Opgelicht of roep ik te vroeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Ik heb gisteren middag bij Tweaker X een invite gekocht voor de OnePlus One 64gb.

Deze beste meneer is regelmatig online op Tweakers, maar reageert niet meer op zijn berichten nadat de betaling a 30euro is afgerond. Heb hem hier een printscreen van doorgestuurd.

Hij ga aan dat hij op de zaak (werk?) niet kan mailen en het gisteren avond thuis zou doen.

Ook is hij pas sinds juli 2014 geregistreerd.
Zijn volledige naam is mij bekend; via Google kom ik op een twitter account waarin hij wel degelijk tweet over de OnePlus One.

Verder niks te vinden over hem zoekende op zn rekening nummer of IBAN.

Moet ik wachten?
Hoe denken jullie hier over?
Zonde dat zo'n mail niet gewoon verstuurd kan worden naar mij. Zeker omdat hij gewoon regelmatig online is

[ Voor 2% gewijzigd door HetGezegde op 16-07-2014 16:44 . Reden: naam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Als je gister middag pas contact heb gehad zou ik nog 2 a 3 dagen wachten, mocht er dan niks zijn dan zou ik toch wel actie ondernemen.

En verwijder even de naam uit je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Invites verlopen wel na een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de tips op How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!. Check de bankrekening op opgeletopinternet.nl, zoals daar staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
gambieter schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:39:
Begin eens met de tips op How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!. Check de bankrekening op opgeletopinternet.nl, zoals daar staat.

Moet er ook niet een naam verwijderd worden? GoT deed toch niet aan name &shame?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ChojinZ schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:44:

Moet er ook niet een naam verwijderd worden? GoT deed toch niet aan name &shame?
TR plaatsen. Ik heb hier geen modrechten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Naam is weg.

En hij gaf aan dat de invite 2 maanden beschikbaar is.

De tips heb ik doorgelopen, niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt in ieder geval dit doen:
2. Stuur de link naar de advertentie naar va@tweakers.net met een uitleg van de situatie. Ook al kunnen we niet bemiddelen, registreren we wel graag mogelijke problemen.
Ik heb het doorgegeven achter de schermen, daar zitten mensen met veel meer knopjes en zoekmogelijkheden. Eventuele informatie van jou zal helpen. Let wel dat we niet zomaar informatie aan jou door kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Okey will do. En verder maar afwachten.

Offtopic: Maar die invites zijn slechts één dag geldig? Hoor veel verschillende dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door HetGezegde op 16-07-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 17:12
Hallo allemaal,

Ik ben door de zelfde gebruiker opgelicht. Hij reageerde op mijn advertentie. Ik heb van te voren alle gegevens gecheck maar dat was allemaal ok. Inmiddels staat het email geregistreerd bij de politie. Hij beloofde mij een oneplus one gesealed op te sturen maar helaas naar betaling geen contact meer en de telefoon is hier niet aangekomen.

Gaat om een bedrag van 356,75 :( Heb inmiddels contact met mijn bank opgenomen. Hier wordt 2 weken de tijd gegeven om het geld terug te betalen vertelde de vrouw van de bank mij. Hierna worden NAW gegevens uit gewisseld over de rekeninghouder

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
NAW gegevens worden aan jou gegeven? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
GioStyle schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:02:
NAW gegevens worden aan jou gegeven? Lijkt me sterk.
Dat is wat de vrouw van de rabobank mij vertelde. Dit zodat men hiermee aangifte kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Hier al gekeken?
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Zal waarschijnlijk niet heel veel opleveren maar meer dan dat kan je ook niet doen. Tenzij je prive actie's wil ondernemen maar dat lijkt mij absoluut niet verstandig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
ChojinZ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:43:
Hier al gekeken?

Zal waarschijnlijk niet heel veel opleveren maar meer dan dat kan je ook niet doen. Tenzij je prive actie's wil ondernemen maar dat lijkt mij absoluut niet verstandig.
Inmiddels is hij ook bekend bij de politie. Ik heb al aangifte gedaan. Lijkt erop dat meer mensen slachtoffer geworden zijn van deze persoon.

[ Voor 7% gewijzigd door koekjeh op 17-07-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
ChojinZ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:43:
Hier al gekeken?

Uiteraard..
Staat geregistreerd, minimaal 2 keer nu.
IP adres, postcode, e-mail adres, IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Dat is wat de vrouw van de rabobank mij vertelde. Dit zodat men hiermee aangifte kan doen.
Dat was voorheen wel zo, maar ik kreeg bij de Rabobank te horen dat ze die gegevens niet meer mogen geven i.v.m. privacy... dus ik ben benieuwd of je ze krijgt (in mijn geval is het wel alweer een half jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 00:23
Deze gebruiker reageerde op mijn product gezocht oproep die ik had geplaatst op Tweakers.net's Vraag & Aanbod.

Op 12 juli heb ik 50 Euro naar hem overgemaakt met de belofte dat hij het door mij gezochte product die dag zou opsturen, maar ik heb tot op heden niets ontvangen en ook reageert hij niet meer op berichten en mails van mij. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornToBeAlive
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 17:43
Mij is hetzelfde overkomen. Ik was opzoek naar een aantal spellen voor een LAN party. Hij reageerde op mijn advertentie op 13 juli dat hij een aantal spellen voor mij had.
Ik blij omdat het om een redelijk aantal ging, Akkoord bereikt voor 30 euro. Geld overgemaakt en bericht gestuurd dat het overgeschreven was omdat hij hier 2x expliciet om vroeg.
Tot op heden heb ik geen pakketje ontvangen en wordt er niet gereageerd op mails.
Volgende keer maar beter opletten, er belden een aantal alarmbelletjes:
* Vroeg 2x in 1.5 uur of het al overgemaakt was
* Een bijna te goede deal
* Geregistreerd op 4 juli 2014 en geen profiel gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier om Wesley Vrolijk. Notoir oplichter die hier al vaker is langsgekomen. Ik heb inmiddels een derde e-mail gestuurd naar de politie die eerder bij zijn zaken betrokken zijn geweest, maar er komt sinds begin Juni al geen enkele reactie meer.

Het lijkt erop dat de politie het gewoon opgeeft, en internetoplichters vrij spel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:39:
Het lijkt erop dat de politie het gewoon opgeeft, en internetoplichters vrij spel geeft.
Jullie hebben genoeg inzicht in wat er allemaal gebeurd en niet gebeurd - wellicht eens een artikel op de frontpage besteden aan internet-oplichters en wat er aan vervolging gedaan wordt?

Blijkbaar heeft het geen prioriteit bij de politie - meestal veranderd dat als iets duidelijk en negatief in de media komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:40

Mimiix

Professioneel Prutser

vanaalten schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:51:
[...]

Jullie hebben genoeg inzicht in wat er allemaal gebeurd en niet gebeurd - wellicht eens een artikel op de frontpage besteden aan internet-oplichters en wat er aan vervolging gedaan wordt?

Blijkbaar heeft het geen prioriteit bij de politie - meestal veranderd dat als iets duidelijk en negatief in de media komt.
Ik denk dat het ook komt omdat er een chef Is die het niet meer boeit. Zodra het bekend wordt bij zijn chef gebeurt er vaak wel wat. Helemaal als een website ook zegt alles er aan te doen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 22:32
Het is echt een drama met de politie en internetoplichters. Zelfs als ze voor vele (tien)duizenden euro's schade maken bij veel verschillende mensen gebeurt er weinig. Het lijkt me toch dat hier vanaf Tweakers inmiddels een aardig dossier bij de politie over mensen als Wesley Vrolijk en 'vriend' Michael Groeneveld moet zijn opgebouwd.

Eigenlijk vreemd dat je belasting betaald aan de staat voor zaken als handhaving van de wet en dat je er zo weinig van terug ziet.

*denkt erover de staat maar eens in gebreke te stellen* :+

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
vanaalten schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:51:
[...]

Er is meer dan voldoend publiciteit over, maar de prioriteiten liggen anders. De politiek (en daarmee de politie) leggen de nadruk op (zware) geweldsmisdrijven. Veelal wordt oplichting afgeschoven op civiel geschil en dat is mijns inziens echt onterecht. De mensen van het meldpunt internetoplichting doen vreselijk hun best, maar zijn voor de opspring afhankelijk van de (voormalige) regiokorpsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:09:
[...]

...maar zijn voor de opspring afhankelijk van de (voormalige) regiokorpsen.
En dat is vaak waar de expertise mist; zelfs hoe het opvragen van gegevens werkt binnen de Wet Bescherming Persoonsgegevens, waarvoor de politie een formulier heeft moeten wij ze vaak nog uitleggen. Gewoon omdat ieder korps weer het wiel moet uitvinden, en zeker op lokaal niveau weinig ICT experts zitten.

Ze moeten dat centrale orgaan gewoon de slagkracht geven en internetoplichting lokaal weghalen. Het is lokaal niet efficiënt, dus als je die taak weghaalt kan je centraal ruimschoots betere prestaties bereiken. Internetoplichting vindt ook niet lokaal plaats.

De mensen achter mijnpolitie.nl doen inderdaad hun best, maar de politiek zal moeten beseffen dat het niet zinnig is dat zij het weer naar lokaal doorspelen. Een artikel met wellicht achtergrondcijfers zou daar best aan bij kunnen dragen (wellicht via Volkskrant / Trouw). Het moet voor mijnpolitie.nl ook frustrerend zijn dat mensen ook daar de indruk van krijgen dat er eigenlijk niets gebeurt - en dat is onterecht.

Overigens is inmiddels bevestigd door contactpersoon dat er door omstandigheden nog geen actie is ondernomen; in ieder geval is er weer contact, en zal dat op een later moment worden voortgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag 30 juli een videokaart gekocht van Jooska. Ik weet niet of dit ook haar echte naam is.
Nadat ze het bedrag van 156,70 euro binnen had heeft ze niet meer gereageerd op berichten en emails. 3 augustus is ze voor het laatst online geweest.

Haar laatste bericht was dat ze vertelde het geld binnen te hebben en de videokaart dezelfde dag nog op de post zou doen. Maar nu een week later heb ik nog niets ontvangen.

Ik zag dat ze hier meerdere advertenties had geplaatst. Maar die later allemaal verwijderd waren. Miscchien dat er meer mensen zijn die wat bij haar gekocht hebben en (nog) niets hebben gekregen?

Ik ben nog wezen zoeken op haar IBAN maar heb niets kunnen vinden.

Hoe denken jullie hierover? En wat nu te doen?

*Update*

Ik heb inmiddels aangifte gedaan tegen deze persoon. Jammer dat mijn eerste ervaring op V&A zo is verlopen :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 11:09 ]

Pagina: 1