Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611292

Topicstarter
Heyy,

Ik ben opzoek naar een goede laptop die ik kan gebruiken voor mijn studie.
Ram geheugen moet 8 gb of hoger zijn. De opleiding adviseerde mij een medium tot high-end laptop die instaat is op windows te draaien. Ook zou een SVGA aansluiting handig zijn! Wie kan mij uit de brand helpen en weet een goede laptop die aan bovenstaande eisen voldoet? Alvast bedankt! groet, Sander

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor mijn studie maar daarnaast ook voor doorgaans gebruik zoals Youtube video's kijken, video's zelf bewerken en natuurlijk gamen (zoals bf4 of cod);)

Wat is je budget?
Het liefste niet over de €1500, zo goedkoop mogelijk is natuurlijk altijd fijn.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral veel meenemen naar mijn studie en voor de rest alleen thuis in het gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil sowieso een laptop met windows erop. Welk merk het is maakt niet zoveel uit, wel weet ik dat acer en asus goede laptops hebben, zit daar een goede studielaptop bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
Heb je al even gekeken naar de Best Buy guide van afgelopen maand, misschien maakt dat je keuze een stuk makkelijker ;)?

reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht heb je wat aan \[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015? :) Helemaal als je naar een van die drie uni's gaat! :)

Let niet op de prijzen als je niet met dat project mee kan doen, maar je weet in ieder geval welke merk en type laptops zij gebruiken dit jaar.

EDIT NAV onderstaande:
Ik heb de interessantste laptops voor de TS gerelateerd aan het topic. Ik denk dat je met dergelijke laptops zeker uit de voeten kan en ze zijn binnen jouw budget.

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:31:
Wellicht heb je wat aan \[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015? :) Helemaal als je naar een van die drie uni's gaat! :)

Let niet op de prijzen als je niet met dat project mee kan doen, maar je weet in ieder geval welke merk en type laptops zij gebruiken dit jaar.
ICT-HBO, dus geen uni ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:11
Een SVGA aansluiting? Dit is de opvolger van VGA aansluitingen en biedt maximaal 800x600 pixels.
Ik kan er ook niet 1,2,3 een vinden met SVGA aansluiting. Wel met HDMI en VGA. Ik neem aan dat de VGA aansluiting voor een beamer is?

Ik heb een mooie Asus voor je gevonden die rond de €1270 kost. pricewatch: Asus N750JK-T4069H
Beschikt over 8GB RAM, een i7 4700HQ CPU, Mat 1080p 17,3" scherm, HDD van 1TB en een SSD van 256GB. Verder zit er een GTX850M videokaart in, met deze kaart zal je niet alle games op 1080p Ultra kunnen spelen. De CPU is echter goed en scoort goed in de benchmarks. Ook zit er al een SSD in waardoor je er zelf geen hoeft te plaatsen.

De laptop is vrij zwaar met zijn 3,3 kg. Ook is het een grotere laptop dan normaal met een scherm van 17,3". En zoals je aangeeft neem je de laptop elke dag mee naar school.

Ik heb ook een BTO voor je gevonden. pricewatch: BTO X-BOOK 15CL58
Dit is een kleinere laptop met 15,6" scherm. Ook is deze wat lichter namelijk 2,73 kg.
De CPU is bijna identiek aan die van de Asus, maar hier zul je niks van merken. Ook is de prijs bijna hetzelfde. In de BTO zit 8GB RAM, deze is uitbreidbaar tot 24GB, de Asus ondersteunt tot maximaal 16GB RAM. Dus als je ooit nog RAM wilt bij plaatsen......
In deze laptop zit echter geen SSD, je krijgt een HDD met 1TB die op 7200rpm draait. Je kan echter altijd een SSD bijplaatsen doormiddel van je DVD drive er uit te halen.
Het scherm is mat, 15,6" en 1080p. Ook is het een Full-LED scherm inplaats van LED edge-lit.
De grafische kaart van de vorige generatie en scoort wat lager dan de GTX850 die in de Asus zit.

Ik zou voor de BTO gaan omdat deze ruim €200 goedkoper is en je er toch elke dag mee naar school moet. Je levert wat in op je GPU en op je schermgrootte. Ook heb je geen SSD standaard in de laptop. Maar met het geld wat je over houdt kan je een fatsoenlijke SSD kopen en zelf in de laptop inbouwen.

Hier kan je 2 laptops naast elkaar vergelijken: http://tweakers.net/price.../385529;339462/categorie/

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Wat denk je van deze?

http://www.campusshop.nl/...ook-15-cache/details.aspx
Dan heb je echt een zakelijke krachtpatser... maar de prijs/kwaliteitsverhouding van deze is beter:

http://www.campusshop.nl/...y50-70-00805/details.aspx
512GB SSD oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Als je die 1500,- hebt kan je ook een betere kaart in die BTO laten zetten!
Pagina: 1