Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
Goedemorgen, mijn zusje gaat volgend schooljaar naar de middelbare school en wil graag een nieuw mobieltje kopen. Normaal kan ik haar daar goed mee helpen maar het probleem is dat het budget maar net boven de 100 euro ligt. Persoonlijk heb ik geen idee wat je voor die prijs kunt verwachten dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een telefoon (wellicht vanuit ervaring) kunnen aanraden.

Wat is je budget?
Maximaal €140,- maar liefst iets minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, SMS, 4g is niet nodig, Foto's maken, Whatsapp, youtube, games/spelletjes als templerun en Subway Surf

Wat heb je zelf al gevonden?
Persoonlijk lijkt een telefoon met Android mij het beste voor haar maar omdat ik geen ervaring met Windows phone heb kan ik daar weinig over zeggen. Telefoons die ik ben tegengekomen als ik op dit prijsniveau filter in de pricewatch zijn de:
pricewatch: Nokia Lumia 630 Zwart
pricewatch: Huawei Ascend Y330 Zwart
pricewatch: Motorola Moto E Zwart
pricewatch: Huawei Ascend G510 Zwart
pricewatch: LG L70 Zwart

De 1e en laatste telefoon in het rijtje maken de beste indruk op mij. Maar omdat ik geen ervaring met deze telefoons heb durf ik er moeilijk een aan te raden. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou overwegen om iets meer in te leggen en voor een pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart gaan. Dat ding tikt menig telefoon er uit qua prijs/prestatie verhouding.

Anders zou ik even kijken in het chinese telefoonstopic al word dat denk ik niks, op die leeftijd is een dure telefoon van een bekend merk een statussymbool en zijn de specificaties minder belangrijk.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Je zou ook eens in het topic voor chinese smartphones kunnen kijken: Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Edit: Ik zie dat D4NG3R me al net voor was met deze tip.

Ik heb onlangs een Jiayu G2F gekocht voor mijn vriendin, inclusief verzend + douane kosten was ik +/- 130 euro kwijt. En dan heb je wel een telefoon die kwa specs stukken beter is dan de telefoons die je in Nederland kunt krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Borizz op 19-07-2014 14:56 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kon de URL even niet vinden omdat ik Ctrl+F "Chineze" deed :F . Maargoed bovenstaand is dus dat topic. Ik heb zelf een Zopo C2 in bezit en en ook fan van Chinese telefoons, maar toen mijn neefje vorig jaar naar de middelbare school ging wou die absoluut geen onbekend merk want dat was niet cool genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 15:05 ]

• Jansen-nl
Bedankt voor de snelle reactie allebei. De Moto G lijkt mij inderdaad een betere optie maar ik ben bang dat mijn vader (ik gok zo de persoon die uiteindelijk voor de kosten gaat opdraaien) er niet zoveel geld aan wil uitgeven. De Jiayu G2F vind ik op Dealextreme voor €84,- dus die zou ook met extra douanekosten nog ruim binnen het budget vallen. De vraag is dus of we het gebrek aan garantie of snelle service voor lief nemen. Als ik het vragen mag, Borriz, op welke webshop heb jij de Jiayu gekocht? En hoe zat het met de levertijd?

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ben er bekend mee, liever goedkoop zo waren mijn ouders ook. Gelukkig zijn die er ondertussen achter dat de prijs van hardware veel minder hoog is als je je bedenkt dat een duurder toestel vaak langer meegaat en dat je over tijd uiteindelijk minder betaald. (Gaat op voor bijna alle hardware)

Vergeet trouwens niet om je zusje te vragen wat zij er van vind, misschien vind ze de G2F wel helemaal niks en heeft ze liever een wat mindere telefoon van een algemener merk.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 15:13 ]

• Jansen-nl
Mijn zusje vind de G2F een hele mooie telefoon. Eigenlijk is het feit dat hij afgeronde hoeken heeft voor haar al genoeg :) Dus zo kieskeurig is ze niet. Ik zal het met mijn vader iig eens hebben over de MotoG. Het is namelijk ook een groot voordeel dat hij gewoon in onze woonplaats gekocht kan worden en dat mijn zusje hem even in haar handen kan hebben e.d. voor de koop.

Verwijderd

http://www.ibuygou.es/xiaomi/moviles

Een Xiaomi kan ook interesant zijn, maar als dat geen optie is is de Moto G eigenlijk wel gewoon dé telefoon.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Chinees betekend niet dat het niet betrouwbaar/degelijk is. De G2F die ik ontvangen heb is een prima telefoon. Er wordt ook standaard een beschermhoesje bij geleverd. Mijn ervaring is dat mobiele telefoons over het algemeen al langer meegaan dan dat de gemiddelde mens er mee wil doen.

Ik heb deze via Aliexpress besteld (http://www.aliexpress.com...-3GHz-4-3/1717982338.html) . Verzending via DHL was in mijn geval 1,5 week (van bestelling tot ontvangst). Kwa garantie heb je natuurlijk een punt, maar de telefoon wordt in ieder geval getest voordat deze verstuurt wordt. Verder neem ik dat risico voor lief vanwege de lage prijs die je ervoor betaald.

Begrijp me niet verkeerd: De MotoG kan ook een prima keuze zijn natuurlijk, zeker vanwege de redenen die je zelf al aanhaalt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Jansen-nl
Hmmm.. aan de andere kant is een chinaphone wel weer net wat goedkoper. Het is lastig kiezen. dbhuis weet jij hoe het met de verzendkosten zit vanaf ibuygou.es? Ik neem aan dat het vanaf Spanje geen gratis verzenden is met Singapore post?

Verwijderd

Jansen-nl schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:38:
Hmmm.. aan de andere kant is een chinaphone wel weer net wat goedkoper. Het is lastig kiezen. dbhuis weet jij hoe het met de verzendkosten zit vanaf ibuygou.es? Ik neem aan dat het vanaf Spanje geen gratis verzenden is met Singapore post?
Waarschijnlijk geen gratis verzendkosten, maar volgens mij heb je geen last van douane en invoerrechten. Ten minste, dat heb ik meegekregen. Ik denk dat je dat met die Jiayu wel hebt ( en ik ben persoonlijk gewoon een fan van Xiaomi :P )

Verwijderd

Mijn zusje heeft laatst een Moto E gekocht en ook dat is een zeer fijne telefoon voor de wat minder eisende gebruiker. Als de Moto G mogelijk is dan zou ik voor de Moto G gaan maar als dit echt buiten budget is en je binnen Nederland wil kopen (en Android updates wilt, groot voordeel van de Moto reeks) dan is de Moto E een goede optie.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Vanuit Spanje heb je inderdaad geen douanekosten.

Ik zie de Lumia 630 in je rijtje staan. Hiewel ik een groot voorstander ben van WP, raad ik de 630 niet aan voor deze doelgroep vanwege het ontbreken van de frontcam voor de selfies :)

Er zijn natuurlijk wel andere Lumia's, zoals de 520, 620 en 625 ;)

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik zou ook kijken of een Moto G mogelijk is en anders voor de Moto E gaan.

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 11:39
Ik ben ook aan het kijken naar een telefoon in deze prijsklasse. Zelf was ik bij de LG L70 en de Sony Xperia M uit gekomen maar die zie ik alle commentaren niet terugkomen. Vooral de LG L70 had ik op het oog.

Zelf had ik de Motorola Moto E uit mijn lijstje geschrapt vanwege de opmerking in de review van Wouter Funnekotter dat de camera brak is. En het staat toch wel op het verlanglijstje dat er een beetje redelijke foto's mee gemaakt kunnen worden.

Kortom, niet meteen een inhoudelijke reactie op jouw vraag maar wel de verbazing dat mijn twee keuzes juist niet worden genoemd in jouw topic.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zusje is ongetwijfeld 12 of 13 jaar oud. Ik zou haar gewoon een prepaid dingetje geven. Kost ook geen drol en doet wat het moet doen. Geloof dat vodafone een paar eigen rebranded dingetjes op de markt ging brengen, kijk daar eens naar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoewel de Motorola veel biedt lijkt het me dat deze niet voldoet aan de eisen van de TS. Veel foto's maken en spelletjes spelen combineren niet zo lekker met de minpunten van dit toestel: weinig geheugen en geen micro-sd + een matige camera.

Verwijderd

De Moto E heeft wel een micro sd slot. Voor de rest kloppen je punten in principe wel. De Moto G (die als optie aangedragen is naar niet in de TS staat) heet inderdaad geen micro sd slot.

Verwijderd

Bedankt voor alle informatie! Waarschijnlijk word het mobiel deze of volgende week aangeschaft.

Verwijderd

Aanrader: pricewatch: Doogee Pixels DG350 Wit, Zwart
En dan via een China webshop bestellen. Ben je voor minder dan 100 euro klaar.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even ter aanvulling op lars1216, de Moto G 4G heeft wel een micro sd slot, maar kost dan ook 205 euro. Heb die voor mijn zus gekocht een aantal weken geleden, nog geen klacht gehoord.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:36
Of de doogee dg350 voor 85 euro uit apeldoorn
V&A aangeboden: Doogee Pixels DG350 Zwart - Compleet nieuw!

Verwijderd

Hmm ik vraag me af of ze zo'n groot apparaat ziet zitten. Maar de prijs is inderdaad niet verkeerd.

Edit: Mijn persoonlijke favoriet, de Moto G 8gb, kost nu minstens 180 euro en dat is echt teveel voor mn vader :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 11:58 ]

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:55:
Hmm ik vraag me af of ze zo'n groot apparaat ziet zitten. Maar de prijs is inderdaad niet verkeerd.

Edit: Mijn persoonlijke favoriet, de Moto G 8gb, kost nu minstens 180 euro en dat is echt teveel voor mn vader :(
De moto g 8gb kan je voor 159 euro kopen? Www.amazon.de

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:55:

De pixels heeft een beeldscherm van 4.7" Ik dacht ook lang dat dit VEEL te groot zou zijn, maar in de praktijk valt dit reuze mee. Het is een behoorlijk dunne telefoon die prettig in de hand ligt. Maar goed, Als je een andere (2x zo dure...) keus maakt, is dat natuurlijk ook prima... ;)
Pagina: 1