Geen signaal naar monitor door nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• agv666
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01-2024
Goedendag,

Hoop via deze forum een oplossing te vinden voor het volgende probleem.
Omdat ik mijn PC wilde upgraden, heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht de Club3D Radeon R9 270 '14 Series(uit de desktop best buy guide).

Na installatie krijg ik geen signaal naar mijn monitor, omdat het een medion computer is en de voedingen daarvan niet zo goed zijn heb ik een zwaardere voeding erin gezet (CoolerMaster PSU GM Serie 650Watt G650M).

Ook nu kreeg ik geen signal op mijn monitor, vervolgens mijn bios geupdate, aangezien ik een PCI 2.0 moederbord(ms-7728) heb, helaas weer geen resultaat.
Vervolgens mijn oude grafische kaart er weer in gemonteerd, en geen problemen.

Aangezien ik het niet meer wist heb ik de grafische kaart terug gestuurd, en hun hebben hem getest.
Bij die test doet de grafische kaart het wel gewoon.

Heeft er iemand nog een optie om te proberen?

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-01 23:32
Je zegt hierboven dat je een Medion pc hebt. Bij dit soort prefab PC's is het vaak zo dat de bios een zogenaamde "whitelist" heeft, wat betekent dat je niet zomaar de componenten kunt verwisselen voor andere willekeurige componenten ( welke dus geen OEM Medion zijn).

Wat je dus zou kunnen nagaan (Google) is of jouw PC ook een dergelijke whitelist in de bios heeft staan,
Indien dit het geval is, zijn je enige opties:
1. Een geaccepteerde videokaart kopen
2. Een custom bios flashen ( indien beschikbaar)

• agv666
Hoi Milan57,

Bedankt voor je reactie, ben aan het zoeken naar de whitlist voor deze pc.
Helaas kan ik niets vinden, en om een custom bios te flashen gaat mij denk ik niet lukken, zoveel ervaring heb ik niet.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Welke grafische kaart gaat het om?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• agv666
Het gaat om een Club3D Radeon R9 270 '14 Series(uit de desktop best buy guide).

• Majin Buu
  • Niet online
Had je de 6-pin aangesloten?

• agv666
Heb inderdaad de 6-pins voeding aangesloten op de grafische kaart, de fans draaien van de grafische kaart maar geeft geen beeld, ook geeft de computer geen piepjes dat er iets fout zit.

Mijn grafische kaart die er nu in zit heeft ook de 6-pins voeding nodig en deze kaart werkt goed.

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Heeft je computer een onboard video kaart ? probeer de monitor anders daar eens op aan te sluiten.
Indien dat werkt kan je eventueel de Bios forceren op een externe adapter

• agv666
Nee er zit geen onboard video kaart in, maar als mijn oude kaart nu wel goed werkt en er zit een 650 Watt voeding in kan je mij uitleggen wat voor nut het heeft om de bios te forceren?

Nu heb ik nog een voeding liggen waarop ik het moederbord kan laten draaien, alleen heb ik nu de nieuwe grafische kaart niet hier, deze ligt nog bij het tester van de winkel waar ik hem gekocht heb.

Alleen moet ik nu gaan beslissen, laat ik de kaart weer opsturen of ruil ik hem ik voor een andere of mijn geld terug.

Maar als ik een andere kaart koop welke kan ik dan kopen die het wel doet?

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Bios forceren zou eventueel alleen zin hebben als je een onboard kaart heb. in mijn computer heb ik een i7 cpu en deze gaf eerst alleen beeld via onboard.
Toen heb ik de bios dus op "External PCI Adapter" gezet en werkte mijn videokaart wel.

Helaas heb ik zonder meer informatie geen andere suggestie voor je. mijn excuus. misschien helpt het om even wat meer informatie op dit topic te zetten.

Wat voor Medion PC is het ? Welke onderdelen zitten daar in ?

Heb je je oude kaart geprobeerd ? werkt dit nog wel ? (misschien heb je het PCI-E slot per ongeluk kapot gedrukt met het instaleren van de nieuwe kaart ?)

• Majin Buu
  • Niet online
Heb je de nieuwste bios(2.09) op het bord geflashed en daarna gereset?
Zo ja zou je kunnen overwegen het bord te vervangen door een Asus, Msi, Asrock of Gigabite
http://tweakers.net/categ...SVJeYoWUUrmRhbminF1tbWAgA

[ Voor 41% gewijzigd door Majin Buu op 18-07-2014 17:21 ]

• agv666
Hierbij de configuratie van de PC:

Algemeen
Merk Medion
Productnaam Akoya P5386D
Productcode P5386D
EAN code 4015625754708
Toegevoegd op donderdag 12 januari 2012

Processor:
Type processor Intel Core i7 2600
Processor serie Intel Core i7
Processorkloksnelheid 3,4 GHz

Geheugen:
Geheugen capaciteit DDR 3- 8 GB (2x4)

Externe aansluitingen:
LAN - Snelheid 1.000 Mbit/s

Videokaart :
Type videokaart NvIdia GeForce GTX 550 Ti

Software:
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium

Moederbord:
MS-7728 ver:2.0

Bios versie:
E7728MLN209

Voeding:
CoolerMaster PSU GM Serie 650Watt G650M

• agv666
En als ik het slot kapot gedrukt zou hebben, dan zou de grafische kaart die er nu in zit het ook niet doen.
Of kan er in het slot iets kapot gaan zodat de ene kaart het wel doet en de andere niet?

Bios inderdaad geupdate.

Zit er inderdaad aan te denken om dan een ander bord te kopen, maarja als ik dat geld bij de kaart kan doen kunnen we weer een iets betere kaart kopen.

Dus liever weet ik welke kaart het wel doet in dit moederbord of waarom de nieuwe kaart het niet doet.

• Majin Buu
  • Niet online
Hoe lang wil je met deze PC doen? Stel je vindt een kaart die het nu wel doet icm dit moederbord, bij een volgende upgrade (vga, geheugen e.d.) loop je vast weer tegen problemen aan. Voor die 3 tientjes ben je een stuk flexibeler m.i.

• agv666
Ben van plan om bij de volgende upgrade gewoon een nieuwe computer te gaan kopen, alleen heb ik daar nu geen geld voor helaas.

Maar als er geen oplossing is voor dit probleem zal ik spijtig genoeg wel moeten.

• agv666
Goedendag, hierbij een update, zoals ik al in een andere forum gemeld had heb ik Medion gebeld en hun vertelde me dat er geen whitlist aanwezig is voor dit moederbord.

Heb toen een nieuw moederbord gekocht en de grafische kaart doet het nu wel.
Wel vervelend dat ik nu ook windows opnieuw moest installeren, maar ja ook gelijk maar windows 8.1 erop gezet.

Conclusie: De reden waarom de kaart niet werkte is niet gevonden, maar door een nieuw moederbord wel opgelost :)

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Goedenacht.

Ik ben toevallig tegen dezelfde lamp aangelopen met een van mijn PC's.

Er zit ook een MS-7728 Moederbord in en in combinatie met een MSI R9 270 2GB Gaming heb ik nu hetzelfde probleem.

Ook ik had tevens geprobeerd om de nieuwste bios drivers te installeren, maar zonder resultaat.

De kaart heb ik in mijn andere PC gestoken om te kijken of deze misschien DOA was, maar dit was niet het geval. De kaart werkt prima. De voeding voor de zekerheid even gewisseld, maar ook dit leverde niets op.

Inmiddels heb ook ik maar snel even een nieuw moederbord besteld en hoop dat dit ook mij uitkomst biedt.

Dit was maar weer eens een goede les om geen kant en klare PC's meer te kopen en zeker niet meer van Medion. Dat had achteraf gezien wat hoofdpijn gescheeld.

Bedankt voor het melden hoe je het hebt opgelost agv666. Ik was zelf ook al op dezelfde conclusie gekomen, maar een bevestiging is wel zo fijn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Ik heb zojuist het nieuwe Asus moederbord geïnstalleerd en nu werkt de R9 270 wel. Het lag dus inderdaad aan dat MS-7728 moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door Reuzekabouter op 22-08-2014 21:33 ]

Pagina: 1