Heb hier een Hackintosh die ik een tijdlang heb gebruikt. Heb 'm in de late zomer van 2013 in elkaar gezet. Doe hem in de verkoop omdat ik overga op een iets tragere Mac Mini die ik heb gekregen van iemand, maar ik heb de processing power van dit ding niet echt nodig.
Hier zijn de specs en de oorspronkelijke kosten (2013Q2, afgerond):
Lastig voor mij om zelf een inschatting te maken, maar ik dacht aan € 400.
Het systeem werkt echter volledig, en voor wie daar in geïnteresseerd is kan het dus zeer goed Mac OS X draaien (en dat is al geïnstalleerd, zonder dat je zelf met extra drivers hoeft te gaan klooien; het voornaamste probleem is dat Wifi niet lijkt te werken, zelf werkte ik altijd met ethernet). Heb een klein stukje uit de binnenkant van de behuizing moeten zagen omdat anders het koelingselement van de videokaart niet paste.
ps: sorry als dit in het verkeerde subforum is, maar dit leek me het meest relevante.
Hier zijn de specs en de oorspronkelijke kosten (2013Q2, afgerond):
- Processor: 3.30GHz Intel Core i3 (€ 116.00)
- Memory: 16GB (2x 8GB) 1600MHz DDR3 (€ 128.00)
- GPU: Asus PCI-e NVIDIA GeForce GT640 2GB 2xDVI/HDMI (€ 88.00)
- Storage: 1TB 7200RPM Seagate Barracuda HDD (€ 55.00)
- Moederbord: Gigabyte GA-H77N-WIFI iH77 (€ 109.00)
- Behuizing: Silverstone SST-SG05B (€ 95.00)
- Et cetera: DVD-RW Drive (kan de prijs hiervan niet vinden)
- Totaalprijs: rond de € 591.00
Lastig voor mij om zelf een inschatting te maken, maar ik dacht aan € 400.
Het systeem werkt echter volledig, en voor wie daar in geïnteresseerd is kan het dus zeer goed Mac OS X draaien (en dat is al geïnstalleerd, zonder dat je zelf met extra drivers hoeft te gaan klooien; het voornaamste probleem is dat Wifi niet lijkt te werken, zelf werkte ik altijd met ethernet). Heb een klein stukje uit de binnenkant van de behuizing moeten zagen omdat anders het koelingselement van de videokaart niet paste.
ps: sorry als dit in het verkeerde subforum is, maar dit leek me het meest relevante.
Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.