Gouden Bal Messi, Onze Robben brons

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op het middenveld valt dat wel mee toch. Met Strootman, Fer, Clasie, Van Ginkel, Wijnaldum. Daarachter heb je dan nog Zyech, Davy Klaassen en Maher die zich wellicht nog goed gaan ontwikkelen. Voorin is vooral de spitspositie een probleem. Castaignos, Luuk de Jong en Dost lijken het allemaal nog niet echt waar te maken. In de eredivisie komen de meeste spitsen verder uit het buitenland, maar misschien dat Zivkovic zich goed gaat ontwikkelen. Op de flanken voorin heb je Depay, Boetius, Promes.
En dan komt er hopelijk de aankomende 4 jaar nog wat uit de jeugdopleiding bij Ajax. Want daar komt Nederlands-elftal-gewijs toch bedroevend weinig vandaan. Zowel in de wk-selectie als in een mogelijk lijkstje voor over 2 - 4 jaar zou je toch meer verwachten van de club die al 4 keer op rij kampioen geworden is.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Over cijfertjes gesproken. Oranje staat nu ook 3e op de FIFA ranking:
1 (2) Duitsland 1761
2 (5) Argentinië 1689
3 (15) Nederland 1525 :)F
4 (8 ) Colombia 1492
5 (11) België 1401 :)B
6 (7) Uruguay 1330
7 (1) Spanje 1229
8 (3) Brazilië 1220
9 (6) Zwitserland 1216
10 (17) Frankrijk 1202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Kaap schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Idem hier. Alsof die structureel uitgeput is. Die man moet eens een jaartje verlof nemen.
Ik ben best benieuwd hoeveel meters hij dit WK heeft afgelegd in vergelijking met Sneijder en/of Robben bijvoorbeeld. Heb zo het idee dat zelfs Michel Vorm meer meters achter z'n naam heeft :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
GS88 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:19:
[...]

Ik ben best benieuwd hoeveel meters hij dit WK heeft afgelegd in vergelijking met Sneijder en/of Robben bijvoorbeeld. Heb zo het idee dat zelfs Michel Vorm meer meters achter z'n naam heeft :9
Ik had er al wat over gezegd ;) Niet met officiële cijfers, maar hij kwam er mager vanaf vergeleken met onze super spits... maar gemiddeld vast mee. Als we het vergelijken met Robben dan is dit het verschil...

Robben op plaats 6 van de circa 700:

-Minuten gespeeld : 690
-Totaal afgl. afstand : 79.3km
-Afstand in bezit van bal: 31.0km
-Afstand zonder bal : 25.8km
-Topsnelheid : 32.2km/h

Messi op plaats 22 van de circa 700:

-Minuten gespeeld : 693
-Totaal afgl. afstand : 62.7km
-Afstand in bezit van bal: 26.0km
-Afstand zonder bal : 18.8km
-Topsnelheid : 30.3km/h

Hij zit dus nog absoluut in het bovenste stukje... maar hij moet sowieso al 6 Nederlanders voor zich dulden! Maar sowieso is die hele top doorspekt met Nederlandse spelers, wel 9 stuks in de top25... maar we zitten ook aan de andere kant van de schaal :) de twee hekkensluiters zijn ook Nederlanders, alhoewel ik die lage plaats van Krul niet echt begrijp... ook De Jong staat relatief laag, Janmaat en Indi zitten hoger en dat klopt niet helemaal vind ik persoonlijk... voor zijn blessure was hij bijna foutloos.

Alle statistieke bekeken hadden we gewoon keihard in die finale moeten staan, we hebben op cijfers verreweg het beste team op dit WK gehad... 6 Nederlanders in het 'dream-team'! En in de praktijk vind ik dat persoonlijk ook... strafschoppen zegt helemaal niets over het spel, we hebben het gelukkig een keer mee gehad maar uiteraard ook tegen in de halve finale... maar naar voetballend vermogen en individuele prestaties van de spelers gekeken hadden wij daar gewoon moeten staan.

Overigens heb ik het vermoeden dat Messi de bal heeft gekregen op basis van het totaal aantal gewonnen MotM prijzen... 4x, dat is 1x meer dan de nummers twee. Maarrrrr... als je dan de tegenstanders weer bekijkt: Bosnië, Iran, Nigeria en Zwitserland 8)7 Terwijl Robben er drie heeft gehaald tegen Australië, Chili en Brazilië... ik denk dat Robben ze wat meer verdiend heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 15-07-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

MicGlou schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:59:
alhoewel ik die lage plaats van Krul niet echt begrijp...
Ze berekenen deze score met een bepaalde methode,
Catrol index.
http://www.fifa.com/world...er=232760/statistics.html

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
MrMonkE schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:07:
[...]

Ze berekenen deze score met een bepaalde methode,
Catrol index.
http://www.fifa.com/world...er=232760/statistics.html
Ik zie nu dat ik mijn gedachte daarover er niet bij had gezet... Suarez had op die plaats moeten staan wat mij betreft. Toch de grootste smet op het toernooi en 'gediskwalificeerd' worden is normaal gesproken gelijk aan onderaan eindigen... maar hij krijgt nog een dikke voldoende |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ludewig schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Zuniga keek naar de bal en had volgens mij niet helemaal door dat Neymar stil ging gaan. Toen maakte hij op het laatste moment een domme actie.

Mijn opmerking was meer dat dit niet leek op het opzettelijk blesseren. Je hebt speler die duidelijk mikken op de speler en niet op de bal. Spelers die dat doen kijken niet naar de bal, maar naar de man.
En spelers die al weten waar de man staat hoeven niet meer naar de man te kijken ;) . Duidelijk intentioneel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:17:
Over cijfertjes gesproken. Oranje staat nu ook 3e op de FIFA ranking:

[...]
Het nummer tussen haakjes erachter geeft de positie tov het vorige WK aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

T.o.v. voor het wk lijkt me

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, na het vorige WK stond NL zelfs even 1e voordat Spanje die plek op de ranking weer overnam.
Het zal nu voorlopig wel een Duits feestje blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht gespeelde vriendelijk interlands van Nederland zullen debet geweest aan de oneigenlijke positie. Maar als underdog beginnen heeft zo zijn voordelen. Een en ander is gewoon op te zoeken:
http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54
FIFA ranking heeft volgens mij ook wel invloed op potindeling tijdens lotingen voor kwalificatie en toernooien, dus op zich is ie wel van enig belang.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 2 Laatste