Hey tweakers,
Ik heb een systeem bij elkaar gezocht maar heb nog nooit eerder een pc in elkaar gezet dus hoor graag wat jullie er van vinden.
Alvast super bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het nieuwe systeem gaan gebruiken voor normaal dagelijks gebruik zoals office, internet en films kijken (full hd kwaliteit) daarnaast wil ik het gebruiken om foto's te bewerken met Adobe Photoshop en gebruik ik Dragon 12 spraaksoftware. Ik wil graag een systeem dat snel, stabiel en stil is omdat hij in de slaapkamer komt te staan. Daarnaast moet het voldoende geheugen hebben vanwege een flinke hoeveelheid foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een dvd brander een toetsenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem op een dvd speler/brander, toetsenbord, muis en beeldscherm na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet zo veel uit liefst wel A merken zodat ik een stabiel en betrouwbaar systeem heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een snel, stabiel en stil systeem. Daarnaast heb ik voor dit moederbord gekozen omdat er wifi op zit en de mogelijkheid om in de toekomst naast de 2 harde schijven die ik er nu in zet nog een ssd via sata express aan te sluiten. Wat betreft het internet wil ik graag een dual band frequency 2.4/5 GHz.
Ga je overklokken?
nee
Vragen:
- Ik twijfel tussen een intel core i7 en een i5. Is een i7 overkill?
- Daarnaast zou ik graag horen of ik een extra koeler nodig heb om het systeem eventueel stiller te maken
en misschien een videokaart of is de kaart onboard voldoende ivm Photoshop?
- Ik heb nu gekozen voor een moederbord met wifi maar is dit de beste keuze of kan ik beter een
netwerkkaart aansluiten op het moederbord en een goedkoper/ander moederbord kiezen? De PC komt
op zolder te staan terwijl de router op de begane grond staat, hij moet dus een aardige afstand kunnen
overbruggen. Met USB ontvangers heb ik niet zo goede ervaringen.
- Kan het systeem verbeterd worden zonder dat het veel duurder wordt (goedkoper mag altijd natuurlijk)?
Dit is het systeem wat ik in gedachte had:
Ik heb een systeem bij elkaar gezocht maar heb nog nooit eerder een pc in elkaar gezet dus hoor graag wat jullie er van vinden.
Alvast super bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het nieuwe systeem gaan gebruiken voor normaal dagelijks gebruik zoals office, internet en films kijken (full hd kwaliteit) daarnaast wil ik het gebruiken om foto's te bewerken met Adobe Photoshop en gebruik ik Dragon 12 spraaksoftware. Ik wil graag een systeem dat snel, stabiel en stil is omdat hij in de slaapkamer komt te staan. Daarnaast moet het voldoende geheugen hebben vanwege een flinke hoeveelheid foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een dvd brander een toetsenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem op een dvd speler/brander, toetsenbord, muis en beeldscherm na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet zo veel uit liefst wel A merken zodat ik een stabiel en betrouwbaar systeem heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een snel, stabiel en stil systeem. Daarnaast heb ik voor dit moederbord gekozen omdat er wifi op zit en de mogelijkheid om in de toekomst naast de 2 harde schijven die ik er nu in zet nog een ssd via sata express aan te sluiten. Wat betreft het internet wil ik graag een dual band frequency 2.4/5 GHz.
Ga je overklokken?
nee
Vragen:
- Ik twijfel tussen een intel core i7 en een i5. Is een i7 overkill?
- Daarnaast zou ik graag horen of ik een extra koeler nodig heb om het systeem eventueel stiller te maken
en misschien een videokaart of is de kaart onboard voldoende ivm Photoshop?
- Ik heb nu gekozen voor een moederbord met wifi maar is dit de beste keuze of kan ik beter een
netwerkkaart aansluiten op het moederbord en een goedkoper/ander moederbord kiezen? De PC komt
op zolder te staan terwijl de router op de begane grond staat, hij moet dus een aardige afstand kunnen
overbruggen. Met USB ontvangers heb ik niet zo goede ervaringen.
- Kan het systeem verbeterd worden zonder dat het veel duurder wordt (goedkoper mag altijd natuurlijk)?
Dit is het systeem wat ik in gedachte had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 254,90 | € 254,90 |
| 1 | Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac) | € 163,04 | € 163,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 52,34 | € 52,34 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 102,99 | € 102,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 735,21 | |