Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 16:59
|Voor mijn verjaardag wil iemand mij vast een E-reader geven omdat ik overmorgen op vakantie ga (in NL). Tijdens mijn vakantie lees ik veel, voornamelijk NL-boeken. Heb nog nooit een E-reader gehad (wel veel via Ipad gelezen) dus vraag me nu echt af wat een slimme keuze is.

Budget tot e150,-

Vooral breed aanbod en gebruikersgemak vind ik belangrijk. Ik lees over allerlei formaten, wil gewoon via bo.com en amazon kunnen bestellen en op een makkelijke manier. Zonder verdere tools. Verder lees ik `s avonds veel in de tuin, goede verlichting vind ik dus een pre.

Wie heeft een tip. Wegens vakantie en haast met bestellen niet veel tijd om eea uit te zoeken. Kobo is erg populair zag ik in de pricewatch, voldoet die aan mijn eisen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 22:52
Voor 150 euro kan je volgens mij ook een Sony halen. Ik heb zelf een Kindle gekocht jaren geleden. Maar zou nu een Sony kopen ivm epub ipv mobi bestanden.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Kobo Glo en Aurora accepteren ook zo'n beetje alle formaten. Ingebouwde lampje is verrekte handig. Ik heb sinds een jaar de Glo en vind hem prettiger dan de Sony (die mijn vrouw heeft).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ik heb ook een Kobo Glo. De ingebouwde verlichting is briljant, en niet alleen voor in het donker. Je hebt er niet per se extra tools voor nodig, maar ik gebruik wel calibre om mijn collectie boeken te beheren. Dat zou ik je dan ook aanraden, hoewel dat niet strikt noodzakelijk is.

Enige tip: geen hele bibliotheek (honderden boeken) op je glo kopiëren; wordt ie traag van. Waarschijnlijk hebben alle e-readers dat, de rekenkracht is tenslotte beperkt.

Verder zou ik het wel een prestatie vinden als je nu nog bestelt en het dan morgen in huis hebt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Ik zou sowieso een ereader kopen met ingebouwd licht. Dan kom je als snel op de kobo.

FCG

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Kobo Aura / Aura HD :) Of een Sony als dat nog binnen budget valt.

Zie ook: \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2014 10:03 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou absoluut voor de kobo aura hd gaan. Als ik zelf de centjes ervoor had werd het voor mij ook die...

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bol.com (en zo'n beetje alle andere aanbieders) = epub (soms met Adobe DRM, maar gelukkig steeds minder)
Amazon = mobi = Kindle

Zonder een conversietool zijn deze niet uitwisselbaar. Amazon/Kindle heeft zijn eigen gesloten systeem, epubs zijn voor de rest. Er kan geconverteerd worden van het een naar het ander, maar dat neem ik verder niet mee in de post.

Kindle: prima apparaat, goed scherm, niet heel duur, maar je zit vast aan Amazon en het mobi formaat. Ingebouwde verlichting, veel keus in Engelstalige boeken, minder in Nederlandstalig. De verlichting, hoewel goed, is iets minder dan onderstaande Kobo's.

Kobo Aura HD: epub, dus boeken van alles behalve Amazon zonder moeite leesbaar. Wat groter en wat dikker, dus ook wat zwaarder, zorg dat je 'm even vasthoudt in de Mediamarkt oid om te vergelijken met de rest. De schermgrootte is ongeveer die van een standaard paperback en dat leest fijn. Prima verlichting.

Kobo Aura: Kleine broertje van hierboven. Iets lichter, zelfde prima verlichting, goed scherm.

Sony PRS-T3: persoonlijk vind ik deze iets soepeler qua software, reageert naar mijn mening net dat beetje sneller op aanrakingen. Sony heeft erg fijne en complete Engelstalige (zowel Amerikaans als Brits Engelse) woordenboeken, die flink uitgebreider zijn dan die op de Kobo. Ook obscuurdere woorden worden vaak gevonden. Het grote manco: geen ingebouwde verlichting, je bent aangewezen op de LED-cover die niet goedkoop is en waarbij je een lampje uit de cover omhoog schuift. Loopt daarmee duidelijk een generatie achter, al is het scherm verder prima.

Mijn advies: Kobo Aura of Aura HD, afhankelijk van de gewenste grootte. Zelf ben ik voor de Aura gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 22-07-2014 10:14 ]

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:57:
ik heb ook een Kobo Glo. De ingebouwde verlichting is briljant, en niet alleen voor in het donker. Je hebt er niet per se extra tools voor nodig, maar ik gebruik wel calibre om mijn collectie boeken te beheren. Dat zou ik je dan ook aanraden, hoewel dat niet strikt noodzakelijk is.

Enige tip: geen hele bibliotheek (honderden boeken) op je glo kopiëren; wordt ie traag van. Waarschijnlijk hebben alle e-readers dat, de rekenkracht is tenslotte beperkt.

Verder zou ik het wel een prestatie vinden als je nu nog bestelt en het dan morgen in huis hebt. :P
Had kunnen lukken. :P Coolblue is voor 23:59 besteld morgen in huis. :P

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik heb zelf de kobo aura en die bevalt onwijs goed! Zelf vond ik de hd wat groot / lomp vasthouden
Pagina: 1