Als je nog garantie hebt, dat zeker eerst proberen.
Zo niet: Ik vond het iig bij de 4S prima te doen, gewoon de iFixit guide volgen en het lukt je waarschijnlijk wel, de stappen zijn erg duidelijk aangegeven. Al helemaal als je een beetje handig bent.
Lees anders eerst de stappen op de website van iFixit eens door, krijg je een inzicht in wat je moet doen en adh daarvan kan je wel inschatten of je het kan of niet.
De guide:
https://www.ifixit.com/Gu...ne+Jack+Replacement/10702
Zo te zien heb je een zuignap nodig en een paar standaard dingen, als je geen geld wil uitgeven aan tools (heb ik aan het begin ook niet gedaan):
De pentalobe screws zitten niet zo stevig vast, je kan ze 9/10 keer gewoon met een kruiskop loskrijgen als je maar hard genoeg duwt.
Die plastic opening tool:
Een stevige tandenstoker icm een flathead schroevendraaier vervangt die wel aardig(tandenstoker voor de kleine dingen, flathead schroevendraaier voor de wat grotere) je vingers en een plastic mesje/vorkje kan je af en toe wel gebruiken.
De schroevendraaier alleen maar gebruiken voor dingen als de batterij, anders loop je de kans kortsluiting te creëren.
^ het is natuurlijk niet het beste maar "it does the job" en als je het geld hebt zou ik zeker investeren in iPhone repair tools, ik heb zelf geen iPhone maar ik ben die dingen al wel tig keer nodig geweest. Ze zijn sowieso wel handig voor repairs.