Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele weken geleden een Samsung UE48H6470 aangeschaft. Ik wil hier graag mijn Macbook (model voor 2010) op aansluiten.

De connector van Mini Displayport naar HDMI werkt prima. Echter kan dit model macbook geen audio via HDMI versturen. Ik heb daarom een 3.5 jack naar Tulp kabeltje aangesloten. Vervolgens treedt het volgende probleem op:

Als ik de source op HDMI zet, krijg ik beeld maar geen geluid.
Als ik de source op AV zet, krijg ik geluid maar geen beeld.

De kabels werken dus beide, maar ik lijk ze niet gelijktijdig als input te kunnen gebruiken (HDMI beeld, AV audio). Is er een oplossing om gelijktijdig met het beeld, ook de audio erbij te krijgen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Volgens de handleiding is dat ook niet mogelijk, zelfs niet met de dvi ingang, waar dat vroeger gewoon standaard was. Een oplossing is een "dvi+audio to hdmi converter" (of een dvi+spdif to hdmi). Let er op dat het niet andersom is.
Een hdmi+audio to hdmi werkt natuurlijk ook, maar dvi+audio is wat beter beschikbaar. Er komt dan nog wel een verloopje extra bij (van laptop hdmi naar dvi input op de converter), maar dat is simpelweg een plugje.

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 02-08-2014 15:08 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Dus zonder extra converter os het onmogelijk om het video en audio-signaal op hetzelfde kanaal op de tv te krijgen? Ik zit erover te denken om een home cinemaset aan te schaffen, wellicht eerst hier maar eens verder induiken, dat zou het probleem natuurlijk ook verhelpen.
Al zou ik dan weer in de knoei komen om mijn tv en laptop allebei als input te gebruiken voor mijn cinemaset, maar dat is dus blijkbaar niet zonder omwegen op te lossen.

Bedankt voor je reactie!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat wil je met je Macbook afspelen? Media kun je ook streamen via DLNA: serverprogrammatje op je Mac en dan aansturen vanuit de Samsung.

liever de tong gebrand dan lauwe soep