Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamiel89
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03-2024
Hallo ik heb een algemene vraag

ik heb een UPC abonnement van 120 mbps en bedraad haalt hij dat keurig netjes ben ik heel blij mee.
Zodra ik echter draadloos verbinding maak komt hij niet verder dan 60 mbps. 50% drop dus.
Heb een cisco E2000 router die officieel snelheden tot 300 mbps zou moeten kunnen doorgeven.

Bij draadloos zit ik letterlijk naast de router (2 meter afstand zonder muren).

HOE kan dit? Moet ik een betere router kopen? ik vond deze router al aardig goed qua specificaties (en zeker niet een goedkoop rot routertje)

Heeeel erg bedankt als iemand met me mee wilt denken

BOKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:45
60 Mbps is nog redelijk hoog voor draadloos.
Als je kijkt naar reviews voor wireless n routers dan zie je dat ze tussen de 30 en 78Mbps halen.

Dus sneller gaat het niet worden, ook niet met een andere router.
Als je er 2 meter vanaf zit zonder muren, kun je beter een kabel gebruiken als je iets gaat downloaden :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33
Je hebt een aantal factoren die meespelen.
- Afstand (moet goed in bereik zijn. In dit geval dichtbij genoeg)
- Netwerkchip van de router (Als die de snelheid niet ondersteunt dan kun je dat ook niet halen. In dit geval wel).
- Netwerkchip van de pc (Als de chip in de pc het niet ondersteunt dan gaat hij die snelheid niet halen. onbekend).
- Storingen (van bijvoorbeeld andere netwerken.

Op welke snelheid maakt hij verbinding en wat voor netwerkkaart heb je in de pc?

@hierboven: Vreemd dat ik dan hier een connectie van 138Mbps stabiel heb op een 150Mbps router. Kom ik bij velen tegen alleen oudere chips ondersteunen die snelheden vaak niet. Wat ik wel gedaan heb is het B netwerk uitzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 03-08-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik vind 50, als het over 2,4GHz is of verder dan twee meter, eigenlijk erg netjes. Vergeet niet dat wifi een shared medium is en half duplex, en dat je de ether waarschijnlijk niet voor jezelf alleen hebt. Controleer alle frequenties, zet babyfoons uit, en check of je wifi kanalen 40mhz staan (NOOIT doen als je buren hebt), en of alle apparatuur ook 5GHz ondersteund. En die frequenties gaan niet zo ver en ook niet zo goed door muren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamiel89
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03-2024
Hee bedankt allemaal voor jullie reacties.

ik heb een macbook pro 13'' 2012 de netwerkchip die erin zit ondersteund 802.11 a/b/g/n.
Overstappen op 5 Ghz kan niet want verschillende apparaten in huis ondersteunen het niet :(

@RocketKoen: ja ik zat er alleen naast om ff te testen voor een optimale verbinding. Normaal zit ik 1 verdieping erboven!

Zo te horen is er geen obvious oplossing die ik niet heb gezien, sterker nog misschien mag ik blij zijn met wat ik heb :P. Ik ga even de thread lezen thnx Cave_Boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overstappen op 5 Ghz kan niet want verschillende apparaten in huis ondersteunen het niet :(
Zucht...

Niemand verplicht je om 2.4GHz uit te zetten als je 5GHz aan zet. Gewoon 2.4GHz voor legacy meuk en connectivity, 5GHz voor performance. Daar zijn nagenoeg alle dualband AP's op gebouwd :o

Die MacBook Pro heeft een van de beste 3x3 dualband WiFi-n implementaties. Daar wil je dus een 3x3 5GHz AP tegenover zetten. Met 5GHz, 40MHz brede kanalen en 3x3 MiMo zou je >300Mbps moeten kunnen halen.

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 03-08-2014 20:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1