We zijn voor ons huis op zoek naar een goed beveilingssysteem met camera's. Welk systeem zouden jullie aanbevelen?
Het duurste systeem.
Maar wat heb je zelf al gevonden? Welke eisen stel je er aan?
Maar wat heb je zelf al gevonden? Welke eisen stel je er aan?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wat heb je zelf allemaal gevonden ?
Waar moet het allemaal aan voldoen ?
Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
Enz....
Een beetje inzet mag wel bij een topic post.
Waar moet het allemaal aan voldoen ?
Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
Enz....
Een beetje inzet mag wel bij een topic post.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Om hoeveel camera's gaat het en wat is je budget, moeten de beelden via internet te zien zijn?
Ik heb zelf gekeken naar een systeem van Somfy, maar volgens mij is dit erg duur voor wat je ervoor krijgt en eerlijk gezegd vind ik het er nogal simpel uitzien op het eerste gezicht (al moet ik het eerste alarmsysteem dat er goed uitziet nog tegenkomen), maar het schijnt als merk heel populair te zijn. Mijn eisen zijn:
- camera's voor binnen en buiten (3 camera's buiten, 2 camera's binnen)
- brandmelders
- CO2 melders
- camera's te volgen via internet
Van mij hoeft het systeem niet aangesloten te worden bij de politie/brandweer zolang het mogelijk is om meerdere telefoonnummers door te geven bij een melding.
- camera's voor binnen en buiten (3 camera's buiten, 2 camera's binnen)
- brandmelders
- CO2 melders
- camera's te volgen via internet
Van mij hoeft het systeem niet aangesloten te worden bij de politie/brandweer zolang het mogelijk is om meerdere telefoonnummers door te geven bij een melding.
Je topic is meer op zijn plek in Duurzame Energie & Domotica. Schopje daarnaartoe dus.
Dank voor de correctie: het gaat uiteraard om koolmonoxide.NBK schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:43:
[...]
Wil je echt CO2 meter of CO aka kolendamp,koolmonoxide?
Ik denk dat je eigenlijk 2 systemen naast elkaar hebt als de hele lijst nodig is.
Een alarmcentrale detecteert van alles (incl. rookmelders) en meldt dat bij jou en/of anderen.
De camera's staan hier los van, je kan ze gebruiken om beweging te detecteren en dat te melden via email (incl. een snapshot).
De Homewizard kan in principe alles wat je zoekt combineren, maar hij werkt niet zo foutloos als een alarmcentrale die geen andere taken heeft.
Je kan er ip camera's aan koppelen die je met hun eigen app remote kan monitoren, maar dit kan ook binnen de Homewizard app (er is een lijst met compatible camera's).
Verder zjn er draadloze rookmelders die hij kan monitoren, koppelbare co-melders heb ik nog niet gezien.
Dan zijn er nog deur- en raamcontacten die je kan koppelen, alles van KlikAanKlikUit btw.
Het geheel kan aardig in de papieren gaan lopen, denk aan 5 ip camera's van €80 per stuk bijvoorbeeld.
Er zijn cctv systemen die desnoods constant de camerabeelden vastleggen, met de (analoge) camera's kan je alle kanten op kwa prijs en uitvoering.
Een alarmcentrale detecteert van alles (incl. rookmelders) en meldt dat bij jou en/of anderen.
De camera's staan hier los van, je kan ze gebruiken om beweging te detecteren en dat te melden via email (incl. een snapshot).
De Homewizard kan in principe alles wat je zoekt combineren, maar hij werkt niet zo foutloos als een alarmcentrale die geen andere taken heeft.
Je kan er ip camera's aan koppelen die je met hun eigen app remote kan monitoren, maar dit kan ook binnen de Homewizard app (er is een lijst met compatible camera's).
Verder zjn er draadloze rookmelders die hij kan monitoren, koppelbare co-melders heb ik nog niet gezien.
Dan zijn er nog deur- en raamcontacten die je kan koppelen, alles van KlikAanKlikUit btw.
Het geheel kan aardig in de papieren gaan lopen, denk aan 5 ip camera's van €80 per stuk bijvoorbeeld.
Er zijn cctv systemen die desnoods constant de camerabeelden vastleggen, met de (analoge) camera's kan je alle kanten op kwa prijs en uitvoering.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Ook een beveiligings camera systeem (heb hier Dahua 24/7 recording met 5 HD camera's) is bij bewegingsdetectie erg gevoelig en je krijgt veel motion detection mail in je inbox, ook als je de gevoeligheid zo laag mogelijk zet. (denk bv. aan regen, sneeuw en mist) Heb dit maar uit gezet.Speedy-Andre schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:11:
Ik denk dat je eigenlijk 2 systemen naast elkaar hebt als de hele lijst nodig is.
De beelden die de HD camera's maken zijn wel perfect en goed in te zoomen.
Je kunt wel tot een maand terug de beelden opvragen. van de 1000 GB harddisk.
Je kunt (op afstand) inloggen (Pc, Mobieltje of tablet) en live beelden bekijken. Werkt prima.
Ik heb zelf Risco geïnstalleerd hierzo, iets wat ook door de wat grotere installateurs wordt geleverd en dat bevalt prima, de camera's heb ik zelf alleen los gedaan, maar dat is meer omdat ik er daar al veel van had hangen.
Het systeem werkt erg betrouwbaar, heeft een app en ondersteunt NFC tags voor het in en uitschakelen van het alarm, wat voorkomt dat de pincode te raden is. Wellicht iets om naar te kijken.
Het systeem werkt erg betrouwbaar, heeft een app en ondersteunt NFC tags voor het in en uitschakelen van het alarm, wat voorkomt dat de pincode te raden is. Wellicht iets om naar te kijken.
Het is hier een beetje uit de hand gelopen met 20 camera's
10 stuks staan 24/7 aan en worden opgenomen, de rest schakel ik uit als er toch geen goed beeld zou zijn zoals 's nachts zonder IR belichting.
Voor buiten heb ik een flinke IR straler die het effect heeft van een bouwlamp
Mijn recorder heeft ook NVR functionaliteit, wat betekent dat hij via het netwerk andere recorders en camera's kan monitoren en opslaan.
Hij heeft 16 analoge ingangen en 8 digitale, dit kunnen max 8 720p camera's zijn.
10 stuks staan 24/7 aan en worden opgenomen, de rest schakel ik uit als er toch geen goed beeld zou zijn zoals 's nachts zonder IR belichting.
Voor buiten heb ik een flinke IR straler die het effect heeft van een bouwlamp
Mijn recorder heeft ook NVR functionaliteit, wat betekent dat hij via het netwerk andere recorders en camera's kan monitoren en opslaan.
Hij heeft 16 analoge ingangen en 8 digitale, dit kunnen max 8 720p camera's zijn.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Thanks allemaal, ik ben hier erg mee vooruit geholpen. Ik heb inmiddels veel gelezen over de HomeWizard en denkt dat dit een praktische, relatief goedkope en functionele manier is. Over de camera's ben ik echter nog niet helemaal uit; uiteraard moeten het goede camera's zijn (ik haat het altijd als men in Opsporing Verzocht met zulke vage beelden komt), de beelden moet worden opgeslagen en het moet live toegankelijk zijn.
Overigens: ik ben bezig met het uitzoeken van elektrische gordijnrails waarschijnlijk zal het Forest worden; ik heb echter begrepen dat ik voor een tijdschakelaar van Somfy toch al gauw minimaal EUR 130 moet uitgeven. Nu vroeg ik me in combinatie met Homewizard af of ik kan volstaan met een Somfy ontvanger? Dat is namelijk stukken goedkoper! Volgens mij kan de tijdschakelaar dan gewoon via de tablet/smartphone, of maak ik een foutje?
Overigens: ik ben bezig met het uitzoeken van elektrische gordijnrails waarschijnlijk zal het Forest worden; ik heb echter begrepen dat ik voor een tijdschakelaar van Somfy toch al gauw minimaal EUR 130 moet uitgeven. Nu vroeg ik me in combinatie met Homewizard af of ik kan volstaan met een Somfy ontvanger? Dat is namelijk stukken goedkoper! Volgens mij kan de tijdschakelaar dan gewoon via de tablet/smartphone, of maak ik een foutje?
Welk merk heb je en wat heeft je dat ongeveer gekost? Het lijkt me een heel kostbaar plaatje zoals je het nu schetst? 20 camera's is inderdaad ook wel erg veel, maar is dat omdat je een supergroot huis hebt ofzo?Speedy-Andre schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:01:
Het is hier een beetje uit de hand gelopen met 20 camera's![]()
Voor buiten heb ik een flinke IR straler die het effect heeft van een bouwlamp![]()
Zoek eens op autogordijn in het topic HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:52:
Thanks allemaal, ik ben hier erg mee vooruit geholpen. Ik heb inmiddels veel gelezen over de HomeWizard en denkt dat dit een praktische, relatief goedkope en functionele manier is. Over de camera's ben ik echter nog niet helemaal uit; uiteraard moeten het goede camera's zijn (ik haat het altijd als men in Opsporing Verzocht met zulke vage beelden komt), de beelden moet worden opgeslagen en het moet live toegankelijk zijn.
Zie je diverse opties (HomeWizard, KAKU, JB en Somfy, enz.)
Ik heb dit in jaren opgebouwd, geen super groot huis maar wel een rijtjeswoning met voor/achtertuin.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:54:
[...]
Welk merk heb je en wat heeft je dat ongeveer gekost? Het lijkt me een heel kostbaar plaatje zoals je het nu schetst? 20 camera's is inderdaad ook wel erg veel, maar is dat omdat je een supergroot huis hebt ofzo?
Het meeste spul heb ik op Ebay gescoord en een deel is professioneel (Bosch Dinion met instelbare lens).
De dvr/nvr stond ook op Ebay, er kunnen 16 analoge camera's op incl. geluid en ptz besturing.
Incl. tax was hij €230 en dan gaat er nog een hdd in voor de opnames.
Zo'n zelfde dvr/nvr voor 8 analoge camera's is wat goedkoper, maar dan kunnen er minder ip camera's op.
Camera's vind je al voor 2 tientjes of minder, de goedkoopste geven de kleuren fout weer als ze ook met ir licht werken, duurdere hebben ir-cut ingebouwd en dan is de kleur wel goed.
De luxere ip camera's werken met onvif en rtsp, dat zijn communicatie protocollen.
Een eenvoudige ip camera werkt met mjpeg en die ziet zo'n nvr/dvr recorder niet.
Met een smartphone of tablet kan je wel opnames maken van die eenvoudige camera's.
Let wel dat als je alles met ip camera's zou doen dat je netwerk dit aan moet kunnen, zeker met 720p of hogere resoluties belast je het netwerk zwaar.
Dit zo'n Bosch Dinion:
Overigens gebruik ik mijn Homewizard bijna overal voor, zo schakel ik alle verlichting op tijd en ook bij zon onder of als er een (alarm)signaal binnen komt.
Mijn rolluiken en zonnescherm werken met Somfy RTS, die kan ik op afstand en op vaste tijden bedienen.
Dan is er nog een Cresta weerstation dat ik uitlees en log.
Ook heb ik een Kaku beldrukker die zodra hij wordt gebruikt zorgt dat een ip camera bij de voordeur een snapshot maakt en m'n smartphone een seintje geeft
Dan zijn er nog 2 rookmelders gekoppeld, hun alarm kan ik op m'n smartphone binnen krijgen.
[edit]Oeps, ik vergeet m'n Philips Hue bridge nog, die hangt ook aan de Homewizard
Indrukwekkend! Van welk merk zijn je rookmelders (sorry, ik wil ook echt alles van je wetenSpeedy-Andre schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:21:
[...]
Ik heb dit in jaren opgebouwd, geen super groot huis maar wel een rijtjeswoning met voor/achtertuin.
Het meeste spul heb ik op Ebay gescoord en een deel is professioneel (Bosch Dinion met instelbare lens).
De dvr/nvr stond ook op Ebay, er kunnen 16 analoge camera's op incl. geluid en ptz besturing.
Incl. tax was hij €230 en dan gaat er nog een hdd in voor de opnames.
Zo'n zelfde dvr/nvr voor 8 analoge camera's is wat goedkoper, maar dan kunnen er minder ip camera's op.
Camera's vind je al voor 2 tientjes of minder, de goedkoopste geven de kleuren fout weer als ze ook met ir licht werken, duurdere hebben ir-cut ingebouwd en dan is de kleur wel goed.
De luxere ip camera's werken met onvif en rtsp, dat zijn communicatie protocollen.
Een eenvoudige ip camera werkt met mjpeg en die ziet zo'n nvr/dvr recorder niet.
Met een smartphone of tablet kan je wel opnames maken van die eenvoudige camera's.
Let wel dat als je alles met ip camera's zou doen dat je netwerk dit aan moet kunnen, zeker met 720p of hogere resoluties belast je het netwerk zwaar.
Dit zo'n Bosch Dinion:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens gebruik ik mijn Homewizard bijna overal voor, zo schakel ik alle verlichting op tijd en ook bij zon onder of als er een (alarm)signaal binnen komt.
Mijn rolluiken en zonnescherm werken met Somfy RTS, die kan ik op afstand en op vaste tijden bedienen.
Dan is er nog een Cresta weerstation dat ik uitlees en log.
Ook heb ik een Kaku beldrukker die zodra hij wordt gebruikt zorgt dat een ip camera bij de voordeur een snapshot maakt en m'n smartphone een seintje geeft![]()
Dan zijn er nog 2 rookmelders gekoppeld, hun alarm kan ik op m'n smartphone binnen krijgen.
[edit]Oeps, ik vergeet m'n Philips Hue bridge nog, die hangt ook aan de Homewizard
Zoek eens op Flamingo FA20RF/2, een tijdje geleden had de Kruidvat (of Trekpleister) een setje met 2 van deze rookmelders voor €13,-!Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Indrukwekkend! Van welk merk zijn je rookmelders (sorry, ik wil ook echt alles van je weten?
Beter? Misschien anders of een hobby versie ervan die net zo veel kan en ook z'n problemen kent ...
Er staat genoeg hier in de domotica sectie, help your self
Er staat genoeg hier in de domotica sectie, help your self
Pagina: 1