Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pc gebouwd maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tit4nNL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:50
  • EDIT2: HIJ DOET HET!
    • Bleek dus indeerdaad aan de bios versie te liggen. Bedankt alle tweakers. Beste site ter wereld.
OUD NIEUWS:

EDIT: ondertussen mobo aangeboden bij norrod voor 'reparatie' voor 17,85€ nu afwachten. Zal laten weten wanneer en of het opgelost is. Voor iedereen die deze topic voor t eerst leest: reageren is zinloos ^^ tenzij je een cfc ofzo hebt.

Dag tweakers, ik heb een PC in elkaar gezet gisteren. Het monteren en dergelijke ging allemaal best goed.
Ik heb nu alleen een probleem. Wanneer ik de computer aanzet lijkt hij gewoon aan te gaan. Alle fans draaien en leds branden gewoon. Voordat ik verder ga zal ik eerst een lijstje van wat ik in de computer heb zitten bijvoegen.

Intel Core i5-4690K Boxed
Asus Z87-K
MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Corsair Carbide 200R Closed
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Logitech K120 (Internationaal)
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Cooler Master GM G750M
Kingston SSDNow V300 120GB

De installatie is zonder al te veel problemen verlopen. Ik heb bij ieder onderdeel de boekjes erbij gepakt en voor sommige andere dingen het internet gebruikt om zeker te weten dat ik het goed heb gedaan.

Ik heb voor het probleem dat ik geen beeld heb ook al veel rondgekeken op het internet, maar de oplossingen die anderen bieden helpen voor mij tot op nu niet.

Ik zal wat foto's bijvoegen zodat er misschien te zien is of ik alsnog iets verkeerd heb aangesloten.

Heb geprobeerd om RAM opnieuw eruit en erin te doen, ook 1 stick geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0749edit_zpsf5a50a9f.jpg

Heb ook geprobeerd om alle kabels er opnieuw in te doen, om te kijken of ze misschien niet goed vast zaten.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0748edit_zps370186ec.jpg

Heb goed gekeken of de kabels van de monitor zelf wel goed zaten. Heb ook geprobeerd om in het mobo te doen met vga ipv in de gpu met de adapter.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0753edit_zps582d6218.jpg

Heb goed gekeken of de 8 pin er wel in zat.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0752edit_zpsb4cf0c49.jpg

Heb ook geprobeerd om het hele systeem zonder de gpu te starten, door gebruik te maken van de gpu in de processor en de kabel in de vga connector van het mobo te doen.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0751edit_zps733a6fc8.jpg

Ik weet gewoon niet wat ik verder nog kan proberen. Ik weet ook zeker dat ik de processor goed heb gemonteerd precies volgens de handleidingen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Tit4nNL op 05-08-2014 17:59 ]

Verwijderd

- Zitten alle voedingspluggen ook in je videokaart?
- Heb je bij het testen met de IGP in de BIOS/UEFI ook de VGA source op de goede uitgang gezet, of getest zonder videokaart?
- Is je DVI-poort wel DVI-A of DVI-I (en geen DVI-D)?
- Krijg je in beide gevallen, IGP en GPU, geen beeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 06:20 ]

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Heb je een mogelijkheid om de PC speaker aan te sluiten? Wellicht dat het mobo diagnostische piepjes geeft om er achter te komen wat het probleem is.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en bouw de videokaart eens helemaal uit voordat je de IGP probeert. Zag trouwens geen foto dat de gpu zijn voeding aangesloten zit. Probeer het ook eens met maar één DIMM.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 19:40
Is die DVI -> VGA adapter actief of passief?
Kan zijn dat je DVI poort geen analoog signaal uitzend, in dat geval heb je een actieve adapter nodig.

Sluit je monitor dus (wanneer mogelijk) even aan op DVI of HDMI en kijk of dan beeld hebt

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
dragoncry schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:18:
Kan zijn dat je DVI poort geen analoog signaal uitzend, in dat geval heb je een actieve adapter nodig.

Sluit je monitor dus (wanneer mogelijk) even aan op DVI of HDMI en kijk of dan beeld hebt
Hij heeft het systeem ook aangesloten zonder de 280X, nog geen beeld.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-11 14:33
HammieDuDe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:20:
[...]

Dat is niet wat ik lees... ik lees dat de TS de monitor ook op de aansluiting van het moederbord heeft geprobeerd, maar of de videokaart er ook helemaal uit is geweest kan ik er niet uit opmaken. Als de TS de kaart heeft laten zitten bestaat er een kans dat er door het moederbord geen signaal naar de VGA poort wordt gestuurd... dat is afhankelijk van de bios settings.

Heeft de TS de monitor al getest? Dat kan ook de boosdoener zijn... ik mis ook nog een stukje of de PCI-e voedingsconnectors wel in de videokaart zitten... lijkt logisch maar gezien de zeer secure TS vind ik het gek dat het niet wordt aangehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 31-07-2014 09:30 ]

• dragoncry
Heb ook geprobeerd om het hele systeem zonder de gpu te starten, door gebruik te maken van de gpu in de processor en de kabel in de vga connector van het mobo te doen.
Heeft TS dus wel geprobeerd, maar idd, is de monitor zelf in orde?

• MicGlou
dragoncry schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Heeft TS dus wel geprobeerd, maar idd, is de monitor zelf in orde?
Zoals het daar staat komt het op mij niet over als een 100% zekerheid... ik lees: 'ik heb de pc geprobeerd te starten zonder gpu door de monitor op het moederbord aan te sluiten' ... dan twijfel ik echt nog of de videokaart er wel helemaal is uit geweest.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Omdat er geen foto van de videokaart voeding pluggen bij zit vermoed ik dat hij die vergeten is aan te sluiten.
Dat wordt nogal vaak over het hoofd gezien misschien moeten fabrikanten een of andere mega sticker toevoegen om dat aan te geven :)

★ What does that mean? ★

• dragoncry
is het niet zo dat hij dan wel beeld geeft maar ook een melding dat er niet genoeg power is om verder nog iets te doen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik hoop dat de TS, nogmaals, de IGP heeft getest terwijl de PCI-E kaart uitgebouwd is. De reden hiervoor is simpel: de UEFI wil tóch die andere videokaart initialiseren (wat hij niet kan) als die aangesloten zit, en op sommige moederbordjes krijg je dan alsnog géén beeld. Sowieso zit je op een punt waarop je doormiddel van eliminatie je systeem "lichter" en "minder" moet maken om zo, door middel van uitsluiting, een potentieel defect component (of slot daarvoor) uit te sluiten. Hoe complexer, hoe meer er fout mee kan gaan, dus begin met single-channel memory door maar één DIMM te gebruiken, en géén externe videokaart... ga daarna verder met onder andere je S-ATA devices, en als het even kan: test de onderdelen ook in andere machines. Even de videokaart/CPU in een andere PC (CPU kan lastiger worden maar die videokaart zal in elke PCI-E machine moeten werken) zal je al gigantisch veel kunnen vertellen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31
Staat wel de laatste BIOS erop? Volgens de site van Asus heb je voor jouw processor versie 1302 nodig.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik had hetzelfde probleem met dezelfde video kaart, alleen met een ander mobo

Boot de pc wel zonder monitor (kijk even of het lampje van je muis brand na x seconden) en boot je pc niet als je de monitor aansluit (muis lampje brand niet), dan heb je het zelfde probleem als wat ik heb.

Als de PC het wel doet en boot, zet je pc uit, haal de dvi-vga converter los van je video kaart, zet pc aan druk op del/f2 wat er maar nodig is om in je bios te komen en sluit de monitor kabel weer aan en je hebt beeld (wacht 2-3 seconden na het opstarten). Zo ben ik in de bios gekomen.

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om beeld te krijgen op de GPU met een DVI-VGA converter en een vga monitor. Wel heb ik ook de IGP aangezet, naast de GPU en eufi uit dan had ik wel beeld op de IGP.
Kan het zijn dat EUFI bios van een (hoge) resulutie uitgaat? Of gaat ie zolas hierboven aangegeven toch de GPU proberen?

Ik ga komende week weer testen hem HDMI en DVI apperatuur om te kijken waar het aan ligt.
Ik raad jou ook aan dat te doen.
Ik vermoed dat het een gevalletje wordt, koop een andere monitor...... Of een andere videokaart.....

[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 31-07-2014 13:47 ]

Everything is better with Bluetooth

• MicGlou
Ik ben benieuwd... laat de TS-er eerst maar eens een reactie plaatsen.

• Tit4nNL
DAAR IS TIE WEER HOOR, na een nacht van 15 uur slapen oid. was best moe...
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 05:42:
1 Zitten alle voedingspluggen ook in je videokaart?
2 Heb je bij het testen met de IGP in de BIOS/UEFI ook de VGA source op de goede uitgang gezet, of getest zonder videokaart?
3 Is je DVI-poort wel DVI-A of DVI-I (en geen DVI-D)?
4 Krijg je in beide gevallen, IGP en GPU, geen beeld?
1 Ik heb een 8 pins kabel vanaf de psu naar de gpu lopen
2 heb computer geprobeert met de gpu eruit en de vga kabel in de mobo connector
3 geen idee
4 nee
HammieDuDe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:05:
Heb je een mogelijkheid om de PC speaker aan te sluiten? Wellicht dat het mobo diagnostische piepjes geeft om er achter te komen wat het probleem is.
Ik neem aan dat ik die mogelijkheid heb, ik zou alleen niet weten of er al een op zit van zichzelf. Kijk zo wel even in het boekje en edit dit stukje post.
Umbrah schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:12:
Dat, en bouw de videokaart eens helemaal uit voordat je de IGP probeert. Zag trouwens geen foto dat de gpu zijn voeding aangesloten zit. Probeer het ook eens met maar één DIMM.
Al geprobeert, heb 8 pins voeding in de videokaart zitten, zoals in het boekje van de videokaart beschreven is, ook al met 1 stick ram geprobeert in de slot zo dicht mogelijk bij de cpu in de A1 slot (a1 a2 b1 b2)
dragoncry schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:18:

Dan zou ik even een DVI kabel moeten halen, maar, zou ik dan zonder de gpu aangesloten en de vga kabel in het mobo direct te plaatsen wel beld krijgen?
HammieDuDe schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:20:
[...]

Nee
MicGlou schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:27:
[...]

Dat is niet wat ik lees... ik lees dat de TS de monitor ook op de aansluiting van het moederbord heeft geprobeerd, maar of de videokaart er ook helemaal uit is geweest kan ik er niet uit opmaken. Als de TS de kaart heeft laten zitten bestaat er een kans dat er door het moederbord geen signaal naar de VGA poort wordt gestuurd... dat is afhankelijk van de bios settings.

Heeft de TS de monitor al getest? Dat kan ook de boosdoener zijn... ik mis ook nog een stukje of de PCI-e voedingsconnectors wel in de videokaart zitten... lijkt logisch maar gezien de zeer secure TS vind ik het gek dat het niet wordt aangehaald.
Heb ook zonder de 280x geprobeert gewoon, helemaal eruitgehaald etc. Ik heb nu een laptop voor me waar ik de monitor zo in kan steken en die prima werkt, met de vga kabel, die dus ook prima is. Ik zal alsnog even proberen om de monitor er in de doen om te kijken of ie niet ineens zomaar stuk is gegaan door de xtreme uber power van de nieuwe pc(joke). ik edit dit zo wel ff met result.
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0756_zps8cd08e8e.jpg
MrMonkE schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:00:
Omdat er geen foto van de videokaart voeding pluggen bij zit vermoed ik dat hij die vergeten is aan te sluiten.
Dat wordt nogal vaak over het hoofd gezien misschien moeten fabrikanten een of andere mega sticker toevoegen om dat aan te geven :)
Haha das wel grappig:D maar nee, ik ben echt super spastich als het op alles perfect aankomt. en ben ze niet vergeten. Maar voor de zekerheid zal ik ff een foto maken om jullie goedkeuring te kunnen krijgen oid:
(ugh kan op moment in eens geen normale verbinding dtussen telefoon en laptop krijgen dus probeer later nog wel eens, geen zin om te emailen naar mezelf etc)
Hier de foto van de psu kabel (8pin) geen zin om een scherpere foto te maken haha:D
Afbeeldingslocatie: http://i981.photobucket.com/albums/ae293/omaa112/random/DSC_0755_zps46cb527e.jpg
dragoncry schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:56:
is het niet zo dat hij dan wel beeld geeft maar ook een melding dat er niet genoeg power is om verder nog iets te doen?
Nope, ook wanneer ik alles aan heb staan, en de inputsource van de monitor opnieuw op VGA(dvi of vga kan ik kiezen) zet dan staat er vet droog: No input, going to stand by
Umbrah schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:14:
Ik hoop dat de TS, nogmaals, de IGP heeft getest terwijl de PCI-E kaart uitgebouwd is. De reden hiervoor is simpel: de UEFI wil tóch die andere videokaart initialiseren (wat hij niet kan) als die aangesloten zit, en op sommige moederbordjes krijg je dan alsnog géén beeld. Sowieso zit je op een punt waarop je doormiddel van eliminatie je systeem "lichter" en "minder" moet maken om zo, door middel van uitsluiting, een potentieel defect component (of slot daarvoor) uit te sluiten. Hoe complexer, hoe meer er fout mee kan gaan, dus begin met single-channel memory door maar één DIMM te gebruiken, en géén externe videokaart... ga daarna verder met onder andere je S-ATA devices, en als het even kan: test de onderdelen ook in andere machines. Even de videokaart/CPU in een andere PC (CPU kan lastiger worden maar die videokaart zal in elke PCI-E machine moeten werken) zal je al gigantisch veel kunnen vertellen.
Yep, alles al met 1 ram stick geprobeert en zonder hdd en ssd zonder usb3.0 van de frontpanel, zonder externe gpu, dus alleen de MOBO, processor, 1 stick ram(in de eerste slot), verder niets, en alle andere combinaties ook geprobeert. dus het ene wel andere niet etc etc etc etcetcetc.
hcQd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:24:
Staat wel de laatste BIOS erop? Volgens de site van Asus heb je voor jouw processor versie 1302 nodig.
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen zonder een beeld te hebben, maar, ik kan even in het mobo boekje kijken, de helft van wat daar in staat gaat namelijk over de bios/uefi...
jeanj schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:
Ik had hetzelfde probleem met dezelfde video kaart, alleen met een ander mobo

Boot de pc wel zonder monitor (kijk even of het lampje van je muis brand na x seconden) en boot je pc niet als je de monitor aansluit (muis lampje brand niet), dan heb je het zelfde probleem als wat ik heb.

Als de PC het wel doet en boot, zet je pc uit, haal de dvi-vga converter los van je video kaart, zet pc aan druk op del/f2 wat er maar nodig is om in je bios te komen en sluit de monitor kabel weer aan en je hebt beeld (wacht 2-3 seconden na het opstarten). Zo ben ik in de bios gekomen.

Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om beeld te krijgen op de GPU met een DVI-VGA converter en een vga monitor. Wel heb ik ook de IGP aangezet, naast de GPU en eufi uit dan had ik wel beeld op de IGP.
Kan het zijn dat EUFI bios van een (hoge) resulutie uitgaat? Of gaat ie zolas hierboven aangegeven toch de GPU proberen?

Ik ga komende week weer testen hem HDMI en DVI apperatuur om te kijken waar het aan ligt.
Ik raad jou ook aan dat te doen.
Ik vermoed dat het een gevalletje wordt, koop een andere monitor...... Of een andere videokaart.....
Zal ik even proberen.. kom later wel aan met resultaten. Hoop niet dat ik weer moet wachten op een bestelling.. Je bedoelt dat het komt door een DOA? of iets anders?
Heb even geprobeert om te kijken of er verschil is tussen met monitor en zonder, en met gpu en zonder, dus alle combinaties daarvan, en alle lampjes doen exact hetzelde.

Ow... UPDATE: Ik heb even geprobeert om mn muis er in te doen, keyboard had ik er al in zitten, zon paarse plug keyboard, de lampjes van het keyboard gaan een maal alle drie een halve seconde aan wanneer ik de pc opstart, en blijven dan uit. capslock etc reageerd ie niet op. Muis erin gestopt en opgestart, niet een van de lampjes brand. Hierdoor even de rest gecontroleerd, dus zie ik nu dat met de GPU erin, met de stekker vanaf de psu ook erin, de fans helemaal niet draaien. (die van de gpu, de case en cpu fans draaien wel).

[ Voor 4% gewijzigd door Tit4nNL op 31-07-2014 16:27 ]

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
moeten er niet 2 voeding kabels op de gpu aangesloten worden?

• Tit4nNL
redbullet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:20:
moeten er niet 2 voeding kabels op de gpu aangesloten worden?
Staat niets in over het boekje, en alsnog zou die dan niet moeten werken wanneer ik de gpu eruit had gehaald.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:18

two

Tit4nNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:26:
[...]

Staat niets in over het boekje, en alsnog zou die dan niet moeten werken wanneer ik de gpu eruit had gehaald.
Probeer dat eens ja, daar kan het aan liggen. Probeer eens een 6pin erbij op te doen?

Signature

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
Beide moeten aangesloten zijn, heeft te maken met de maximale spanning die per connector geleverd mag worden. Dat gezegd is dat niet de oplossing anders had de pc het gedaan op de igp met je grafische kaart eruit.
Wel even de 2e kabel aansluiten nu.

http://www.asus.com/nl/Motherboards/Z87K/HelpDesk_Download/
Als ik bij asus je bios versies bekijk dan staat er dit:
Versie 1302
Beschrijving Z87-K BIOS 1302
1. Enhance compatibility for new Anniversary Edition(G3258) and Devil's Canyon CPU(i7-4790K, i5-4690K).
2. Optimize overclocking function and performance for new Anniversary Edition(G3258) and Devil's Canyon CPU(i7-4790K, i5-4690K).

Versie 2.00.02
Beschrijving BIOS updater for New 4th Gen Intel Core Processors
Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool.

Ik weet dus niet of dit de oplossing is maar je zal voor het mooie dus een andere cpu moeten proberen. Heb je niemand in de omgeving dan zou je je mobo kunnen terug sturen met het verzoek of ze de bios kunnen updaten voor je i.v.m dit probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Axewi op 31-07-2014 16:39 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:52
Klinkt bekend..

Bij mij werd me CPU toch niet ondersteund terwijl het wel op de website van ASUS stond. Hierdoor had ik ook geen beeld.

Moederbord omgeruild bij mycom, en de cpu werkte.

Dit was mijn setup:

Moederbord: Asus H87M-E,s1150
Processor: Intel Core i5-4460,s1150
Geheugen: Corsair ValueSelect 1600-4GB (4x)

Moederbord is dus inmiddels vervangen door een andere..

[ Voor 4% gewijzigd door bramassendorp op 31-07-2014 16:42 ]

• Tit4nNL
Axewi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:38:
Beide moeten aangesloten zijn, heeft te maken met de maximale spanning die per connector geleverd mag worden. Dat gezegd is dat niet de oplossing anders had de pc het gedaan op de igp met je grafische kaart eruit.
Wel even de 2e kabel aansluiten nu.

http://www.asus.com/nl/Motherboards/Z87K/HelpDesk_Download/
Als ik bij asus je bios versies bekijk dan staat er dit:
Versie 1302
Beschrijving Z87-K BIOS 1302
1. Enhance compatibility for new Anniversary Edition(G3258) and Devil's Canyon CPU(i7-4790K, i5-4690K).
2. Optimize overclocking function and performance for new Anniversary Edition(G3258) and Devil's Canyon CPU(i7-4790K, i5-4690K).

Versie 2.00.02
Beschrijving BIOS updater for New 4th Gen Intel Core Processors
Before using the new Intel 4th Gen Core processors, we suggest that you first download the BIOS updater for new Intel 4th Gen Core Processors and then update the BIOS using this tool.

Ik weet dus niet of dit de oplossing is maar je zal voor het mooie dus een andere cpu moeten proberen. Heb je niemand in de omgeving dan zou je je mobo kunnen terug sturen met het verzoek of ze de bios kunnen updaten voor je i.v.m dit probleem.
Juist ja... Klopt. Nou iig dat probleem met de gpu fans die niet aangingen etc gefixt. Ik denk dat ik met mijn moederbord dan gewoon ff langs een computerzaak ga in de buurt om hem te laten flashen... Terugsturen etc duurt allemaal zo lang.

EDIt: ik heb even op google rondgekeken of je bij een winkel het kan laten flashen ipv het terug te sturen en daaruit blijkt dat dat wel kan voor een prijsje.
Moederbord en CPU alleen compatible na BIOS update

Ik ga dit even proberen, morgen neem ik aan dan maar ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Tit4nNL op 31-07-2014 17:37 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Axewi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:38:
Beide moeten aangesloten zijn, heeft te maken met de maximale spanning die per connector geleverd mag worden.
De spanning zal het probleem niet zijn, die is gewoon 12V, de stroom is wat anders...
Tit4nNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:26:
Zit er natuurlijk niet voor niks. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt vast wel even met het moederbord naar de winkel waar je hem ook heb aangeschaft. Als ze een beetje coulant zijn flashen ze dat ding even voor je, lijkt me. Kleine moeite.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Tit4nNL
Compizfox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:19:
Je kunt vast wel even met het moederbord naar de winkel waar je hem ook heb aangeschaft. Als ze een beetje coulant zijn flashen ze dat ding even voor je, lijkt me. Kleine moeite.
Ja ik heb m via webshop dus t word waarschijnlijk gewoon de Mycom oid in de buurt. Die hielpen mij eerder ook al eens met spullen die niet bij hun weg kwamen.

Verwijderd

Zullen vast niet zo duur zijn.

• Tit4nNL
Aap. Haha

Verwijderd

Tit4nNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:49:
1 Ik heb een 8 pins kabel vanaf de psu naar de gpu lopen
Je moet eigenlijk altijd alle stroompoorten op een videokaart vullen. Het is logisch dat het het anders niet doet :)
3 geen idee
Dan zou ik dat even nakijken (of even vermelden welke GPU je precies hebt, het exacte model en uitvoering dus). Als je een DVI-D poort op je GPU hebt en een VGA-kabel aansluit gaat hij nooit werken.

Edit: de enige MSI-kaart in de Pricewatch lijkt DVI-I te hebben en dus compatible met VGA te zijn, maar het is fijn als je dat nog even kunt bevestigen.
Tit4nNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:06:
Ja ik heb m via webshop dus t word waarschijnlijk gewoon de Mycom oid in de buurt. Die hielpen mij eerder ook al eens met spullen die niet bij hun weg kwamen.
Mycom heeft doorgaans er goede ondersteuning, maar het loont uiteraard om eerst zelf alle potentiële problemen door te lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 03:11 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een vergelijkbare configuratie (in ieder geval zelfde moederbord). Uiteindelijk zo hard m'n best gedaan dat het moederbord (later) kapot bleek. De videokaart bleek qua voeding op een andere manier aangesloten te moeten worden dan op wat voor manier dan ook uit de handleiding viel op te maken. Een ervaring en een hoop frustraties rijker, en een aardige dosis pingels armer (liefst zou ik de handleidingenschrijver aansprakelijk stellen maar dat lijkt me niet realistisch), is het dus gelukt. Die andere manier zijn twee stekkers vanaf de PSU. Ik hoop dat dit helpt en genoeg informatie is zo en anders schroef ik de boel uiteraard even open voor foto of iets dergelijks.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen ... heb je al 2e kabel op de GPU aangesloten?

• Tit4nNL
redbullet schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:22:
eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen ... heb je al 2e kabel op de GPU aangesloten?
Ik heb in een veel eerdere post al aangegeven dat ik ze er allebei in heb zitten en dat het werkt(niet het probleem van geen beeld maar dat de gpu niet aan ging.
Ik zie niet echt een reden om me eigenwijs te noemen, en voegt ook totaal niets toe aan deze topic.

Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de bios versie, en ik zend het moederbord dus ook vandaag terug naar de winkel. Bij mycom hadden ze gezegd dat het probleem met asus moederborden er vaker is en dat ik het het beste terug kon zenden, tenzij ik het bij hun voor 70 euro wou laten doen, waarop ik nee bedankt zei.

De dvi naar vga poort kwam bij de videokaart in het pakketje dus ik ga er maar vanuit dat die het gewoon doet.
en nogmaals, als dat het probleem was dan was het wel opgelost door mn gpu eruit te halen en de vga kabel in mn moederbord te doen.

Laat dit eerst maar met rust tot ik mn mobo geflasht terug krijg van 4launch.
zzz weet nu al dat ik me erg ga vervelen dit weekend... :O

• -The_Mask-
  • Niet online
70 euro voor een bios flash dat met alles erbij max 15 min zal duren? Hebben ze een uurtarief van 280 euro per uur? Voor 70 euro heb je een goed moederbord, met standaard ondersteuning voor de CPU...

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2014 17:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Tit4nNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:52:
Bij mycom hadden ze gezegd dat het probleem met asus moederborden er vaker is en dat ik het het beste terug kon zenden, tenzij ik het bij hun voor 70 euro wou laten doen, waarop ik nee bedankt zei.
Heb je hem daar wel gekocht? Een beetje raar om er dan 70 euro voor te vragen, dat ben ik niet van ze gewend.

• Tit4nNL
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:55:
70 euro voor een bios flash dat met alles erbij max 15 min zal duren? Hebben ze een uurtarief van 280 euro per uur? Voor 70 euro heb je een goed moederbord...
Tjaah, zoals mn mattie Limonade ook al zei: Wat een sjappies.

Iig, ze zeiden bij de mycom dat ze het niet gratis konden doen omdat de producten niet bij hun weg kwamen, en dat bij asus schijnbaar het probleem is dat je eerst een goede processor erop moet doen en dan eerst een bruikbare windows moet installeren om hem dan vervolgens pas te flashen oid.

Als ze zulke vage onzin uitkramen dan wil ik het hun al niet eens meer laten doen.
Voor zover ik weet kun je ook zonder windows de bios updaten door het gewoon direct vanuit de bios zelf te doen. Maarja... ik had al met 4launch gebeld enzo en die zeiden dat ik het gewoon terug kon sturen. Het is nu toch al sluitingstijd bij alle winkels dus heeft toch geen zin om dan nog naar een winkel te gaan.

Verwijderd

Tit4nNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:59:
Iig, ze zeiden bij de mycom dat ze het niet gratis konden doen omdat de producten niet bij hun weg kwamen, en dat bij asus schijnbaar het probleem is dat je eerst een goede processor erop moet doen en dan eerst een bruikbare windows moet installeren om hem dan vervolgens pas te flashen oid.
Je hebt het bordje daar niet gekocht? Ja, dan is het logisch natuurlijk, die winkel doet het niet voor de hobby. Het verhaal klopt verder ook wel, al kan je misschien ook direct in het BIOS flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 18:01 ]

• Tit4nNL
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:00:
[...]

Je hebt het bordje daar niet gekocht? Ja, dan is het logisch natuurlijk, die winkel doet het niet voor de hobby.
Nee absoluut niet, maar 70 euro is een beetje overdreven.

Maargoed, laten we het ontopic houden, dit is een zinloos gesprek.

[ Voor 10% gewijzigd door Tit4nNL op 01-08-2014 18:02 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Tit4nNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:59:

Voor zover ik weet kun je ook zonder windows de bios updaten door het gewoon direct vanuit de bios zelf te doen.
Dat is sowieso veel verstandiger, als Windows of het programma vastloopt heb je een groot probleem. Eerst moet er wel een werkende CPU in idd, maar ik neem aan dat ze zoiets wel hebben liggen en dat is binnen enkele minuten echt wel geplaatst, bios zoeken en downloaden weer enkele minuten, flashen hooguit één minuut, CPU weer terug plaatsen weer enkele minuten en klaar binnen 15 min.

AMD Nieuwsdiscussie

• MicGlou
Doe het gewoon zelf ;)

pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed

Stukje goedkoper...

Verwijderd

Tit4nNL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:01:
Nee absoluut niet, maar 70 euro is een beetje overdreven.
Vakmensen zijn niet goedkoop :) Voor jou loont het in praktische zin niet, maar vanuit bedrijfseconomisch perspectief snap ik wel dat je zoiets niet voor 15 euro kunt doen. Alleen al om de opdracht aan te nemen ben je meer geld kwijt (werknemer + pand + afdracht ziektekosten e.d. + BTW).
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:04:
Eerst moet er wel een werkende CPU in idd, maar ik neem aan dat ze zoiets wel hebben liggen en dat is binnen enkele minuten echt wel geplaatst, bios zoeken en downloaden weer enkele minuten, flashen hooguit één minuut, CPU weer terug plaatsen weer enkele minuten en klaar binnen 15 min.
Mwoah, je moet ook nog een koeler mounten, het spul in een werkende configuratie lepelen en nog wat andere handelingen doen. Als winkel moet je ook nog een slag om de arm houden hè, anders sta je de helft van de tijd voor niets te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 18:08 ]

• Tit4nNL
Tjaah das ook weer zo. Maargoed, ik zal morgen nog met wat cheeseburgers naar een paar andere winkels gaan om te kijken of ze t misschien voor een wat schappelijkere prijs willen doen, anders stuur ik het alsnog terug naar 4launch waar ze het wel voor niets willen doen(behalve de verzend/administratie kosten obv). Daar wil ik nog wel een paar dagen op wachten. Ik slaap wel gewoon door het weekend heen.

Verwijderd

Of dit moederbord retourneren onder de wet koop op afstand waarbij geen reden hoeft te worden gegeven, het is geen DOA maar voldoet niet aan de verwachtingen Vervolgens bij een andere winkel een ander moederbord kopen en dan ben je het snelst kaar. Enige probleem kan zijn dat de winkel hem niet als enkel op zicht gebruikt accepteert maar daar zou je tevoren over kunnen overleggen en intentie afspraken maken.

Verwijderd

weg

[ Voor 80% gewijzigd door Bolletje op 02-08-2014 21:07 ]

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
monitor staat op de juiste input?

• Tit4nNL
Hij doet et weer mensen! Bleek idd aan de bios versie te liggen.
OP geedit zodat men het kan negeren.

Bedankt iedereen.
Pagina: 1