Toon posts:

Moederbord kapot,. Niet meer te koop, Zoek vervanging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

In januari 2012 heb ik het Tweakers Best Buy gamingsysteem aangeschaft:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012

Het moederbord daarbij was een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Dit moederbord is nu kapot gegaan en ik kan hem niet meer te koop vinden.
Weet een van jullie misschien een (goedkope) vervanging die compatible is met de andere onderdelen van het systeem zodat ik er nog een jaartje mee vooruit kan?

Processor: Intel Core i5 2500K Boxed
Processorkoeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Behuizing: Corsair Carbide 500R Black

Ik hoop zeer dat een van jullie hierover wil adviseren.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 17:55
Wat voor aansluitingen heb je nodig en hoe veel?
Welk moederbord uit de pricewatch lijkt je wat?

while (! ( succeed = try ()));

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door.
Een 2500K gaat waarschijnlijk op 99% van de LGA1155 borden werken, daar staan er nu nog 192 van in de pricewatch, dus er is vast nog wel iets te vinden waarmee je uit de voeten kan. Sterker nog, de keuze die je hebt is nog steeds behoorlijk groot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nodig wat ik had op de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3:
Ik denk dat het deze is: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3973#ov

-Ruimte voor 2x Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition videokaarten

-Minimaal 4 USB poorten waarvan tenminste twee USB3.0
En een interne usb aansluiting voor mijn front-panel die 2x extra USB poorten heeft.

-Tenminste 2x sata(3) (1 voor een Solid State Drives Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB en 1 voor Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB.)

"Welk moederbord uit de pricewatch lijkt je wat?"

Dit is mijn probleem. Ik weet niet wat ik nodig heb of waar ik op moet letten en wat compatible is met wat ik nu heb :( Ik tast bijna volledig in het duister hierover.
Het systeem is nu ruim 2 jaar oud dus ik zoek een goedkope compatible vervanging, ongeveer gelijk aan wat ik had.

Bij voorbaad dank voor je hulp.

Verwijderd

Zit er niet toevallig 3 jaar garantie op dat moederbord? (Weet het niet zeker) Heb je de bon nog?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:08
Volgens mij zou deze moeten passen pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H en ze voldoet aan je eisen. Goedkoper kan je ook kiezen voor pricewatch: ASRock B75 Pro3-M. Beiden ondersteunen ATI Crossfire en hebben voldoende USB-poorten.

Denk eraan dat je verse koelpasta nodig zult hebben, na zo'n periode is dat namelijk prut geworden bij het losmaken. Bovenkant processor en onderkant koeler kun je schoonmaken met wat pure alcohol (er niet over gieten natuurlijk!).

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Ik wou zeggen de pricewatch: Asus P8H77-V, echter Flying heeft wel een heel goede deal gevonden met de pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
Dit is mijn probleem. Ik weet niet wat ik nodig heb of waar ik op moet letten en wat compatible is met wat ik nu heb :( Ik tast bijna volledig in het duister hierover.
Daarom, *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? doornemen. Daar staat stap voor stap in wat je moet doen om een mobo uit te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
@ FlopZ2009: Schade door combinatie kat/muis toen ik mijn computerkast heel even open had, dus zoizo geen garantie meer.

@Flying en nIghtorius, erg bedankt, ik heb de Gigabyte GA-Z77X-D3H meteen besteld en hoop dat daarmee mijn probleem is opgelost. Tube pasta heb ik nog liggen (wel ook van 2012).

@TERW_DAN, dank voor de link, ik zag hem eerder niet,
Wel erg overweldigende info (voor mij)

Wish me luck met het weer inelkaar zetten van het systeem :)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Pasta kan uitgedroogd zijn als jij hem al sinds 2012 hebt liggen dus dat zou ik toch ff checken voor de zekerheid ;)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Er is er een te koop in V&A.

V&A aangeboden: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank voor de geboden hulp en advies heren. Mijn systeem draait weer als een zonnetje.
Pagina: 1