Waarde onderdelen oude game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 603783

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst mijn excuses, want ik geloof dat dit bericht niet op het jusite subforum is geplaatst. Ik weet echter niet waar het dan wel hoort..

Ongeveer 4/5 jaar geleden ben ik begonnen met het bouwen van een game pc (als ik het goed herinner). Ik heb er echter nooit tijd voor gehad om er iets mee te doen en de pc heeft de afgelopen twee jaar dan ook voornamelijk op zolder gestaan. Nu ben ik van plan om de pc van de hand te doen, maar weet ik niet wat het ding nog waard is. De computer werkt nog prima. Ik hoop dan ook dat iemand voor mij een schatting wil maken.

De onderdelen zijn:

Moederbord: Asus P5KPL
Chipset: intel g31/g33/g35
Processor: intel core 2 quad Q6600 @ 2400 MHz
Fysiek geheugen 2048 MB DDR2- SDRAM ( ligt nog ergens 2 gb extra op zolder geloof ik, dus tot: 4gb)
Videokaart: Nvidia 8800gt 512 MB GDDR3

Het moederbord en CPU zijn denk ik ongeveer 3 jr oud , De rest weet ik eerlijk gezegd niet meer. Daarnaast heb ik alleen deze onderdelen genoemd, omdat ik zelf denk dat de HDD, behuizing en voeding niks meer waard is.

Alvast vriendelijke bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27

Thomg

Aww yiss

Gros van de waarde zit in het geheugen, videokaart is zo'n beetje niks waard, processor is ook niet echt veel meer waard.

Zou zo zeggen €100-€125,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30
De CPU en moederbord zijn 7,5 jaar oud.
Hij staat ook al 4 jaar niet meer in de pricewatch. Dus ik denk dat je PC iets ouders is dan je denkt.

Juist de behuizing, voeding en HDD zijn geld waard omdat je die makkelijk kan hergebruiken bij een nieuw systeem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Q6600 = 20,-
8800GT= 15,-
P5KPL = 10,-
RAM = 5,-
Een oudere tweedehands behuizing: 5,-
Een oudere tweedehands voeding van een niet-A-merk: 5,-
Gebruikte HDD: €5,-

€65,-

Gezien het setje best wel een stroomvreter is en je voor iets meer dan 250,- iets beters in elkaar kan zetten lijkt me dit geen gekke schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 603783

Topicstarter
Oke zoiets had ik al verwacht, bedankt voor de reacties!

Blijkbaar heb ik de computer langer geleden dus in elkaar gezet.

Gezien de geringe waarde geef ik de computer dan maar een een jong familie lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27

Thomg

Aww yiss

johnkeates schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:55:
Q6600 = 20,-
8800GT= 15,-
P5KPL = 10,-
RAM = 5,-
Een oudere tweedehands behuizing: 5,-
Een oudere tweedehands voeding van een niet-A-merk: 5,-
Gebruikte HDD: €5,-

€65,-

Gezien het setje best wel een stroomvreter is en je voor iets meer dan 250,- iets beters in elkaar kan zetten lijkt me dit geen gekke schatting.
Je onderschat de waarde van het geheugen en de proc finaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

D4NG3R

kiwi

:)

2GB DDR2 DIMM's gaan nog gerust voor een euro of €20 van de hand. De rest van je schatting is redelijk accuraat, maar die DIMM's alleen al zijn ongeveer 2/5e van wat het systeem waard is :+ .

Druk er een nieuwe GPU in (deze gaat vrij snel kapot) en een jonger familielid kan er nog jaren van genieten :) het is absoluut geen traag systeem (mits er 4GB RAM aanwezig is).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
De DIMMs kan je met die specs nieuw kopen voor 20 euro.... niemand gaat ze tweedehands voor dezelfde geld kopen. De proc is een flinke stroomvreter, heeft geen HT, TB, AES-NI, en geen SSE4. Je kan tweedehands betere procs krijgen voor 25 euro, dus is 20 euro toch echt wel het meeste wat ik er voor zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:12
Mobo ook nog wel 20, er zijn best vaak nog mensen op zoek naar een goed 775 moederbord (als ik mijn V&A geschiedenis mag geloven).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ohai :W
Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Dit soort topics zijn al enige tijd niet meer toegestan op GoT. Gebruik bovenstaande handleiding en je komt een heel eind.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.