Vorige week een accu binnen gekregen van MPJ. Ze hebben een 3000mAh en een 6000mAh versie maar aangezien die laatste het toestel uiteraard véél dikker maakt gekozen voor de "normale" variant.
Hij zit best strak in het toestel, waarschijnlijk vanwege het papier er omheen, maar gelukkig past 'ie wel
Bij aankomst was hij 60% vol dus meteen even opgeladen om te kunnen testen. Moest direct daarna navigeren dus dat hakte er behoorlijk in. Alsnog die dag 4 uur scherm aan tijd gehaald incl. dat navigeren en dat vond ik wel okay.
Daarna meteen weer opgeladen om een wat betere test te kunnen doen. Hoop berichten met Whatsapp gestuurd, aantal backups naar Dropbox gedaan, verder het normale gebeuren als apps updaten, internetten etc. Met dit gebruik precies drie dagen gehaald waarin drie uur het scherm had aan gestaan.
Dit is een prima resultaat naar mijn mening. Omdat het dezelfde capaciteit heeft als de originele accu kan je logischerwijs niet verwachten dat hij langer mee gaat als ervoor. Het is wel handig om nu eventueel een volle accu als reserve te hebben liggen mocht je onverhoops ergens naartoe moeten en een van de twee is leeg.
Gebruik zelf CM12 en ik vind daarvan, tot nu toe, het verbruik wat hoger dan bij gebruikmaking van een stock LG Rom dus het zal waarschijnlijk nog beter daarop zijn. Tot nu toe in ieder geval erg tevreden met deze accu