Allereerst, ik hoop dat ik in het goede forum zit, was wat lastig te kwalificeren en kon ook niet direct vergelijkbare topics vinden.
Intro
Al een tijdje ben ik bezig met oplaadsnelheid voor alle mobiele apparaten. De collectie thuis van vrouwlief en mijzelf is ondertussen gegroeid naar een Ipad 2, Surface RT, Samsung Galaxy Tab, Iphone en 2x Moto G. Hoop apparaten om op te laden en dat wil je uiteraard zo snel mogelijk doen. Echter ben ik wat dat betreft 0.0 ervaren met betrekking tot stroom en rekensommetjes, maar heb ik wel een energiemeter in huis. Dus de energie meter erbij gepakt om eens naar de resultaten te kijken van de laders.
De setup
Welke laders hebben het grootste laadvermogen en kloppen de specs die worden opgegeven.
Ik ben begonnen met de Ipad (75% geladen) + Apple lader Energiemeter gaf te lezen 0.05A, 11W en 238V (tussen stopcontact en lader).
Met de rekensom W = V*A ofwel (11W-0.6W)/5.2V = 2.0A. (Klopt mijn berekening?)
Vervolgens de HTC lader (7W-0.6w)/5v = 1.28A. Hoger dan verwacht dus.
Enfin voor de vakantie deze http://www.1dayfly.com/cms_img/usb_4_poorts_laadstation.jpg op de kop getikt 2.1A, 5V (geen wattage opgegeven). Leuk met 4 poortjes, scheelt laders meenemen.
Zelfde Ipad eraan en resultaten van de energiemeter zijn 0.05A, 11W, 237V. Wat met dezelfde rekensom zou moeten (11W-0.6W)/5V = 2.08A. Erg dicht bij de opgegeven max dus.
Als ik vervolgens mijn Moto G erbij prik zijn de resultaten als volgt:
(16W-0.6)/5V =3.08A
Galaxy Tab erbij maakt geen verschil meer in het aantal opgenomen W. Wel loopt de A van de energiemeter op tot 0.07A als alle 4 de poorten bezet zijn.
Vragen
.
Intro
Al een tijdje ben ik bezig met oplaadsnelheid voor alle mobiele apparaten. De collectie thuis van vrouwlief en mijzelf is ondertussen gegroeid naar een Ipad 2, Surface RT, Samsung Galaxy Tab, Iphone en 2x Moto G. Hoop apparaten om op te laden en dat wil je uiteraard zo snel mogelijk doen. Echter ben ik wat dat betreft 0.0 ervaren met betrekking tot stroom en rekensommetjes, maar heb ik wel een energiemeter in huis. Dus de energie meter erbij gepakt om eens naar de resultaten te kijken van de laders.
De setup
- Stopcontact
- Energiemeter http://www.alecto.nl/medi...EM16-manual-nl-v2.1_1.pdf <-- zo een dus. Eigen verbruik 0.6W.
- Lader
- USB kabels (50CM)
- Apparaat
Welke laders hebben het grootste laadvermogen en kloppen de specs die worden opgegeven.
| Specs Laders | Output W | Output V | Output A |
| HTC lader[/b] | - | 5V | 1.0A |
| Apple lader | 12W | 5.2V | 2.4A |
| Nobrand 4USB | - | 5.0V | 2.1A |
Ik ben begonnen met de Ipad (75% geladen) + Apple lader Energiemeter gaf te lezen 0.05A, 11W en 238V (tussen stopcontact en lader).
Met de rekensom W = V*A ofwel (11W-0.6W)/5.2V = 2.0A. (Klopt mijn berekening?)
Vervolgens de HTC lader (7W-0.6w)/5v = 1.28A. Hoger dan verwacht dus.
Enfin voor de vakantie deze http://www.1dayfly.com/cms_img/usb_4_poorts_laadstation.jpg op de kop getikt 2.1A, 5V (geen wattage opgegeven). Leuk met 4 poortjes, scheelt laders meenemen.
Zelfde Ipad eraan en resultaten van de energiemeter zijn 0.05A, 11W, 237V. Wat met dezelfde rekensom zou moeten (11W-0.6W)/5V = 2.08A. Erg dicht bij de opgegeven max dus.
| Lader | Apparaat | W | V | A |
| Apple Charger | iPad 2 | 10.4 | 5.2 | 2.0 |
| HTC Lader | iPad 2 | 6.4 | 5 | 1.28 |
| 4-ports nobrand | iPad 2 | 10.4 | 5 | 2.08 |
Als ik vervolgens mijn Moto G erbij prik zijn de resultaten als volgt:
(16W-0.6)/5V =3.08A
Galaxy Tab erbij maakt geen verschil meer in het aantal opgenomen W. Wel loopt de A van de energiemeter op tot 0.07A als alle 4 de poorten bezet zijn.
| Lader | Apparaat | W | V | A |
| 4-ports nobrand | iPad 2 + Moto G | 15.4 | 5 | 3.08 |
| 4-ports nobrand | iPad 2 + Moto G + Galaxy Tab 10.1 | 15.4 | 5 | 3.08 |
Vragen
- Kloppen de berekeningen (output A)
- Waarom het verschil van input A (volgens de ernergiemeter) en de output A
- Is het verschil tussen opgegeven specs en gemeten specs van de Apple charger niet wat groot?
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic