iPhone 4S laadt wel/niet meer op tot max. 8%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Nadat mijn telefoon afgelopen nacht leeg was gelopen wil mijn drie jaar oude 4S sinds vandaag niet meer opladen, tenminste als je de connector aansluit laadt hij ongeveer op tot maximaal 8% (aangegeven)

Als je de connector aansluit dan wordt dit niet bevestigd door de telefoon, er wordt geen laad-icoon getoond en de telefoon trilt ook niet bij het aansluiten.

Echter als je de telefoon laat uitvallen en hem dan een tijdje aan de stroom laat liggen dan laadt 'ie toch weer genoeg op om op te starten. Zo gaat het dus al de hele dag.

Ik heb geprobeerd de telefoon te resetten, maar dit helpt niet. iTunes wil de telefoon niet meer herkennen en ook een poging om een recognize te forcen hielp niet.
Hierdoor kan ik geen restore doen.

Er is verder niks bijzonders gebeurd in de tussentijd met de telefoon.
Is de batterij nu FUBAR, of ligt het aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:38
Ligt het niet aan het laadsnoer? Ik had een bijna zelfde probleem namelijk laatst ook. Heb het laadsnoertje vervangen en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
Ik weet niet of de symptomen overeenkomen maar is je aansluiting in de iphone niet vies? Even wattestaafje of tandenstoker er door halen voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
FreestyleFrl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:11:
Ligt het niet aan het laadsnoer? Ik had een bijna zelfde probleem namelijk laatst ook. Heb het laadsnoertje vervangen en geen problemen meer gehad.
Nope, 3 snoertjes, 3 verschillende laders geprobeerd, allemaal hetzelfde.
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:29:
Ik weet niet of de symptomen overeenkomen maar is je aansluiting in de iphone niet vies? Even wattestaafje of tandenstoker er door halen voorzichtig.
Ook al geprobeerd, maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Al een harde reset geprobeerd? Homeknop en Sleep/wake knop tegelijk ingedrukt houden tot het Apple logo verschijnt. Anders ben ik toch bang dat je batterij stuk is...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
Mijn nichtje had dit probleem ook, niks herkende het en hij laadde af en toe op, ook al gaf hij dit niet aan. Ik heb toen online een dock connector besteld voor ik geloof iets van 15 euro en de oude vervangen. Dit lostte het probleem op, als je zelf een beetje handig bent en de iFixit guide volgt komt het vast goed!

Edit:
En omdat iTunes hem niet herkend is er niks mis met de accu.
Ohja: als je nog garantie hebt zou ik naar een apple store gaan ipv zelf repareren, ik gok namelijk dat de garantie dan vervalt :P

[ Voor 24% gewijzigd door thomas6886 op 23-07-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Heb de telefoon nu bijna 24 uur aan de oplader liggen, ben nu op 40% charge aldus de iPhone.

Harde reset haalt niks uit helaas.

Garantie heb ik al lang niet meer, iPhone nog nooit aan gesleuteld anders dan dat ik een keer m'n backcover vervangen heb. Maar ik heb wel het scherm in m'n MBP een keer vervangen met een iFixit guide, dit is vast een minder klote werk. Loont wel de moeite denk ik om de batterij gelijk ook maar te vervangen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
De accu vervangen in een iPhone is heel makkelijk dus als je nu bijvoorbeeld het geld nog niet hebt kan je dat nog uitstellen maar als dat geen probleem is, zou ik dat zeker doen! En de dock connector vervangen is niet zo'n moeilijke klus hoor, je hebt geen lijm om mee te prutsen en je hoeft er niet zo veel uit te halen om erbij te kunnen.
Mocht je geinteresseerd zijn, ik heb de dock connector hier besteld:
http://www.iphoneonderdel...dock-connector-zwart.html
Ik heb het gewoon met de briefpost gedaan en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Om ook even de oplossing te posten hier:

Ik heb de dock-connector en de batterij vervangen en daarmee lijkt het probleem te zijn opgelost!
De telefoon pakt de lader weer gewoon op bij het inpluggen en de batterij laadt weer vrolijk.

Was even uurtje priegelen, maar voor totaal 50 euro aan ondelen (inc. schroevedraaiers en gelijk een nieuwe backcover want die had ook zijn beste tijd wel gehad) hoor je mij niet klagen ten opzichte van de prijsopgave voor reparatie die ongeveer drie keer hoger ligt. :)
Pagina: 1