iTunes herkent iPhone niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-08 15:05
Itunes herkend mijn iPhone niet meer, en kan dus niet synchroniseren. Mijn iPad mini synchroniseert wel gewoon automatisch, zelfs over wifi. Heb al wat opgezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Software-versies:
Macbook Air OS X 10.9.2
iTunes 11.3
iPhone 5 iOS 7.1.2

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 09:46
bert89 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:01:
Itunes herkend mijn iPhone niet meer, en kan dus niet synchroniseren. Mijn iPad mini synchroniseert wel gewoon automatisch, zelfs over wifi. Heb al wat opgezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Software-versies:
Macbook Air OS X 10.9.2
iTunes 11.3
iPhone 5 iOS 7.1.2

Alvast bedankt
Staat er nog iets op je telefoon wat je moet houden? Zo ja even een backup maken via icloud. Daarna dfu modus starten en opnieuw instellen, icloud reservekopie terugzetten en klaar.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
dfu modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:49

Ypho

Allround Nerd

Device Firmware Upgrade
Als je een backup hebt gemaakt in iCloud kun je ook eerst proberen op je iPhone zelf om de factory settings terug te zetten, hiermee wordt alles verwijderd en moet je hem ook opnieuw instellen. Als dit niet werkt, kun je altijd via DFU mode herstellen via iTunes.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier hoe je via DFU kan herstellen:
http://forum.iculture.nl/wiki/DFU

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
Heb ik gedaan, zonder resultaat. Kreeg geen melding binnen iTunes.

[ Voor 73% gewijzigd door bert89 op 24-07-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Is je kabel niet stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
Nee. Op een windows computer wordt hij ook niet herkend. Ik denk dat het aan de lightning-poort van de iPhone ligt.

[ Voor 93% gewijzigd door bert89 op 24-07-2014 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
iPhone 4S laadt wel/niet meer op tot max. 8%

Dit is waarschijnlijk ook jouw oplossing. Alleen gaat het hier om een iPhone 4S en bij jou om een iPhone 5, dus niet die Dock connector kopen die wordt gelinkt maar de goede lightning voor de iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
Reparatie kost 60 euro, of raden jullie aan om hem zelf te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
Als je nog garantie hebt, dat zeker eerst proberen.
Zo niet: Ik vond het iig bij de 4S prima te doen, gewoon de iFixit guide volgen en het lukt je waarschijnlijk wel, de stappen zijn erg duidelijk aangegeven. Al helemaal als je een beetje handig bent.
Lees anders eerst de stappen op de website van iFixit eens door, krijg je een inzicht in wat je moet doen en adh daarvan kan je wel inschatten of je het kan of niet.

De guide:
https://www.ifixit.com/Gu...ne+Jack+Replacement/10702
Zo te zien heb je een zuignap nodig en een paar standaard dingen, als je geen geld wil uitgeven aan tools (heb ik aan het begin ook niet gedaan):
De pentalobe screws zitten niet zo stevig vast, je kan ze 9/10 keer gewoon met een kruiskop loskrijgen als je maar hard genoeg duwt.
Die plastic opening tool:
Een stevige tandenstoker icm een flathead schroevendraaier vervangt die wel aardig(tandenstoker voor de kleine dingen, flathead schroevendraaier voor de wat grotere) je vingers en een plastic mesje/vorkje kan je af en toe wel gebruiken.
De schroevendraaier alleen maar gebruiken voor dingen als de batterij, anders loop je de kans kortsluiting te creëren.

^ het is natuurlijk niet het beste maar "it does the job" en als je het geld hebt zou ik zeker investeren in iPhone repair tools, ik heb zelf geen iPhone maar ik ben die dingen al wel tig keer nodig geweest. Ze zijn sowieso wel handig voor repairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Doorloop de stappen van Apple voordat je zelf hardwarematig gaat ingrijpen: http://support.apple.com/kb/TS1591?viewlocale=nl_NL

Laadt de iPhone verder gewoon normaal op?

[ Voor 6% gewijzigd door GeforceAA op 29-07-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert89
Bedankt voor de reacties. Lightning-poort is vervangen en daarmee is het probleem opgelost.
Pagina: 1