Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 15:47
Hoi tweakers,

Mijn Nexus is vorige week helaas in aanraking gekomen met een golf van zout water. Gelukkig zat er een hoesje omheen dus van fysieke schade was in eerste instantie geen sprake. Maar sinds een aantal dagen loopt de usb connectie toch niet helemaal lekker meer.

Ik kan gelukkig wel laden, maar de dataverbinding werd verleden week steeds slechter en slechter (connector moest er onder een rare hoek in, anders deed deze het niet), totdat deze nu helemaal niks meer doet. Ik heb de telefoon al opengemaakt en netjes schoolgemaakt met alcohol en een tandenborstel. En ondanks dat mijn telefoon nu lekker ruikt, doet de usbverbinding het nog steeds niet. |:(

Nu zag ik op ebay een vervangende usb connectiekabel : http://www.ebay.com/itm/F...Tools&hash=item27e675d622

Echter weet ik niet zeker of dit daadwerkelijk het probleem is, misschien zit het probleem wel dieper.. Mijn vraag is daarom, is er iemand in de regio Utrecht die zo'n connectiestukje heeft liggen zodat ik het even kan uitproberen, mocht het niet werken. Dan zal ik dingen bij de verzekering moeten regelen, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.. :P

Verwijderd

hoi, het kan zijn de de accu ook stuk, is maar de laad electronica kan ook.

• RemcoV90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 09:57
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:32:
hoi, het kan zijn de de accu ook stuk, is maar de laad electronica kan ook.
Zo, hier kan je verder mee. :9

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:15
Vraag het anders in dit topic:

[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Ik denk dat je USB connector gewoon door het zout is aangetast en het daarom niet meer goed doet. Zie je roestvorming rondom de USB aansluiting?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Echt wassen met reinigingsalcohol zal helpen, maar ik kan je uit redelijk wat reparatieervaring vertellen (nog uit de tijd dat telefoons een heel stuk simpeler waren) dat waterschade en dan vooral zeewaterschade in 95% van de gevallen total-loss betekent.

Als het echt alleen de USBconnector betreft kun je overwegen deze te (laten) vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door sebastius op 20-07-2014 16:45 ]