Jongens laten we het even netjes houden....
Maar sorry dat ik dit zeg, je hebt blijkbaar geen idee van waar je mee bezig bent.
1,53 Vcore is redelijk hoog voor een FX 9590.
Niet alleen temperaturen en Vcore telt mee bij een overclock, ook je VRM's, je memory etc etc.
Dit alles bij elkaar zorgt voor een goede overclock. Daarnaast begin je niet meteen met 5+ GHz, je begint laag en gaat met kleine stapjes omhoog totdat je een mooie stabiele overclock hebt.
Lees de verschillende overclock guides en how-to's, op deze manier raak je bekend met de onderdelen en wat deze onderdelen precies doen en wat het effect van een overclock heeft op deze onderdelen.
Op deze manier is er een prima werkbare overclock te behalen die normaal mee kan gaan.
Als je daadwerkelijk een 5930K wilt halen zou ik dit als een goede leer zien en je vooral heel erg goed inlezen.
Dan lees je echt de verkeerde guides of leest niet alles, een stabiele overclock hangt van meer factoren af dan Vcore.
Waar ik wel over twijfelde is moet ik mijn ram op auto zette, en moet ik mijn north bridge volts ook verhogen als ik mijn gewone volts verhoog.
Dit zegt dus al genoeg, je weet niet waar je mee bezig bent, de onderdelen moeten samen werken en niet onafhankelijk van elkaar.