Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , sinds kort kan mijn xbox 360 geen verbinding meer maken met onze wifi , hij kan hem zo af en toe wel nog vinden maar dat is zelden.
Ik heb het Internet al gereset en de netwerkinstellingen van de xbox.
Weet iemand waardoor dit kan komen en hoe het is op te lossen ?
Hij heeft het 2-3 dagen geleden nog gedaan.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:36
WIFI beveiliging eraf halen van de router en testen?
Router terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Indien mogelijk een andere wifi verbinding testen?
Je telefoon als hotspot gebruiken en testen?
Kijken hoe het bekabeld werkt?

[ Voor 46% gewijzigd door Isane op 19-07-2014 22:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb het Internet al gereset
Dat lijkt me heel sterk, ik vermoed dat jij niet doorhebt wat het internet is ;)

In ieder geval welkom op GoT :)

Om je even wat wegwijs te maken:

1) het is de bedoeling dat je een vraag stelt in het juiste deel van het forum. Natuurlijk is GoT vrij groot, dus kan ik me zo voorstellen dat je niet gelijk ziet waar je moet zijn. Daarom hebben we in alle subfora "Beleid" topics die aangeven wat er wel en niet thuishoort en waar je wel moet zijn voor dingen. In het OH beleid staat:
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Volgende keer dus even de moeite nemen het beleid te lezen, dan zie je gelijk waar je moet zijn. Binnen Internet & Netwerken moet je trouwens het subform Netwerken hebben. Ik verplaats je topic even :)

Move OH -> NT

2) Op GoT lopen veel mensen rond met kennis van de meest uiteenlopende computergerelateerde zaken. Maar een ding wat we geen van allen hebben is een glazen bol :o Wij kunnen je alleen zo goed helpen als dat jij ons voedt met informatie. Als je dus goed geholpen wil worden moet je zorgen voor volledige en gedetailleerde informatie van je situatie. In het algemeen staat hier een lijstje die je eigenlijk altijd wel aan moet houden: Het algemeen beleid #quickstart

Concreet in dit geval mis ik de basics; naast wat MarkoAlmelo terecht vraagt zou het handig zijn om te vermelden:

- wat voor WiFi AP je gebruikt (waarschijnlijk de modem/router van je provider als je zelf niets toegevoegd hebt)
- hoe het zit met andere apparaten, kunnen die wel verbinden? En zo ja kunnen ze dat ook op de plek waar je Xbox360 staat?

Als andere apparaten ook niet kunnen verbinden heeft je probleem niets met de Xbox360 te maken en kun je allicht beter troubleshooten met een volwaardige laptop oid.

Als andere apparaten wel kunnen verbinden moet je vooral op de Xbox360 focussen. Let dan in eerste instantie op dingen die het signaal tegen kunnen houden (alles waar metaal of water in zit...).

Maar goed, begin maar eens met de basissituatie beter te beschrijven, dan wordt snel genoeg duidelijk hoe vork in de steel steekt.

Oslik blyat! Oslik!