Teveel terugleveren met een ferrarismeter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55
binnenkort krijg ik mijn jaarafrekening ik heb keurig mijn meterstanden doorgegeven maar nu krijg ik bericht dat ze niet kloppen.

Het dak lig vol met zonnepanelen en ik heb nog een 'ouderwetse' ferraris die gretig terug draait.
Omdat ik nu meer opwek dan dat ik gebruik is de stand negatief. Blijkbaar is dit zeer lastig/niet te verwerken bij de netbeheerder, en levert dit een hoop gebel en frustratie op.

Heb me overigens nooit aangemeld bij energieleveren.nl maar zit er nu sterk aan te denken om een slimme meter te nemen vanwege het gezeik met die negatieve stand.

Hoe doen andere dat met een ferraris die ook teveel opwekken?
- andere meterstand opgeven dan de werkelijke
- wordt het overschot wel zonder problemen gesaldeerd?
- panelen van het dak halen of meer verbruiken....
- of toch aanmelden bij energieleveren.nl en/of een slimme meter nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door rmr1 op 31-07-2014 10:38 ]

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:05
Ik heb me wel aangemeld bij energieleveren.nl, maar dat was niet doorgegeven aan Essent. Bij de meteropgave wel vermeldt dat de standen zo laag zijn vanwege zonnepanelen (en een houtkachel ivm de gasstanden). Essent heeft keurig het salderen toegepast en het teveel aan geleverde kWh-je uitgekeerd. Ik ben nu wel bezig het overschot te verminderen door een e-boiler voor warm water te gaan gebruiken, maar dat heeft meer te maken met het verminderen van het gasverbruik.

Het overschot kan niet gesaldeerd worden, omdat dat simpelweg niet kan :)

Ik krijg wel het vermoeden dat Essent een van de weinige energie-leveraars is waarbij je weinig tot geen gezeur hebt over de rekening. Foutjes in het captar en de rekening wordn snel en naar tevredenheid opgelost.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

het is jouw stroom, geef gewoon +1 door, en de stand klopt weer in december of zo, de zon schijnt ook wel eens niet namelijk.
is dat oneerlijk ? nee frauderen gaat namelijk de andere kant op.
je geeft een te hoge stand op ipv een te lage (die zij niet kunnen verwerken bla bla dat hoor ik al 8 jaar)
zij doen zo moeilijk terwijl het dat niet is, waarom houd je rekening met hun administratieve puinhoop ?

[ Voor 41% gewijzigd door teacher op 31-07-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Anoniem: 238103 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:33:
[...]

het is jouw stroom, geef gewoon +1 door, en de stand klopt weer in december of zo, de zon schijnt ook wel eens niet namelijk.
is dat oneerlijk ? nee frauderen gaat namelijk de andere kant op.
je geeft een te hoge stand op ipv een te lage (die zij niet kunnen verwerken bla bla dat hoor ik al 8 jaar)
zij doen zo moeilijk terwijl het dat niet is, waarom houd je rekening met hun administratieve puinhoop ?
Ik zit nu al ruim voorbij m'n begin stand welke ik in zomer 2012 had.(huis gekocht) panelen liggen er nu een krap jaartje op. Dat +1 klinkt leuk maar slaat natuurlijk nergens op. De netbeheerder heeft gewoon een ontmoedigingsbeleid w.b.t salderen+ferraris.
Dan toch maar Vd winter nog meer stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
rmr1 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:40:
[...]
Ik zit nu al ruim voorbij m'n begin stand welke ik in zomer 2012 had.(huis gekocht) panelen liggen er nu een krap jaartje op. Dat +1 klinkt leuk maar slaat natuurlijk nergens op. De netbeheerder heeft gewoon een ontmoedigingsbeleid w.b.t salderen+ferraris.
Nee, ze hebben simpelweg oubollige software die negatieve getallen niet snapt. En aangezien ze het zelf dan ook niet meer snappen kloppen ze bij jou aan :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Afgelopen jaar stond mijn ferraris ook 600 kWh lager dan de beginstand.
Omdat ik geen zin had in gezeur heb ik dezelfde meterstand doorgegeven.

Ik doe mijn uiterste best om meer te verbruiken en voornamelijk daarmee gas te besparen:
- quooker in de keuken,
- inductiekookplaat,
- doorstroomverwarmer in de badkamer,
- warmtepomp, moet nog binnen komen.
- Het schuurtje van de buurvrouw met een diepvries erin en bijbehorende buitenlamp.
- ...

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-07-2014 17:17 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:11
Neem even telefonisch contact op met je energieleverancier dat het wel de juiste standen zijn maar dat je zonnepanelen hebt (en allemaal nog nieuw voor je is), eventueel als het eenvoudig is om tot volgende afrekenperiode het overschot in de winter om te zetten in warmte om het gasverbruik te verlagen, probeer dan afspraak te maken op 0 kWh nettoverbruik (overeengekomen meterstand)

Als U netto meer opwekt dan verbruikt, is het wel afhankelijk van leverancier hoeveel je voor je overschot krijgt, 0 tot ca 9,2 ct/kWh met een ferrarismeter. (bij 2 telwerken ferraris beide optellen of er sprake is van netto opwek of netto verbruik)
Ongeveer 8 kWh verstookt in elektrisch kacheltje of elektrische boiler, spaar je 1 m3 van ca 65ct aardgas met een warmtepomp (eventueel airco die ook kan verwarmen) heb je minder kWh nodig om 1m3 gas te vervangen.

Sinds 1-8-2013 hebben we leveranciersmodel en leveancier controleert en stelt nu de meterstanden vast of deze realistisch zijn naar hun informtie
Als de leverancier niet van de klant zelf of uit het centrale aansluitregister (C-Ar) weet of die zonnepanelen heeft.
Dan accepteren ze alleen standen van ongeveer; oude meterstand +50% tot 200% van verstreken deel van Standaardjaarverbruik (SJV) (sommige zijn kritischer) voordat ze het door schuiven naar netwerkbeheerder om een meterstand vast te stellen, vragen de meeste nog eerst even naar de reden bij de klant zoals hier door aan te geven dat ze fouten standen hebben ontvangen

Ik dacht dat inmiddels ook de energieleveancier combi levering kan aantekenen in het C-Ar als teken dat er sprake is van eigenopwek op de aansluiting anders geeft die wel aan wat moet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Domba op 31-07-2014 17:53 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat +1 klinkt leuk maar slaat natuurlijk nergens op
veel succes ermee dan, ik hoor je wel weer zodra je mijn advies ter harte hebt genomen, vermoedelijk eind 2015.

tot mei 2012 was het party, sinds dan doen ze allemaal moeilijk, het was dan ook erg lucratief, negatieve standen na saldering melden.
Afbeeldingslocatie: http://van.wijk.net/pvt/gc022012.jpg
het is nu beter op de ferraris +1 op alle telwerken te melden bij negatiefstand, anders staat er continu een meneer voor de deur die je hoofd draadjes wil lostrekken voor iets wat slim schijnt te zijn, maar waarna je saldering moet aanvragen, wat voorheen vanzelf ging.
als je je dan niet aanmeld op hun site en je doopzeel vermeld, krijg je daarna helemaal niks en ben je je pv stroom kwijt... wat voorheen allemaal vanzelf ging.

slimmer kunnen we het niet maken. 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 31-07-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
om erop in te haken

De ACM is de toezichthouder en die heeft afgelopen week weer een nieuwe informatiecode versie vastgesteld (status kun je over discussiëren met de nwe wet zal 2e kamer zich er wel over buigen in 2015) en nog steeds moet de SJV een positief getal zijn pag 113 B1.3.x

Een andere optie is overstappen, naar bijv deze zijn een paar maanden geleden gestart en willen ook een collectief opzetten van overschot,
Iemand uit bekende kring met een plushuis (meer opwek dan totale verbruik voor elektra en warmte) is overgestapt en naar eigen zeggen verkoop die in de zomer zijn overschot (opwek is bijna 2x zijn totaalverbruik) en in de winter koopt die windenergie terug om het wintergat in opbrengst te dichtenvoor de warmtepompen.
Ik produceer als particulier iets meer energie dan in mijn huishouden gebruikt wordt. Kan ik dit ook via Vandebron verkopen?

Vandebron wil iedereen die op jaarbasis méér energie produceert dan hij/zij verbruikt de mogelijkheid bieden zijn/haar stroom te verkopen. Momenteel werken we samen met producenten die individueel enkele honderden of duizenden consumenten van energie kunnen voorzien. In de toekomst willen we ook graag met kleinere producenten samenwerken. Deze kleinere producenten kunnen individueel misschien niet meerdere huishoudens van energie voorzien, maar zouden dit samen in een collectief wel kunnen. Voor zo’n collectief hebben we dus meerdere kleine producenten nodig, zodat meerdere huishoudens zich hierop kunnen aansluiten. Indien je hier interesse in hebt, stuur dan je volledige contactgegevens naar producenten@vandebron.nl o.v.v. ‘deelname collectief’, dan zullen wij je in onze administratie opnemen en houden we je op de hoogte van de vorming van dit collectief.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05-2022
Had het via iemand al ontvangen en vond punt 3.13.1.3 interesant.
Wat wordt hier bedoeld met ' schakelbaar' bedoelt? Is dat wat er juist uit verwijderd zou zijn? Op afstand uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27
rvamerongen schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:42:
Had het via iemand al ontvangen en vond punt 3.13.1.3 interesant.
Wat wordt hier bedoeld met ' schakelbaar' bedoelt? Is dat wat er juist uit verwijderd zou zijn? Op afstand uitschakelen?
Slimme meters kunnen op afstand uitgelezen worden. En blijkbaar ook afgesloten. Tenzij je de communicatie module disabled. En dat punt zegt dat je dat mag.

[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 31-07-2014 22:50 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05-2022
Bedankt, dat snap ik. Maar dat was mijn vraag niet. Het ging dat die module eruit gehaald zou zijn.

M.b.t hieronder. Klopt, hoorde hier niet. Het zou eigenlijk een eigen topic mogen hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door rvamerongen op 31-07-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Je was me voor, maar was al aan het aanpassen.
Ze halen die module er niet fysiek uit. Ze zetten hem alleen uit als je dat wilt.
Maar die discussie is meer iets voor het originele topic. Hier gaat het om terugleveren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weidevogel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Domba schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:37:

Ik dacht dat inmiddels ook de energieleveancier combi levering kan aantekenen in het C-Ar als teken dat er sprake is van eigenopwek op de aansluiting anders geeft die wel aan wat moet gebeuren.
nee, de klant is verplicht om teruglevering (ook met een ferrarismeter) te melden bij de netbeheerder. De netbehherder legt dit vast in zijn eigen systeem EN in het Centrale AansluitRegister. De Leverancier krijgt hiervan een notificatie maar kan ook het C-AR raadplegen.
De meest eenvoudige manier van aanmelden bij de netbeheerder is via www.energieleveren.nl.
Je krijgt dan een bevestiging van je aanmelding. De netbeheerder zal dan aangeven dat je een ferraris hebt en dat je die gratis kunt laten vervangen door een slimme meter, maar hiertoe ben je niet verplicht.
Op deze manier is zowel de Netbeheerder als de Leverancier op de hoogte dat er op jou adres wordt teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Ahum, gaan we weer....

Aanmelden verplicht? Volgens welke wet? De genoemde site is best leuk hoor, maar heeft geen enkele wettelijke status. Aanmelden gaat zonder DigiD en je kan zomaar een wiilekeurig adres aanmelden. Geen enkele vorm van controle.

De drie redenen waarom je moet aanmelden op de genoemde site zijn ook volslagen onzin. Vooral het punt 3, de veiligheid is gel*l. Een omvormer schakelt zichzelf uit als de netspanning wegvalt. Punt 1 en 2 zijn ook nogal vaag. Als ik een inductieplaat of een andere grote verbruiker plaatst (of oplader voor elektrische auto, ook een groot verbruiker) hoef ik dit niet aan te melden. Dit heeft dan opeens geen inpact op het net?

[ Voor 46% gewijzigd door drielp op 01-08-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weidevogel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:22:
[...]

nee, de klant is verplicht om teruglevering (ook met een ferrarismeter) te melden bij de netbeheerder.
wetsartikel graag.

mijn oude aanmelding is overigens zomaar gewist, gelukkig heb ik en mijn leveracnier er een kopietje van. mooie site hoor, jullie kunnen me zo weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weidevogel
drielp schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:14:
Ahum, gaan we weer....

Aanmelden verplicht? Volgens welke wet? De genoemde site is best leuk hoor, maar heeft geen enkele wettelijke status. Aanmelden gaat zonder DigiD en je kan zomaar een wiilekeurig adres aanmelden. Geen enkele vorm van controle.
In mijn reactie staat , dat aanmelden bij de Netbeheerder verplicht is. Een manier om dit te doen is via www.energieleveren.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wetartikel graag, netbeheerder gaat er niet over daar is de wetgever voor.
ik kan ook wel iets roeptoeteren, maar dat is geen wet
een netbeheerder is geen wetgevende macht of instantie.
nou kom op met die wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weidevogel
Anoniem: 238103 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:57:
wetartikel graag, netbeheerder gaat er niet over daar is de wetgever voor.
ik kan ook wel iets roeptoeteren, maar dat is geen wet
een netbeheerder is geen wetgevende macht of instantie.
nou kom op met die wet.
Registratieplicht bij de netbeheerder : zie netcode artikel : Artikel 2.1.5.1 en Artikel 2.4.1.4 .
Hierin staat aangegeven dat kleinere installaties (tm 3*16 Amp) uiterlijk gemeld moeten worden binnen 1 maand na in bedrijfname. Grotere installaties moeten voor in bedrijfname worden aangemeld bij de netbeheerder.
Wanneer je gebruik wilt maken van het Net , moet je je houden aan de regels van de Netbeheerder, de Netcode.

[ Voor 7% gewijzigd door weidevogel op 01-08-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
@weidevogel. Die discussie is in een ander topic al uitgebreid gedaan. De stelling van menig tweaker hierin is dat de netcode niet de wet is, hoe graag de netbeheerder dat wel als zodanig ziet.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weidevogel
morpheus schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:12:
@weidevogel. Die discussie is in een ander topic al uitgebreid gedaan. De stelling van menig tweaker hierin is dat de netcode niet de wet is, hoe graag de netbeheerder dat wel als zodanig ziet.
@Morpheus : heel Vreemd, dat een aantal hier van mening. Is , dat de Netcode er is voor iedereen behalve voor hen. Verschil van mening over energieleveren.nl ok , maar niet over de Netcode , Maar ok ... blijkbaar in ander topic al behandeld.

[ Voor 23% gewijzigd door weidevogel op 02-08-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Anoniem: 238103 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:40:
[...]

veel succes ermee dan, ik hoor je wel weer zodra je mijn advies ter harte hebt genomen, vermoedelijk eind 2015....

...slimmer kunnen we het niet maken. 8)7
Ben het met je eens dat dit blijkbaar de enige manier is om een prima functionerende ferraris-meter te behouden.
Heb nu al een overschot van ongeveer 3500 kwh (dat krijg je met 35 panelen ;) )
Er zit niet veel anders op dan meer stroom te verbruiken komende winter...

Of toch ooit die "slimme" meter ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
rmr1 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Dat +1 kan leuker uitpakken dan je denkt. De Netbeheerder doet niet zoveel met het salderen, de energie leverancier wel. Daar reken je ook mee af, dus wees creatief en verminder gas. Niet aleen 's winters, ook 's zomer meer verbruiken kan goed uitpakken, airco, e-boiler. Je opwek direct gebruiken is ook gewoon leuk.

Oeps, een overschot van 3500 kWh. Daar kan je echt leuke dingen mee doen. Succes.....

[ Voor 5% gewijzigd door drielp op 01-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zeg een warmtepomp. Iemand met verstand over deze materie schreef al eens "gas kan je niet salderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
teacher schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:40:
Ik zeg een warmtepomp. Iemand met verstand over deze materie schreef al eens "gas kan je niet salderen".
Om er echt iets aan te hebben moet je wel flink verbouwen.
Maar dan kun je wel meteen de gasaansluiting opzeggen. Dat scheelt een berg aan vastrecht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netcode is een sectorafspraak, bedrijven onderling kunnen afspreken wat ze willen maar de wet is geldig.
over wetten is democratisch gestemd.

vwb -3500kWh als dat na saldering is dan maakt het niet zoveel uit op welke meter dat is,
echter blijft het digitaal staan, en is het zichtbaar, op de ferraris kan het verdwenen zijn rond kerst.
het niet doorgeven van negatieve standen is in je nadeel, dus het kan niet fout zijn, het weer opmaken dus ook niet.
jij bent in control, onafhankelijk van gekke wetjes of netcode rariteiten
power to the people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

RocketKoen schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:46:
[...]

Om er echt iets aan te hebben moet je wel flink verbouwen.
Maar dan kun je wel meteen de gasaansluiting opzeggen. Dat scheelt een berg aan vastrecht.
...maar loop je wel de 'overstap korting' mis door het ontbreken van je gasaansluiting. Het hebben van een gasaansluiting is niet zo duur.

eric-pvt heeft ondanks de warmtepomp toch nog zijn gasaansluiting behouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Dre schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:54:
[...]

eric-pvt heeft ondanks de warmtepomp toch nog zijn gasaansluiting behouden ;)
Je wilt toch wel zeker wel een wintertje testen voor je overweegt de gasaansluiting eruit te doen en dat fysiek verwijderen is ook niet gratis (> €340) en afsluiten op verzoek wordt niet geaccepteert, tenminste niet bij mijn netwerkbeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het kan zelfs nog rotter, de atag qsolar eist gasdruk anders krijg ik een storingscode, (BL88)
dus het gas kan niet weg of ik moet met een vaatje gaan werken, en dat mag weer niet binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Anoniem: 238103 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:06:
het kan zelfs nog rotter, de atag qsolar eist gasdruk anders krijg ik een storingscode, (BL88)
dus het gas kan niet weg of ik moet met een vaatje gaan werken, en dat mag weer niet binnenshuis.
Kun je niet iets via Atag Nederland regelen? Je had hier toch goede connecties.
Heb deze vraag of de Q-solar zonder gasaansluiting storingsvrij wil draaien namelijk ook (via mijn installateur) gesteld,was volgens hen niet mogelijk................ :( of misschien dat het iets met de goedkeurings eisen toestel te maken heeft, echt veel veiliger kan het niet worden zonder gas. _O-
WW autonoom geen probleem maar met de gaskraan dicht inderdaad BL88 bij CV en uit is de Q-Solar.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 01-08-2014 21:34 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Domba schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:51:
[...]

Je wilt toch wel zeker wel een wintertje testen voor je overweegt de gasaansluiting eruit te doen en dat fysiek verwijderen is ook niet gratis (> €340) en afsluiten op verzoek wordt niet geaccepteert, tenminste niet bij mijn netwerkbeheerder
Het is al een wat oudere uitspraak van de geschillencommissie, maar lees dit eens:
https://digitaal.degeschi...a5d-53f9ab94d53a&cvt=2413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

BenEco schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:22:
[...]

Kun je niet iets via Atag Nederland regelen? Je had hier toch goede connecties.
Heb deze vraag of de Q-solar zonder gasaansluiting storingsvrij wil draaien namelijk ook (via mijn installateur) gesteld,was volgens hen niet mogelijk................ :( of misschien dat het iets met de goedkeurings eisen toestel te maken heeft, echt veel veiliger kan het niet worden zonder gas. _O-
WW autonoom geen probleem maar met de gaskraan dicht inderdaad BL88 bij CV en uit is de Q-Solar.
Niets wat een draadje niet op kan lossen.
:)

Wil je heel simpel neem je een klein fietsbandje met 1 bar, die atag ziet niet of het gas of lucht is. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:04:
[...]

Niets wat een draadje niet op kan lossen.
:)

Wil je heel simpel neem je een klein fietsbandje met 1 bar, die atag ziet niet of het gas of lucht is. ;)
Om een beetje on topic te blijven, ivm de nog lange garantie termijn op het apparaat, hoop dat de fabrikant nog iets wil doen/terug leveren en dan heb ik het niet over kWh en in dit geval kan het nooit teveel zijn. :)

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gc heeft mij inmiddels ook gevraagd de meterstanden op te geven, inmiddels een 800 in de min na salderen.
Ik denk dat ik eric's tip ga opvolgen en een eigen stand op ga geven.

Ik dacht aan de laag een paar honderd meer door te geven zodat er meer op de hoog gesaldeerd word, dan heb je wat "speling" op de laag die toch minder hard achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Rol-Co schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:32:
Gc heeft mij inmiddels ook gevraagd de meterstanden op te geven, inmiddels een 800 in de min na salderen.

Ik dacht aan de laag een paar honderd meer door te geven zodat er meer op de hoog gesaldeerd word, dan heb je wat "speling" op de laag die toch minder hard achteruit gaat.
Hoe lang kan je zoiets volhouden? Is het niet zo dat 1 keer in de vier jaar er een meteropnemer langskomt?
Bij mij zijn ze in 2012 langs geweest dus ik heb nog 2 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Rol-Co schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:32:

Telefonisch contact opnemen, als je geen gebruik maakt van afrekenen op werkelijke standen, kan je ook gebruik maken wat op GC website staat, als je kans ziet om het in warmte om te zetten
Een analoge meter wordt bij netto teruglevering afgerekend op nulverbruik tot het moment dat hij weer positief draait.Greenchoice kan dit beleid eenzijdig wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

let op digitaal krijg je van greenchoice -1000kWh marktprijs uitbetaald.
maar tegelijk is gas nogal duur geworden.
het is een afweging.
je hebt je dakbelegging verandert, het is dus een belegging, dus je moet buy sell beslissingen nemen.

hier is de meteropnemer dit jaar 3x langs geweest vanwege een sjv geschilletje,
niemand doet moeilijk over feitelijke standen, dat lijkt me ook erg vreemd.
mijn +1 advies komt juist van greenchoice gek genoeg.
zoek een bestemming voor je stroom, en dan tvt je rustig door.
ik kan dit heel lang volhouden.

nogmaals : (ferraris)
Een analoge meter wordt bij netto teruglevering afgerekend op nulverbruik tot het moment dat hij weer positief draait.Greenchoice kan dit beleid eenzijdig wijzigen.
doorgeven = je stroom word in beslag genomen
niet doorgeven = Lucht/water warmtepomp om stroomoverschot af te fikken
alternatief : conform artikel 95m een uitbetaal verzoek doen voor de kale prijs+btw

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 02-08-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik heb het zo opgegeven dat na salderen er nog 200 kWh in de min staat, dan kan ik eens zien wat er gebeurd.

Eric
Gas is daar inderdaad vrij duur geworden, misschien toch maar overstappen naar die aanbieding van de consumentenbond, daar was het 0,56 m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
weidevogel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

In mijn reactie staat , dat aanmelden bij de Netbeheerder verplicht is. Een manier om dit te doen is via www.energieleveren.nl .
Was even zoeken uit openbare codevoorstel documentatie overleg brief 5 februari 2014 (helaas JPG.pdf's) voor afgelope week vastgestelde informatiecode
Afbeeldingslocatie: http://www.greenwatts.nl/Pictures/NEDU-20140205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

rmr1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:20:
[...]

Hoe lang kan je zoiets volhouden? Is het niet zo dat 1 keer in de vier jaar er een meteropnemer langskomt?
Bij mij zijn ze in 2012 langs geweest dus ik heb nog 2 jaar ;)
Hier ook 2013, dus duurt nog even, daarbij gaat die meter alle kanten op he, dus god knows welke stand hij heeft als hij komt.
Het kan meer of minder zijn, dat is zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:10
Bij mij hangt ook nog steeds de Ferraris meter en dat wil ik graag zo houden voorlopig.
Waarschijnlijk ga ik uitkomen op een negatief jaarverbruik van zo’n 300 kWh.
Het is zeker niet het ei van Columbus natuurlijk, maar mijn oplossing om gedoe te voorkomen met negatieve meterstanden: Ik heb nu in de aanbieding (bij een grote energiemaatschappij) een Econo Heat verwarmingspaneel besteld (400 Watt, 60 bij 60 cm en 1 cm diep) .
Een beperkte investering en hiermee kan ik eenvoudig er voor zorgen dat het verbruik op 0 uitkomt en tevens besparen op het gasverbruik.
Ik verwacht er zeker geen wonderen van maar ben toch benieuwd naar de gasbesparing natuurlijk.
We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52

Crazy-

Best life ever

Bij een negatief verschil toch +1 opgeven?

2013 bijv. 35.000
2014 34.500

Dan geef je dus 35.001 door? Hoezo?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Crazy- schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:22:
Bij een negatief verschil toch +1 opgeven?

2013 bijv. 35.000
2014 34.500

Dan geef je dus 35.001 door? Hoezo?
Omdat je anders 8 cent voor die 500kWh krijgt en je die 500 misschien in de winter eens extra kan gaan gebruiken voor verwarming of warmtepomp, sauna, enz
Kortom, je hebt gewoon wat meer speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je verkoopt dan je overschot voor anderhalve stuiver per kwh, en over een paar maanden mag je hem weer terugkopen voor 22 cent. Dan hou je zelf een "buffer" aan naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bovenstaande post mag in bold arial 20 met underline en in rood

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 03-08-2014 20:13 . Reden: +1 voor de mod ]

Pagina: 1