Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Een nieuwe 5.1 set of een tweedehands 5.1 Kef set

Pagina: 1
Acties:

• _RvO
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 10:49
Voor het eerst wil ik nu ook echt eens gaan voor beter geluid dan het standaard tv geluid. Ik heb een LG 4k tv en bij mooi beeld hoort natuurlijk ook een mooi geluid. Het geluid uit de tv vind ik al redelijk goed maar dit komt omdat ik tot op heden niet anders gewend ben. Het budget dat ik er nu voor over heb is maximaal 600 euro.

De receiver moet 4k / 3d door kunnen sturen en mij lijkt dit een goede start:
http://www.receiverstore....ioneer-vsx-528-zwart.html

Plussen:
- 4k / 3d
- Airplay
- 130 watt is voldoende, ik wil de buren geen overlast bezorgen.
- Voldoende HDMI ingangen voor de toekomst.

Min:
- Geen wifi maar dit is gelukkig makkelijk te verhelpen door een wifi-extender die ik hier al heb liggen.

Is dit volgens jullie een goede keuze?

Het 5.1 geluidssetje:
Hier ben ik nog niet over uit. Er zijn wel een aantal setjes te koop van rond de 300 euro alleen ik twijfel of dit echt de moeite is en of deze goed geluid afgeven. Een kennis van me zegt dat ik beter een tweedehands KEF KHT 2005 setje op de kop kan tikken want dat geluid is een stuk beter volgens hem.

Eisen:
- Niet te grote speakers
- Het geluid moet voornamelijk goed zijn bij films.

Nieuwe setjes:
http://hificorner.nl/spea...best-getest-door-whathifi
http://hificorner.nl/spea...ysteem/canton-movie-65-cx

Tweedehands:
KEF KHT 2005.2

Nu heb ik mezelf ingelezen en zie dat de KEF set al een aantal prijzen heeft gewonnen een aantal jaar geleden maar is de techniek niet flink verbeterd ten opzichte van bijna 10 jaar geleden?

Wat is beter? De kef set of een nieuwe set van plusminus 300 euro?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 11:53
Ik heb die set, meer dan prima geluid. Totaal niet te vergelijk met bijvoorbeeld van die Bose satellietjes. Het zijn dan ook behoorlijk fikse units met een gewicht waar je u tegen zegt (maar klein genoeg om als satelliet door te gaan)

Enige punt van zorg is de subwoofer, die heeft een autopower-stand die er voor zorgt dat na enige tijd een aantal condensatoren naar de klote gaan.
Geen probleem als die autopowerstand nooit gebruikt is, dan gaan die condensatoren niet kapot.

Als de sub dat probleem heeft dan zul je hem enige seconden tot 1 a 2 minuten flink horen kraken op het moment dat je hem aanzet. De mijne heeft dat probleem, maar vooralsnog doet ie het er al jaren mee. Na een minuut of zo gaat het gekraak weg en is het geluid (i.c.m. de satellieten) subliem.

Maar je wil dit natuurlijk niet als je zo'n set gaat kopen dus let daar dan even op. Reparatie door KEF daarvan kost tegen de 200 euro, al is DIY ook mogelijk, zie internet.

Ik denk dat de KEF-set beter geluid geeft dan een setje van een paar honderd euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 02-08-2014 11:00 ]

• _RvO
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 10:49
stefijn schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:57:

Als de sub dat probleem heeft dan zul je hem enige seconden tot 1 a 2 minuten flink horen kraken op het moment dat je hem aanzet. De mijne heeft dat probleem, maar vooralsnog doet ie het er al jaren mee. Na een minuut of zo gaat het gekraak weg en is het geluid (i.c.m. de satellieten) subliem.

Maar je wil dit natuurlijk niet als je zo'n set gaat kopen dus let daar dan even op. Reparatie door KEF daarvan kost tegen de 200 euro, al is DIY ook mogelijk, zie internet.

Ik denk dat de KEF-set beter geluid geeft dan een setje van een paar honderd euro.
Bedankt voor de je antwoord. Dat de subwoofer vaak na verloop van tijd kapot gaat / gaat kraken ben ik inderdaad op internet ook veel tegengekomen. Bij mijn aankoop zal ik hier ook zeker rekening mee houden!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 11:53
Voor de duidelijkheid: áls de speaker kraakt kan die condensator in principe elk moment kapot gaan en zal de sub daarna niet meer aangaan, dus als ie dat doet zou ik tegen de verkoper zeggen: sub is kapot, daar betaal ik niet voor.

Dan neem je de hele set voor nog minder geld en dan wacht je gewoon tot ie helemaal kapot gaat en koop je een andere. Het is alleen maar een schakeling voor de power en heeft niks te maken met de geluidsproductie.

Dat doe ik, al zeker 5 jaar. Ik zet hem aan, hoor het gekraak een paar seconde aan terwijl ik een drankje inschenk en kijk dan de film. Reparatie is het niet waard, een nieuwe is zonde van het geld voor alleen dat geluidje.

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 02-08-2014 11:11 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-11 23:07
zijn heel fijne setjes vooral dan voor ht geluid, mijn zus heeft deze set en klinkt gewoon erg goed met film.
Zekers een aanrader als je op zoek bent naar kliene speakers!

Ik meen dat er ook setjes in de omloop zijn waar de verf van kan plakken,door een produktiefout,zekers ook iets om op te letten

[ Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 02-08-2014 12:23 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
_RvO schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:52:
- 4k / 3d
- Voldoende HDMI ingangen voor de toekomst.
Hier ga je de mist in. De 4K functionaliteit van deze receiver is (zoals bijna alle apparatuur met dit predicaat) een wassen neus. Er zitten slechts HDMI 1.4 aansluitingen op. Bij gebrek aan HDMI 2.0 aansluitingen zul je in de praktijk helemaal niets hebben aan de 4K functionaliteit van deze receiver.
- 130 watt is voldoende, ik wil de buren geen overlast bezorgen.
Niet belangrijk. Check de Audio FAQ ook maar eens.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Misschien kan je ook een 3005 SE set op de kop tikken? Is de opvolger van 2000 serie en zal ook al wel tweedehands te vinden zijn. Die subwoofer bij die set is ook beter. Ik gebruik zelf ook de 3005 SE set alleen heb ik een aparte sub van REL.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:20
KEF 2005 is een leuk HT setje, voor goede hifi zou ik iets verder kijken. Alhoewel ik me altijd weer verbaas over het laag dat de satellieten weten te produceren, ik heb de sub al weet ik niet hoe lang meer aangehad.
Q Acoustics lijken me ook erg mooie speakers!

diskeltische lurker

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

technopeuter schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:28:
KEF 2005 is een leuk HT setje, voor goede hifi zou ik iets verder kijken. Alhoewel ik me altijd weer verbaas over het laag dat de satellieten weten te produceren, ik heb de sub al weet ik niet hoe lang meer aangehad.
Q Acoustics lijken me ook erg mooie speakers!
Valt wel mee toch? Gaan volgens specs tot 80Hz, geldt ook voor de 3005 SE serie trouwens. Ideaal gezien zet je crossover zelfs best op 100Hz.
Ik vind de 2000 serie en 3000 serie eigenlijk niet luisterbaar zonder sub, maar goed dat is mijn mening :)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 08-08-2014 10:30 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1