Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
Heren,

Ik heb al een tijdje dit moederbord van MSI MSI FM2 in mijn htpc.
Ik ben er achter gekomen dat er iets niet klopt met de ethernet verbinding ( Realtek RTL8111E ).
Ik heb een 180mbits lijn van Ziggo maar haal na een paar dagen nog geen 20.
Op een of andere manier komt gaat er iets mis met de snelheid.

Als ik in windows 8 hardware onder netwerkadapters de Realtek verwijder, en dan de PC opnieuw opstart zodat Win8 de harware opnieuw toevoegt doet deze het weer normaal.
Dan haal ik gewoon weer 180mbits, maar naar een paar dagen is dit weer terug naar onder de 20.

Weet iemand hier de oorzaak van ? Via google vind ik niks.
De Htpc staat 24/7 aan maar dit moet niks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Heb je brakke bekabling uitgesloten? Geberuik je de laatste drivers van de Realtek site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Nielson schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:20:
Heb je brakke bekabling uitgesloten? Geberuik je de laatste drivers van de Realtek site?
Ja allemaal uitgesloten ;)
al gebruik ik de realtek of de standaard Win8 drivers het maakt geen verschil.
Bedankt voor je reactie

[ Voor 9% gewijzigd door ErwinJ op 27-07-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal jij bits en bytes niet een beetje door elkaar??
Deel 180 maar door 8, dan heb je de maximale downloadsnelheid!
http://www.verrassendgeno...nelheid-mb-mbps-mbit-etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:52:
Dat maakt nu niet echt uit. Een beetje off topic... Iedereen maakt wel eens een fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:52:
Ik zie niet wat er verkeerd is.

Ik heb ziggo 180mbit en ik ontvang na een paar dagen minder dan 20mbit, en dit word veroorzaakt door mijn netwerk adapter op een of ander manier.
Dus er word niks door elkaar gehaald, zolang dezelfde waardes worden aangehouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Heb je rekening gehouden met latency? 180mbit is een theoretische snelheid, wat heel veel factoren met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
pryth schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:48:
Heb je rekening gehouden met latency? 180mbit is een theoretische snelheid, wat heel veel factoren met zich meebrengt.
Het heeft echt te maken met de snelheid,
Na een clean harware install van de adapter duidelijk een snelheid 160-180, na een paar dagen duidelijk 16-20. Latency heeft hier niks mee te maken en deze was trouwens ook beide keren gelijk.

Maar bedankt voor het meedenken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 28-07-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Haal je op andere apparatuur in je netwerk wel de volle snelheid (180mbit aan je modem lijkt me stug overigens, tenzij je naast de centrale woont)?

Als alles een paar dagen goed draait na het herinstalleren van je driver (wat jij 'clean hardware install van de adapter' noemt?), is het duidelijk een software probleem. OS al eens opnieuw geïnstalleerd? Verder je kabels toch nog even nalopen, HTPC direct op je modem aansluiten, randapparatuur (NAS etc.) loskoppelen. Of heb je dat allemaal al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
pryth schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:49:
Haal je op andere apparatuur in je netwerk wel de volle snelheid (180mbit aan je modem lijkt me stug overigens, tenzij je naast de centrale woont)?

Als alles een paar dagen goed draait na het herinstalleren van je driver (wat jij 'clean hardware install van de adapter' noemt?), is het duidelijk een software probleem. OS al eens opnieuw geïnstalleerd? Verder je kabels toch nog even nalopen, HTPC direct op je modem aansluiten, randapparatuur (NAS etc.) loskoppelen. Of heb je dat allemaal al gedaan?
Ja het klinkt raar, maar ik haal de 180mbit met gemak ik heb nooit problemen gehad wat betreft de snelheid met Ziggo.
-Os ( win8 ) staat er nieuw op.
-Htpc is direct aangesloten op de cisco modem van ziggo. ( geen randapparatuur aanwezig behalve een hdmi naar tv en een usb dongle voor het toetsenbord )
-3 kabels al geprobeerd ( maar goed als het aan de kabels ligt moet deze al gelijk problemen geven en niet naar een paar dagen )

Ik denk ook dat het een software issue moet zijn, de vraag is wat.
Welke software kan de "lan drivers" beinvloeden ? Bij zowel de standaard win8 als de realtek drivers blijft het probleem onstaan.
Op mijn Htpc staat verder niet veel software. ( xbmc, mysql )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ondertussen een support gekregen van Msi.
Ik moet de Bios flashen naar de laatste versie en dan de laatste driver instaleren.

Ik ben benieuwd of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Waar staat je data van je xbmc? (externe) aparte schijf? Aparte partitie? Wellicht heb je ergens een virus binnen gehaald (hoewel me dat sterk lijkt; maargoed, het probleem is al erg onwaarschijnlijk an sich).

Post eens een tracert van nu (wanneer de snelheid langzaam is), en na een nieuwe driver install (kost een paar minuten, neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Update,

Ik heb de stappen van MSI gevolgd en de bios geupdate met de nieuwste firmware.
Na een herstart en met de standaard geinstallerde driver via Win8 kreeg ik een download snelheid van 178mbps gemeten met de speedtest, en een latency van 12 en upload 18mbps.

Vervolgens moets ik van MSI hun nieuwste ethernet driver instaleren, dit gedaan en het resultaat was meteen mis.
De Download was gelijk nog maar 8mbps-10mbps latency 12, upload 12mbps, na een herstart is dit niet gewijzigd.
Gelijk dat drivers/adapter weer verwijderd opnieuw opgestart, de standaard win8 drivers werden weer geinstalleerd en de download snelheid was gelijk weer rond de 178mbps.

Nu ff een paar dagen afwachten wat het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Lijkt wel alsof je de verkeerde drivers aangeboden krijgt van MSI.. vreemd! Lekker de W8 drivers laten staan, zolang deze prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
pryth schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:03:
Lijkt wel alsof je de verkeerde drivers aangeboden krijgt van MSI.. vreemd! Lekker de W8 drivers laten staan, zolang deze prima werken :)
Ik heb normaal ook geen moeite met de snelheid, hij word gebruikt al media bak.
Alleen voor af en toe te browsen en youtube te draaien gebruikte ik het internet.
Alleen sinds kort heb ik ook toegang van buiten af naar de Htpc dit om te kunnen downloaden als ik bv weers eens een tijdje weg ben.
Zodoende kwam ik erachter dat er iets niet klopte met de snelheid.
We wachten af wat de firmware heeft bijgedragen :P
Pagina: 1