Al het volgende geprobeerd op DX? Bij My orders - selecteer het order nummer - ga naar shipments tab om te zien of er al een tracking code staat.hoeheetie? schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:12:
Volgens DX is mijn DG310 verstuurd.Het is alleen jammer dat ze niet vertellen met welke bezorg service (standaard).Heb alle 3 links geprobeerd maar niemand kent mijn pakje...
Ben misschien een beetje te ongeduldig...
17track.net al geprobeerd? Deze werkt met de meeste bezorg services wel.hoeheetie? schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:12:
Volgens DX is mijn DG310 verstuurd.Het is alleen jammer dat ze niet vertellen met welke bezorg service (standaard).Heb alle 3 links geprobeerd maar niemand kent mijn pakje...
Ben misschien een beetje te ongeduldig...
Bedankt!
https://cs.dx.com/FAQ/Detail/135
Ik heb mijn tracking nummer gevonden: RSxxxxxxxNL.
De eindbestemming zou Belgie moeten zijn, dus de lijst in de link hierboven is niet helemaal compleet.
Kan niet vinden wie nou uiteindelijk mijn pakketje verstuurd...
https://cs.dx.com/FAQ/Detail/135
Ik heb mijn tracking nummer gevonden: RSxxxxxxxNL.
De eindbestemming zou Belgie moeten zijn, dus de lijst in de link hierboven is niet helemaal compleet.
Kan niet vinden wie nou uiteindelijk mijn pakketje verstuurd...
Chocoball schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:23:
[...]
Al het volgende geprobeerd op DX? Bij My orders - selecteer het order nummer - ga naar shipments tab om te zien of er al een tracking code staat.
Met de meegeleverde oplader duurt het 2,5 uur bij een restcapacteit van 15%.cornfed99111 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:54:
* Hoe lang duurde het opladen vanaf een lege accu? Welke capaciteit had de lader?
Merci. Toch redelijke waardes. Ik kan er mee leven.
Vandaag blijkt mijn Doogee verzonden te zijn door Pandawill.
Spannend...
Vandaag blijkt mijn Doogee verzonden te zijn door Pandawill.
Spannend...

[ Voor 44% gewijzigd door cornfed99111 op 13-08-2014 17:27 ]
Werkt de tracking van je pakketje bij jou? Of werkt dat pas na een paar dagen? M.a.w.kun je je pakketje al vinden bij TNT ?
johan63 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:27:
De mijne is inmiddels ook onderweg..
Via Dealextreme is het volgens mij niet te volgen, bij de FAQ daar staat het volgende:hoeheetie? schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:36:
Werkt de tracking van je pakketje bij jou? Of werkt dat pas na een paar dagen? M.a.w.kun je je pakketje al vinden bij TNT ?
[...]
"Waarom werkt het trackingnummer niet?
De trackingnummers zullen niet werken totdat ze gescand worden door de postkantoor. Probeer het nog een keer over 1-2 werkdagen, als het probleem aan blijft houden, neem dan hier contact met ons op.
De trackingnummers werken niet in de volgende landen. België, Nederland, Duitsland."
Maar misschien dat iemand een andere manier weet om het toch te volgen?
Over wat de ervaringen zijn met verzenden uit China, hebben we dit topic:
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Trackingsites zijn er veel, maar deze gebruik ik vaak: http://www.17track.net en http://91track.com
Als het pakket in Nederland aangekomen is, kan je via deze site zien wanneer de auto in aantocht is:
https://www.international...com//Default.aspx#/search
Bedenk dat alle trackings geen real-time zijn. Er kan nogal wat tijd tussen de track en de werkelijkheid zitten.
En daarom is het normaal dat de eerste 24/48 uur geen tracking mogelijk is.
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Trackingsites zijn er veel, maar deze gebruik ik vaak: http://www.17track.net en http://91track.com
Als het pakket in Nederland aangekomen is, kan je via deze site zien wanneer de auto in aantocht is:
https://www.international...com//Default.aspx#/search
Bedenk dat alle trackings geen real-time zijn. Er kan nogal wat tijd tussen de track en de werkelijkheid zitten.
En daarom is het normaal dat de eerste 24/48 uur geen tracking mogelijk is.
dealextreme is niet echt snel met leveren.
Ik heb ze 10 dagen geleden besteld, en hij staat al 4 dagen op "prepare shipment"
nu twijlfel ik er aan om deze te annuleren en bij banggood te bestellen. Deze heeft ze ook op voorraad
Ik heb ze 10 dagen geleden besteld, en hij staat al 4 dagen op "prepare shipment"
nu twijlfel ik er aan om deze te annuleren en bij banggood te bestellen. Deze heeft ze ook op voorraad
Dit heb ik dus ook, mijn order staat ook al vier dagen op deze melding. De online support draait er een beetje omheen wanneer mijn order word verstuurd...
jep hier ook, ik heb ze een mail gestuurd.
ik heb geen zin om nog een week te wachten, anders kan ik net zo goed bij banggood bestellen
"Fannie: at 20:54:29
After checking, the items in your order have become available now.I will speed up your order, it's expected to be shipped in 3 to 5 working days."
of het zal wel weer een smoesje zijn ...
-edit-
en nu ineens:
3. You can accept to continue waiting, estimated time of restock: within 3 to 7 more days from today."
-edit-
nu staat alleen deze order op "BackOrder"
we worden gewoon genaaid bij dealextreme....
ik heb geen zin om nog een week te wachten, anders kan ik net zo goed bij banggood bestellen
"Fannie: at 20:54:29
After checking, the items in your order have become available now.I will speed up your order, it's expected to be shipped in 3 to 5 working days."
of het zal wel weer een smoesje zijn ...
-edit-
en nu ineens:
3. You can accept to continue waiting, estimated time of restock: within 3 to 7 more days from today."
-edit-
nu staat alleen deze order op "BackOrder"
we worden gewoon genaaid bij dealextreme....
[ Voor 69% gewijzigd door Aggressor op 15-08-2014 21:16 ]
Mijn order is inmiddels onderweg na een stevig gesprek via de chat....
weet je dat zeker? zal misschien wel een smoesje zijn ..
Status full shipment en er is een track en trace code beschikbaar
Helaas zegt dat niks.
Pas als hij echt in de verzendproces komt, is het onderweg.
Pas als hij echt in de verzendproces komt, is het onderweg.
ik heb ze geannuleerd, en besteld bij bangggood.
Met banggood heb ik goeie ervaringen, en ze zijn op voorraad. (de witte wel)
en voor 65,15 per stuk ..
-edit-
zit hier nou standaard een screenprotector op?
Met banggood heb ik goeie ervaringen, en ze zijn op voorraad. (de witte wel)
en voor 65,15 per stuk ..
-edit-
zit hier nou standaard een screenprotector op?
[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 16-08-2014 12:33 ]
Op de YouTube filmpjes die ik heb gezien zit er inderdaad een screen protector standaard vanuit de fabriek op het scherm
Sorry, was even een paar dagen weg.hoeheetie? schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:36:
[...]
Nee..tracking werkt niet.
Heb inmiddels een mail verstuurd naar DX.
DX kennende wordt dit wel opgelost.
Yippee, mijn tracking nummer werkt nu bij postNL...hij is aangekomen in NL. Nu nog naar Belgie:
Melding op 18-8-2014:
Verzonden naar land van bestemming..
Dat valt toch niet tegen (12e verstuurd)...
Melding op 18-8-2014:
Verwijderd
@hoeheetie?hoeheetie? schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:41:
Yippee, mijn tracking nummer werkt nu bij postNL...hij is aangekomen in NL. Nu nog naar Belgie:
Melding op 18-8-2014:
Op welke site kijk jij voor de tracking? Mijn telefoon is ook op de 12e verstuurd echter op http://postnl.post is het pakketje nog onbekend..
Ik heb hier gekeken (en gevonden) :
http://www.postnl.be/be/pakketten
succes!
succes!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:41:
[...]
@hoeheetie?
Op welke site kijk jij voor de tracking? Mijn telefoon is ook op de 12e verstuurd echter op http://postnl.post is het pakketje nog onbekend..
Verwijderd
Dank voor de snelle reaktie..hoeheetie? schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:54:
Ik heb hier gekeken (en gevonden) :
succes!
Ik zie de mijne nog niet staan, maar zal morgen nog eens kijken.
Maar inderdaad erg snel!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 16:12 ]
Verwijderd
@ChocoballChocoball schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:15:
[...]
Met de meegeleverde oplader duurt het 2,5 uur bij een restcapacteit van 15%.
Is standaard de patch geinstalleerd waardoor alle applicaties gewoon de SD kaart kunnen gebruiken?
Zie ook http://www.androidcentral.com/kitkat-sdcard-changes
De mijne net door post nl afgeleverd, nog geen sim card er in al wel gauw een beetje getest.
Er zit een stevige screenprotector op de phone die heb ik eerst maar even laten zitten alleen het stickertje\zegeltje rechts boven in er vanaf gepeuterd.
Eerste indruk is goed wifi prima en reageert vlot ondanks dat de stevige folie die nog op het scherm zit, omdat ik kennelijk bij de 2e serie van 1000 zat heb ik er een transparante backcover bijgekregen.
Alleen heb ik nog niet ontdekt hoe de gps aan te zetten kan hem zo snel onder instellingen niet vinden @chocoball kun je een hint geven? verder lijkt het me een prima ding voor het geld zal er morgen even een sim kaart in doen zodat ik er ook even mee bellen kan.
Oh ja en ik hoefde niet bij te betalen
Er zit een stevige screenprotector op de phone die heb ik eerst maar even laten zitten alleen het stickertje\zegeltje rechts boven in er vanaf gepeuterd.
Eerste indruk is goed wifi prima en reageert vlot ondanks dat de stevige folie die nog op het scherm zit, omdat ik kennelijk bij de 2e serie van 1000 zat heb ik er een transparante backcover bijgekregen.
Alleen heb ik nog niet ontdekt hoe de gps aan te zetten kan hem zo snel onder instellingen niet vinden @chocoball kun je een hint geven? verder lijkt het me een prima ding voor het geld zal er morgen even een sim kaart in doen zodat ik er ook even mee bellen kan.
Oh ja en ik hoefde niet bij te betalen
[ Voor 3% gewijzigd door Bart67 op 19-08-2014 18:25 ]
Dat is altijd goed
Hier nog in afwachting, 12e was "Full Shipment" maar tracking werkt nog niet dus afwachten maar
[ Voor 25% gewijzigd door Geephile op 19-08-2014 17:53 ]
De mijne is vanmorgen afgeleverd (en inmiddels al geconfisceerd door dochter...)
In het kort:
Mooie, stevige, 5 inch telefoon.
Gebruiksaanwijzing in meerdere talen meegeleverd, zij het wat beknopt.
(belabberde) oortelefoon, Europese oplader met usb kabel,
1 screenprotector met een schoonmaakdoekje en 1 batterij.
Lastig is het plaatsen van de of meerdere simkaarten.
Slot 1 is bedoeld voor een micro-sim en moet dwars worden geplaatst, rechts hiervan wordt de micro-sd geplaatst (wordt niet aangegeven, tekening is nogal vaag als je de micro-sim niet doorhebt)
Slot 2 is bedoeld voor een normale simcard en moet onder slot 1 en de micro-sd dwars worden geplaatst.
Hier heb ik toch even op moeten vogelen.
Over de telefoon zelf:
Kitkat als OS, redelijk snel met weinig haperingen.
Staat wat Chinese meuk op waarvan ik niet weet wat het doet (is inmiddels uitgeschakeld)
YouTube fims schijnen volgens dochter wat te haperen.
Dit kan aan de verbinding liggen maar heb dit zelf niet getest.
Moet eerst weer de telefoon in handen zien te krijgen voordat ik iets over de software kan zeggen.
Hardwarematig:
Stevige telefoon met een leuke S5 achterkant erop.
De chroom details aan de zijkant zien er gelikt uit en lijken stevig genoeg om lang mee te gaan.
Scherm is prima af te lezen bij volle helderheid en de kleuren zijn voor mij goed.
Kijkhoeken zijn beter als die van mijn Xperia ZR.
Geen gekraak of loszittende knoppen.
Voorlopige conclusie:
Voor 68 euro kan ik me spekkoper noemen.
ps, heb er nog maar 1 besteld en meteen een passende cover op Aliexpress bijbesteld.
In het kort:
Mooie, stevige, 5 inch telefoon.
Gebruiksaanwijzing in meerdere talen meegeleverd, zij het wat beknopt.
(belabberde) oortelefoon, Europese oplader met usb kabel,
1 screenprotector met een schoonmaakdoekje en 1 batterij.
Slot 1 is bedoeld voor een micro-sim en moet dwars worden geplaatst, rechts hiervan wordt de micro-sd geplaatst (wordt niet aangegeven, tekening is nogal vaag als je de micro-sim niet doorhebt)
Slot 2 is bedoeld voor een normale simcard en moet onder slot 1 en de micro-sd dwars worden geplaatst.
Over de telefoon zelf:
Kitkat als OS, redelijk snel met weinig haperingen.
Staat wat Chinese meuk op waarvan ik niet weet wat het doet (is inmiddels uitgeschakeld)
Dit kan aan de verbinding liggen maar heb dit zelf niet getest.
Moet eerst weer de telefoon in handen zien te krijgen voordat ik iets over de software kan zeggen.
Hardwarematig:
Stevige telefoon met een leuke S5 achterkant erop.
De chroom details aan de zijkant zien er gelikt uit en lijken stevig genoeg om lang mee te gaan.
Scherm is prima af te lezen bij volle helderheid en de kleuren zijn voor mij goed.
Kijkhoeken zijn beter als die van mijn Xperia ZR.
Geen gekraak of loszittende knoppen.
Voorlopige conclusie:
Voor 68 euro kan ik me spekkoper noemen.
ps, heb er nog maar 1 besteld en meteen een passende cover op Aliexpress bijbesteld.
Ik heb het geprobeerd op te nemen in de review maar zonder begeleidende foto's of video wordt het lastig uitleggen. Als je maar weet dat in slot 2 de normale SIM kaart met de chip naar boven moet wijzen en dat in slot 1 het schuine hoekje van de micro Sim kaart rechts moet zitten.en dat de chip daardoor naar beneden wijst.johan63 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:57:
Bij YT filmpjes wil bij mij de verbinding op de DG310 nog wel eens inzakken, dit kan ik mooi volgen op mijn Fritz!box. Een oplossing heb ik niet omdat het niet altijd gebeurde.johan63 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:57:
Welke Chinese apps had je er op staan? Bij mij stonden er welgeteld 3 op waarvan 1 system app. Kun je misschien nog aangeven welke build je hebt?
Ik heb de mijne ook ontvangen (maandag). Eerste indruk is goed behalve het slepen van aps die je niet nodig hebt naar helemaal boven (vuilbakje) lukt me totaal niet.
Verder had ik deze geroot (vroot) aléé poging tot omdat ik de browser van doogee eraf wou doen met app master maar moest dus geroot zijn.
Verder werkt wifi, geluid, telefoongesprekken zeer goed en duidelijk verder nog niet echt kunnen testen.
PS: Iemand een idee of er vervangbatterijen uitkomen met een hoger Mah ?
Groeten
Verder had ik deze geroot (vroot) aléé poging tot omdat ik de browser van doogee eraf wou doen met app master maar moest dus geroot zijn.
Verder werkt wifi, geluid, telefoongesprekken zeer goed en duidelijk verder nog niet echt kunnen testen.
PS: Iemand een idee of er vervangbatterijen uitkomen met een hoger Mah ?
Groeten
[ Voor 8% gewijzigd door wim1975 op 20-08-2014 13:51 ]
@Chocoball
Moet nog even spelen ermee.
Zoals gezegd is de telefoon inmiddels geconfisqueerd door dochter die het toch een betere en mooiere telefoon vond als haar Xperia L (en terecht overigens) dus het kan even duren voordat ik weet hoe het in elkaar steekt.
Of we wachten nog 14 dagen, dan is de volgende binnen
Zal je zsm op de hoogte brengen over de bloatware
Moet nog even spelen ermee.
Zoals gezegd is de telefoon inmiddels geconfisqueerd door dochter die het toch een betere en mooiere telefoon vond als haar Xperia L (en terecht overigens) dus het kan even duren voordat ik weet hoe het in elkaar steekt.
Of we wachten nog 14 dagen, dan is de volgende binnen
Zal je zsm op de hoogte brengen over de bloatware
@johan63, geen haast. Ben ook nog benieuwd of je het beveiligingslek met Gesture control hebt.
Verwijderd
Is er iemand die ook het probleem heeft dat hij blijft aangeven dat de sim kaart die je wilt gebruiken nu in roaming is. Terwijl hij dat niet is! Iemand een oplossing?
Gr hans
Gr hans
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 18:17 ]
Zojuist even de.kans gekregen om te kijken.....Chocoball schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:32:
@johan63, geen haast. Ben ook nog benieuwd of je het beveiligingslek met Gesture control hebt.
1 Chinees programma gedetecteerd.
Beveiligingslek is mij niet bekend.
Gestuurd controle gebruikt ze niet.
Niet dat ik precies weet wat je ermee bedoelt;
Ik denk dat je bedoelt dat je.op het.lockscreen dmv een teken te maken in het Os zit zonder een code te moeten invoeren.
Lijkt me.logisch want daar is het voor bedoeld.
Mocht je iets anders bedoelen dan hoor ik het graag.
Wat betreft de roaming vraag hierboven;
Geen issue op mijn toestel
>> gestuurd vanaf Xperia met spellingscontrole. Bedoelde dus Gesture Control
[ Voor 5% gewijzigd door johan63 op 21-08-2014 01:10 ]
Heb vandaag ook wat getest en geen mankementen gevonden, heb Navigon voor android er gisteravond op gezet en vandaag zo'n 70 km mee gereden werkt prima.
Had er een navigatiedevice van navigon 4,3 inch naast maar precies dezelfde snelheden en waarschuwingen, alleen het scherm van de dg310 heeft mooier beeld.
Heb ook nog 1 chinese app er op staan verder draait alles zoals het hoort, en gebruik de google chrome browser, gesture control nog niet getest bellen en gebeld worden is oke.
Al met al een prima ding zeker voor deze prijs had hem besteld voor mijn zoon en hoop hem nog een paar dagen te testen voor ik hem afgeef.
Had er een navigatiedevice van navigon 4,3 inch naast maar precies dezelfde snelheden en waarschuwingen, alleen het scherm van de dg310 heeft mooier beeld.
Heb ook nog 1 chinese app er op staan verder draait alles zoals het hoort, en gebruik de google chrome browser, gesture control nog niet getest bellen en gebeld worden is oke.
Al met al een prima ding zeker voor deze prijs had hem besteld voor mijn zoon en hoop hem nog een paar dagen te testen voor ik hem afgeef.
Mazzel Bart...mazzel..Bart67 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:51:
ik was em na 30 minuten al kwijt
Blijkbaar onderscheppen ze de post niet bij jou ?
Kleine tip:
Een (klemmend) covertje vind je hier voor een euro of 6.
"echt" leer !
* Zojuist bericht gehad dat mijn tweede onderweg is....
kan ik over 14 dagen mijn review afmaken welke ik vanavond heb geschreven
[ Voor 34% gewijzigd door johan63 op 21-08-2014 02:32 ]
@johan63, bedankt voor het testen.
Inderdaad wanneer bij gesture control een C tekent dat de camera app gestart wordt zonder er naar je pin of pattern gevraagd wordt. Op zich is dat nog niet zo erg wanneer je de camera app zou sluiten dat je teruggaat naar het lock screen. Met je settings zou ik gewoon verwachten dat je toch eerst een pin of pattern moet krijgen.
Aangezien je dochter hem toch niet afstaat is hij in veilige handen en maakt het niet zo uit of gesture control beveiligd is of niet
Edit: Bedankt voor de vermelding in je review van de DG310.
Inderdaad wanneer bij gesture control een C tekent dat de camera app gestart wordt zonder er naar je pin of pattern gevraagd wordt. Op zich is dat nog niet zo erg wanneer je de camera app zou sluiten dat je teruggaat naar het lock screen. Met je settings zou ik gewoon verwachten dat je toch eerst een pin of pattern moet krijgen.
Aangezien je dochter hem toch niet afstaat is hij in veilige handen en maakt het niet zo uit of gesture control beveiligd is of niet
Edit: Bedankt voor de vermelding in je review van de DG310.
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 21-08-2014 11:28 ]
Balen! Ben nog steeds aan het wachten op PostNL levering naar Belgie.
DX full shipment : 12 aug, PostNL status 20-08: Ontvangen in land van bestemming...
Heeft er nog iemand moeten bijbetalen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat bij de douane? Is het random/steeksproefgewijs?
DX full shipment : 12 aug, PostNL status 20-08: Ontvangen in land van bestemming...
Heeft er nog iemand moeten bijbetalen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat bij de douane? Is het random/steeksproefgewijs?
Bij mij stond als inhoud $25 maar weet niet wat bij anderen op de verpakking stond. Daarnaast weet ik niet of België dezelfde importwaardegrens hanteert zoals Nederland en Duitsland van 22 Euro.hoeheetie? schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:01:
Mijn DG310 is inmiddels ook binnen. Binnen drie dagen via DHL zonder bijbetaling. Vanavond even mee spelen.
Verwijderd
Ik ben ook nog aan het wachten. Voor mij ook een shipment van 12 augustus. Maar ik zie ook nog steeds niets op de PostNL sitehoeheetie? schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:01:
Eerste ervaringen, lekker toestel voor die 65 euro. Scherm reageert lekker, wifi is goed te noemen. Snelheid tov mijn s1 is stukken beter.
Ik kreeg de als cadeau de back cover erbij.
Ik heb alleen een vraagje, tussen mijn Wifi symbool en mijn telefoon signaal balkjes staat een grote G in het blauw. Deze kleur heb ik ingesteld voor deze sim dus het heeft te maken met mijn sim. Waar dient deze voor? Kan dit uitgeschakeld worden?
Ik heb alleen een vraagje, tussen mijn Wifi symbool en mijn telefoon signaal balkjes staat een grote G in het blauw. Deze kleur heb ik ingesteld voor deze sim dus het heeft te maken met mijn sim. Waar dient deze voor? Kan dit uitgeschakeld worden?
Als het goed is staat er 3G (althans bij mij) dus dat het een 3G SIM kaart is.fredgroes schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:18:
Eerste ervaringen, lekker toestel voor die 65 euro. Scherm reageert lekker, wifi is goed te noemen. Snelheid tov mijn s1 is stukken beter.
Willen jullie eens testen hoeveel multitouch punten jullie hebben. Doogee zegt 5 point multitouch maar ik kom niet verder dan 2. Kom nu ook ergens een overzicht bij Banggood tegen waar 2 staat.

Hier ook een niet werkend Track&Trace nummer (sinds de 12e)
betreft een RCxxxxxxxxxNL dus aan het eind NL waardoor praktisch elke tracking site vind dat het uit Nederland verzonden word.
Ticket bij DX ingeschoten om te zien of zij daar iets aan kunnen zien. Ben bang van niet maar nooit geschoten....
betreft een RCxxxxxxxxxNL dus aan het eind NL waardoor praktisch elke tracking site vind dat het uit Nederland verzonden word.
Ticket bij DX ingeschoten om te zien of zij daar iets aan kunnen zien. Ben bang van niet maar nooit geschoten....
[ Voor 9% gewijzigd door Geephile op 21-08-2014 21:35 ]
.Chocoball schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:25:
Nu beveilig ik mijn telefoons niet ( alleen de mogelijkheid om de telefoon op afstand te resetten ed).dus ik heb even op mijn Xperia ZR gekeken of dit hiermee ook mogelijk is.
Zonder pin beveiliging is het mogelijk om, vanuit lockscreen, in het pulldown menu te komen en vandaar uit zit je in het OS.
Met pin beveiliging is het niet mogelijk.
De ZR draait op 4.3.
Verder heb ik (nog) geen ervaring met KitKat,
het lijkt mij dat de beveiliging beter zou moeten zijn geworden en vanuit die gedacht is het inderdaad vreemd dat je met een gesture in je OS kan komen zonder een pin oid.
Dat lijkt me een fout van de Doogee dus.
Nogmaals, even 2 weken wachten en ik kan dan een diepere review schrijven over de telefoon.
In de tussentijd zal ik proberen te achterhalen of de Gesture fout inderdaad een fout is.
@johan63. Dank je voor het uitzoeken. Heeft je dochter een witte of blauwe DG310?
Grappig mijne is binnen met SD kaart alleen is de phone zo buggy als stront.
Hij start niet normaal door, accu geeft verschillende waardes en het bijlaad scherm werkt niet maar reboot ook steeds.
Hij start niet normaal door, accu geeft verschillende waardes en het bijlaad scherm werkt niet maar reboot ook steeds.
De mijne is vandaag binnengekomen (10-08 verzonden). Via track trace is te lezen dat die nog moet aankomen in het land van bestemming
Eerste indruk; een erg leuk toestel en helemaal voor dit geld, het toestel is ook hier gelijk ingenomen door een dochter die er mooi mee kan testen en de bevindingen door kan geven. Nu aan de lader om even helemaal op te laden. Bij mij zat er het hoesje bij. Misschien binnenkort maar een 2e bestellen voor de andere dochter
P.S. er was 1 echte Chineese App die erop stond en die heb ik verwijderd. Heb nog niet meer Chineese Apps gezien (maar misschien nog niet goed genoeg gekeken
) even wachten tot ik het toestel weer terug in handen heb.
Eerste indruk; een erg leuk toestel en helemaal voor dit geld, het toestel is ook hier gelijk ingenomen door een dochter die er mooi mee kan testen en de bevindingen door kan geven. Nu aan de lader om even helemaal op te laden. Bij mij zat er het hoesje bij. Misschien binnenkort maar een 2e bestellen voor de andere dochter
P.S. er was 1 echte Chineese App die erop stond en die heb ik verwijderd. Heb nog niet meer Chineese Apps gezien (maar misschien nog niet goed genoeg gekeken
[ Voor 20% gewijzigd door Retir op 22-08-2014 19:57 ]
Je moet tracken via www.tntpost.com. Daar kun je de trackingcode invullen, het land (The Netherlands) en je postcode. Tracking via andere sites werkt niet.Geephile schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:35:
Hier ook een niet werkend Track&Trace nummer (sinds de 12e)
Overigens helpt het tracken weining; Het loopt daar bij TNT hopeloos achter. Mijn DG310 ligt nog op een Chinees vliegveld te wachten op transport naar Nederland (volgens TNT), terwijl in werkelijkheid de DG310 gisteren bij mij is binnen gekomen.
Mijn ervaringen hetzelfde als hierboven omschreven (behalve dan dat ik geen dochter heb die de telefoon inpiktRetir schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:14:
De mijne is vandaag binnengekomen (10-08 verzonden). Via track trace is te lezen dat die nog moet aankomen in het land van bestemming![]()
Eerste indruk; een erg leuk toestel en helemaal voor dit geld, het toestel is ook hier gelijk ingenomen door een dochter die er mooi mee kan testen en de bevindingen door kan geven. Nu aan de lader om even helemaal op te laden. Bij mij zat er het hoesje bij. Misschien binnenkort maar een 2e bestellen voor de andere dochter![]()
P.S. er was 1 echte Chineese App die erop stond en die heb ik verwijderd. Heb nog niet meer Chineese Apps gezien (maar misschien nog niet goed genoeg gekeken) even wachten tot ik het toestel weer terug in handen heb.
In de pre-sale gekocht bij DX, op 10 augustus de mail ontvangen dat het pakket verzonden is en gisteren ontvangen. In de doos een telefoon, micro-usb kabel, 220 stekker (EU plug), handleidingetje, oordopjes en een screenprotector. Verder in de enveloppe nog een "back case" (premium voor de 1000 - 2000e besteller volgens mij)
Even moeten puzzelen hoe de SIM-kaarten en SD-kaart erin moeten, maar met gezond verstand en het goed bekijken van de opschriften lukt dat wel (en als het niet lukt hier hoe het moet: De grote sim (mini-sim officieel) moet onderin, overdwars. De microsim bovenop en de SD-kaart naast de SIM-kaarten).
Eerste indruk: Heel leuk toestel, helder scherm, camera matig, hier en daar wat vertaal-fouten in de software (zowel in het Nederlands als Engels), weinig bloatware (1 Chinese "Go"-appje). Standaard is Play Store geinstalleerd, maar bijv. Google Calendar niet. Vind ik wel fijn dat niet alle Google meuk er direct bij zit...GPS werkt niet in alle apps even goed. In Google Maps en de TomTom app werkt het prima, maar bij enkele weerapps vind die app geen GPS-fix. Vreemd.
been there, done that...... zelfs PostNL (via twitter) kan het pakket niet vinden....Sunthon schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 07:02:
[...]
Je moet tracken via www.tntpost.com. Daar kun je de trackingcode invullen, het land (The Netherlands) en je postcode. Tracking via andere sites werkt niet.
Ook niet via: http://postnlparcels.com/en ? Mijn code bij DX begon met RC en eindigde op NL. Ik heb het op die site gewoon helemaal ingevuld en eigen postcode etc. en toen kon ik wel zien dat op weg is. Staat trouwens nog steeds dat het in land van bestemming moet aankomen terwijl de mobiel echt nu hier nu gebruikt wordtGeephile schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:21:
[...]
been there, done that...... zelfs PostNL (via twitter) kan het pakket niet vinden....
Btw. toestel is valbestendig op hoogte van 50 cm

Nope, en ook niet via:Retir schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:31:
[...]Ook niet via: http://postnlparcels.com/en ?
http://postnl.post
https://www.internationalparceltracking.com/#/search
https://mijnpakket.postnl.nl/
etc etc etc etc etc
Naast natuurlijk alle internationale track & trace sites die hem waarschijnlijk niet kunnen tracen wegens de postcode vereiste van PostNL
Nee het word gewoon wachten tot DX mijn ticket in behandeling heeft genomen (donderdag ingeschoten maar nog steeds geen antwoord dus dat word na het weekend). Betaald via Paypal dus ze hebben nog even:)
Heb de blauwe besteld.Chocoball schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:51:
Heeft je dochter een witte of blauwe DG310?
Ook de nieuwe levering is blauw.
En eerlijk gezegd, als ik de telefoon aan mensen laat zien, raakt iedereen enthousiast over de prijs en kwaliteit voor dat geld.
Gisteren binnengekomen. Terwijl het pakket volgens de PostNL trackinginfo nog steeds onderweg is....
Niet erg betrouwbaar dus die tracking.
Geen bijbetaling douane. Waarde pakket stond op €6,63. Komma stond verkeerd zullen we maar zeggen.
En de Doogee zelf? Een prima groot toestel voor het geld. Mooi groot helder scherm, geen superhoge resolutie. Daardoor goed te lezen zonder leesbril. Snelle processor. GPS en wifi werken. 3G moest ik voor Simyo even helemaal met de hand instellen. Daarna prima werken.
Camera is redelijk. Ging ook wel een keer op zwart. Na reboot weer beschikbaar.
De bouwkwaliteit van scherm, achterkant, knoppen en rand is zonder meer goed. Alles past, geen naadjes, niks zit scheef. Of het zo blijft is de vraag. Zelfs de doos waar alles in zit is van nette kwaliteit.
Tot nu toe geen problemen met youtube films. Zonder haperen. Browsen werkt prima.
Conclusie: heel veel smartphone voor je geld, van hele nette kwaliteit. Duurzaamheid? Dat zal de harde praktijk moeten uitwijzen.
Niet erg betrouwbaar dus die tracking.
Geen bijbetaling douane. Waarde pakket stond op €6,63. Komma stond verkeerd zullen we maar zeggen.
En de Doogee zelf? Een prima groot toestel voor het geld. Mooi groot helder scherm, geen superhoge resolutie. Daardoor goed te lezen zonder leesbril. Snelle processor. GPS en wifi werken. 3G moest ik voor Simyo even helemaal met de hand instellen. Daarna prima werken.
Camera is redelijk. Ging ook wel een keer op zwart. Na reboot weer beschikbaar.
De bouwkwaliteit van scherm, achterkant, knoppen en rand is zonder meer goed. Alles past, geen naadjes, niks zit scheef. Of het zo blijft is de vraag. Zelfs de doos waar alles in zit is van nette kwaliteit.
Tot nu toe geen problemen met youtube films. Zonder haperen. Browsen werkt prima.
Conclusie: heel veel smartphone voor je geld, van hele nette kwaliteit. Duurzaamheid? Dat zal de harde praktijk moeten uitwijzen.
Leuk om te horen. Voor 6 tientjes is het best een leuk toestel.johan63 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:03:
[...]
Heb de blauwe besteld.
Ook de nieuwe levering is blauw.
En eerlijk gezegd, als ik de telefoon aan mensen laat zien, raakt iedereen enthousiast over de prijs en kwaliteit voor dat geld.
Mocht ze liever een witte willen
Schijnt dat mijn accu kapot is, als ik de accu van een Leagoo eraan hang boot ie wel door en is alles okay.
Support van DooGee snapt het niet helemaal en verteld me dat ik de nieuwe firmware erop moet zetten, maar dat gaat moeilijk met een acuu die niet bij laad
De Firmware staat hier en is van 6 Aug. later zal die op de officele website komen:
http://exmail.qq.com/cgi-...oad&code=3f38671e&s=email
Er is geen changelog..
Support van DooGee snapt het niet helemaal en verteld me dat ik de nieuwe firmware erop moet zetten, maar dat gaat moeilijk met een acuu die niet bij laad

De Firmware staat hier en is van 6 Aug. later zal die op de officele website komen:
http://exmail.qq.com/cgi-...oad&code=3f38671e&s=email
Er is geen changelog..
is dat dan niet een kwestie van een rma indienen en bij de webwinkel om een andere accu vragen (danwel alvast bestellen)?WC-Juf schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:26:
Schijnt dat mijn accu kapot is, als ik de accu van een Leagoo eraan hang boot ie wel door en is alles okay.
Ik lees dat je deze telefoon 'wakker' kunt maken door erop te kloppen maar ik kan dat nergens vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Mijn Doogee is deze week goed aangekomen via DealExtreme, binnen tien dagen.
Behoorlijk snel. Het apparaat werkt, zeker qua prijs/prestatieverhouding, geweldig. Snel en foutloos tot op heden. Behalve......
Ik heb de gewoonte mijn vaste telefoonnummer op het lockscreen te zetten, ervan overtuigd dat er meer eerlijke vinders zijn dan " finders/keepers" .
Dus via Systeeminstellingen/Beveiliging/Gegevens eigenaar mijn nummer ingevuld. Maar: nada, noppes, niks op het lockscreen. Iemand ideeen ??
Behoorlijk snel. Het apparaat werkt, zeker qua prijs/prestatieverhouding, geweldig. Snel en foutloos tot op heden. Behalve......
Ik heb de gewoonte mijn vaste telefoonnummer op het lockscreen te zetten, ervan overtuigd dat er meer eerlijke vinders zijn dan " finders/keepers" .
Dus via Systeeminstellingen/Beveiliging/Gegevens eigenaar mijn nummer ingevuld. Maar: nada, noppes, niks op het lockscreen. Iemand ideeen ??
Soo, de Voyager2 is binnen.
Mooi toestel. Kleine prijs.
@ aert077
Bij mij verschijnt de test tekst wel. Eventjes niets doen in het lockscreen.
Het "vegen" lockscreen moet je dan uiteraard niet kiezen.
@ Chocoball
Touchscreen is ook in de productiemodellen helaas maar twee vingers.
Lijkt mij dus de zoveelste fout op de Doogee website.
@ aert077
@ Chocoball
Verwijderd
@cornfed99111
Dank, de tekst verschijnt nu
Bij mijn andere telefoons ook bij "'vegen" op het lockscreen overigens
Maar hier blijkbaar niet, al snap ik nog niet waarom dat " uiteraard " zo is.
Kun je dat misschien uitleggen ? Zo niet, dan is het ook niet erg, tenslotte werkt het nu en daar gaat het mij om
Dank, de tekst verschijnt nu
Bij mijn andere telefoons ook bij "'vegen" op het lockscreen overigens
Maar hier blijkbaar niet, al snap ik nog niet waarom dat " uiteraard " zo is.
Kun je dat misschien uitleggen ? Zo niet, dan is het ook niet erg, tenslotte werkt het nu en daar gaat het mij om
Vegen is aan zich geen beveiliging. Een kind van twee kan de telefoon nog unlocken.
Meer bedoeld dat je niet per ongeluk je telefoon activeert in je broekzak.
Voor het serieuze werk (pincode, wachtwoord) lijkt me een extra meldtekst meer van toepassing.
Meer bedoeld dat je niet per ongeluk je telefoon activeert in je broekzak.
Voor het serieuze werk (pincode, wachtwoord) lijkt me een extra meldtekst meer van toepassing.
Verwijderd
@cornfed99111
vegen is geen beveiliging
OK, dat begrijp ik als 69 jarige....
die zijn telefoon nooit in zijn broekzak heeft. Past niet eens...
Dank voor de uitleg en nogmaals: ik heb een werkende oplossing waarvoor dank
vegen is geen beveiliging
OK, dat begrijp ik als 69 jarige....
die zijn telefoon nooit in zijn broekzak heeft. Past niet eens...
Dank voor de uitleg en nogmaals: ik heb een werkende oplossing waarvoor dank
@cornfed99111 dank voor het melden.cornfed99111 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:27:
Soo, de Voyager2 is binnen.
@ aert077
@ Chocoball
@all zou iemand of een paar het buildnummer van zijn firmware willen doorgeven?
Ik heb kernel-versie: 3.4.5 build date: 2014/07/04/18:00
Build-nummer: 4.4-2014/08/06:17:33
Build-nummer: 4.4-2014/08/06:17:33
Nog steeds geen telefoon ontvangen in België. Verstuurd op 12 aug. Aangekomen in België de 20e...
Verwijderd
@ Chocoball
hier exact dezelfde gegevens als Retir heeft doorgegeven
Op de minuut gelijk...
hier exact dezelfde gegevens als Retir heeft doorgegeven
Op de minuut gelijk...
mijne is ook binnen, voor de prijs lijkt het me een goede telefoon.
camera is wel slecht en batterij is zwak, in de play store kan ik van games het voorbeeld filmpje niet afspelen, ik druk play maar er gebeurd niets, foutje in de software denk ik,
ook is het onderdeel gesture niet vertaald in het nederlands, terwijl ik mijn android op nederlands heb gezet, ook een beetje slordig van ze.
Ook glijdt de telefoon makkelijk uit je hand vind ik, ik ben dan ook mijn jiayu g4 gewent.
camera is wel slecht en batterij is zwak, in de play store kan ik van games het voorbeeld filmpje niet afspelen, ik druk play maar er gebeurd niets, foutje in de software denk ik,
ook is het onderdeel gesture niet vertaald in het nederlands, terwijl ik mijn android op nederlands heb gezet, ook een beetje slordig van ze.
Ook glijdt de telefoon makkelijk uit je hand vind ik, ik ben dan ook mijn jiayu g4 gewent.
Ik heb ook dezelfde firmware op mijn telefoon.
@ Vlizzjeffrey
Bij mij werken de filmpjes wel.
Heb je Google Play en Services al geüpdatet?
De vertaling is inderdaad niet helemaal correct.
Ik overweeg om de Engelse taal te gebruiken.
Weet iemand wat precies die Go app met Chinese karakters was?
Ik heb hem meteen ervan af gemieterd.
@ Vlizzjeffrey
Bij mij werken de filmpjes wel.
Heb je Google Play en Services al geüpdatet?
De vertaling is inderdaad niet helemaal correct.
Ik overweeg om de Engelse taal te gebruiken.
Weet iemand wat precies die Go app met Chinese karakters was?
Ik heb hem meteen ervan af gemieterd.
[ Voor 40% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2014 12:34 ]
@ Retir, aert077, cornfed99111
Dank voor de terugkoppeling. Mijn DG310 laat namelijk nog steeds weten dat er geen OTA update beschikbaar is. Had al gekeken bij Doogee zelf maar daar is de DG310 nog niet toegevoegd aan de lijst met firmware updates. Voel er weinig voor om straks met SP Flashtool aan de gang te moeten.
De GO app was volgens mij een toetstenbord app. Hebben jullie ook de oneKeyLock app als system app?
Dank voor de terugkoppeling. Mijn DG310 laat namelijk nog steeds weten dat er geen OTA update beschikbaar is. Had al gekeken bij Doogee zelf maar daar is de DG310 nog niet toegevoegd aan de lijst met firmware updates. Voel er weinig voor om straks met SP Flashtool aan de gang te moeten.
De GO app was volgens mij een toetstenbord app. Hebben jullie ook de oneKeyLock app als system app?
[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 24-08-2014 12:36 ]
Ja.
Zijn er issues bekend over het wakker maken met gebaren?
Het werkt niet altijd vlekkeloos en het wakker tappen is mij nog nooit gelukt.
wakker tappen by my werkt ook niet, maar als ik het scherm vergrendel en dan gwn beetje random slide over het scherm ontwaakt die wel, en niet door een van de gesturen patronen te gebruiken.cornfed99111 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:45:
Ja.
het werkt iig niet vlekkeloos, vind het touchscreen ook niet heel goed, klikt vaak terwijl je wilt sliden
De slide werkt inderdaad. Alleen niet altijd.
Ik was me al de vingers bloederig aan het tappen....LoL...
Ik was me al de vingers bloederig aan het tappen....LoL...
Bij mij werkt het kloppen op het scherm ook niet en ook niet de functie om in de galerij met je hand over de camera te bewegen om zo (volgens mij) te kunnen scrollen.
Toch vind ik het een erg leuke toestel voor het geld.
@Chocoball, heb jij een ander firmware dan? Dit omdat je volgens mij een pre-productie toestel hebt toch?
@Chocoball, heb jij een ander firmware dan? Dit omdat je volgens mij een pre-productie toestel hebt toch?
Hier zelfde issue, RCxxxxxxxxxNL track code maar die wordt nergens herkend. Verzonden op 12-8-2014 10:41Geephile schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:07:
[...]
Nee het word gewoon wachten tot DX mijn ticket in behandeling heeft genomen (donderdag ingeschoten maar nog steeds geen antwoord dus dat word na het weekend). Betaald via Paypal dus ze hebben nog even:)
Inderdaad een preproductie model en mijn buildnummer is DOOGEE-DG310-ANDROID4.4-2014/07/1503:30. Dus een 2 weken ouder dan die van jullie.Retir schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:42:
Bij mij werkt het kloppen op het scherm ook niet en ook niet de functie om in de galerij met je hand over de camera te bewegen om zo (volgens mij) te kunnen scrollen.
Wat betreft de gesture control. Probeer de DG310 eens op een vlakke onderground te leggen en daarna een dubbeltap te geven om te zien of het scherm ontwaakt. De dubbeltap werkt wel als je de DG310 nog net hebt gebruikt (< 5 min) maar als de DG310 langer op zwart heeft gestaan (>10 min) dan wil de dubbeltap soms niet werken. Ik heb geen idee of Android onderhuids een "deepsleep" heeft waardoor dit probleem ontstaat. Wil dubbeltap ook niet binnen 5 minuten werken dan wil een herstart nog wel eens uitkomst bieden.
Verwijderd
Hie ook hetzelfe issue. Verzonden op 12-8-2014. Nergens terug te vinden. Op zich staat op de DX site dat het een dag of 20 kan duren en dat tracking niet werkt naar NL, maar begint nu toch wel tijd te worden.tyson69 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:11:
[...]
Hier zelfde issue, RCxxxxxxxxxNL track code maar die wordt nergens herkend. Verzonden op 12-8-2014 10:41
gewoon afwachten, meestal is het pakketje binnen voordat de tracktrace enigszins werkt.
en komt er voor deze telefoon ook firmwareupdates uit of zijn die er al?
custom roms?
en komt er voor deze telefoon ook firmwareupdates uit of zijn die er al?
custom roms?
Gewoon even afwachten: De mijne is op 10 augustus verzonden en de 22e aangekomen. Dus als het toestel de 12e verzonden is, dan ligt het voor de hand dat 'ie een dezer dagen komt. Bij DealExtreme duurt het altijd zo'n 2 a 3 weken voordat het arriveert.Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:32:
[...]
Hie ook hetzelfe issue. Verzonden op 12-8-2014. Nergens terug te vinden. Op zich staat op de DX site dat het een dag of 20 kan duren en dat tracking niet werkt naar NL, maar begint nu toch wel tijd te worden.
Trackingsites zijn totaal nutteloos (want onbetrouwbare data). Heeft geen zin om constant te checken.
Bij mij werkt de dubbeltap niet.Chocoball schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:26:
[...]
Wat betreft de gesture control. Probeer de DG310 eens op een vlakke onderground te leggen en daarna een dubbeltap te geven om te zien of het scherm ontwaakt. De dubbeltap werkt wel als je de DG310 nog net hebt gebruikt (< 5 min) maar als de DG310 langer op zwart heeft gestaan (>10 min) dan wil de dubbeltap soms niet werken. Ik heb geen idee of Android onderhuids een "deepsleep" heeft waardoor dit probleem ontstaat. Wil dubbeltap ook niet binnen 5 minuten werken dan wil een herstart nog wel eens uitkomst bieden.
Tap je precies in het midden van het scherm?
Ik denk dat dit een software issue is. Hopelijk fixen ze dat nog bij Doogee.
Bij de LG Gpad werkt dit perfect. Dus het moet mogelijk zijn.
Overigens thema root.
Ik heb die Vroot uitgeprobeerd, maar daar was ik niet zo blij mee.
Er kwamen twee extra apps op de telefoon waarna mijn virusscanner begon te protesteren.
Uiteindelijk toch Vroot en Kinguser app erop gekregen, maar geen root toegang. Ook niet na een herstart.
Jullie ervaringen?
P.S.
Om 14:00 uur NL tijd gaat bij Pandawill weer de Voyager2 in de happy hour.
Nu is de lokprijs 77,99 dollar voor 5 exemplaren, maar daarna kan je hem kopen voor 80,99 dollar.
Dus als je hem wilt kopen, is dit nu interessant.
Free shipping gaat via Singapore Post. Met een beetje geluk heb je hem binnen twee weken.
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=Monday
[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 25-08-2014 12:48 ]
@cornfed99111, waar op het scherm maakt eigenlijk niet uit. Gekke vraag maar Gesture control staat wel aan de in Settings?
Verwijderd
Is dit dezelfde VROOT?cornfed99111 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:12:
[...]
Overigens thema root.
Ik heb die Vroot uitgeprobeerd, maar daar was ik niet zo blij mee.
Er kwamen twee extra apps op de telefoon waarna mijn virusscanner begon te protesteren.
Uiteindelijk toch Vroot en Kinguser app erop gekregen, maar geen root toegang. Ook niet na een herstart.
Jullie ervaringen?
Deze zip file bevat een methode om de telefoon te rooten.
Moet je wel de telefoon met USB aansluiten op een PC en USB debugging aanzetten. Laat maat weten of het gelukt is.
http://pan.baidu.com/s/1kT7dCSv
@ Chocoball
Ja, staat aan. Bijvoorbeeld de system lock functie werkt perfect.
Een reboot heb ik al meerdere keren gedaan ondertussen, geen effect.
@ ajoman
Zo te zien is dat hem.
Ik zal het strakjes nog eens proberen.
Maar dan de-activeer ik de virusscanner.
EDIT:
Nee, geen root. Zowel de VRoot app op de PC als de app op de telefoon geven aan dat er wel root is.
Althans, zoveel maak ik uit de Chinese tekens.
Maar alle apps hebben en krijgen geen root toegang.
De Kinguser app blijft stil/leeg.
Ja, staat aan. Bijvoorbeeld de system lock functie werkt perfect.
Een reboot heb ik al meerdere keren gedaan ondertussen, geen effect.
@ ajoman
Zo te zien is dat hem.
Ik zal het strakjes nog eens proberen.
Maar dan de-activeer ik de virusscanner.
EDIT:
Nee, geen root. Zowel de VRoot app op de PC als de app op de telefoon geven aan dat er wel root is.
[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2014 00:34 ]
Verwijderd
Jammer. Als ik de Doogee binnenkrijg zal ik ook het e.e.a. even proberen.cornfed99111 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:24:
..
Omdat geen root toegang is, kan ik Kinguser niet verwijderen. Dat is nu een system app.
Deze apps zijn aanwezig na de root procedure via de PC.
De meest rechtse app is mij niet duidelijk wat daarvan de bedoeling is.

Deze Kitkat lijkt stock, maar is het niet.
In de ontwikkelaars modus kan je geen ART instellen of de animaties aanpassen.
Je kan alleen maar de USB foutopsporing instellen, meer niet.
Hier nog een wat kritischer review in het Russisch. Even vertalen door Google...
http://translate.google.n...26hs%3DsLd%26channel%3Dfs

Deze Kitkat lijkt stock, maar is het niet.
In de ontwikkelaars modus kan je geen ART instellen of de animaties aanpassen.
Je kan alleen maar de USB foutopsporing instellen, meer niet.
Hier nog een wat kritischer review in het Russisch. Even vertalen door Google...

http://translate.google.n...26hs%3DsLd%26channel%3Dfs
[ Voor 32% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2014 15:36 ]
Verwijderd
En Framaroot.. ?cornfed99111 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:45:
Omdat geen root toegang is, kan ik Kinguser niet verwijderen. Dat is nu een system app.
[..]
http://forum.xda-develope...lick-apk-to-root-t2130276
Nee, had ik al eerder keer geprobeerd.
Schijnt dat het wel werkt in combinatie met Jelly Bean en MKT6582. Kitkat is weer anders.
Schijnt dat het wel werkt in combinatie met Jelly Bean en MKT6582. Kitkat is weer anders.
Verwijderd
De enige andere die ik nog kan vinden is Root Genius.cornfed99111 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:18:
Nee, had ik al eerder keer geprobeerd.
http://www.shuame.com/en/root/
Deze zou ook met KitKat moeten werken..
@cornfed99111, vreemd ik kan in mijn ROM bij de Developer options gewoon Select runtime kiezen.
@ Chocoball
Je hebt een andere rom. Die van jou kan meer, omdat die voor interne testen gemaakt is.
De consumentenrom is anders.
Plaatje:

Overigens heb ik nu een factory reset uitgevoerd en de Kinguser app is nog steeds aanwezig.
Dus op dat gebied moet ik iedereen waarschuwen.
Eenmaal op de telefoon, betekent dat je een permanente gast hebt.
Aan de andere kant heeft de factory reset een bijkomend gevolg gehad voor het wakker tappen.
De gestures heb ik niet aan gezet, maar je kan hem wel wakker swipen. Niet tappen.
Van boven naar onder en van links naar rechts werkt nu vrijwel vlekkeloos.
Voor vandaag ben ik even klaar met het rooten.
Eerst nadenken over de verwijdering van de Kinguser app.
Je hebt een andere rom. Die van jou kan meer, omdat die voor interne testen gemaakt is.
De consumentenrom is anders.
Plaatje:

Overigens heb ik nu een factory reset uitgevoerd en de Kinguser app is nog steeds aanwezig.
Dus op dat gebied moet ik iedereen waarschuwen.
Eenmaal op de telefoon, betekent dat je een permanente gast hebt.
Aan de andere kant heeft de factory reset een bijkomend gevolg gehad voor het wakker tappen.
De gestures heb ik niet aan gezet, maar je kan hem wel wakker swipen. Niet tappen.
Van boven naar onder en van links naar rechts werkt nu vrijwel vlekkeloos.
Voor vandaag ben ik even klaar met het rooten.
Eerst nadenken over de verwijdering van de Kinguser app.
[ Voor 12% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2014 22:04 ]
@cornfed99111, logische verklaring
Zag wel dat ik hetzelfde probleem had als de Russische review met unknown buildnumber. Ook het dubbeltappen en deep sleep probleem schijnt hij ook te hebben.
Voor zover ROOT op MT6582 zou Framaroot 1.9 Barahir op Kitkat moeten werken. Root Genius ook maar er stond geen Android versie bij.
Voor zover ROOT op MT6582 zou Framaroot 1.9 Barahir op Kitkat moeten werken. Root Genius ook maar er stond geen Android versie bij.
Ik had Framaroot 1.9.3 geprobeerd.
Toch even 1.9.0 gedaan. Geen resultaat: error #9.
Overigens heb ik te vroeg gejuicht met het swipen.
In deep sleep (na enkele minuten) werkt de swipe (of een tap) niet meer.
P.S.
Towelroot geprobeerd: "device is not supported"...
Toch even 1.9.0 gedaan. Geen resultaat: error #9.
Overigens heb ik te vroeg gejuicht met het swipen.
In deep sleep (na enkele minuten) werkt de swipe (of een tap) niet meer.
P.S.
Towelroot geprobeerd: "device is not supported"...
[ Voor 85% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2014 22:32 ]
ik heb als ik gesture aan heb staan dat het scherm unlocked in me broekzak, zodra ik hem in me broekzak stop, best wel vervelend dus ik heb gesture maar uit gezet.
@ Vlizzjeffrey
Ik denk dat je gesture unlock alleen kan gebruiken in combinatie met een flip case bijvoorbeeld.
@ de rest
Root Genius werkt ook niet. Het ziet eerst veelbelovend uit. Je telefoon moet zeker vijf keer rebooten, maar
dan de foutmelding dat de root mislukt is.
Je ziet ook geen apps verschijnen of zo.
Misschien moeten de programmeurs van Doogee zich meer met het oplossen van bugs bezig houden.
Nu lijkt het erop dat men alleen maar bezig is om de bootloader dicht te kloppen...Daar gaan alle resources in.
Er is nog een methode over.
Via SPFlash een custom recovery flashen en daarmee Supersu erop zetten.
Maar omdat er geen ROM beschikbaar is, durf ik dat nog niet aan. Als het fout gaat, heb je een brick.
Ik denk dat je gesture unlock alleen kan gebruiken in combinatie met een flip case bijvoorbeeld.
@ de rest
Root Genius werkt ook niet. Het ziet eerst veelbelovend uit. Je telefoon moet zeker vijf keer rebooten, maar
Misschien moeten de programmeurs van Doogee zich meer met het oplossen van bugs bezig houden.
Nu lijkt het erop dat men alleen maar bezig is om de bootloader dicht te kloppen...Daar gaan alle resources in.
Er is nog een methode over.
Via SPFlash een custom recovery flashen en daarmee Supersu erop zetten.
Maar omdat er geen ROM beschikbaar is, durf ik dat nog niet aan. Als het fout gaat, heb je een brick.
[ Voor 16% gewijzigd door cornfed99111 op 26-08-2014 23:36 ]
Ben nog steeds aan het wachten voor levering in België.Aangekomen bij PostNL de 18e.In België op de 20e.Nog andere mensen aan het wachten?
Verwijderd
Ik wacht ook nog (adres in NL) en mijn pakket is de 12e verstuurd vanuit DX en momenteel in het land. Ik heb net gekeken. Zal dus vandaag of morgen wel worden bezorgt.hoeheetie? schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:01:
Ben nog steeds aan het wachten voor levering in België.Aangekomen bij PostNL de 18e.In België op de 20e.Nog andere mensen aan het wachten?
Het kan soms lang duren, gezien het via de 'el cheapo' post wordt verstuurd
Vandaag ook eens Kingoroot geprobeerd.
Vergelijkbaar met Genius Root. Alleen blijft het installatieprogramma in een loop zitten.
Volgens mij komt hij niet in de recovery om daar su te installeren.
Vergelijkbaar met Genius Root. Alleen blijft het installatieprogramma in een loop zitten.
Volgens mij komt hij niet in de recovery om daar su te installeren.
Verwijderd
Ik zal hem wel flashen als ik hem binnenkrijg. Dan maak ik wel een copy van de ROM die erop staat. Vervolgens een superuser app erop en weer terug flashen.cornfed99111 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:28:
@ de rest
..
Iemand anders heeft het al succesvol gedaan.
http://forum.xda-develope...0-voyager2-t2837094/page4
Ik zal kijken of het mij ook lukt, als ik hem binnenkrijg (vandaag of morgen).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 16:39 ]