@johan63 je dochter heeft toch ook nog een DG310 of is die inmiddels ook al ingeruild? succes met je Asus
Mijn dochter heeft de Doogee nog steeds.Bart67 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:17:
@johan63 je dochter heeft toch ook nog een DG310 of is die inmiddels ook al ingeruild? succes met je Asus
Tot nu toe al redelijk wat valtesten doorstaan
zonder schade overigens....
Ja mijn zoon is ook nog steeds blij met zijn DG310, heb zelf vandaag net de Laude pulse s800 binnen als reserve phone besteld bij tinydeal. Leuk toestel voor 71 euro eerste indruk solide toestel schermresolutie iets hoger dan de DG310 qHD en betere camera de rest van de spec's zijn ongeveer gelijk aan de DG310. Wil hem eerst zelf wat uitproberen, maar mijn dochter heeft hem ook al bekeken en die lijkt het ook wel wat.....
Kan een van jullie een aantal foto's gemaakt door de DG310 delen? Kan niet voorstellen dat die van mij net zo slecht is als de rest.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
* Wellicht Win8 in gebruik? Schijnt soms problemen te geven met de drivers. Win7 is beste keus.Whizzy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:15:
[...]
Helaas, tools gedownloaded via doogee.cc maar hij blijft steken op een rode bar, daarna zou ie verder moeten gaan maar geen enkele voortgang meer. Ding wil nu trouwens helemaal niet meer booten, voorheen kreeg ik dat witte scherm met logo nog wel te zien maar zover komt ie niet.
* Correct de oude drivers verwijderd? Correct de juiste drivers geïnstalleerd?
* Vervang eens de USB kabel. Zijn soms ook problemen mee.
Laatste poging is om ook de preloader te flashen.
Dat wordt normaal altijd afgeraden, omdat je daarmee je toestel kan bricken.
Maar dat lijkt mij nu niet meer je ergste zorg...
Anders garantie claimen.
Gisteren heb ik me dg310 ontvangen.
Mijn eerste indruk:
- Scherm is redelijk maar ook niet perfect.
- Scherm is niet gelamineerd.
- Geluid (bellen) is blikkerig
- Speaker geluid is zacht
Mijn eerste indruk:
Specificaties van Shanzhai telefoons moet je altijd met een korrel zout nemen. In 2009 werden MT6515 telefoons al verkocht als dual core. Zie wel dat Doogee inmiddels de 2 onwaarheden op hun website hebben aangepast. De batterijcapaciteit is aangepast van 2200 naar 2000. Ook hebben ze de tekst over 5 point multi-touch weggelaten want het is maar 2 point multi-touch.WC-Juf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:06:
ik vind 60 euro genoeg geld voor dat ding hij moet gewoon de spec's waar maken zoals Doogee zegt, maar ja ze fuqen alles op lees facebook maar eens zonder roze bril.
Dit soort bedrijven zijn geen woon-werkfabrieken. Hier de productiestraat bij Doogee,WC-Juf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:06:
Lekker bakje rijst en met 80 man op een vierkante meter bij elkaar pitten cq ontvlooien
Wou dat ik die screenproctector er zo op kreeg
Windows 7, laatste versie van drivers, laatste versie van SP flashtool.. dit wordt hem niet meer. Heb al een RMA aanvraag gedaan bij DX, tot op heden (1 week later) nog geen reactie.cornfed99111 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:21:
[...]
* Wellicht Win8 in gebruik? Schijnt soms problemen te geven met de drivers. Win7 is beste keus.
* Correct de oude drivers verwijderd? Correct de juiste drivers geïnstalleerd?
* Vervang eens de USB kabel. Zijn soms ook problemen mee.
Laatste poging is om ook de preloader te flashen.
Dat wordt normaal altijd afgeraden, omdat je daarmee je toestel kan bricken.
Maar dat lijkt mij nu niet meer je ergste zorg...
Anders garantie claimen.
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
@hierboven, ik zou deze stock ROM eens proberen: https://drive.google.com/file/d/0B-eEVUUoOlT4VGVxdmVXWjJoYzQ
En ik kon alleen mijn recovery flashen met onderstaande instelling:

Toen ging hij erdoorheen.

⏩ PVOutput☀️
Je koopt een telefoon van 68 euro en wat zijn dan je verwachtingen ?katip2000 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:30:
Gisteren heb ik me dg310 ontvangen.
Mijn eerste indruk:
Als je er 10 koopt dan zit je nog niet aan de prijs van een Note 4, om maar iets te noemen.
Het scherm was voor mij voldoende, dat het niet gelamineerd is is erg jammer.
Ben het niet eens met het geluid:
Zeer duidelijke en heldere ontvangst en het speakergeluid vond ik voldoende.
Zoals gezegd heb had ik er 2 en beide waren goed.
Wel valt me op dat de laatste serie(s) van Doogee slecht afgewerkt zijn.
Veel batterij/telefoon issues.
Maar gelukkig heb je geen invite nodig
DX regelt de RMA, in mijn ogen, goed,
Over de rest van de Chinese verkopers kan ik niet spreken.
@Johan63 bedankt voor je inbreng hier. Inmiddels heb ik ook de ThL T6S getest die in dezelfde prijsklasse zit als de DG310. Ze ontlopen elkaar niet veel.
Had ook een tijdje de Zenfone gevolgd alleen wel de Z2580 versie maar toen won ik een Lenovo K900 van DX met dezelfde SOC, 2GB RAM en 1080p scherm. Alleen jammer dat Lenovo niet eens Kitkat uitbrengt want Asus gaat dat wel doen voor de Zenfone.
Had ook een tijdje de Zenfone gevolgd alleen wel de Z2580 versie maar toen won ik een Lenovo K900 van DX met dezelfde SOC, 2GB RAM en 1080p scherm. Alleen jammer dat Lenovo niet eens Kitkat uitbrengt want Asus gaat dat wel doen voor de Zenfone.
Gelukkig voor mij is de DG310 tijdelijk, ik zal blij zijn als ik van OnePlus een nieuwe One ontvang.
⏩ PVOutput☀️
Alright ! dat werkte, ik heb een 100% flash kunnen doenQuad schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:25:
@hierboven, ik zou deze stock ROM eens proberen: https://drive.google.com/file/d/0B-eEVUUoOlT4VGVxdmVXWjJoYzQ
[afbeelding]
oh wacht... als ik op de power knop druk krijg ik het oplader plaatje weer te zien. batterij is nu op 0%.. even afwachten verder.
4% nu... er zit weer leven in, keeps fingers crossed
... en hij werkt weer !
[ Voor 14% gewijzigd door Whizzy op 26-10-2014 18:51 ]
Je hebt gelijk. Ik klaag ook niet. Het was meer een constatering voor anderen.johan63 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:51:
[...]
Je koopt een telefoon van 68 euro en wat zijn dan je verwachtingen ?
Als je er 10 koopt dan zit je nog niet aan de prijs van een Note 4, om maar iets te noemen.
Het scherm was voor mij voldoende, dat het niet gelamineerd is is erg jammer.
Ben het niet eens met het geluid:
Zeer duidelijke en heldere ontvangst en het speakergeluid vond ik voldoende.
Zoals gezegd heb had ik er 2 en beide waren goed.
Wel valt me op dat de laatste serie(s) van Doogee slecht afgewerkt zijn.
Veel batterij/telefoon issues.
Maar gelukkig heb je geen invite nodig![]()
DX regelt de RMA, in mijn ogen, goed,
Over de rest van de Chinese verkopers kan ik niet spreken.
Bij ons is gisteren de voyager 310 binnen gekomen, een week geleden helemaal blind gekocht op dx.com.
Daarna ben ik pas gaan zoeken of er mensen waren met een review, en ja natuurlijk hij was al bekend op Tweakers.
Door de dollar koers heeft hij me net 70Euro gekost en het was voor mij de snelste DX levering in tijden, misschien wel ooit.
Nu ben ik niet zo veel eisend en ik vind het scherm best lekker helder, alleen als je het weg drukt dan gaat het uit als een oude TV, met een streep een horizontaal, heel snel maar mijn 12 jaar oude zoon vind het cool.
Nu vind ik wel dat er langs het scherm een luchtbel zich ophoud net alsof er een screen protector niet helemaal lekker geplakt is.
Plaatst Dodgee screen protector vanaf fabriek, ik heb wel een klein labeltje van het scherm gehaald, wellicht dat die bij een protector hoorde.
Btw wel het idee dat de batterij snel verbruikt wordt.
Daarna ben ik pas gaan zoeken of er mensen waren met een review, en ja natuurlijk hij was al bekend op Tweakers.
Door de dollar koers heeft hij me net 70Euro gekost en het was voor mij de snelste DX levering in tijden, misschien wel ooit.
Nu ben ik niet zo veel eisend en ik vind het scherm best lekker helder, alleen als je het weg drukt dan gaat het uit als een oude TV, met een streep een horizontaal, heel snel maar mijn 12 jaar oude zoon vind het cool.
Nu vind ik wel dat er langs het scherm een luchtbel zich ophoud net alsof er een screen protector niet helemaal lekker geplakt is.
Plaatst Dodgee screen protector vanaf fabriek, ik heb wel een klein labeltje van het scherm gehaald, wellicht dat die bij een protector hoorde.
zit inderdaad standaard een screenprotector op, dat labeltje hoort er bij, maar je kan dus nog screenprotector er af peuteren en weg is je luchtbelneusje80 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:13:
Bij ons is gisteren de voyager 310 binnen gekomen, een week geleden helemaal blind gekocht op dx.com.
Dat was het inderdaad, ik had het eerst met gewone plakband geprobeerd, wat niet lukte, grijze ducktape ging beter.
Zonder accu start hij inderdaad niet op, als je hem dan aan de oplader hebt dan zit hij in een loopje.Whizzy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:54:
[...]
Alright ! dat werkte, ik heb een 100% flash kunnen doenwe zijn een stukje verder, nu boot ie alleen nog niet. Zonder batterij en aan de oploader start ie helemaal niet door, heb nu de batterij erin gedaan en je zag even het oplaad plaatje en nu is ie weer uit....
oh wacht... als ik op de power knop druk krijg ik het oplader plaatje weer te zien. batterij is nu op 0%.. even afwachten verder.
4% nu... er zit weer leven in, keeps fingers crossed
... en hij werkt weer !thx allen
Maar goed dat hij weer werkt! Mooi dat het geholpen heeft.
⏩ PVOutput☀️
Nou dat was weer van korte duur.. mevrouw heeft hem onder water gezet...Quad schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:24:
[...]
Zonder accu start hij inderdaad niet op, als je hem dan aan de oplader hebt dan zit hij in een loopje.
Maar goed dat hij weer werkt! Mooi dat het geholpen heeft.

Het beste is om direct de batterij uit de telefoon te halen.
Hem proberen aan te zetten kan een kortsluiting opleveren.
Tenminste, als dat al niet gebeurd is tijdens het nat worden.
Dan de telefoon plus batterij helemaal onder de rijst stoppen en dan enkele dagen wachten.
Wellicht moet je daarna nog de telefoon open maken en nakijken of er nog vocht ergens zit.
Dan kan je proberen of die het nog doet.
Hem proberen aan te zetten kan een kortsluiting opleveren.
Tenminste, als dat al niet gebeurd is tijdens het nat worden.
Dan de telefoon plus batterij helemaal onder de rijst stoppen en dan enkele dagen wachten.
Wellicht moet je daarna nog de telefoon open maken en nakijken of er nog vocht ergens zit.
Dan kan je proberen of die het nog doet.
tja.. ze had hem alweer geprobeerd aan te zetten.... hij ligt nu in een bak rijst. heb eerst het plastic er om heen afgeschroefd en zag toen al gelijk druppels zitten... ik ben bang dat dit het einde is. Laat hem wel even liggen en dan zie ik eind v.d. week wel weer. thx
Was het gewoon water?
Anders heb je nog het probleem dat er residu achter blijft op de printplaat en panel van de telefoon.
Dan ontkom je niet aan een reinigingsbeurt met alcohol.
Anders heb je nog het probleem dat er residu achter blijft op de printplaat en panel van de telefoon.
Het was idd gewoon water... helaas is het nu definitief over.cornfed99111 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:37:
Was het gewoon water?
Ik heb hem uitelkaar gehaald, en je ziet gewoon brandsporen zitten, einde verhaal.
Voor wie nog interesse heeft in een plastic protector en reserve batterij stuur maar een DM , ik zal straks nog wat ingewanden foto's plaatsen.

[ Voor 26% gewijzigd door Whizzy op 08-11-2014 22:24 ]
Dat is jammer.
Niet toevallig de telefoon gekocht op de credit card?
Die hebben vaak een 180 dagen aankoopverzekering op verlies, diefstal of beschadiging.
Niet toevallig de telefoon gekocht op de credit card?
Die hebben vaak een 180 dagen aankoopverzekering op verlies, diefstal of beschadiging.
Verwijderd
Mijn doogee vorige week toegekomen. Eerste indruk is positief. Je krijgt veel voor je geld. Nu zit ik wel met het probleem dat mijn camera niet werkt. Telkens ik deze open, krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken met de camera'. Ik heb al heel veel geprobeerd (reset naar fabrieksinstellingen, cache wissen, andere camera apps,...) maar niets blijkt te werken. De camera app heeft wel 1 dag gewerkt dus het probleem ligt niet aan de hardware, maar eerder een bug. Iemand dezelfde problemen? Iemand oplossingen?
@daanvandewalle
Ik denk hierbij aan een software probleem,
maar heb geen idee dit op te lossen.
In de tussentijd weer een cover besteld en eindelijk een goede cover binnen gekregen die de moeite waard is om op te wachten. Klik
@Whizzy
Too bad...
Ik zag je ad in de V&A.
Jammer, ga je er nog 1 bestellen of laat je het hierbij ?
Ik denk hierbij aan een software probleem,
maar heb geen idee dit op te lossen.
In de tussentijd weer een cover besteld en eindelijk een goede cover binnen gekregen die de moeite waard is om op te wachten. Klik
@Whizzy
Too bad...
Ik zag je ad in de V&A.
Jammer, ga je er nog 1 bestellen of laat je het hierbij ?
@johan63 bedankt voor de tip is nu zelfs in de aanbieding (Price: US $4.25 / piece) heb dus net eentje besteld.
Wil deze aan mijn zoon geven die de DG310 nu enkele maanden intensief gebruikt en het toestel werkt nog perfect.
Wil deze aan mijn zoon geven die de DG310 nu enkele maanden intensief gebruikt en het toestel werkt nog perfect.
@ johan63
Wat is dan beter aan die specifieke cover tegenover de andere covers?
De meeste zijn covers met klemmetjes, zuignapjes aan de achterzijde of een plakkertje 3M.cornfed99111 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:53:
@ johan63
De klemmetjes raken op den duur uitgelubberd en de zuignapjes en 3M, je raad het al, laten gewoon los.
Deze, of de link die ik plaatste, cover is op maat gemaakt voor de DG310.
Je klikt de telefoon erin en het zit meteen stevig op zijn plaats.
Bijkomend voordeel is dat je de flip (?) als steun kan gebruiken.
Netjes afgewerkt en van zeer acceptabele kwaliteit.
Voor die prijs zeker een aanrader !
Thanks! Ook maar eens besteld.
[ Voor 35% gewijzigd door cornfed99111 op 26-11-2014 09:14 ]
Prijs/kwaliteit is er, naar mijn mening, op dit moment geen enkele concurrent.cornfed99111 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:13:
Thanks! Ook maar eens besteld.
Had de verkoper al aangeschreven om collectief in te kunnen kopen maar waarschijnlijk begrijpt ie mijn Engels niet zo.
Niks meer van gehoord dus.
Maar zo kan het ook
Ben benieuwd!
Heb wel een andere aanbieder gepakt. Die deed het voor $3,99.
Case schijnt al onderweg te zijn.
Doogee komt binnenkort met nog een goedkoper model de Doogee DG280 voor $80 (€64).

"The handset relies on a 1.3 GHz 4 core processor, and also comes with a 1800 mAh battery, plus 1 GB of RAM. It supports smart gestures, allowing the user to draw a “C” on the screen to enter camera mode for example. You can also receive a call just by picking up the phone"Chocoball schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:34:
Doogee komt binnenkort met nog een goedkoper model de Doogee DG280 voor $80 (€64).
bron
Lijkt mij in principe hetzelfde model als de 310, op de batterij na.
Deze zal wel wat minder doen in uithoudingsvermogen.
Komt goed uit want er is hier (weer) een telefoon gesneuveld
De Doogee is overigens niet kapot te krijgen
[ Voor 16% gewijzigd door johan63 op 03-12-2014 20:52 ]
Of kijk eens hier naar: productreview: Elephone G4 Zwart review door Quad
⏩ PVOutput☀️
En vandaag in de brievenbus belandt...cornfed99111 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:36:
Ben benieuwd!
Inderdaad een fijne case.
De dikte is nu met case en telefoon ongeveer 14 mm.
Alles past precies en de gaten komen perfect overeen met de knopjes en camera van de telefoon.
En geen last meer van onbedoelde wake gestures in je jas- of broekzak.
Erg netjes.
En zo helpen we elkaar hier !cornfed99111 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:07:
[...]
En vandaag in de brievenbus belandt...![]()
Inderdaad een fijne case.
De dikte is nu met case en telefoon ongeveer 14 mm.
Alles past precies en de gaten komen perfect overeen met de knopjes en camera van de telefoon.
En geen last meer van onbedoelde wake gestures in je jas- of broekzak.
Erg netjes.
Vandaag mijn Zenfone 5 binnen gekregen.
Wat een leuk ding !
razendsnel maar geen Google services geïnstalleerd.
Heb em even geroot en de Chinese bloatware eraf gehaald.
Wat ben ik onder de indruk van de snelheid en de UI van het toestel.
En dat voor maar €180 !
Qua specs wordt deze in de Motorola G geschaald:
Ben hier niet mee eens.
De 2gb ram doet zijn werk zeer goed en, mits een zeer simpele root, kun je makkelijk de bloatware verwijderen.
Nu nog even de WW stockrom erover heen en dan hoop ik mijn perfecte telefoon te krijgen.
Ben happy
[ Voor 10% gewijzigd door johan63 op 06-12-2014 00:04 ]
Eens weze kijken naar de bluetooth connectie van de DG310, kom ik er achter dat het volume van het apparaat via bluetooth zeker te wensen overlaat. wat rondsnuffelen op XDA gaf dat viper4android uitkomst zou kunnen/moeten bieden maar die krijg ik niet aan de praat. Heeft iemand nog een methode om dat volume te verhogen (of weet hoe ik v4a goed erop krijg?)
- Geroot via kingo-root
- Busybox geinstalleerd (Playstore link , ook nog andere installers, busybox versies 1.22.1 1.21.1 en 1.20.1 )
- /system/build.prop aangepast (volgens de handleiding niet altijd nodig maar zonder werkte het ook niet)
- v4a geinstalleerd (via user , /system/priv-app, /system/app)
maar zodra hij binnen de app de driver wil installeren faalt hij met de mededeling dat busybox niet zou werken/goed zou zijn of het apparaat niet geroot zou zijn.
Via MTK Engineering wat gespeeld met de max volume van de verschillende audio profielen maar nog niet echt verschil kunnen maken
- Geroot via kingo-root
- Busybox geinstalleerd (Playstore link , ook nog andere installers, busybox versies 1.22.1 1.21.1 en 1.20.1 )
- /system/build.prop aangepast (volgens de handleiding niet altijd nodig maar zonder werkte het ook niet)
maar zodra hij binnen de app de driver wil installeren faalt hij met de mededeling dat busybox niet zou werken/goed zou zijn of het apparaat niet geroot zou zijn.
Via MTK Engineering wat gespeeld met de max volume van de verschillende audio profielen maar nog niet echt verschil kunnen maken
[ Voor 6% gewijzigd door Geephile op 07-12-2014 12:12 ]
Volgens mij is het volume probleem een beveiligingsinstelling voor gehoorbescherming.Geephile schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:26:
Eens weze kijken naar de bluetooth connectie van de DG310, kom ik er achter dat het volume van het apparaat via bluetooth zeker te wensen overlaat. wat rondsnuffelen op XDA gaf dat viper4android uitkomst zou kunnen/moeten bieden maar die krijg ik niet aan de praat. Heeft iemand nog een methode om dat volume te verhogen (of weet hoe ik v4a goed erop krijg?)
- Geroot via kingo-root
Misschien heb je hier iets aan.
Daar was ik ook langs gekomen alleen bestaat het betreffende bestand /system/etc/mixer_paths.xml niet op mijn device
Voor de volledigheid, de bluetooth carkit en de losse bluetooth speaker vertonen allebij dit gedrag met de DG310, andere devices (laptop/ipod/acer tablet) geven een "normaal" volume op eerder genoemde bluetooth speakers
Voor de volledigheid, de bluetooth carkit en de losse bluetooth speaker vertonen allebij dit gedrag met de DG310, andere devices (laptop/ipod/acer tablet) geven een "normaal" volume op eerder genoemde bluetooth speakers
[ Voor 49% gewijzigd door Geephile op 07-12-2014 18:24 ]
op mijn jiayu g4 heb ik mijn volume(nog) harder kunnen zeeten in mobile uncle , dan naar hardware gaan en dan naar sounds, daar kan je het op max zetten, dat was 160 by my en hij stond standaard op 120Geephile schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:26:
- Geroot via kingo-root
Klopt, dat zijn de MTK engineering instellingen die niets effectiefs uithalen (iig nog niet een setting gezet die verschil maakte)
8 December
onderstaande volume control app kan in ieder geval wat ik wil.
https://play.google.com/s...potech.finevolumev2&hl=en
Nu nog een methode vinden waarmee dit zonder app kan en "standaard"
11 December
Nieuwe update bericht gekregen OTA
"DOOGEE-DG310-Android4.4-20141205"
alleen ik krijg de releasenotes in het Chinees,
nu staat er op de site van doogee dat er een update zou zijn voor display problemen bij omzetten naar arabisch maar ik vind het nog een beetje tricky.
iig info@doogee.cc een mailtje met 3 vragen ingediend (misschien reageren ze erop
)
8 December
onderstaande volume control app kan in ieder geval wat ik wil.
https://play.google.com/s...potech.finevolumev2&hl=en
Nu nog een methode vinden waarmee dit zonder app kan en "standaard"
11 December
Nieuwe update bericht gekregen OTA
"DOOGEE-DG310-Android4.4-20141205"
alleen ik krijg de releasenotes in het Chinees,
nu staat er op de site van doogee dat er een update zou zijn voor display problemen bij omzetten naar arabisch maar ik vind het nog een beetje tricky.
iig info@doogee.cc een mailtje met 3 vragen ingediend (misschien reageren ze erop
[ Voor 127% gewijzigd door Geephile op 11-12-2014 16:08 ]
-to be removed-
[ Voor 114% gewijzigd door Geephile op 11-12-2014 16:06 ]
- to be removed -
[ Voor 93% gewijzigd door Geephile op 11-12-2014 16:07 ]
Verwijderd
Ik ben erg skeptisch over de OTA update 'DOOGEE-DG310-Android4.4-20141205" aangezien alles in het Chinees is. Iemand het lef om 'm te installeren om te zien wat het doet?
Ik heb hem zojuist geinstalleerd (nadat op XDA meerdere mensen dat ook al hebben gedaan
)
- Screen issue van de update van 15-9 is opgelost
- Bluetooth audio volume te laag is NIET opgelost
- Icoontjes in mappen..... zitten ineens niet meer in mappen....grrrr
- Kingo root zegt dat het toestel te rooten is.... maar dat lukt hem toch niet
verder.... nog geen issues tegen gekomen
- Screen issue van de update van 15-9 is opgelost
- Bluetooth audio volume te laag is NIET opgelost
- Icoontjes in mappen..... zitten ineens niet meer in mappen....grrrr
- Kingo root zegt dat het toestel te rooten is.... maar dat lukt hem toch niet
verder.... nog geen issues tegen gekomen
Zo na de goede ervaringen met de DG310 voor mijn zoon nu ook een DG280 in de presale gekocht voor mijn dochter.
http://c.dx.com/collectio...aign=en20141222dg280phone
Hopelijk voldoet deze net zo goed als de DG310 qua specs lijkt de phone gelijk aan de DG310 alleen iets kleiner scherm 4,5 i.p.v 5 inch
Hopelijk voldoet deze net zo goed als de DG310 qua specs lijkt de phone gelijk aan de DG310 alleen iets kleiner scherm 4,5 i.p.v 5 inch
ik vind het jammer dat ze er niet een iets betere camera in zetten, je kan gewoon geen fotos maken met die toestellen, ziet er zelfs niet matig uit, gewoon heel erg slecht. maargoed daar betaal je ook voor denk ik dan, maar kost een betere camera module niet maar een paar dollar meer?Bart67 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:40:
Zo na de goede ervaringen met de DG310 voor mijn zoon nu ook een DG280 in de presale gekocht voor mijn dochter.
Och ja maar dat is bij duurdere budgetphones vaak ook het geval, en de foto's die mijn zoon tot nu toe met zijn DG310 gemaakt heeft zijn gezien de prijs van het toestel nog best goed te noemen.
Ze zijn i.i.g veel beter dan die van zijn oude LG budgetphone, dus ja voor het geld kun je niet veel meer verwachten denk ik.
Ze zijn i.i.g veel beter dan die van zijn oude LG budgetphone, dus ja voor het geld kun je niet veel meer verwachten denk ik.
Ik heb mijn DG310 ook van de laatste firmware update voorzien, geen problemen met de iconen.
Met http://www.shuame.com/root/ heb ik hem opnieuw gewortled, tis chinese meuk met een kingroot appje erbij wat verschijnt na een reboot.
Heb de service ervan stop gezet, Super User erop gedaan toen al die meuk eraf reboot en de wortel was er nog steeds
Met http://www.shuame.com/root/ heb ik hem opnieuw gewortled, tis chinese meuk met een kingroot appje erbij wat verschijnt na een reboot.
Heb de service ervan stop gezet, Super User erop gedaan toen al die meuk eraf reboot en de wortel was er nog steeds
Mijn Doogee DG310 kwam vandaag met een nieuwe firmware-versie. Changelog geeft aan dat APN's voor Peru zijn uitgebreid (verbeterd).
Firmware-versie is nu Android 4.4.20141225
Firmware-versie is nu Android 4.4.20141225
Grrrrrr laatste OTA gaf dat hij niet meer opstartte,
Nu zit ik in de recovery mode waarbij back to factory default niet meer werkt
Iemand die handige handleidingen heeft om hier wat mee te kunnen?
EDIT:
- Via SP Flash Tools de stock rom weer teruggezet (best makkelijk eigenlijk
)
- Nu 1 voor 1 alle updates installeren.... (de "chinese" update heeft inmiddels ook een engelse release tekst)
Nu zit ik in de recovery mode waarbij back to factory default niet meer werkt
Iemand die handige handleidingen heeft om hier wat mee te kunnen?
EDIT:
- Via SP Flash Tools de stock rom weer teruggezet (best makkelijk eigenlijk
- Nu 1 voor 1 alle updates installeren.... (de "chinese" update heeft inmiddels ook een engelse release tekst)
[ Voor 53% gewijzigd door Geephile op 15-01-2015 10:27 ]
Mijn zoon heeft vanmorgen de ota update gedaan en heeft nu ook dat het scherm bovenin een paar mm opgeschoven is, aan en uit zetten hielp niet nog tips om dit weer normaal te krijgen?
Waarom zetten jullie de update niet uit?
De mijne draait nog steeds dezelfde ROM die vanaf fabriek erop zat.
Ik zou pas updaten als er echte verbeteringen te zien zijn
of dat er een Lollipop update eraan (zou misschien ooit
) komt.
De mijne draait nog steeds dezelfde ROM die vanaf fabriek erop zat.
Ik zou pas updaten als er echte verbeteringen te zien zijn
of dat er een Lollipop update eraan (zou misschien ooit

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 15-01-2015 14:49 ]
Ik heb de phone al in september aan mijn zoon gegeven en er niet aaan gedacht ota uit te zetten, nu kreeg hij vanmorgen de melding dat er nieuwe software beschikbaar was en heeft die dus gedownload.
De software stond er dus al op toen hij het me liet zien, bij handmatig zoeken bleek er nog een update te zijn die is nu geinstalleerd, geen screen issue meer wel ff de mappen opnieuw maken.
Voorlopig maar geen nieuwe firmware meer en als het niet goed werkt maar eens kijken hoe de stock rom terug te flashen.
De software stond er dus al op toen hij het me liet zien, bij handmatig zoeken bleek er nog een update te zijn die is nu geinstalleerd, geen screen issue meer wel ff de mappen opnieuw maken.
Voorlopig maar geen nieuwe firmware meer en als het niet goed werkt maar eens kijken hoe de stock rom terug te flashen.
Nieuwste firmware geinstalleerd (4.4 2015-01-13). Geen issues
Wel alle apps weer moeten herschikken en mappen aanmaken.
Wel alle apps weer moeten herschikken en mappen aanmaken.
Van het weekend was het een Doogee feestje aan de deur. Zowel de Doogee DG280 als DG700 zijn bij mij binnen gekomen. Hoop binnenkort meer te kunnen vertellen.
@Chocoball ik heb de DG280 (blauwe) ook besteld voor mijn dochter na de goede ervaringen met de DG310 van mijn zoon. Denk dat ik nog even geduld moet hebben is de 15e verzonden ben benieuwd naar je eerste indrukken heb op youtube alleen nog maar Russische reviews kunnen vinden.
Ben benieuwd wat je vind van de DG700 en dan vooral de accu duur.
Ik heb zelf de THL 4000 besteld en is onderweg, ben ook wel benieuwd naar de Leagoo Lead 7.
Ik heb zelf de THL 4000 besteld en is onderweg, ben ook wel benieuwd naar de Leagoo Lead 7.
@Bart67, ik heb de DG280 in lichtblauw. In vergelijking met de DG310 is er weer e.e.a. bespaard. Nu heb je geen losse achterkant eigenlijk heb je nu een soort siliconen Bumper om de telefoon. Afwerking is goed, er zit weer wat bloatware op zoals GO keyboard en Mobogenie en een hele batterij aan gebarenbesturing. Wat ik wel minder vind is dat DX wel andere kleuren covers aanbiedt maar je kunt ze alleen per 2 bestellen en zij maken uit welke kleuren je krijgt.
@JBnl, in de DG700 zit een 4000mAh en na 3 dagen stoeien, bellen en Wi-Fi zit ik op 60%. Met 225 gram is het geen licht ding, de 6592M is niet veel sneller dan de 6582 in de DG280 en met bellen heeft de lichtsensor een probleem waardoor het beeld steeds aanspringt. Deze telefoon is typisch bedoeld voor GPS maar ik had al van iemand anders begrepen dat de GPS resultaten het bekende Mediatek gedrag laat zien.
@JBnl, in de DG700 zit een 4000mAh en na 3 dagen stoeien, bellen en Wi-Fi zit ik op 60%. Met 225 gram is het geen licht ding, de 6592M is niet veel sneller dan de 6582 in de DG280 en met bellen heeft de lichtsensor een probleem waardoor het beeld steeds aanspringt. Deze telefoon is typisch bedoeld voor GPS maar ik had al van iemand anders begrepen dat de GPS resultaten het bekende Mediatek gedrag laat zien.
@Chocoball ik heb vandaag de covers al binnen (zaten gratis bij de presale) en telefoon is al wel in NL maar nog niet bezorgd. Jammer idd dat je de kleuren niet kan kiezen mijn dochter wou graag de lichtblauwe phone dus die besteld maar nu heeft ze als extra cover de lichtblauwe en gele, misschien een ruilbeursje opzetten voor de covers die dubbel zijn 
En is de camera net zo goed\slecht als die van de DG310?
En is de camera net zo goed\slecht als die van de DG310?
[ Voor 7% gewijzigd door Bart67 op 22-01-2015 21:23 ]
Het idee van 2 covers waarbij je zelf de kleuren niet kan kiezen komt van Doogee af en niet van DX.
Volgens de specificaties hebben de DG310 en DG280 dezelfde 1.3MP front en 5MP hoofdcamera of het dezelfde modules zijn weet ik niet.
Volgens de specificaties hebben de DG310 en DG280 dezelfde 1.3MP front en 5MP hoofdcamera of het dezelfde modules zijn weet ik niet.
@Chocoball de DG280 is binnen is het bij jou ook zo dat de cover niet over de rand heen te krijgen is zoals in de filmpjes op youtube, het zou dan als een bumper voor het scherm zitten. Dat lukt me bij deze niet het scherm ligt iets hoger als de zijkant van de siliconencover, heb het ook met een andere kleur geprobeerd maar is het zelfde. Na het verwijderen van de screenprotector met het plakbandje rechtsboven lijkt het of er nog een protector onder zit er zitten nog een paar luchtbelletjes op de hoeken.
jep, zit een dubbele laag screenprotector op zoals altijd, dus die kan je er nog van af halen als je wiltBart67 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:22:
@Chocoball de DG280 is binnen is het bij jou ook zo dat de cover niet over de rand heen te krijgen is zoal in de filmpjes op youtube, het zou dan als een bumper voor het scherm zitten. Dat lukt me bij deze niet het scherm ligt iets hoger als de zijkant van de siliconecover, heb het ook met een andere kleur geprobeerd maar is het zelfde. Na het verwijderen van de screenprotector met het plakbandje rechtsboven lijkt het of er nog een protector onder zit er zitren nog een paar luchtbelletjes op de hoeken
@Bart67, de bumper blijft bij mij onder het witte randje en kan er ook niet over heen. In het filmpje van DX zijn het andere covers ook zonder de putjes zo te zien. Het kan zijn dat dat een pre-productiemodel was. Als je het zou willen weten moet je het even bij DX navragen.
Voor het tweede punt wat krissie100 zegt
Voor het tweede punt wat krissie100 zegt
@krissie100 en chocoball bedankt voor de info, en heb de vraag naar DX gemaild.
[ Voor 26% gewijzigd door Bart67 op 24-01-2015 10:51 ]
Is hier nog wel eens wat uitgekomen? Ik heb er sinds een aantal weken ook één en het lukt mij niet om er een scherpe foto mee te maken.Quad schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:57:
Kan een van jullie een aantal foto's gemaakt door de DG310 delen? Kan niet voorstellen dat die van mij net zo slecht is als de rest.
Scherpe foto's maken lukt(e) mij nog wel zolang er genoeg daglicht is. In het donker is het gewoon onmogelijk om een goede foto te maken, laat staan scherp. Voor het maken van foto's moet je de Doogee DG310 dan ook niet kopen. Tenzij het tegendeel bewezen is moet je er gemakshalve maar vanuit gaan dat dat voor elke cheap chinese phone geldt.Erik110 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:36:
[...]
Ik heb er sinds een aantal weken ook één en het lukt mij niet om er een scherpe foto mee te maken.
Nieuwe update d.d. 28-1-2015
Changelog spreekt over "optimezed Google Maps".
Update succesvol uitgevoerd, geen issues
Changelog spreekt over "optimezed Google Maps".
Update succesvol uitgevoerd, geen issues
Ik krijg geen enkele app niet naar mijn sd kaart verplaatst.. Meer mensen last van?
Ik ben niet heel technisch onderlegd dus gewoon de standaard software draait erop.
Ik ben niet heel technisch onderlegd dus gewoon de standaard software draait erop.
Dat we dit nog mogen meemaken!
Als root mogelijk wordt met deze Lollipop, ga ik over.

Zou wel moeten kunnen, er is een custom recovery beschikbaar dus kwestie van flashen van de root zip en gaan.cornfed99111 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:18:
Dat we dit nog mogen meemaken!![]()
⏩ PVOutput☀️
Oh nee, ben old skool.Quad schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:20:
[...]
Zou wel moeten kunnen, er is een custom recovery beschikbaar dus kwestie van flashen van de root zip en gaan.
Hou het liefste de boel stock met wel de nodige aanpassingen (privacy en root).
Pas als er geen updates meer komen van Doogee (of ze worden van erbarmelijke kwaliteit) ga ik naar custom Roms over.
Lollipop nu te downloaden bij Doogee!
http://www.doogee.cc/servicexiazai_detail/newsId=110.html
Ben hem wel aan het binnen halen, maar ik wacht nog even de eerste reacties af.
Even de XDA site eyeballing...

http://www.doogee.cc/servicexiazai_detail/newsId=110.html
Ben hem wel aan het binnen halen, maar ik wacht nog even de eerste reacties af.
Even de XDA site eyeballing...
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 24-05-2015 12:06 ]
ik heb nu trouwens de Doogee Ibiza f2 besteld voor mijn moeder. (heeft iets betere camera)
heeft iemand dit toestel ook al? en hopelijk komt 5.0 hier ook voor..
http://www.doogee.cc/products_detail/&productId=112.html
heeft iemand dit toestel ook al? en hopelijk komt 5.0 hier ook voor..
http://www.doogee.cc/products_detail/&productId=112.html
Lollipop erop, loopt lekker, nog niet kunnen rooten via kingo of rootgenius, maar ook nog niet echt nodig gehad.
zodra de reclame te irri word ga ik el beter zoeken. eerst maar eens een weekje testen.
1e minpuntje, de google search-bar staat vast op de stock launcher dus meteen maar eens apex erop gezet.
zodra de reclame te irri word ga ik el beter zoeken. eerst maar eens een weekje testen.
1e minpuntje, de google search-bar staat vast op de stock launcher dus meteen maar eens apex erop gezet.
[ Voor 20% gewijzigd door Geephile op 24-05-2015 18:47 ]
Dat is standaard android 5, google wilt niet dat je die weg kan halenGeephile schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:44:
Lollipop erop, loopt lekker, nog niet kunnen rooten via kingo of rootgenius, maar ook nog niet echt nodig gehad.
Daar was ik al bang voor maar ach ik zat hiervoor al met de nova launcher te spelen waar ik erg tevreden over was . Dus ik gunde apex deze keer een kanskrissie100 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:53:
[...]
Dat is standaard android 5, google wilt niet dat je die weg kan halen
Edit:
Eerste indruk van de batterijduur..... verslechterd, nu is het zo dat vanwege de update ik meer aan het spelen ben om alles te ontdekken maar mijn gevoel zegt dat het erg achteruit is gegaan
[ Voor 22% gewijzigd door Geephile op 26-05-2015 11:02 . Reden: Update ]
- Laat maar- Inmiddels gelukt om Lollipop erop te zetten
Mochten er mensen zijn die het ook willen: Vervang de rom met die Lollipop 5.0 versie.
Mochten er mensen zijn die het ook willen: Vervang de rom met die Lollipop 5.0 versie.
go to http://www.doogee.cc/servicexiazai_d...ewsId=110.html
you should see a section marked software download instructions with a button marked tools right below it
click it and download the file: SM619B_W_DG_A26_KK_V0.11.5_S1114_升级包.rar
extract the contents to a folder you can reach easily
go to http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2650125 and download the SP flash tool there
extract the sp flash tool to another folder
then open the sp flash tool and go to the download tab
load the mtk bin file from sp flash folder (it normally autoloads) in the download agent field
then load the scatter file from the rom folder in the scatter loading field
switch the dropdown from download to firmware upgrade (very important)
once done, press the download button
after pressing the download button, you then plug in the dg310 into the pc by usb
the phone needs to be OFF, so make sure you do a battery pull then put the battery back in before connecting to the PC
if done correctly, you should hear the pc usb sounds and the sp flash tool will activate and start formatting and flashing the rom on the phone.
when you get the green complete icon, disconnect the phone
then pull the battery, replace it and turn the phone on
it normally takes around 10 minutes to load on the first run but if you see the doogee logo and hear the music, you are good.
[ Voor 85% gewijzigd door Frostbite op 13-07-2015 09:34 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Hallo,
ik ben sinds een jaar in het bezit van een DG310 en nu ineens laadt de batterij niet meer op wanneer de telefoon ingeschakeld is. Na uitschakelen lukt dat wel. Andere batterij geprobeerd , maar zelfde euvel. Iemand een idee?
ik ben sinds een jaar in het bezit van een DG310 en nu ineens laadt de batterij niet meer op wanneer de telefoon ingeschakeld is. Na uitschakelen lukt dat wel. Andere batterij geprobeerd , maar zelfde euvel. Iemand een idee?
Probeer een ander lader uit.
Misschien levert de huidige net te weinig sap.
Als dat niet werkt, blijft alleen een factory reset over.
Daarmee sluit je uit dat het een software fout is.
Apps en instellingen wel even van te voren backuppen.
Als dat ook niet werkt, is wellicht een hardware probleem aan de hand.
Misschien levert de huidige net te weinig sap.
Als dat niet werkt, blijft alleen een factory reset over.
Daarmee sluit je uit dat het een software fout is.
Apps en instellingen wel even van te voren backuppen.
Als dat ook niet werkt, is wellicht een hardware probleem aan de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 22-09-2015 15:19 ]
Volgens het XDA forum is er een nieuwe OTA update beschikbaar: android 5.0-v34-20150828.
Iemand al aan de slag ermee?
Sinds dagen ligt de site doogee.cc eruit.
Best wel amateuristisch, mag ik wel zeggen.
Gelukkig kan je nog terecht op www.doogeemobile.com.
Iemand al aan de slag ermee?
Sinds dagen ligt de site doogee.cc eruit.
Best wel amateuristisch, mag ik wel zeggen.
Gelukkig kan je nog terecht op www.doogeemobile.com.