Datum gebruikersreview gelijk aan datum online zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kan de datum van een gebruikersreview gelijk worden gesteld aan de datum van online zetten? Nu is de datum gelijk aan het aanmaken van de preview, wat niet echt handig is als je kans wil maken op reviewer van de maand worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Tip: schrijf je review eerst in Word bv. Dat scheelt al =)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Had ik in dit geval ook gedaan, maar dan in het Engels voor TFT Central, maar ik zet ook een Nederlandse versie op Tweakers. Alleen kan je in Word niet zien of je UBB-code werkt. Vooral met grote onregelmatige tabellen vind ik het altijd fijn om tussentijds even op te slaan om te zien of hij er uit komt zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ook deze suggestie kan ik mij helemaal in vinden, en ik vermoed dat dit aanzienlijk minder werk van de devs vereist? Bij langere reviews gaat best wat tijd zitten in "de puntjes op de i", en direct al uit de tracker geknikt worden (wat sowieso al hard gaat met die korte beoordelingen) heeft een zichtbaar en groot effect op de zichtbaarheid / views. Zo kwam ik onlangs nog een mooie review tegen van iemand die al een ruime tijd online was, nog altijd in dubbel-digits views zat, en zonder enige beoordeling, een review die normaliter binnen de eerste dagen vele 100'en, of wellicht zelfs een meervoud daarvan, aan views had gehad.. Die reviewer-van-de-maand actie is leuk maar of daar de focus op moet liggen betwijfel ik, desondanks zou deze aanpassing een mooie verbetering vormen voor de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Foritain schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:30:
en ik vermoed dat dit aanzienlijk minder werk van de devs vereist?
Minder werk dan wat? :)

Dat de simpele reviews weer uit de tracker gaan, is ondertussen al meermaals aangekondigd en is dus straks geen issue (en dus in deze discussie geen argument) meer.

Wat overigens een mogelijk oplossing is, is dat de publicatie datum pas gezet wordt bij de eerste keer dan een review online gaat. Zolang je hem onder embargo houdt, kun je hem 'onbeperkt' bekijken en bewerken. De reden dat we niets steeds de publicatiedatum aanpassen is omdat hij dan niet om de haverklap 'gekicked' wordt. Een vergelijkbare oplossing gebruiken we in V&A.

[ Voor 7% gewijzigd door rob_erwt op 28-07-2014 09:20 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Foritain had ook gereageerd op Preview gebruikersreview zichtbaar op uitnodiging voor ander.
Wat overigens een mogelijk oplossing is, is dat de publicatie datum pas gezet wordt bij de eerste keer dan een review online gaat.
Dat is ook precies wat ik graag zou zien: gewoon geen datum zolang de review nog nooit online is geweest (als in voor anderen zichtbaar) en pas na de eerste keer online zetten een datum toevoegen.

Als je dan de review opnieuw in previewmodus nadat hij al online is geweest zet heb je gewoon pech gehad, dan krijg je natuurlijk geen nieuwe datum. Dan zou het ook lastig worden voor review van de maand selecteren, doordat je dan heel gemakkelijk kan vals spelen ("nee hoor, m'n review is niet in juni geschreven, was echt in juli...").
Zolang je hem onder embargo houdt, kun je hem 'onbeperkt' bekijken en bewerken. De reden dat we niets steeds de publicatiedatum aanpassen is omdat hij dan niet om de haverklap 'gekicked' wordt. Een vergelijkbare oplossing gebruiken we in V&A.
Maar de review hoeft toch ook helemaal niet gekicked te worden als hij in de previewmodus staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Ah so... :)
Kid Jansen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:44:Maar de review hoeft toch ook helemaal niet gekicked te worden als hij in de previewmodus staat?
Nee, dat klopt. Dat was ook meer als uitleg bedoelt van de huidige situatie, niet als (tegen)argument voor een aanpassing. :)

[ Voor 0% gewijzigd door rob_erwt op 28-07-2014 10:55 . Reden: typtyfus... ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sorry, ik reageerde inderdaad in 2 topics achter elkaar. Die andere suggestie mbt invite-previews lijkt mij meer tijdsrovend.

Ik sloot mij bij Kid Jansen aan met de veronderstelling dat het er inderdaad om ging dat bij -de eerste online plaatsing- de datum/tijd vastgesteld werd. Niet dat er een aanpassing moet komen dat bij elke update de review een kick krijgt (zoiets was er voorheen geloof ik wel na een x aantal toegevoegde woorden? was ook niet echt wenselijk), of zoals de huidige situatie, dat mensen hun review na enkele uren proofen posten om hem direct uit de tracker te zien. Maar volgens mij is de onduidelijkheid inmiddels verholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Op zich zou een review best een kick mogen krijgen bij echt grote updates, maar dan alleen een kick in de tracker, niet een update in originele publicatiedatum.

Ik dacht dat die vereiste updategrootte nu een vast aantal tekens/woorden is. Misschien een idee om daar een percentage van te maken samen met een minimum aantal tekens/woorden. Bijvoorbeeld grootste waarde van 10% reviewlengte en 300 woorden.

Ik weet niet hoe groot die update kick waarde nu is, maar ik dacht laatst gelezen te hebben dat het 150 woorden is. Ik heb reviews geschreven waar dat nog niet eens 1% van de lengte is. Als het op tekens gaat en UBB-code wordt meegerekend gaat het al helemaal snel. Inhoudsopgaves, tabellen en Lightbox gebruiken allemaal heel veel tekens aan code.
Pagina: 1