Ik ben voornemens om een nieuwe monitor te kopen ter vervanging van mijn Dell 2407WFP, maar kan er niet uitkomen welk soort nu geschikt is en of het niet ten koste gaat van de gameprestaties. De pc bestaat oa uit een i3-2120 cpu en 2 xfx hd5770 in crossfire. Ik speel nog regelmatig bf3 en wat fps games en vraag mij dus af of een nieuwe ips monitor op 2560x1440 (zoals de dell u24 of 27 schermen) zinvol is en niet teveel vergt van de kaarten zodat ik de spellen amper nog kan spelen. Ik kijk ook regelmatig films en series op de monitor en wil wat beter beeld bij het kijken en gamen (foto en videobewerking doe ik amper aan). Verder draai ik alleen met games nog op windows, voor het overige draai ik op linux mint 17 cinnamon. Het budget is zo rond de 500 euro.
1440p trekken je videokaarten niet op het Vram.
Waarom niet een AMD 7950 kopen voor €169,- en een Koreaanse 1440p monitor? Meer waar voor je geld kan je moeilijk krijgen.
Waarom niet een AMD 7950 kopen voor €169,- en een Koreaanse 1440p monitor? Meer waar voor je geld kan je moeilijk krijgen.
Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
En anders kan je ook gewoon een koreaanse monitor halen en de resolutie op 1920x1080 zetten als je ingame bent of de settings wat omlaag gooien.
Ik heb verder geen idee wat er in je pc hebt, iets zinnigers dan hierboven kan ik niet echt posten.
Ik heb verder geen idee wat er in je pc hebt, iets zinnigers dan hierboven kan ik niet echt posten.
[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 29-07-2014 02:02 ]
Ik zal eens rondkijken naar zo'n koreaanse monitor, zit hier nog veel kwaliteitsverschil tussen merken en zijn ze vergelijkbaar met merken als Iiyama, Dell, enz. Het klinkt wel interessant in combinatie met een nieuwe videokaart, de hd 5770 crossfire begint nieuwere spellen toch wel steeds slechter te trekken. Pc heeft verder nog 8 gb ddr3/1600MHz (corsair vengeance) en een Gigabyte GA-Z68AP-D3 moederbord.
Kijk hier eensVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:17:
Ik zal eens rondkijken naar zo'n koreaanse monitor, zit hier nog veel kwaliteitsverschil tussen merken en zijn ze vergelijkbaar met merken als Iiyama, Dell, enz.
met een full hd film (1920*1080) op een 2560*1440 monitor zit je voornamelijk (44% van je scherm!) naar zwarte balken te kijken....Ik kijk ook regelmatig films en series op de monitor en wil wat beter beeld bij het kijken en gamen
2560*1440 is ook 16:9 dus ik zie het probleem niet zo, als je full screen kijkt, scalet die 1080p film toch op. De zwarte balken gaan even groot zijn als op een 1080p scherm. Had jij het nu op 2560*1600 of zou je een 1080p film niet upscalen?Rrob schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:20:
[...]
met een full hd film (1920*1080) op een 2560*1440 monitor zit je voornamelijk (44% van je scherm!) naar zwarte balken te kijken....
@Mischa1970: Als je dan toch de GPU's upgradet, zou ik ook eens kijken of je nergens een i5 2500K of iets dergelijks op de kop kunt tikken om die i3 te vervangen.
En dan gelijk een grote SSD en een speakers erbij! Voor zijn gebruik volstaat die i3 prima, en met zijn budget een 1440p monitor, GPU én CPU te upgraden is niet haalbaar.MacPoedel schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:38:
[...]
@Mischa1970: Als je dan toch de GPU's upgradet, zou ik ook eens kijken of je nergens een i5 2500K of iets dergelijks op de kop kunt tikken om die i3 te vervangen.
Mwa, TS zou zo'n €120,- kunnen vangen voor de 5770 CFx (€70) en de 2120 (€50). Dat kan je optellen bij de €500,-.
Ik zou zo'n €280,- uittrekken voor de koreaanse monitor, blijft er nog €340,- over. Van die €340,- kan ts nog wel een 7950 halen ( €165 ), van de overige €175 kan TS ook nog wel een leuke i5 halen ( Sandy of Ivy ). Mogelijk blijft er nog genoeg over voor een SSD ( of betere voeding als dat nodig is ), of kan TS het gewoon in de zak steken.
Je kan meer met het budget dan je denkt
Ik zou zo'n €280,- uittrekken voor de koreaanse monitor, blijft er nog €340,- over. Van die €340,- kan ts nog wel een 7950 halen ( €165 ), van de overige €175 kan TS ook nog wel een leuke i5 halen ( Sandy of Ivy ). Mogelijk blijft er nog genoeg over voor een SSD ( of betere voeding als dat nodig is ), of kan TS het gewoon in de zak steken.
Je kan meer met het budget dan je denkt
[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 29-07-2014 15:59 ]
Ik snap niet waarom een upgrade van de processor nodig is. Die i3 moet BF3 prima aankunnen, zeker icm. een 7950. Ook een PSU is overbodig, gezien een enkele 7950 minder verbruikt ten opzichte van 2x5770 in CF.
Het budget is inderdaad ruimer dan het klinkt
. Maar of een complete upgrade nodig is? GPU kan eventueel een upgrade gebruiken ivm z'n VRAM, maar de rest zie ik het nut niet zo van in. Ik zou het extra geld bij het schermpje/GPU stoppen.
Het budget is inderdaad ruimer dan het klinkt
Ik zou het gewoon doen om het systeem gebalanceerd te houden.pryth schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:43:
Ik snap niet waarom een upgrade van de processor nodig is. Die i3 moet BF3 prima aankunnen, zeker icm. een 7950. Ook een PSU is overbodig, gezien een enkele 7950 minder verbruikt ten opzichte van 2x5770 in CF.
Het budget is inderdaad ruimer dan het klinkt. Maar of een complete upgrade nodig is? GPU kan eventueel een upgrade gebruiken ivm z'n VRAM, maar de rest zie ik het nut niet zo van in. Ik zou het extra geld bij het schermpje/GPU stoppen.
De psu hoeft m.i. niet vervangen te worden, er zit nu een enermax liberty 620 watt in. Het gaat mij niet om eye candy in spellen, speel nu ook op medium settings, als het de nieuwere spellen maar soepel draait (cod ghost trok die al amper). Ik besteed dan liever wat meer geld aan een monitor van beter kwaliteit, aangezien ik hier langer mee doen dan de componenten in de pc. Een full upgrade komt over een paar jaar wel weer.
Even voor de duidelijkheid, je monitor verbetert je prestaties in-game niet hè. Sterker nog, ga je voor een 1440p monitor zal je huidige prestaties verder naar beneden brengen (worden meer pixels gevuld t.o.v je oude scherm). Wil je persé 1440p, dan doe je er verstandig aan om je videokaarten te vervangen door een sterker model (met meer VRAM).
Ik gebruik windows alleen nog maar voor de spellen, als ik nu linux instel op 1440p en windows gewoon op de resolutie draai die ik nu ook heb (1920*1200) blijven de ingame prestaties dan wel hetzelfde of is dit simpelweg niet mogelijk? Ik ben dat topic over de koreaanse monitoren aan het doorspitten en kom op de Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 uit, die is makkelijk overklokbaar naar 120 MHz.
Dat gaat er niet uit zien op een LCD is mijn ervaring omdat je dan op de niet native resolutie zit en dan wordt het toch wel wazig of je krijgt zwarte balken door de scaling van je scherm.
Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850
You wish.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:28:
Ik ben dat topic over de koreaanse monitoren aan het doorspitten en kom op de Qnix QX2710 Evolution II LED PLS 2560x1440 uit, die is makkelijk overklokbaar naar 120 MHz.
Je zult moeten downscalen naar 1080p ben ik bang. 1200p zou ook kunnen werken, maar dan krijg je wel zwarte balken.
De Dell u2713hmt is ook te overclocken naar 100+hz dat is allemaal het probleem niet. Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen een koreaanse of een dell, ben toch voor de dell gegaan (goede service als er wat mis is). Las uiteindelijk toch veel reacties met problemen bij de koreaanse schermen, en ze ook zijn gewoon goedkoop in elkaar gezet.
Over de resolutie: ik ga echt nooit meer terug naar 1080, wat een ruimte heb je met 1440 heerlijk gewoon. Gamen moet ook kunnen als je je settings wat lager zet. of de resolutie in-game op 1080.
Over de resolutie: ik ga echt nooit meer terug naar 1080, wat een ruimte heb je met 1440 heerlijk gewoon. Gamen moet ook kunnen als je je settings wat lager zet. of de resolutie in-game op 1080.
Ik ben nu een pagina of 20 doorgelezen in het topic over de koreaanse monitoren (alhoewel het hoofdzakelijk over de QNIX gaat, hoop niet dat ik de naam letterlijk moet nemen). Ik moet zeggen dat ik aardig om ben en hoogstwaarschijnlijk de volgende bestel http://www.2560x1440monit...uct&path=17&product_id=44 Het scheelt toch een hoop geld op een gangbaar merk zoals dell. Ik denk dat ik de gok toch ga wagen, ik wacht dan af hoe het gamen verloopt en koop er desnoods meteen een nieuwe videokaart bij of anders later.
Pagina: 1