Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

BBG mainstreamgamesysteem juli 2014 crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een Pc gekocht, geheel volgens het BBG mainsteamsysteem van juli 2014
De pc draait naar behoren bij lage belasting, zoals surfen op het internet, films kijkken of oudere games zoals Css/Minecraft e.d
Maar wanneer ik iets zoals CS:GO of BF4 wil spelen, stopt de computer er meteen mee
Ik geraak niet in servers o.i.d
De computer herstart uit zichzelf voor ik de kans krijg

Ik heb reeds via de BIOS "automaticly restart on critical error*" uitgezet
Maar dat deed niets, aangezien die zoals gewoonlijk nog steeds uit zichzelf opstart

De Bios is ge-update naar f8
Ik denk niet dat het aan de hardware zelf ligt, aangezien er 1 map is op CS:Go die ik wel kan spelen, maar daarnaast niks anders

de OS is Windows 7 - 64 Bit, en helemaal up-to-date voor zover ik weet

Google bied ook niet veel antwoorden, dus mss is er hier wel iemand die me uit de nood kan helpen
Dank bij voorbaat

R.H

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 00:35 ]

Verwijderd

Geeft hij niks aan voordat je het opstartscherm krijgt? Een foutcode o.i.d?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:06

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit heeft niet met aankoopadvies te maken, maar met problemen met een systeem. Vandaar dat ik het topic naar CSL verplaats.

Heb je daarnaast precies de onderdelen uit de BBG? En heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorlopen?

Gezien de problemen zich vooral voordoen bij grafische belasting zal ik eerst kijken of je de juiste drivers voor je videokaart hebt geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
-Ik krijg geen foutcode
Enkel Windows is fout afgesloten
maar daar heb je niet veel aan

-Ik heb exact de onderdelen uit de BBG

-Ik heb de grafische kaart al geflasht (BIOS) en de driver geinstalleerd die op de gigabyte site zelf staat
Ook heb ik al de laatste driver van radeon zelf geprobeerd, (ze zitten zelf op 14.4 terwijl de download op de gigabyte site een 13.11 beta v3 is)
beide zonder succes

-Kleine aanpassing aan 1ste post: heb net ongeveer een half uur op Css zelf gezeten en toen crashte die ook, geen lag of haperingen te bespeuren.
De pc reboote van de ene op de andere seconde

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik de r9 290 radeon uit mijn kast gehaald, en vervangen door m'n oude GPU (een 5700HD radeon)
nu draait de computer vlekkeloos, heb 3 uur gespeeld zonder crashen

Maar ik weet nog altijd niet waarom de PC crasht als de nieuwe GPU erin zit.
De drivers en BIOS van de kaart heb ik al tig keer ge-update, maar zonder succes
en dus denk ik dat i.p.v de GPU zelf, het probleem in de PSU ligt

Zou het kunnen dat de PSU de grafishe kaart gewoon niet kan ondersteunen?
Ik heb dit online gevonden

"PSU requirements for the R9 290/290x are:

The R9 290 Video Card Draws up to 300W of power at 100% performance

750W (or greater) power supply with 1x 8-pin and 1x 6-pin PCI Express power connectors recommended"

Dank bij voorbaat
R.H

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat soort berichten kan je met een korreltje zout nemen, mits je een A-merk & type (!) voeding hebt. De fabrikant van de gpu weet niet welke eventuele brakke C-voeding er in de pc van de consument huist, dus om zeker te zijn geven ze veel te hoge waarden op. Een goede (bijv. XFX/Seasonic/CM VS) voeding vanaf 500W trekt je pc moeiteloos.

Als je dus die Seasonic uit de BBG hebt, is dat het probleem niet. Heb je de drivers van je videokaart ook geupdate?

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 04-08-2014 14:14 ]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
Heb je wel de 8-pin en 6-pin pci-e op je videokaart aangesloten?
welke voeding heb je?

Ik denk dat wanneer je videokaart op volle toeren draait (bij het gamen), hij niet genoeg power geleverd krijgt en daardoor zichzelf uitschakelt.

[ Voor 46% gewijzigd door bladerash op 04-08-2014 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cooler Master VS V550S met 80plus gold, dus word gelijk gesteld aan een 750W voor zover ik weet

en ja, de 8 en 6 pin PCIzitten in de kaart

De drivers heb ik zowel de 13.11 die gigabyte aanbied op hun site,

en daarna de 14.4, laatste die op de radeon site staat geprobeert

beide zorgde er nog altijd voor dat mn pc crashte bij het opstarten van games

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 07:06
Een directe "blackout" lijkt wel te wijzen op te weinig prik van de PSU ja. Wellicht dat je de kaart eens kan underclocken met wat overclocktools om zo de maximale belasting te verlagen. Als je dat goed doet dan zou de PC moeten blijven draaien. Als het bij de GPU ligt, dan krijg je eerder een BSOD.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:17:
Cooler Master VS V550S met 80plus gold, dus word gelijk gesteld aan een 750W voor zover ik weet
Nee, 550 watt = 550 watt. Er komt niet opeens magisch, poef, 200 watt bij. Alleen deze PSU kan veel efficienter de prik afgeven.

echter, in de BBG wordt er een pricewatch: Seasonic G-Serie 550 Watt aangeraden niet de Coolermaster die jij noemt. Jij hebt dus niet zoals je beweert exact de setup uit de BBG!

beste wat je kan doen, is eens kijken of je ergens een voeding kan regelen. en dan de boel testen. kan heel goed een zelfde model zijn. je kan de pech hebben een maandagmorgen PSU te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
[BBG] Mainstreamgamesysteem juli 2014

Ik zie hier toch gewoon de Cooler Master VS v550S staan

En kan je specifieker zijn tussen het verschil met een blackout en BSOD.
De computer reboot net opdezelfde manier als wanneer je de reset knop zou gaan indrukken.

En ik heb nog een verouderde 600W PSU liggen, ik zal deze eens proberen plaatsen in de nieuwe PC, ik had dit al eens geprobeert, maar had nogal wat moeite om de verbindingen los te krijgen, waardoor ik opgegeven heb

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
ik hier toch echt niet... reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014
Pagina: 1