Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

visual basic key events

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een programma aan het maken en ik wil een functie die er kan voor zorgen dat ik mijn keys kan neerzetten om een shortcut te maken bv. f12 om de functie te laten werken functie Click.start() of Click.stop(). dit wil ook niet werken bij opstarten en ik weet niet waar ik het moet stoppen dut ik heb het in button1 gedaan.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Button1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Button1.KeyDown
    If e.KeyCode = Keys.F11 Then
        MessageBox.Show("hello")
    End If
    If e.KeyCode = Keys.F12 Then
        MessageBox.Show("bye")
    End If
End Sub

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/170609182/program.JPG

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 18-07-2014 17:15 . Reden: Code tags toegevoegd ]

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Is het gewoon niet mogelijk om een sub te maken met deze code in?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sub shortcut()
If e.KeyCode = Keys.F11 Then
MessageBox.Show("hello")
End If
If e.KeyCode = Keys.F12 Then
MessageBox.Show("bye")
End If
end sub

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Verwijderd

Topicstarter
waar? moet die code

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar het Keypreview property van de Form class; daarna kun je het KeyDown en/of KeyPress event van 't Form in kwestie afhandelen en daar je ding doen. Al met al is je vraag gewoon simpel te beantwoorden als je even de documentatie er op na slaat ;) Ik zou in ieder geval eens beginnen met Button1_KeyDown ... Handles Button1.KeyDown te verruilen voor een MyForm_KeyDown ... Handles MyForm.KeyDown :Y) Het is immers het form dat de keypress/keydown gaat ontvangen en gaat bepalen welke actie uitgevoerd moet worden; niet de button zélf ;)

Ik zie dat je nieuw bent hier; in dat geval is 't wellicht handig dat je even 't volgende doorleest: code graag posten tussen code tags en bij het openen van een topic stellen we 't op prijs als je onze Quickstart leest. Verder zijn we geen StackOverflow waar we je antwoord kant-en-klaar op een zilveren dienblaadje voorgekauwd-en-wel aandragen. Een "waar? moet die code" wordt dan ook niet heel erg op prijs gesteld; we zien graag wat eigen inzet / moeite en als je er niet uit komt is het in elk geval fijn als je even aangeeft wat je al geprobeerd hebt. De modus operandi in de Devschuur® is dan ook:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Ook stellen we 't op prijs als je gewoon netjes met hoofdletters aan 't begin van een zin schrijft enzo ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 18-07-2014 17:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
heeft u skype want ik pak er niks van ik ben een jonge van 13 die gistere is begonen de mijne is kilspeed2696

Verwijderd

Topicstarter
warom werkt dit niet voor f12

Private Sub Form1_KeyDown(sender As Object, e As KeyEventArgs) Handles Me.KeyDown
--------While True
------------If e.KeyCode = Keys.F11 Then
-----------------Click.Start()
----------------Click.Interval = Interval
------------ElseIf e.KeyCode = Keys.F12 Then
-----------------Click.Stop()
------------End If
--------End While
-----End Sub

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:28:
heeft u skype want ik pak er niks van ik ben een jonge van 13 die gistere is begonen de mijne is kilspeed2696
Uh, nee, en daar doen we hier ook niet aan.

Kan iemand even...?
"mail Skype me" is ongewenst
Dan heb ik eerst nog een regeltje voor je: topickick binnen 24 uur. En de vraag waarom je niet de code tags gebruikt waar ik je eerder op wees? ;)
En vanwaar die While lus :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
het werk alleen waneer ik de de button Button1 een trweede keer klik?

Verwijderd

Topicstarter
while om de code te refreshen wat de code niet doet
en wat u eerst zij snap ik niet sorrie

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:41:
het werk alleen waneer ik de de button Button1 een trweede keer klik?
Zonder de relevante(!) stukken code is 't een beetje koffiedik kijken. Dus begin eens met relevante(!!!) code te posten (en nogmaals: gebruik dan code tags a.u.b.)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:43:
while om de code te refreshen wat de code niet doet
while om code te refreshen :? Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar die while is hoe-dan-ook onzin.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:43:
en wat u eerst zij snap ik niet sorrie
Ik weet niet waar je op doelt met "wat u eerst zij" (het is zei ;) ); ik heb zoveel gezegd. Geef op z'n minst even aan wat je dan niet begrijpt. Ik zou 't wél op prijs stellen als je je wat aantrekt van wat ik zeg want, ook al ben je 13, dingen als "Ook stellen we 't op prijs als je gewoon netjes met hoofdletters aan 't begin van een zin schrijft enzo" lijken me meer dan duidelijk genoeg. Wat betreft het topic-kicken wat ik noemde: Gebruik de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic komt bij elke post weer bovenaan de topiclisting te staan en krijgt daardoor telkens (onnodig) aandacht. Die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

Dus: Als er inmiddels iemand op je laatste post heeft gereageerd kun je een nieuwe post in 't topic doen. Heb je zélf als laatste gepost in 't topic, gebruik dan de "wijzig link" en wijzig de laatste post met de zaken die je wil aanpassen / toevoegen.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 18-07-2014 17:55 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat ik het proces "click.stop()" en "click.start()" aan letters kan verbinden en ik dacht dat while de code dan telken opnieuw leest zotat als ik de knop een tweede keer indruk het gewoon nog werk. ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:36

Umbrah

The Incredible MapMan

"Kilspeed", misschien denk ik dat het handig is als je een stap terug zet. Ja, je bent 13, maar dat is geen excuus. Ik ken genoeg developers die op hun 13e absoluut geweldige dingen aan het neerzetten waren. Je bent duidelijk bezig met het .Net framework, en de forms API. Simpel. Dat is een hoge programmeertaal.

Misschien denk ik dat het goed is als je eens naar de boekhandel gaat, en een goed boek: "beginnen met programmeren/beginnen met basic" aanschaft. En dan vooral eerst beginnen met command-line apps , zodat je je kan focussen op het concept programmeren zonder gelijk naar development/UI en ontwerp te gaan. Puur basis operandi, en het framework zelf. Je zit nu namelijk met events te klooien, terwijl je zo te zien moeite hebt met iets basaal als een lus (while/for/etc...). Je zult event-driven en heel het .Net framework niet kunnen doorgronden totdat je die basis operandi snapt.

Als je dat hebt gedaan, is het misschien goed om terug te gaan naar de GUI, want ik heb het gevoel dat je veel te snel wilt, en je leeftijd is JUIST een excuus om het lekker rustig aan te doen. Begin met basis programmeren, dan de GUI, en dan dingen zoals database connecties. Ook je schrijfstijl, spelling, en forum-etiquette kun je eens bekijken. Nogmaals: rust & geduld. Dat is waar programmeren om gaat. Kun je eenmaal een beetje programmeren, leer jezelf dan eens wat development, en daarna: design.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
Umbrah schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:58:
"Kilspeed", misschien denk ik dat het handig is als je een stap terug zet. Ja, je bent 13, maar dat is geen excuus. Ik ken genoeg developers die op hun 13e absoluut geweldige dingen aan het neerzetten waren. Je bent duidelijk bezig met het .Net framework, en de forms API. Simpel. Dat is een hoge programmeertaal.

Misschien denk ik dat het goed is als je eens naar de boekhandel gaat, en een goed boek: "beginnen met programmeren/beginnen met basic" aanschaft. En dan vooral eerst beginnen met command-line apps , zodat je je kan focussen op het concept programmeren zonder gelijk naar development/UI en ontwerp te gaan. Puur basis operandi, en het framework zelf. Je zit nu namelijk met events te klooien, terwijl je zo te zien moeite hebt met iets basaal als een lus (while/for/etc...). Je zult event-driven en heel het .Net framework niet kunnen doorgronden totdat je die basis operandi snapt.

Als je dat hebt gedaan, is het misschien goed om terug te gaan naar de GUI, want ik heb het gevoel dat je veel te snel wilt, en je leeftijd is JUIST een excuus om het lekker rustig aan te doen. Begin met basis programmeren, dan de GUI, en dan dingen zoals database connecties. Ook je schrijfstijl, spelling, en forum-etiquette kun je eens bekijken. Nogmaals: rust & geduld. Dat is waar programmeren om gaat. Kun je eenmaal een beetje programmeren, leer jezelf dan eens wat development, en daarna: design.
Dit kan ik alleen maar beamen. Ik ben zelf wel een voorstander van er "head-first" ingaan, en leren tijdens een project, maar de sprong moet niet te groot worden. Ik zou als ik jou was beginnen met een taal als python of basic, en niet gelijk met een gui beginnen. Zelf ben ik 16, en nog maar net begonnen met gui's, nadat ik vooral een hoop op command line gedaan heb. Ik weet niet of je ooit op reddit zit, maar de subreddit learnprogramming bevat een hoop goede resources om te leren, en om te oefenen is dailyprogrammer een erg goede plek om te beginnen.
Pagina: 1