0 installatie DVD. Dit terwijl je ook gewoon naar 8.1 kan updaten zit er toch een verschil in.
Key werkt wel, maar de installer heeft echt Windows 8.0 nodig. Hoopte met het om switchen van de CD tijdens het begin van de installatieprocedure toch 8.1 te installeren, maar Windows vond van niet.

Oh ja, ik heb inmiddels dus nog ergens een OEM van Windows 8.0 ergens vandaan weten te halen, en die maar geüpgraded. Een andere optie was Vista te installeren, en te upgraden (waarbij een format niet mogelijk was, naar mijn idee) maar die herkende mijn onboard LAN weer niet, en laat mijn moederbord nu zo nieuw zijn dat ze bij AsRock Vista allang zijn vergeten en daar dus geen drivers voor hebben.

Anyway, anyhow... voor de tldr'mensen: Heb een andere OEM-DVD gebruikt die ik nog ergens vandaag heb kunnen halen. :)

Pagina: 1