Welke voeding heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• agv666
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01-2024
Goedendag,

Na een paar jaar besloten om een andere grafische kaart te kopen, ben uitgekomen op de Club3D Radeon R9 270 '14 Series uit de best buy guide van juli.

Omdat mijn voeding te weinig vermogen had heb ik een nieuwe voeding erbij gekocht, namelijk de CoolerMaster PSU GM Serie 650Watt G650M.

Deze voeding is heeft iets meer vermogen dan de voeding aangegeven in de best buy guide, dus ik zou zeggen moet voldoende zijn.

Omdat de grafische kaart geen beeld geeft op mijn monitor ben ik op zoek gegaan naar de reden(zie: Geen signaal naar monitor door nieuwe grafische kaart).
Ook bij de leverancier en een computerwinkel navraag gedaan, en zij vertellen mij dat de voeding te krap is.
Ook in de specs van de grafische kaart is te lezen dat er een voeding geadviseerd wordt van 700Watt.
http://www.club-3d.com/in...deon-r9-270-14series.html

Maar is dat ook echt nodig, want in de best buy guide wordt er gebruik gemaakt van een voeding met minder vermogen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Nope, de fabrikanten van de videokaart weten niet wat voor brakke B-merk voeding jij hebt. Die rapporteren op de verpakking/zijkant vaak het piekvermogen dat ze maar heel kort aankunnen.

Jouw voeding kan deze GPU echt wel aan. Een 270 verbruikt ~140W, dus je voeding is meer dan voldoende.

Waarschijnlijk zit de fout dus ergens anders. Draaien de fans van de videokaart? Heb je de monitor aangesloten op de videokaart en niet het moederbord etc etc.?

overigens is de CM G..M ook niet echt een voeding die we graag aanraden, maar dat heeft meer met de levensduur te maken. Je hebt hem nu, dus lekker houden. Hij moet deze kaart in ieder geval makkelijk aankunnen.

edit: zie dat je Geen signaal naar monitor door nieuwe grafische kaart ook al hebt lopen, dus een aantal dingen zijn al de revue gepasseerd voor wat betreft troubleshooting. Klinkt eerder als het al genoemde whitelist probleem bijv.

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 21-07-2014 16:15 ]

• agv666
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01-2024
Hoi br00ky, dank je wel voor het antwoord, stelt me weer gerust :)
Met Medion contact gehad en hij vertelde mij dat er geen whitlist op dit moederbord aanwezig is.
Zodra ik de grafische kaart weer terug heb ga ik weer verder met proberen.

Verwijderd

Een goede 350W voeding is al meer dan genoeg.
Ben van plan om bij de volgende upgrade gewoon een nieuwe computer te gaan kopen, alleen heb ik daar nu geen geld voor helaas.
Een i7 2600K met 8GB werkgeheugen is al erg snel, een i7 4770K is niet eens heel veel sneller dus dat lijkt mij niet echt nuttig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 12:06 ]