Toon posts:

Een kant en klare of zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn computer wil ik gaan gebruiken voor gaming (voornamelijk World Of Warcraft, maar misschien ook CoD of BF). Verder wil ik wat software voor editing gebruiken, zoals Adobe Creative programma's etc..
En ik wil graag streamen naar bijv. Twitch.
Verder de standaard chrome, word etc.. niets "zwaars"

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik bij TVDLcomputers een systeem heb gezien wat rond de 600€ ligt (helaas zonder windows, maar dat valt "te regelen"). Wil ik kijken of het goedkoper mogelijk is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk niet, aangezien mijn huidige pc naar mijn vriendin gaat, zodat ze ook fatsoenlijk WoW kan spelen ipv op haar 9 jaar oude computer lol..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik dus geen verstand van haha..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang hij lekker smooth gamed, (be)werkt en streamt :P Ben ik blij ^^

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst eentje die zo makkelijk mogelijk compleet schoon te maken is van stof. We wonen in nog al een stoffige omgeving xD dus dit zou wel fijn zijn, aangezien waterkoeling er niet in zit met mijn prijs :P

Ga je overklokken?
Als de standaard settings aan de eisen voldoen, hoeft dit natuurlijk niet xD

Die van TVDLcomputers was met de volgende specs:
- Intel i5 Quad core (4x3.30GHZ)
- Coolermaster Elite 342 behuizing
- MSI H81M - E33
- Nvidia GTX750 Ti 2GB OC
- 750WATT voeding
- 16GB DDR PC12800 1600MHZ
- 1 TB Sata-3 6Gb/s

Dus is 639 euro een goede deal voor deze pc, of kan ik beter een pc bouwen voor minder of het zelfde die beter is?

Alvast heel erg bedankt :D

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:00
Zelfbouw is per definitie beter dan een 'kant en klaar' systeem. Je kan eens een kijkje nemen bij de tweakers Desktop Best Buy Guide.

Dingen die bijvoorbeeld in de door jou aangehaalde PC zitten die, naar mijn mening, niet goed aansluiten op je eisen.

- Voor jouw doeleinden zal 8GB volstaan. Het is natuurlijk niet erg om naar de 16GB te gaan maar je betaald er natuurlijk ook voor, dit geld zou je bijvoorbeeld beter kunnen steken in een betere videokaart of SSD.
- 750 watt voeding slaat nergens op in zo'n systeem. Grote kans ook dat dit een voeding is van slechte kwaliteit, iets wat je door menig tweaker ten zeerste zal worden afgeraden.
- Matig kwaliteit moederbord
- Videokaart is wel aardig (uiteraard goed genoeg voor WoW, maar voor CoD en BF durf ik niet te stellen).

[ Voor 59% gewijzigd door Junia op 23-07-2014 01:55 ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
zielig moederbordje, had daar toch wat anders voor gekocht(werkt uiteraard wel prima) 16 gb geheugen is erg overkill, 8 gb is prima een 750 watt voeding? met een goede 400watt ben je er ook .

zou toch zelf wat onderdelen bestellen en volgens youtube in elkaar zetten.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 17:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Kijk ook eens naar een kast met stoffilters, zo voorkom je dat je snel veel stof in je kast krijgt waardoor alles minder goed gekoeld wordt.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

639 Euro is geen goede deal voor die PC.
Budget moederbord, geen SSD, welke voeding?

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ja, het kan veel beter als je meer aandacht besteed aan de core componenten.
Voor gaming is dat de gpu op nummer 1, op 2e plaats de cpu.
SSD is leuk voor snel opstarten en laden.

De overige componenten leveren niet een meerwaarde wat betreft prestatie van je pc en kan wat dat betreft op bespaard worden zo lang de capaciteit en kwaliteit/prestatie voldoet en niet je cpu en/of gpu bottlenecken of slopen. Ze zijn er als het ware in dienst van je cpu en gpu.

-HD: is voor opslag van data.
-RAM: ik werk met win8.1 en win7, heb zelf 4gb en deze is nooit vol geladen en ik heb best veel tabs en achtergrond softwares draaien. 8gb is echt zat, meer heb je niet nodig.. is alleen maar duur. Aangezien je werkt met een discrete gpu, maakt bandbreedte dus ook niet uit. Van 1333mhz en 1600mhz merk je dus ook geen verschil.
-Voeding: meer watt is niet beter, meer kwaliteit is beter. Seasonic is wat dat betreft één van de beste.
Ook als we het heel ruim nemen trekt dit systeem nog geen 300W en deze voeding is kan prima 430W continu leveren. Dus voldoet prima.
-moederbord/behuizing: deze maken niet zoveel uit en spreken voor zich.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 152,90€ 152,90
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 49,50€ 49,50
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 170,07€ 170,07
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Antec GX500€ 40,-€ 40,-
1G.Skill Sniper F3-10666CL9D-8GBSR€ 40,-€ 40,-
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 46,-€ 46,-
1Crucial MX100 128GB€ 59,69€ 59,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 604,66

Hoeveel sneller?
De CPU is 100mhz sneller
De GPU is in games ruim 50% sneller (iets sneller dan de GTX760): http://www.techpowerup.co...SUS/GTX_750_Ti_OC/25.html
De SSD zorgt er voor dat de boel binnen enkele secondes opstart..

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zelfbouw is meestal wat slechter gebalanceerd een i7 verkoopt immers beter dan een 280 omdat mensen meestal bekent zijn met intel maar wat minder met amd of nvidea. Ook willen ze meestal zo goedkoop mogelijk een "game" pc aan de man brengen. Dit zorgt er meestal (keyword is meestal dus niet altijd) voor dat op componenten waar niemand eigenlijk aan denkt zoals voeding mobo en ram wordt bespaard.

Als je zelf bouwt kies je zelf voor componenten. Dus kun je kwaliteit kiezen en kun je een pc beter op je wensen afstemmen

En tegenwoordig kun je voor 50 euro ook al de componenten die je uitkiest in elkaar laten zetten. Zo heb je kant en klaar maar dan beter :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Splitinfinitive schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:13:
Zelfbouw Kant en klaar is meestal wat slechter gebalanceerd
Alstu, dat bedoel je natuurlijk ook ;).

Verwijderd

Topicstarter
Heerlijk zo veel antwoorden :D

Een ding is al zeker, van een kant en klare pc ben ik af :D
Ga nog even hier kijken op het forum wat anderen gaan bouwen, en dan een beslissing maken :D

Allemaal bedankt.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen helpt ook met keuzes maken :p

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
op youtube zijn genoeg video's te vinden voor eventuele 'guideline' bij het bouwen van je eerste pc. Zo heb ik ook alles uitgevogeld..

deze is bijvoorbeeld erg duidelijk en scherp beeld:
YouTube: Build your own Computer PC - Step by step tutorial 2011

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

br00ky schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:16:
[...]

Alstu, dat bedoel je natuurlijk ook ;).
De slaap nog niet uit 8)7
Pagina: 1