Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Microsoft surface Pro tablet gekocht via iBood.
Zoals velen van jullie wellicht weten zijn deze tablet is de Spaanse taal afgeleverd.

Via een tutorial, wist ik de taal van de tablet van Spaans naar Nederlands om te zetten.
Onder windows 8.0 ging dit zonder slag of stoot en was de tablet binnen niet afzienbare tijd alsnog volledig Nederlands.

Echter.. Naar de update van windows 8.0 naar versie 8.1 was de tablet weer voorzien van de Spaanse taal. Dit werd voor de update aangegeven, en wist dat dit zou gaan gebeuren.
Naar de update heb ik de howto opgevolgd om de tablet vervolgens weer Nederlands te krijgen.
Dit is deels gelukt en deels blijft die vervelende Spaanse taal mijn Metro homescreen en diverse andere links domineren.

Via het internet heb ik alles opgevolgd wat tot een oplossing kon lijden, maar niets blijkt te werken.
Denk bv aan Taal toevoegen, taal pakket instellen, Nederlands primair maken.
vervolgens Spaanse taal verwijderen, regio aanpassen instellingen kopiëren.
de 2 vonkjes geselecteerd, voor homescreen en lockscreen.
talen overal op Nederlands gezet, alles bevestigt.

Ook heb ik mijn user account verbonden met de tablet op Nederlands gezet. Maar nog blijft de Spaanse taal dominant op mijn tablet staan. Vanuit iBood zelf komt geen reactie op mijn uitgezette ticket.
Waarschijnlijk zitten ze zelf ook met hun handen in het haar.
Ze hebben de kopers een mail gestuurd met uitleg om het apparaat NL te krijgen. Alleen gaat die pret niet op voor de 8.1 update.

Ik hoop dat mijn Mede Tweakers een permanente oplossing weten.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Verwijderd

Ik hoop ook dat iemand hier meer van weet.
Zelf heb ik een NL versie, maar wil alles in het Engels.
(wat de norm zou moeten zijn)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Ik sluit me hierbij aan. Is het misschien mogelijk een verse (Engelse) image te gebruiken en de key van de Windows te gebruiken die er op staat?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zou deze twee topics even doornemen, dit probleem wordt daar grotendeels besproken.

[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro
[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2

Kort gezegd: Om een totale nederlandse/engelse versie te krijgen, dan moet je een NL/EN image gebruiken.

Je zou gewoon een W8.1 NL/EN image kunnen gebruiken en de originele iBOOD geleverde productkey kunnen gebruiken hiervoor.

Volgens mij bieden sommige tweakers in bovenstaande topics hulp in het verkrijgen van deze image.
Ik zelf ga een image gebruiken die ik via m'n Microsoft Dreamspark account heb verkregen.

Alleen om de code van de productkey te achterhalen, moet je dit tooltje gebruiken: http://forums.mydigitalli...dows-9-Product-Key-Viewer

Het is eventueel wel verstandig om eerst een recovery image te maken van de originele ibood image en die op te slaan op een USB stick of iets dergelijks.

[ Voor 10% gewijzigd door falcon123 op 18-10-2014 16:05 ]

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 23:41
Omzetten van de spaanse versie naar een volledig Nederlandse (of Engelse) is wel degelijk mogelijk, zonder een nieuw image te installeren.
Deel 1 - De Nederlandse taal instellen (vergelijkbaar aan iBood instructie):
- Ga naar configuratiescherm, 'Invoermethoden wijzigen'
- Kies 'Een taal toevoegen', selecteer Nederlands, kies Toevoegen
- ga naar Opties, kies Instellen als primaire taal
- afmelden/opnieuw aanmelden vereist om de taal voor het actieve account toe te passen
Let op, je hebt nu wel Nederlands ingesteld voor het actieve account, maar niet voor systeem!

Deel 2 - Nederlands instellen als standaardtaal voor de Windows8
- Ga naar configuratiescherm, Taal
- kies de notatie voor datum, tijd of getallen wijzigen
- ga naar het tabblad Beheer
- kies 'Instellingen kopiëren' onder Aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikersaccounts
- controleer de gewenste instellingen
- zet twee vinkjes, bij 'Aanmeldingsscherm en systeemaccounts' en bij 'Nieuwe gebruikersaccounts'
- kies ok
- opnieuw opstarten vereist

Als deze methode niet goed werkt, dan kan je het alsnog voor elkaar krijgen via het administrator account:
- start CMD als administrator
- voer lusrmgr.msc uit
- kies gebruikers
- ga naar de eigenschappen van 'Administrator'
- verwijder het vinkje bij 'Account is disabled'
- Log in als administrator
- voer bovenstaande instructies uit in dit account
- zorg ervoor dat je het admin account weer disabled voor de veiligheid

Gegarandeerd resultaat. Geen geklooi met images!

• falcon123
  • Niet online
Voor lange termijn is dit geen goede oplossing en door gebruik te maken van een language pack is door diverse mensen al geconcludeerd dat het grotendeels wel nederlands is maar niet volledig. Bij sommige delen zal je dan nog steeds dingen zien die spaans zullen zijn zoals bijvoorbeeld een BSOD ofzo.

Voor mij persoonlijk is een language pack dus niet goed genoeg en ik zal vandaar ook een nieuwe image installeren zodat alles 100% nederlands/engels is.

Verwijderd

Is het mogelijk dit op een manier te typen zodat iemand die geen verdere kennis van systemen heeft dit ook kan uitvoeren?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De snelste methode is om met dism het Engelse taalpakket te installeren en om daarna met dism het Spaanse taalpakket te verwijderen. Ook BSOD's worden dan Engelstalig.

Let er wel op dat je eerst het Engelse taalpakket installeert voordat je het Spaanse taalpakket verwijdert, want anders start hij niet meer op en moet je offline in WinPE met dism het Engelse taalpakket installeren.

Met een dism resultaat moet je naar de Client-LanguagePack-Packages zoeken. In dit voorbeeld het Engelstalige pakket:
code:
1
2
3
4
Package Identity : Microsoft-Windows-Client-LanguagePack-Package~31bf3856ad364e35~amd64~en-US~6.3.9600.16384
State : Installed
Release Type : Language Pack
Install Time : 30-9-2013 03:50

Met dism /online /get-packages kun je de pakketten zien. Met /remove-package en /add-package kun je pakketten verwijderen of toevoegen.

[ Voor 76% gewijzigd door Trommelrem op 11-11-2014 09:16 ]

• falcon123
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:49:
Is het mogelijk dit op een manier te typen zodat iemand die geen verdere kennis van systemen heeft dit ook kan uitvoeren?
Misschien kan je deze stappen proberen te volgen?

https://iboodsurfacepro2.wordpress.com/

Verwijderd

Dank je! Het werkt alleen nu is mijn tablet weer terug gezet naar 8.0 en daar is het de vorige keer mis gegaan... Ik ben dus bang wanneer ik nu 8.1 weer ga installeren/ updaten ik weer met het zelfde probleem zit. Of zou ik daar de vorige keer iets fout hebben gedaan?
Pagina: 1