Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kwaliteit posts in 'Desktop aankoopadvies'.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mods,

Ter opvolging van een discussie in het segment 'Desktop aankoopadvies' wil ik jullie vragen te kijken naar een bedachte feature. Deze heeft als doel de kwaliteit van de openingsposts in ditzelfde seent omhoog te halen.

Probleem:

Er staat in de regels van dit segment zeer duidelijk dat er eigen inzet getoond moet worden. Vooral dmv een eigen 'lijstje' met benodigde componenten. Echter wordt deze regel meer dan regelmatig gewoon aan de laars gelapt. Maar er wordt wel gewoon op gereageerd, en advies gegeven. Dit houdt deze cirkel dus in stand. Mensen denken hier zonder enige kennis en eigen inzet aan gratis advies te kunnen komen.

Oplossing:

De bedachte oplossing voor dit probleem luidt:

Een soort filter op de openingspost plaatsen. Deze verplicht de TS een eigen lijstje te maken. Hij/zij zal dus sowieso eerst moeten uitzoeken hoe je zo'n lijstje maakt. Als men dat eenmaal kan zullen ze meer geneigd zijn een eigen samenstelling van componenten te maken.

Alvast bedankt voor de reacties ,

MuscularPonyy

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 22:45
Hier ben ik het ook mee eens. Ik kijk regelmatig in adviesforum, en heel vaak kom je idd tweakers tegen die nog helemaal niks hebben uitgezocht. Of ze plaatsen een link naar een website waar de PC of laptop wordt aangeboden. Echter moeten de gene die dan advies willen geven eerst alles uitzoeken wat er aan componenten in het systeem zit.

Een lijstje zoals TS al aangeeft, is veel makkelijker en sneller. Als dit tot een voorwaarde gemaakt kan worden voor dergelijke topics zou het al heel wat beter zijn.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Ik ben hier ook helemaal mee eens. Mijn eerste post was een topic over een aankoopadvies. Juist door dat lijstje te maken leerde ik er zelf meer van, waardoor ik bepaalde keuzes voor mijzelf kon verduidelijken en ook het advies wat daarbij kwam beter begreep.

Enige probleem wat je dan kan krijgen is dat mensen maar gewoon wat in het lijstje gaan dumpen zodat ze "iets" hebben.

• OneTimer
Als je tegenwoordig een review schrijft moet je ook een korte omschrijving van max 50 woorden aan de review toevoegen. Anders wordt de review gewoon niet geplaatst.
Als zoiets ook in het aankoopadvies forum mogelijk is dmv een lijstje heb je al zoiets als een filter.

En een belangrijke vraag die ook heel vaak wordt overgeslagen: "Wat ga je met het systeem doen"....

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht even op een reactie van een mod. Hoop dat deze feature geïmplementeerd kan worden.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Tegenwoordig staat er bij het aanmaken van een nieuw topic in de aankoop adviesfora keurig een template die een gebruiker kan invullen/kan gebruiken als leidraad.

Effectief is die feature er dus al. Als mensen dat hard negeren en alsnog 'loze' topics maken, lijkt me daar een mooi taak weggelegd voor de lokale modjes. En die zijn weer geholpen als je een Topic Report aanmaakt zodra je een dergelijk topic tegenkomt.

Wat mij betreft is het daar genoeg mee afgevangen en hoeven er niet meer technische oplossingen voor te komen, maar wellicht dat de betreffende Productmanager daar anders over denkt.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• OneTimer
Ohja ik zie het, het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf zo'n topic heb aangenaakt :+.
Als het nog steeds genegeerd wordt zal ik voortaan een topic report aanmaken. De TS krijgt al een template voor z'n neus en dit wordt nog steeds heel vaak genegeerd, niet de moeite om te helpen dus.

Verwijderd

Topicstarter
rob_erwt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:17:
Tegenwoordig staat er bij het aanmaken van een nieuw topic in de aankoop adviesfora keurig een template die een gebruiker kan invullen/kan gebruiken als leidraad.

Effectief is die feature er dus al. Als mensen dat hard negeren en alsnog 'loze' topics maken, lijkt me daar een mooi taak weggelegd voor de lokale modjes. En die zijn weer geholpen als je een Topic Report aanmaakt zodra je een dergelijk topic tegenkomt.

Wat mij betreft is het daar genoeg mee afgevangen en hoeven er niet meer technische oplossingen voor te komen, maar wellicht dat de betreffende Productmanager daar anders over denkt.
Maar dan kom ik op: Het is toch beter om te preventeren, dan constant te reageren? Het is duidelijk dat het segment op dit moment vrij vervuild is. Reporten lost het probleem maar gedeeltelijk op. Dit omdat het een reactie op een feit is. Vaak zijn de 'vervuilende' topics geproduceerd door Tweakers die maar een keer posten. Dat het topic uiteindelijk gelocked wordt Merken ze waarschijnlijk niet eens aangezien ze het na een dag alweer vergeten zijn dat ze een topic aangemaakt hadden.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je op "Plaats reactie" klikt wat gebeurd er dan?
Ik verwacht dat de tekst wordt opgehaald die in de tekstvlak staat?if(stringMetWaarde.contains(stringMetEersteRegelVanRML)
{
//post bericht
}
else
{
//wordt boos
}

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Kwestie van kosten/baten. 100% preventie gaat je nooit lukken. Als iemand mij verplicht een lijstje in te vullen, dan vul ik daar gewoon flauwekul in. Dan heb je alsnog een post. Je lost er dus eigenlijk niets mee op :)

Verwijderd

Topicstarter
Misha schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:32:
Kwestie van kosten/baten. 100% preventie gaat je nooit lukken. Als iemand mij verplicht een lijstje in te vullen, dan vul ik daar gewoon flauwekul in. Dan heb je alsnog een post. Je lost er dus eigenlijk niets mee op :)
Ik denk dat dus juist weer niet. Het zijn veelal Tweakers die voor het eerst op het forum zijn die de 'overlast' veroorzaken. Als die verplicht een lijstje moeten maken, en moeten uitzoeken hoe dat moet etc, haakt 50% al af. Puur omdat ze daar geen zin hebben. Voor de andere 50% zal dit, denk ik, net de trigger zijn om zelf een beetje op onderzoek uit te gaan.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 07:17
We gaan op een centrale plek door over onderwerp: Advies centraliseren.

:+

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Dan doen we deze naar het archief. :) Aanvullingen/opmerkingen/updates komen dan ook in dat andere topic. MF -> BFA

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1