DVI-I en DVI-D

Pagina: 1
Acties:
  • 2.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Hallo,
Ik heb een GTX 660 en hier zit een DVI-I en DVI-D aansluiting op. de DVI-I doet het gewoon goed met DVI-I kabel. Alleen ik heb een andere monitor en deze is VGA, ik heb hiervoor een DVI-D blokje gekocht zodat ik gewoon een VGA kabel kan gebruiken, maar hij doet het niet. Moet ik softwarematisch iets instellen? Of kan dit gewoon niet?
Alvast Bedankt.

ps. ik heb Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Zoek een op Google wat DVI-D precies is ;) Ik vind het al knap dat je een DVI-D naar VGA-blokje hebt kunnen vinden, ik zou mijn geld terugvragen (tenzij het een actieve oplossing is, maar dan kost het ding 50 ipv 5 euro. Je vermeldt echter niet wat voor 'blokje' je hebt).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DVI-D is alleen digitaal, en zal VGA zonder active converter niet werken. DVI-I is digitaal en analoog. Sluit op de DVI-I-poort het VGA-scherm aan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Ik heb het over dit blokje: http://gyazo.com/251992370e8a443bb751ead33d68f3ca
Het gaat van DVI-D naar VGA. dus dit werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:31
Precies, het signaal wat VGA nodig is analoog, dat werkt niet met DVI-D(igitaal).
Die standaard adapters zijn om van DVI-I naar VGA te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Wat moet ik nu doen dan? Ik heb 2 monitors en een DVI-I aansluiting (ingebruik). en een DVI-D aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- Andere monitor
- Andere videokaart
- Actieve converter (DVI-D -> VGA)

Dat zijn een beetje de opties die je hebt..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Andere monitor gaat boven de 100 euro kosten.
Andere videokaart, ik heb nu een GTX660 ik zou niet weten waarom ik een andere erin zou doen..
Converter, deze zijn 30 euro?

De meeste videokaarten hebben toch DVI-D aansluitingen?

- Ik heb trouwens ook nog een HDMI aansluiting, kan ik hier niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:09
Dus je hebt 1 monitor met DVI en 1 monitor met VGA? En je videokaart heeft DVI-I en DVI-D... ik zie het probleem niet? Je sluit de DVI monitor op de DVI-D poort aan en de VGA monitor met het verloopstukje op de DVI-I aansluiting en alles moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Nee, beide monitors zijn VGA. Ik heb voor 1 monitor een kabel wie van DVI-I naar VGA gaat, dit werkt gewoon goed. Maar de DVI-D werkt niet omdat dit blijkbaar Digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:09
GRAPSV schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:54:
Nee, beide monitors zijn VGA. Ik heb voor 1 monitor een kabel wie van DVI-I naar VGA gaat, dit werkt gewoon goed. Maar de DVI-D werkt niet omdat dit blijkbaar Digitaal is.
Okay, dan is het zoals bovenstaande al aangeven... DVI-D geeft geen analoog signaal door dus zal je echt naar alternatieven moeten kijken zoals een actieve converter, een 2e/andere videokaart of een andere monitor. Belangrijk daarbij is om te weten wat je er mee van plan bent... wil je ook gaan gamen op twee monitoren? Dan is een goedkope 2e videokaart al geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nieuwe monitor kopen. Als beide monitoren alleen een VGA aansluiting hebben, dan zijn ze al aardig gedateerd. Een converter voor 30 euro kopen is dan wellicht goedkoper, maar op de lange duur heb je meer aan 1 goede monitor (iets met beeld conversie en verlies van kwaliteit bij DV-VGA conversie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Zoals ik al zei heb ik ook een HDMI aansluiting. Kan ik dan deze kabel niet bestellen?: http://gyazo.com/c83c97dba91d0f07910fbbb859662272

Die kost namelijk maar 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bestellen zal wel lukken lijkt me, maar, net als met DVI-D, waar geen analoog overheen gaat, zal de videokaart dat moeten ondersteunen en analoog over de HDMI-output moeten sturen.

Als de output dat dus niet doet, heb je niks aan kabels/blokjes die niet actieve het signaal omzetten.. Dus eigenlijk alles zonder een voeding is zonde van je geld als het om converters gaat.

Of jouw videokaart analoog uitstuurt over HDMI, dan moet je daar even de handleiding op naslaan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
Ik zou maar aannemen dat hij dat niet ondersteund. Dat zijn over het algemeen hele specifieke features.

Ik weet niet wat voor monitoren je hebt, maar misschien kun je voor een leuk prijsje iets van vraag en aanbod of marktplaats plukken.

Anders zijn je enige opties (voor zover ik weet):
actieve dvi->vga converter
extra videokaart inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Idd, monitor moet al behoorlijk oud zijn, wil deze geen DV signaal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Ik koop liever geen nieuwe beeldschermen en ook geen nieuwe videokaart.
Ik dacht dat je van HDMI naar VGA kon zonder enige converter en dus gewoon met een kabel. al met al ben ik dus alsnog 30 euro kwijt aan een converter of het nou DVI-D of HDMI is ..

Bedankt voor deze informatie. Ik zal opzoek gaan naar een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je vertelt nog steeds niet waar je het voor wil gebruiken..

Zelf heb ik een laptop waar nog 2 externe schermen aan hangen, beide VGA. Het ene scherm hangt aan de onboard vga-port, het andere scherm hangt via een DisplayLink adapter aan de USB-poort. Perfect voor 2D toepassingen zonder grafisch geweld, maar redelijk onbruikbaar om mee te gamen..

Een DisplayLink adapter ligt ook zo rond de 4 tientjes (althans, de 2 die ik heb liggen dan).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
GRAPSV schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Ik dacht dat je van HDMI naar VGA kon zonder enige converter en dus gewoon met een kabel. al met al ben ik dus alsnog 30 euro kwijt aan een converter of het nou DVI-D of HDMI is ..

[...]
Dat kan dus niet, zoals veelvuldig gezegd is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Ja, ik gebruik het voor gaming. Maakt dat nog wat uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nogal... ik neem aan dat je dan ook een beetje kwaliteit beeld wilt hebben. Dat kan je dus na een digitaal naar VGA en weer terug naar digitaal en dan weer naar analoog wel vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

GRAPSV schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:46:
Ja, ik gebruik het voor gaming. Maakt dat nog wat uit dan?
Klein beetje maar hoor. Voor gamen heb je veel power nodig, en die power komt uit de grafische kaart, en dan wel de chipset die er op zit. Jouw videokaart trekt tijdens het gamen 280 tot 300 watt.

Gaan we eens kijken wat een USB DisplayLink adapter verbruikt: 5 Volt, 500ma (wet van Ohm: Volt x Amp = Watt) = 2,5 watt.

Dus die DisplayLink adapter heeft minder dan 1% van de power die jij nu hebt om te kunnen gamen..

Mug vs. Olifant ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Jolke schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:52:
Nogal... ik neem aan dat je dan ook een beetje kwaliteit beeld wilt hebben. Dat kan je dus na een digitaal naar VGA en weer terug naar digitaal en dan weer naar analoog wel vergeten :P
Dat valt reuze mee, dat doet de grafische kaart ook al met het signaal op de DVI-I-poort :)

Het is niet de beste oplossing, maar zeker wel een hele afdoende oplossing :) Ik heb hier 2 dezelfde beeldschermen op dezelfde videokaart, de ene via DP->DVI en de andere VGA. Ik zou je zo niet kunnen zeggen welke van de 2 schermen op VGA is aangesloten ;)
Dat is een, euh, interessante manier van bepalen van de grafische kracht van een videokaart :P Het moge duidelijk zijn dat het zo niet werkt, maar dat wist je vast al :+

Een USB videokaart heeft hoegenaamd geen 3D-capaciteiten, maar ik ken niet zo heel veel games die op 2 schermen werken. en USB videokaart kan dus gewoon werken :) Voor 30 euro heb je echter ook een 'volwaardige' videokaart (toegegeven, nog steeds niet al te best in 3D) waar je 2 VGA schermen op aan kunt sluiten, als je ooit twee nieuwe monitoren gaat kopen dan heb je nog een kaart waar je de 2 oude aan kwijt kunt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Ik snap er nu vrij weinig meer van. Conclusie, ik moet gewoon een nieuwe monitor kopen met DVI aansluiting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat lijkt mij de beste oplossing. Als alternatief zou je nog kunnen overwegen om een actieve verloopstekker aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 16-07-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Enige tips voor een nieuw beeldscherm? Wil het niet te duur maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nou ja, je moet niets... we geven je hier een aantal opties die je kunt overwegen.
In plaats van twee crappy schermen kun je natuurlijk gaan voor 1 grote(re) monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
De goedkoopste oplossing is een extra videokaart (mits dit in je computer er nog bij past), of een actieve DVI-D naar VGA converter (al krijg ik die zo snel niet gevonden).

We weten niet welke monitor je hebt en wat je wensen zijn, maar een nieuwe monitor is al snel (veel) duurder :) Als 2e hands een optie is dan staan er best aardige in V&A: http://tweakers.net/categ...am-iRVKVuamMF5mnpKVkWktAA

[ Voor 27% gewijzigd door Paul op 16-07-2014 14:29 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
RaZ schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:00:
[...]

Klein beetje maar hoor. Voor gamen heb je veel power nodig, en die power komt uit de grafische kaart, en dan wel de chipset die er op zit. Jouw videokaart trekt tijdens het gamen 280 tot 300 watt.

Gaan we eens kijken wat een USB DisplayLink adapter verbruikt: 5 Volt, 500ma (wet van Ohm: Volt x Amp = Watt) = 2,5 watt.

Dus die DisplayLink adapter heeft minder dan 1% van de power die jij nu hebt om te kunnen gamen..

Mug vs. Olifant ;)
In feite zijn de videokaart en processor in rust bij idle. Het verschil tussen full load en idle is wat de processor en de videokaart gezamenlijk meer verbruiken. Wat Tweakers-review en jij stellen is dat bij onder 100% load het verbruik met ongeveer 200 watt toeneemt, dit voor zowel de processor als de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ houdt z'n leken-uitleg die onder de die-hard's wat raar over kan komen, wel voor zich...

Ik dacht het even wat duidelijker te formuleren, maar het wordt enkel ingewikkelder gemaakt.. Kudo's for that :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Ook echt typisch tweakers hier. ;)

Van een niet al te moeilijk verhaal het de TS zo onduidelijk maken dat die het ook niet meer weet.

Je beeldschermen kun je gewoon gebruiken.
DVI en HDMI zijn functioneel dezelfde aansluiting waar bij HDMI ook het geluid meegestuurd wordt door die aansluiting.
Daardoor zal een DVI-D naar VGA of HDMI naar VGA totaal niets uitmaken.

Je kan een actieve DVI-D naar VGA blokje kopen. Dat moet dan gewoon werken.
Opmerkingen over kwaliteitsverlies zullen wellicht voor jou wel meevallen.

Of je een nieuw scherm oid moet kopen, dat moet je vooral zelf weten. Het is niet nodig als je er het geld niet voor (over) hebt.

Wat wij brakke kwaliteit vinden is voor jou wellicht gewoon voldoende.
Ikzelf heb een 27 inch IPS scherm. De reden hiervoor is omdat ik gewoon de ruimte gebruik voor foto's en video's bewerken. Daarnaast gebruik ik de hoeveelheid kleuren voor het bewerken van mijn foto's, dit zou op jouw schermen wellicht niet goed uit komen.

Voor jou is je setup waarschijnlijk gewoon goed en het "verlies" in kwaliteit niet al te denderend voor gamen.

Dit zou je dan moeten hebben:
http://azerty.nl/0-1598-6...ter-converter-cable-.html

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 16-07-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Bedankt Arunia.

Overigens ik heb een Samsung SyncMaster E2220 en dat is geen crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ziet er netjes uit hoor. 22 inch 2x is best wel lekker en ook FullHD.
Kan niet vinden welk paneel type er in zit (TN of IPS), maar gok het laatste of uberhaupt geen van beide aan de responcetijd te zien van 5 ms.

Maar dan nog, als jij er blij mee bent is het gewoon een goede monitor.
Ik zou zelf kijken of zo'n adapter wat is. Heb er eerlijkwaar ook geen ervaring mee. Weet alleen van het bestaan af. Kan me voorstellen dat de responcetijd langer wordt door zo'n adapter, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik ga mensen vooral niet verbieden om tevreden te zijn, maar zelf zou ik full-HD via VGA toch wel bestempelen als 'crap'. De adapter die Arunia linkt gaat het probleem wel oplossen, iets als pricewatch: Club3D HDMI to VGA Adapter cable ook als je liever de HDMI-poort gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Oke. En kwaliteit kwa beeld tussen HDMI en DVI-D maakt niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Niets,
Technisch is DVI gewoon HDMI. Alleen een andere stekker en geluid over die aansluiting (welke natuurlijk weg valt door gebruik van een adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nope, HDMI is eigenlijk niet veel meer dan DVI-D + Audio (en eventueel Ethernet als het om 1.4 van HDMI gaat).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
HDMI == DVI-D + nog een aantal andere signalen, dus voor de kwaliteit maakt het niet uit :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat lijkt me een duidelijk antwoord: 3x hetzelfde in dezelfde minuut :P

En ja, FullHD over een VGA connector, ik weet het niet... maar dat geeft een wazig, onscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Jolke schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:39:
En ja, FullHD over een VGA connector, ik weet het niet... maar dat geeft een wazig, onscherp beeld.
Dan moet je misschien een betere kabel kopen :) Ik had hier op kantoor (op 19", 1280x1024) ontzettend wazig beeld over VGA. Andere kabel -> strak beeld :) Thuis heb ik 1920x1200 en ook daar heb ik op VGA gewoon strak beeld.

Nogmaals, het zal vast niet het aller strakste zijn, maar je moet niet gaan overdrijven :) En vergeet niet, TS hééft al één scherm op VGA, en ook nog eens geen andere optie (want die schermen hebben alleen DSUB) :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Oke mensen, bedankt voor de informatie.
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/h...nverter/9200000008902781/
nu besteld en we zullen zien wanneer hij binnen is. Als hij het dan niet doet dan weet ik het ook niet meer. Ik kan het altijd retourneren.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wait whut... Zag de micro-usb niet, en dacht dat je weer een passieve had gekocht, alleen dan een ander merk... My bad!!! Sorry!

[ Voor 73% gewijzigd door RaZ op 16-07-2014 21:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Niet te snel oordelen voordat je iets zeker weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De specs van bol.com waren niet compleet, en daar had ik nooit op moeten vertouwen. Plaatje zegt niet altijd meer dan 100 woorden, zeker niet als micro-usb er niet bij staat, en niet zichtbaar is...

* RaZ gaat zich in een hoekje zitten schamen }:O

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Wat bedoel je precies met micro-usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zal z'n powersource zijn. Een actieve adapter moet ergens door gevoedt worden. Je zult naast de HDMI-dus ook nog een USBkabel naar het ding hebben lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GRAPSV schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:56:
Bedankt Arunia.

Overigens ik heb een Samsung SyncMaster E2220 en dat is geen crap.
Mwoah, het is een goedkope, betrekkelijk low-end TN-paneel geval. Misschien niet totale crap, maar daar is alles mee gezegd. Anno 2014 is een monitor zonder digitale input rustig "niet meer van deze tijd" te noemen. En eigenlijk is ieder digitaal paneel (lees TFT) zonder digitale input onzinnig, aangezien die analoge (VGA) alsnog intern tot digitaal geconverteerd wordt :o

Maar als ik specs opzoek van dat ding:
http://www.cnet.com/produ...0-lcd-monitor-21-5/specs/
CONNECTIVITY
Interfaces VGA
DVI-D
Zit er niet gewoon stiekem een DVD-D erop???

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Dan vraag ik mij af waar die zit .. kan m namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die zit direct naast je VGApoort als die erop zou zitten.

Maar als ik me niet vergis zijn die monitoren ook geleverd zonder DVI erop, dat was destijds iets dat je wel vaker zag om die monitoren goedkoop te leveren, omdat er dan minder heffingen over betaald moesten worden, met als gevolg dat je enkel analoge input had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
dion_b schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:36:
[...]

Mwoah, het is een goedkope, betrekkelijk low-end TN-paneel geval. Misschien niet totale crap, maar daar is alles mee gezegd. Anno 2014 is een monitor zonder digitale input rustig "niet meer van deze tijd" te noemen. En eigenlijk is ieder digitaal paneel (lees TFT) zonder digitale input onzinnig, aangezien die analoge (VGA) alsnog intern tot digitaal geconverteerd wordt :o

[...]
Dank voor het herhalen van wat ik eerder al zei ;)
Niet meer van deze tijd is idd subtieler gezegd... feit blijft,waarom je er nog (veel) geld instopt om te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Als ik een nieuwe monitor haal, heeft een van jullie dan tips? Welke moet ik halen wat betaalbaar is en ook een goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt er maar net aan welke eisen dat je hebt. Persoonlijk ben ik fan van de Dell 2412M, een fatsoenlijk IPSpaneel, een fatsoenlijke resolutie (1920x1200, dus niet die 1080P meuk) en verkrijgbaar voor maar ~250 euro.

Maar dat is een van de vele monitoren die de moeite waard zijn, veel hangt af van welke resolutie je wilt, schermgrootte, inputs, type paneel etc. Wil je je goed orienteren, neem dan *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Of dicht bij je huidige monitor blijven: V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 226BW Zwart :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit topic getuigde al van matige eigen inzet en antwoorden die met de paplepel ingegoten moesten worden, nu gaat het helemaal fout.

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, maar ook daar is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een vraag stelt. Als je zelf niet met voorbeelden aankomt incl motivatie waarom je die interessant vindt gaat je topic daar dicht. Zo ook hier met zo'n luie "welke moet ik kopen?"-vraag.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.