DAAR IS TIE WEER HOOR, na een nacht van 15 uur slapen oid. was best moe...Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 05:42:
1 Zitten alle voedingspluggen ook in je videokaart?
2 Heb je bij het testen met de IGP in de BIOS/UEFI ook de VGA source op de goede uitgang gezet, of getest zonder videokaart?
3 Is je DVI-poort wel DVI-A of DVI-I (en geen DVI-D)?
4 Krijg je in beide gevallen, IGP en GPU, geen beeld?
1 Ik heb een 8 pins kabel vanaf de psu naar de gpu lopen
2 heb computer geprobeert met de gpu eruit en de vga kabel in de mobo connector
3 geen idee
4 nee
Ik neem aan dat ik die mogelijkheid heb, ik zou alleen niet weten of er al een op zit van zichzelf. Kijk zo wel even in het boekje en edit dit stukje post.
Al geprobeert, heb 8 pins voeding in de videokaart zitten, zoals in het boekje van de videokaart beschreven is, ook al met 1 stick ram geprobeert in de slot zo dicht mogelijk bij de cpu in de A1 slot (a1 a2 b1 b2)
dragoncry schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:18:
Is die DVI -> VGA adapter actief of passief?
Kan zijn dat je DVI poort geen analoog signaal uitzend, in dat geval heb je een actieve adapter nodig.
Sluit je monitor dus (wanneer mogelijk) even aan op DVI of HDMI en kijk of dan beeld hebt
Dan zou ik even een DVI kabel moeten halen, maar, zou ik dan zonder de gpu aangesloten en de vga kabel in het mobo direct te plaatsen wel beld krijgen?
Nee
MicGlou schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:27:
[...]
Dat is niet wat ik lees... ik lees dat de TS de monitor ook op de aansluiting van het moederbord heeft geprobeerd, maar of de videokaart er ook helemaal uit is geweest kan ik er niet uit opmaken. Als de TS de kaart heeft laten zitten bestaat er een kans dat er door het moederbord geen signaal naar de VGA poort wordt gestuurd... dat is afhankelijk van de bios settings.
Heeft de TS de monitor al getest? Dat kan ook de boosdoener zijn... ik mis ook nog een stukje of de PCI-e voedingsconnectors wel in de videokaart zitten... lijkt logisch maar gezien de zeer secure TS vind ik het gek dat het niet wordt aangehaald.
Heb ook zonder de 280x geprobeert gewoon, helemaal eruitgehaald etc. Ik heb nu een laptop voor me waar ik de monitor zo in kan steken en die prima werkt, met de vga kabel, die dus ook prima is. Ik zal alsnog even proberen om de monitor er in de doen om te kijken of ie niet ineens zomaar stuk is gegaan door de xtreme uber power van de nieuwe pc(joke). ik edit dit zo wel ff met result.

MrMonkE schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:00:
Omdat er geen foto van de videokaart voeding pluggen bij zit vermoed ik dat hij die vergeten is aan te sluiten.
Dat wordt nogal vaak over het hoofd gezien misschien moeten fabrikanten een of andere mega sticker toevoegen om dat aan te geven

Haha das wel grappig:D maar nee, ik ben echt super spastich als het op alles perfect aankomt. en ben ze niet vergeten. Maar voor de zekerheid zal ik ff een foto maken om jullie goedkeuring te kunnen krijgen oid:
(ugh kan op moment in eens geen normale verbinding dtussen telefoon en laptop krijgen dus probeer later nog wel eens, geen zin om te emailen naar mezelf etc)
Hier de foto van de psu kabel (8pin) geen zin om een scherpere foto te maken haha:D

Nope, ook wanneer ik alles aan heb staan, en de inputsource van de monitor opnieuw op VGA(dvi of vga kan ik kiezen) zet dan staat er vet droog: No input, going to stand by
Umbrah schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:14:
Ik hoop dat de TS, nogmaals, de IGP heeft getest terwijl de PCI-E kaart uitgebouwd is. De reden hiervoor is simpel: de UEFI wil tóch die andere videokaart initialiseren (wat hij niet kan) als die aangesloten zit, en op sommige moederbordjes krijg je dan alsnog géén beeld. Sowieso zit je op een punt waarop je doormiddel van eliminatie je systeem "lichter" en "minder" moet maken om zo, door middel van uitsluiting, een potentieel defect component (of slot daarvoor) uit te sluiten. Hoe complexer, hoe meer er fout mee kan gaan, dus begin met single-channel memory door maar één DIMM te gebruiken, en géén externe videokaart... ga daarna verder met onder andere je S-ATA devices, en als het even kan: test de onderdelen ook in andere machines. Even de videokaart/CPU in een andere PC (CPU kan lastiger worden maar die videokaart zal in elke PCI-E machine moeten werken) zal je al gigantisch veel kunnen vertellen.
Yep, alles al met 1 ram stick geprobeert en zonder hdd en ssd zonder usb3.0 van de frontpanel, zonder externe gpu, dus alleen de MOBO, processor, 1 stick ram(in de eerste slot), verder niets, en alle andere combinaties ook geprobeert. dus het ene wel andere niet etc etc etc etcetcetc.
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen zonder een beeld te hebben, maar, ik kan even in het mobo boekje kijken, de helft van wat daar in staat gaat namelijk over de bios/uefi...
jeanj schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:
Ik had hetzelfde probleem met dezelfde video kaart, alleen met een ander mobo
Boot de pc wel zonder monitor (kijk even of het lampje van je muis brand na x seconden) en boot je pc niet als je de monitor aansluit (muis lampje brand niet), dan heb je het zelfde probleem als wat ik heb.
Als de PC het wel doet en boot, zet je pc uit, haal de dvi-vga converter los van je video kaart, zet pc aan druk op del/f2 wat er maar nodig is om in je bios te komen en sluit de monitor kabel weer aan en je hebt beeld (wacht 2-3 seconden na het opstarten). Zo ben ik in de bios gekomen.
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om beeld te krijgen op de GPU met een DVI-VGA converter en een vga monitor. Wel heb ik ook de IGP aangezet, naast de GPU en eufi uit dan had ik wel beeld op de IGP.
Kan het zijn dat EUFI bios van een (hoge) resulutie uitgaat? Of gaat ie zolas hierboven aangegeven toch de GPU proberen?
Ik ga komende week weer testen hem HDMI en DVI apperatuur om te kijken waar het aan ligt.
Ik raad jou ook aan dat te doen.
Ik vermoed dat het een gevalletje wordt, koop een andere monitor...... Of een andere videokaart.....
Zal ik even proberen.. kom later wel aan met resultaten. Hoop niet dat ik weer moet wachten op een bestelling.. Je bedoelt dat het komt door een DOA? of iets anders?
Heb even geprobeert om te kijken of er verschil is tussen met monitor en zonder, en met gpu en zonder, dus alle combinaties daarvan, en alle lampjes doen exact hetzelde.
Ow... UPDATE: Ik heb even geprobeert om mn muis er in te doen, keyboard had ik er al in zitten, zon paarse plug keyboard, de lampjes van het keyboard gaan een maal alle drie een halve seconde aan wanneer ik de pc opstart, en blijven dan uit. capslock etc reageerd ie niet op. Muis erin gestopt en opgestart, niet een van de lampjes brand. Hierdoor even de rest gecontroleerd, dus zie ik nu dat met de GPU erin, met de stekker vanaf de psu ook erin, de fans helemaal niet draaien. (die van de gpu, de case en cpu fans draaien wel).
[
Voor 4% gewijzigd door
Tit4nNL op 31-07-2014 16:27
]