Gouden Bal Messi, Onze Robben brons

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Messi is beloond met de gouden bal als beste speler van het toernooi. Onze Robben eindigde met brons. Ben ik erg chauvinistisch als ik vind dat dit andersom had moeten zijn en dat dit waarschijnlijk gewoon een politiek spelletje is geworden. Muller is 2e geworden trouwens.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...-na-Messi-en-Muller.dhtml

Verder was Colombia de meest sportieve ploeg blijkbaar (die actie op Neymar telt dus niet zo zwaar...??)

Pogba het grootste talent kan ik mij wel in vinden. Vind dat Depay onterecht in de running was. Zijn invalbeurten waren goed maar om hier aanspraak op te maken moet je gewoon basisspeler zijn. En heeft duitsland niet een paar jonge spelers (Gotze?)

Neuer beste doelman. Kan ik mij ook wel in vinden. Romero had het voornamelijk te danken aan de muur van Argentijnen dat hij er niet aan te pas kwam. Cilessen heeft ook niet heel veel hoeven doen en viel ook niet op afgezien van 2 afkap momentjes tegen Argentinië.
De keepers van CR en Mexico hebben meer werk voor hun kiezen gehad en waren imo bepalender voor de uiteindelijke plaats van deze 2 landen

[ Voor 49% gewijzigd door thewizard2006 op 14-07-2014 07:07 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Robbe heeft een schwalbe toegegeven, lijkt me dat hij zich daarmee meteen heeft gediskwalificeerd voor de gouden bal. Helemaal na al die ophef daaromheen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
itsme schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:10:
Robbe heeft een schwalbe toegegeven, lijkt me dat hij zich daarmee meteen heeft gediskwalificeerd voor de gouden bal. Helemaal na al die ophef daaromheen.
Volgens mij was dat er 1 buiten het strafschopgebied toch. En kan me daarnaast niet voorstellen dat hierdoor de rest van wat je laat zien niet meer geldig is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:47
Exact mijn gedachte, daar kan ik me ook wel in vinden. Maar Messi heeft deze prijs m.i. niet terecht gewonnen, voegde dit toernooi weinig toe ondanks de goals. Voor Argentinië wel belangrijk natuurlijk maar dat wil wel met zo'n team.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Arjan90 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:17:
Exact mijn gedachte, daar kan ik me ook wel in vinden. Maar Messi heeft deze prijs m.i. niet terecht gewonnen, voegde dit toernooi weinig toe ondanks de goals. Voor Argentinië wel belangrijk natuurlijk maar dat wil wel met zo'n team.
Messi was met zijn team vrijwel nog het enige team samen met Duitsland, aanwezig in Brazilië. Dus ach, dacht de FIFA, laten we plichtmatig die prijzen maar aan de enige twee teams hier nog in Brazilië geven. Haalt voor mij de volledige waarde van die prijzen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Müller had ik eerder de gouden bal gegeven dan Messi of Robben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Messi was er iig hardstikke blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkelijk schandalig... Wat heb ik me de afgelopen wedstrijden geërgerd aan dat continue gesjok van die vent :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dit is trouwens de Castrol index van de FIFA website:

En dan de officiele FIFA Castrol index:

1 Toni KROOS
2 Karim BENZEMA
3 Arjen ROBBEN
4 Thiago SILVA
5 OSCAR
6 Stefan DE VRIJ
7 Thomas MUELLER
8 DAVID LUIZ
9 James RODRIGUEZ
10 NEYMAR

Keepers: Neuer (Navas, Cilissen)
Verdediging: Silva, De Vrij, Luiz, Hummels (Garay, Varane, Vlaar)
Middenveld: Kroos, Oscar, Rodriguez (Sneijder, Lahm, Ozil)
Aanval: Benzema, Robben, Muller (Neymar, Messi, van Persie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
De Vrij op 6! Wat een prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Castrol index =! Gouden bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:21
Wat ik mij nu afvraag, wie heeft de uitslag bepaald voor de Gouden Bal ?

Publiek (via votes op de fifa site) of waren dit "kenners / bobo's" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 27-09 08:42
Wat lees ik nou, Messie kreeg de Gouden Bal!? Huh... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58
kan er ook niet helemaal bij. Zoveel wedstrijden op wk gezien dat die geen reet uitspookte. Ik zelf vond rodriquez van Columbia een terechte winnaar. Hij heeft toch mooie doelpuntjes gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Klopt, maar het zegt al meer dan de gouden bal. Allemaal statistisch berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Napo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:25:
Müller was gister ook niet zo bijzonder. Robben heeft met uitzondering van die pot tegen Argentinië elke wedstrijd een bepalende rol gespeeld. Dat kan geen speler op het WK hem nazeggen.

Wat die schwalbe betreft: ook Müller maakt ze, de Brazilianen nog veel meer. En dan zou Robben voor het toegeven van één schwalbe (die niet eens beslissend was) persona non grata zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24

lasharor

7 december 2004

Fifa heeft het altijd over Fairplay, tuurlijk gaan ze dan niets aan Robben geven. Lijkt me duidelijk dat je dat niet kan doen na die schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En ook statistieken zeggen niet alles.
Robben, Sneijder, Van Persie trekken allemaal meerdere mensen met zich mee. Zelfs als ze daardoor weinig aan de bal komen, kunnen ze allesbepalend zijn voor de ruimte die de rest van het team krijgt om te passen en te scoren. In dat opzicht heeft Messi natuurlijk wel ruimte voor zijn medespelers kunnen creëren.

Ik vind Messi een geweldige voetballer, maar geloof echt dat er op dit toernooi verschillende voetballers beter gepresteerd hebben en bepalender zijn geweest voor hun elftal. Müller - die nu 2e is geworden - bijvoorbeeld, maar ook Vlaar en Robben. Dan heb je vanzelfsprekend nog James en enkele andere Duitsers.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2014 09:28 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
MikeyMan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:36:
Werkelijk schandalig... Wat heb ik me de afgelopen wedstrijden geërgerd aan dat continue gesjok van die vent :@
Schandalig vind ik dan weer zwaar overdreven. Hij speelde niet het toernooi van zijn leven waar iedereen (of in ieder geval heel Argentinië) van tevoren op gehoopt had, maar hij was nog steeds bepalend.

We kunnen volgens mij wel met enige zekerheid zeggen dat Messi totaal niet fit was en zo gek is dat niet als je ziet hoe lang hij al op constante wereldtop speelt. Dus dat hij onderhand leeg is vind ik dan ook niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:15
Hier snap ik niets van. Of eigenlijk ook weer wel: Er moet iemand uit de finale gekozen worden,liefst een aanvallend ingesteld type, met een grote reputatie, en die veel (reclame)geld in het laatje van de Fifa brengt. Dat is dus Messi (mn door dat laatste argument).

Persoonlijk zou ik Neuer naast beste keeper ook beste speler laten worden 😊

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
FIFA.... :')

Messi heeft gisteren geen bal goed geraakt, die laatste vrije trap op het einde ging een kilometer over. Hij was gewoon niet in vorm, alleen die pass op Di Maria tegen België en de goal tegen Iran waren beslissend.
Maar de ideale schoonzoon moet altijd winnen he....

Robben kon natuurlijk niet vanwege dat geneuzel over die penalty.... :')

FIFA is lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het nou mogelijk om de beste speler van het WK aan te wijzen. Het kan natuurlijk een speler zijn die veel gedaan heeft. Maar niet iedere speler is hetzelfde of heeft dezelfde taak en dus kan ook niet hetzelfde doen.

Ik wil niemand in hokjes indelen maar volgens mij is het beter dat er spelers worden uitgekozen welke hun taak het beste heeft uitgevoerd, de categorieën kunnen dan zijn: Keeper, Verdediger, Middenvelder, Spits.

Ik heb ook mijn vraagtekens bij het kiezen van de beste spelers. Is het vooral de achterban wat invloed heeft of meer de vaardigheden en wat hij op het veld heeft uitgevoerd.

Het is voor mij gewoon te relatief, je kan niet direct zeggen van die speler is de beste vooral niet 1 à 2 dagen na het kampioenschap, maar ja als er te veel tijd tussen zit is er minder aandacht voor.

Maar ja, het is en blijft FIFA en voetbal, en de hype blijft doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Wat lief dat er nog zo veel mensen zijn die geloven dat alles wat met Fifa te maken heeft correct verloopt.
Mijn 5 cent.

Messi... vooral na dat mooie schot van gisteren aan het einde vd wedstrijd die kilometers ver van het doel af was.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
lasharor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:23:
Fifa heeft het altijd over Fairplay, tuurlijk gaan ze dan niets aan Robben geven. Lijkt me duidelijk dat je dat niet kan doen na die schwalbe.
Tja, als je 100x achter elkaar onderuit geschopt wordt snap ik wel dat je de 101ste keer er vanuit gaat en maar vast valt, maar even zonder dollen. Het toegeven van een schwalbe is toch juist fair?

Persoonlijk vind ik dat het voetbal een stuk meer fair zou zijn als ze meer kaarten gaven voor schwalbes en misschien shirtjesdie moeilijker te pakken zijn?

Ook dient de tweede gele kaart even snel gegeven worden als de eerste, ondanks het gevolg.

Van Messi heb ik overigens weinig interessants gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 14-07-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
MikeyMan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:36:
Idem hier. Alsof die structureel uitgeput is. Die man moet eens een jaartje verlof nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een behoorlijke aanfluiting, die prijzen.

Messi de gouden bal? Waarom? :?

Bijv. Kroos en Schweinsteiger waren minstens net zo belangrijk, én Weltmeister. Brazilië met 7-1 vernederd.

Persoonlijk vond ik James Rodriguez beter, bepalender en indrukwekkender, maar die zit al anderhalve week thuis...

En, waarom niet Mascherano, als het dan toch een Argentijn moest zijn, die belangrijk was. Argentinië scoorde amper, maar hield heel veel tegen.

[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2014 10:30 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Er is eigenlijk geen enkele individuele speler die zijn team in de eindfase van het toernooi op sleeptouw nam of kon nemen...

Qua pure individuele klasse en het dragen van het team zou mijn voorkeur eigenlijk om eerlijk te zijn het meest naar Neymar uitgaan (alhoewel ik een hekel heb aan zn ietwat theatrale gedrag en zn maniertjes)..
Neymar was volgens mij werkelijk de speler met de grootste last op zn schouders, maar die ook zeer bepalend voor zijn team was... helaas voor brazilie zo bepalend dat ze ineenstortten toen hij geblesseerd geraakt was.

Robben is imho dan een goede tweede, ook een speler die dit toernooi in topvorm was en heel vaak bepalend...
Helaas wel vooral bepalend in de groepsfase en 8e finale en in de kwart en halve finale was nederland gewoon aanvallend ineffectief (alhoewel, had robben die laatste bal tegen Argentinie gewoon gescoord en was die sliding van Mascherano telaat gekomen, had hij ongetwijfeld de gouden bal gewonnen).

Müller vind ik eerlijk gezegd ook niet de bepalende speler bij duitsland, alhoewel op internationaal toneel gewoon een belangrijke man is met zijn specifieke stijl..
zijn invloed was vooral de hattrick tegen portugal toen hij man van de wedstrijd was, en daarna scoorde hij twemaal, een rebound tegen usa (winnende treffer) en een belangrijke 1-0 voorsprong vroeg tegen Brazilie... maar ik heb niet het idee dat dat vooral voortkwam uit zijn individuele klasse...

Duitsland hangt natuurlijk veel minder aan individuele spelers en individuele klasse.. het is vooral een sterk team en hun wereldkampioenschap is ook vooral een teamprestatie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 15:41
Volledig eens, Robben heeft veel meer betekend dan Messi.

Ongetwijfeld was er meer geld te verdienen door Messi uit te roepen tot winnaar dan Robben. Fifa is een grote hypocriete geldmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

En toch kijken we allemaal, hoezo hypocriet....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Out now fifa 2014 golden ball messi edition... Je kan moeilijk de hype negeren rond hem. En ja fifa blijft er alles aan doen om te hypen.
Had liever gezien dan vlaar won, man man man wat die allemaal gedaan heb.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stftweaker schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:34:
Out now fifa 2014 golden ball messi edition... Je kan moeilijk de hype negeren rond hem. En ja fifa blijft er alles aan doen om te hypen.
Had liever gezien dan vlaar won, man man man wat die allemaal gedaan heb.
Jup, het is dat portugal eruit ligt, anders had die ook bizar hoog gestaan. Commercieel belang is groter dan kwaliteit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
WuT?? Messi? Die wedstrijden dat ik hem zag spelen was hij echt pauper (Belgie, NL en in mindere mate finale) heel argentinie speelde als een redelijk hardwerkend team en Messi zat maar in zijn eentje over het veld te struinen totdat hem door een teamgenoot de bal in de voet werd gespeeld 8)7

(om nog maar te zwijgen van zijn gedrag tijdens de peptalks)

Met Messi is er een i in team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
RM-rf schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:30:
Duitsland hangt natuurlijk veel minder aan individuele spelers en individuele klasse.. het is vooral een sterk team en hun wereldkampioenschap is ook vooral een teamprestatie.
Mee eens!

Zonder Neymar viel het Brazilie kaarten huis helemaal in elkaar.
Zonder Messi is Argentinie net iets meer dan middelmaat.
Toen Rodriguez meer en meer op werd gehemeld des te matiger werden zijn ploeg genoten (Cuadrodo tegen Brazilie....)
Toen Robben meer en meer werd opgehemeld maakte Nederland minder doelpunten

Devies: laat je sterspeler thuis en bouw een evenwichtig elftal.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Messi stelde dit WK weer zo weinig voor dat ik me afvraag of hij die prijs al niet binnen had gesleept voordat het WK begonnen was, omdat hij Messi heet en Platini en Blatter hem niet voor de kop willen stoten.

Je kunt zonder moeite enkele spelers opnoemen die aanzienlijk beter waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:21
Maar hoe zijn ze nu tot dit besluit gekomen dan ?
Votes via internet of heeft de FIFA dit zelf besloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:57
Ze hebben een warm balletje uit een bokaal gehaald. Daar zat Messi in. Alles bij de fifa is dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Robben was absoluut de beste speler van het WK. Meerdere malen beslissend geweest en elke wedstrijd een dreiging. Messi heeft het diverse keren laten afweten, met name tegen Nederland en Duitsland. Tevens was Rodriguez ook beter. Moet eerlijk zeggen dat ik echt verbaasd stond van deze keuze.

In mijn ogen is Robben momenteel de beste speler van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Feiten:
  1. Adidas is de hoofdsponsor van de Gouden Bal trophy.
  2. Messi wordt gesponsord door Adidas.
  3. Adidas verkoopt hierdoor waarschijnlijk meer sportspulletjes met Messi's naam erop.
Hypothese:

Adidas heeft haar sponsorgelden gebruikt om te zorgen dat de FIFA de Gouden Bal aan Messi gaf.

Als ik zin had om hier onderzoek naar te doen dan denk ik dat ik wel door de peer reviews kom ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:44:
Robben was absoluut de beste speler van het WK. Meerdere malen beslissend geweest en elke wedstrijd een dreiging. Messi heeft het diverse keren laten afweten, met name tegen Nederland en Duitsland. Tevens was Rodriguez ook beter. Moet eerlijk zeggen dat ik echt verbaasd stond van deze keuze.

In mijn ogen is Robben momenteel de beste speler van de wereld.
Misschien, maar ik lees ook dat Messie blijkbaar 4/5 maal tot man of the match was gekozen in de voorgaande wedstrijden ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:24
Tja.

Robben is goed, maar in mijn ogen is Messi de vierde werkelijk grote voetballer, na Pelé, Cruijff en Maradonna. Messi had de kans om wereldkampioen te worden, zijn ploeg wereldkampioen te maken zelfs - maar faalde. Zoals, trouwens, Cruijff ook geen wereldkampioen werd.

Dat betekent niet dat hij het niet verdiend gevierd te worden. Niet iedere generatie heeft een Grote Voetballer, we hebben het sinds Maradonna niet echt goed gehad wat dat aangaat. Natuurlijk, Messi heeft niet kunnen stralen op dit WK. Maar ja. Hij is wel de beste, over de afgelopen 4 jaar. Is deze gouden bal verdiend? Misschien niet. Maar gun ik het die man? Zeker.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zou Zidane nog boven Messi zetten. Een Duitser zou Beckenbauer er ook nog boven zetten denk ik, en een Portugees zou Ronaldo daar willen zien. Of Eusebio. En...

Zinloze rijtjes, heel erg gekleurd door je nationaliteit.

[ Voor 63% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-07-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:17
Inderdaad, ik zelf vind Ronaldo een betere voetballer dan Messi. En dat terwijl ik daarnaast Ronaldo een verschrikkelijk arrogante mooiboy kwal van een vent vind :P

Messi vind ik meer een hype die daarnaast ook steeds meer last krijgt van het Schumacher effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

vhal schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:34:
En toch kijken we allemaal, hoezo hypocriet....
Hypocriet? Als je van voetbal houdt, is er geen alternatief. En de liefde voor het spelletje is toch groter dan de haat voor de FIFA. Bovendien, waarom zou je geen kritiek mogen hebben op iets waar je toch van afhankelijk bent? In 1970 was de PTT ook de enige aanbieder van telefoondiensten. Dan maar niet meer bellen als je ze niet vertrouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Eigenlijk eigenlijk eigenlijk
was Messi veel beter dan Robben. Met slechts sporadische, op de juiste momenten gekozen, kracht inspanning weet Messi vier keer te scoren en geeft een assist.
Robben die vele vele kilometers heeft gerend komt tot slechts drie doelpunten en een assist.

De het verschil in effectiviteit en rendement van Messi en Robben is eigenlijk schrijnend te noemen.

Als Higuain of Palacio die kansen benutten wint Argentinie gewoon. Beide kunnen met Robben bellen over hoe om te gaan met gemiste 100% kansen in een WK finale.

http://www.fifa.com/world...rison.html#h229397a184616

Messi doet zelfs meer tackles uitvoeren. En meer passes. Robben rent dus 17km extra doelloos rond. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door horizon1978 op 14-07-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 27-09 19:07
horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:13:
Messi doet zelfs meer tackles uitvoeren. En meer passes. Robben rent dus 17km extra doelloos rond. ;)
Dat laatste is uiteraard niet helemaal waar... Messi is een pure goalgetter, die wacht op de ballen en is vrijwel nooit aan de andere kant van de middellijn te vinden... Robben voetbalt wat dat betreft veel meer mee dan Messi die sowieso weinig tot niets aan verdedigend spel doet. Ik zou hem zelfs een beetje een luie voetballer durven noemen vanwege de weinige afstanden die hij aflegt... verder niet kwaad bedoelt, Huntelaar is bijvoorbeeld ook zo'n type speler en Van Persie trouwens ook.

Nee sorry, ik kan gezien dit WK geen kwaad woord over Robben horen... die man was onvermoeibaar en onverwoestbaar. Hij mag dan misschien niet zo 'efficiënt' zijn als Messi, alleen al zijn spirit telt al voor een groot deel mee en dat heeft hij getoond als geen andere speler op het WK.

Maar goed... beste speler/keeper etc is allemaal zo relatief. Wat mij betreft was de beste keeper die van de VS, die vent heeft zo ongeveer in zijn eentje de VS in de strijd gehouden... alhoewel ik de keuze voor Neuer wel veel beter begrijp dan de keuze voor Messi.

Maar het wordt misschien tijd dat de gouden bal wat meer diversiteit krijgt... verdedigers worden vaak over het hoofd gezien terwijl die soms een nog belangrijkere rol in een wedstrijd hebben... want laten we eerlijk zijn, zonder Vlaar had Nederland er zeer wss al eerder uit gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ze hadden die gouden bal nog beter aan David Luiz kunnen geven. Je kan alles zeggen, maar die gast heeft wel meters gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:13:
Eigenlijk eigenlijk eigenlijk
was Messi veel beter dan Robben. Met slechts sporadische, op de juiste momenten gekozen, kracht inspanning weet Messi vier keer te scoren en geeft een assist.
Robben die vele vele kilometers heeft gerend komt tot slechts drie doelpunten en een assist.

De het verschil in effectiviteit en rendement van Messi en Robben is eigenlijk schrijnend te noemen.
Als Robben niet zo gesleurd had was Nederland niet zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarom hebben ze die goudenbal niet bij de opening van het toernooi uitgedeeld, dan was het nog een beetje geloofwaardig geweest.
Op basis van het spel tijdens het toernooi mag Messi niet in de schaduw van bijvoorbeeld Kuyt en Vlaar staan. (Vlaar is toch degene die Messi uit het speel wist te houden in hun onderlinge duel, dan kan Messi al niet beter zijn dan Vlaar)

[ Voor 21% gewijzigd door Ankona op 14-07-2014 12:58 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk niet dat dit in ieder geval nog eens zal gebeuren. Blatter is er echt niet meer bij het volgende WK en als de FIFA niet volslagen achterlijk is dan vliegen er nog heel wat meer uit. Weg met het corrupte rotzooitje, anders gaan met name de Europese nationale bonden het niet meer pikken en dat is vrij problematisch gezien de nieuwe wereldkampioen en nummer drie op het toernooi...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

thewizard2006 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:17:
[...]

Volgens mij was dat er 1 buiten het strafschopgebied toch. En kan me daarnaast niet voorstellen dat hierdoor de rest van wat je laat zien niet meer geldig is.
Het blijft een Schwalbe. In het buitenland heeft hij zich daar niet heel populair mee gemaakt en door de media denken veel mensen dat wij daarom die strafschop hebben gekregen tegen Mexico. Ik heb de wedstrijden in Belgie gekeken en het commentaar op die man was niet mals. 'Hij gaat alweer liggen', 'Het lijkt of die man amper op zijn benen kan staan' etc. Hij had beter niks gezegd dan had hij denk ik wel meer dan een bronzen bal gescoord :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-07-2014 13:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Op mijn werk (in de UK) hingen er twee A3s op het whiteboard achter mijn bureau daags na de wedstrijd tegen Mexico. Eentje met een geshopte Robben die vanaf een rots het water induikt, en eentje met een schoonspringer op de plank met Robbens hoofd erop geshopt.

Het was uiteraard grappig bedoeld maar ze zijn hier serieus niet gecharmeerd van hem. Ik vermoed dat er heel wat meer herrie was geweest in veel landen als Robben de gouden bal had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Robben was al thuis, hem een de Gouden Bal laten ophalen zou niet praktisch zijn. Daarom is er maar gekozen voor Messi, die was toevallig in de buurt.

Moest eerder lachen om de houding van Messi, zo ongeïnteresseerd die overkwam na de wedstrijd is niet te filmen.

Ook de Duitse spelers waren niet allemaal even aardig. Een aantal heeft President Dilma van Brazilië geen hand gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

Die laatste vrije trap van Messi was veelzeggend voor zijn toernooi....

Als je zag hoe mooi die Kroos die ballen wegschoot bij corners, dan verbleekte Messi toch wel een beetje bij tijdens het toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Reactie van Maradonna op de gouden bal van Messi; de man heeft nog enige realiteitszin, had ik niet verwacht om eerlijk te zijn:

http://www.nu.nl/sport/38...l-messi-niet-eerlijk.html
"Maar het is niet eerlijk dat iemand iets wint vanwege een marketingplan."

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-07-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Marzman schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Het blijft een Schwalbe. In het buitenland heeft hij zich daar niet heel populair mee gemaakt en door de media denken veel mensen dat wij daarom die strafschop hebben gekregen tegen Mexico. Ik heb de wedstrijden in Belgie gekeken en het commentaar op die man was niet mals. 'Hij gaat alweer liggen', 'Het lijkt of die man amper op zijn benen kan staan' etc. Hij had beter niks gezegd dan had hij denk ik wel meer dan een bronzen bal gescoord :)
Dat niet alleen, ook onze "gevierde" Frank Snoeks weet niets anders te roepen dan dat hij zo snel mogelijk het strafschopgebied in moet in de hoop een penalty te versieren.

En idd, zijn trucje is erg bekend. Handjes omhoog, benen een beetje uit elkaar en hielen omhoog. Het is altijd exact dezelfde duik.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Rub3s schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:52:
Die laatste vrije trap van Messi was veelzeggend voor zijn toernooi....

Als je zag hoe mooi die Kroos die ballen wegschoot bij corners, dan verbleekte Messi toch wel een beetje bij tijdens het toernooi.
Nee, ik herinner me wel twee hele kneuzige afstandsschoten van Kroos.
Het leek wel of er iets met die bal gebeurd is de laatste 15 dagen.
Ankona schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:04:
En idd, zijn trucje is erg bekend. Handjes omhoog, benen een beetje uit elkaar en hielen omhoog. Het is altijd exact dezelfde duik.
Het komt gewoon doordat er niets aan wordt gedaan door de FIFA/EUFA
Er moet gewoon een regel komen dat als je een schwalbe maakt en je er door wint je 10 wedstrijden schorsing krijgt. WIn je er niet door krijg je 12 wedstrijden. 2 extra voor onnodige schwalbe.

Of in elk geval gaan bestraffen achteraf net als ellebogen.

Oh, en ook acties waar in de wedstrijd al geel voor is gegeven moeten kunnen worden bestraft na de wedstrijd.

[ Voor 43% gewijzigd door MrMonkE op 14-07-2014 14:11 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 20:24
Scheidsrechters moeten gewoon veel sneller geel geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:40
rik86 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:29:
Niet perse sneller, maar gewoon constistenter.

Je zult verbaasd zijn hoeveel scheidsrechters daadwerkelijk worden ''beinvloed'' door de impact van de wedstrijd, de spelers en het podium waarop ze fungeren. Ze willen namelijk niet het volgende grote toernooi worden thuisgelaten, als een prominente speler door jouw toedoen ''onterecht'' een kaart heeft ontvangen en mogelijk het verlies van die ploeg heeft ingeleid.

Sponsors, prominenten hebben helaas nou eenmaal zoveel te zeggen in het hele voetbalwereldje. Hoe ''fair play'' ze het ook allemaal willen doen voorkomen.
Waar draait het uiteindelijk allemaal om? Juist. Geld.

[ Voor 38% gewijzigd door keanu_ op 14-07-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Dr. Strangelove schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:01:
Reactie van Maradonna op de gouden bal van Messi; de man heeft nog enige realiteitszin, had ik niet verwacht om eerlijk te zijn:

http://www.nu.nl/sport/38...l-messi-niet-eerlijk.html

[...]
Wijsheid komt met de jaren :P
Daar is alles wel mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zelfs maradona vindt de gouden bal voor messi dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Nee, ik herinner me wel twee hele kneuzige afstandsschoten van Kroos.
Het leek wel of er iets met die bal gebeurd is de laatste 15 dagen.

[...]

Er moet gewoon een regel komen dat als je een schwalbe maakt en je er door wint je 10 wedstrijden schorsing krijgt. WIn je er niet door krijg je 12 wedstrijden. 2 extra voor onnodige schwalbe.

Oh, en ook acties waar in de wedstrijd al geel voor is gegeven moeten kunnen worden bestraft na de wedstrijd.
De straffen moet je gelijk houden en niet gaan belonen of het effectief was geweesd. Het moet dan al beloning genoeg zijn dat je ploeg door is.

Maarja voetbal is en blijft krom. Voor de spelers lijken overtredingen (met name schwalbes) gokspelletjes te worden. Wordt het gezien of niet. Zelf ben ik voor een videoscheids welke tijdens en/of na de wedstrijd nog straffen kan uitdelen, dit ook om fairplayte bevorderen.
Maar dit kan ook de essentie van het voetbal weghalen, dus weet wel wat je weghaalt. Zelf zal ik niet heel positief over deze sport zijn, mede omdat ik er niets aan vind en fairplay soms ver te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Napo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:25:
Messi had niet eens genomineerd mogen zijn.

Vanuit Oranje oogpunt vond ik Robben echt wel een van de belangrijkste spelers.

Eigenlijk vind ik dat Vlaar hem misschien wel het meest had verdiend. Alles gespeeld en als je ziet wat hij weg had gehaald.

Messi in ieder geval niet. Alle andere opties ( zoals bv Jamez van Colombia ) waren goed geweest. Na het WK 2010 werdt hij (niet op het wk) ook al tot beste speler uitgeroepen van de wereld, waar Sneijder de enige terechte winnaar zou zijn ( of vila) belangrijk op het WK en CL gewonnen toen.

Messi heeft zijn naam mee, en sommige mensen zijn dan blind.
rik86 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:29:
Mee eens, MAAR! over schwalbes wordt eigenlijk alleen gesproken binnen de 16. Een penalty proberen te krijgen. De actie van Robben viel niemand op en was ook buiten de 16 meter.

Hij viel zo niet op dat iedereen dacht dat het om de (terecht gegeven) penalty ging.

[ Voor 21% gewijzigd door Kevinp op 14-07-2014 15:11 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:04:
Maar een duik na een overtreding is geen schwalbe. Er is ook wat voor te zeggen om niet op je voeten te landen als je wordt geraakt, maar te duiken. Dat voorkomt verzwikte enkels. Wat hij wel doet is het heel erg aankleden, met die handjes en hielen omhoog.

Maar ik heb hem dit toernooi toch bijna continue zien vechten om de bal, terwijl er ook genoeg spelers waren die zoveel mogelijk gingen voor de vrije trap/penalty. In de wedstrijd tegen Argentinie waren het de Argentijnen die zich veel makkelijker lieten vallen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Het probleem met de huidige scheitsrechters is dat als je op de been blijft staan dat je dan geen penalty/vrije trap mee krijgt. Alleen als je moord en brand schreeuwt.

Als je geel geeft voor schwalbes dan had heel Chilli rood gehad tegen Nederland. En die ene kaart van Robben dan. Want de penalty was terecht, en die in de eerste helft hadden we er ook een moeten hebben. Daar brak de ander zijn been.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MrMonkE schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Op die manier tref je juist de mensen die ten onrechte beoordeeld worden als duikelaar.

Probleem is de beperking van het beoordelingsvermogen van een menselijk scheids. De oplossing zou dsu moeten worden gezocht in extra (video) scheidsrechters die in moeten kunnen grijpen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Klopt en de impact is zo hoog dat het de scheidsrechter als de dood is om een fout te maken. Daarom moeten ze net als in het hockey de video-scheidsrechter introduceren. Heel veel situaties zijn alleen in de slo-mo goed te zien. Zo was die niet-gegeven penalty voor iedereen onduidelijk totdat we de slo-mo zagen.

Een andere mogelijke oplossing is het introduceren van een straf die wat lichter is dan de strafschop. Bij het hockey is de strafcorner alleen een hele goede kans en wordt die daarom veel makkelijker gegeven. Bij het voetbal zouden ze ook zoiets kunnen introduceren.

Maar daarvoor is de FIFA veel te conservatief.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 15:20
Ik denk dat er maar één terechte winnaar van de gouden bal was geweest en dat was James Rodriguez. Robben was in bloedvorm, maar is minder bepalend geweest dan mensen denken. Daarvoor hebben we gewoonweg te weinig gescoord (buiten spanje om). Messi is zeer bepalend geweest (zonder hem waren ze nooit zover gekomen, misschien poulefase eruit) maar dat was Mascherano ook. En messi sjokte veel en veel te veel, die conditie is weg. James Rodriguez daarentegen heeft het meeste doelpunten gemaakt, met een minder team èn 3 wedstrijden minder (!). Hij heeft het hele team op sleeptouw genomen en het mooiste doelpunt (samen met van persie) gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:08
Chris Smoove schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:00:
Ja, maar die meneer heeft hoogst waarschijnlijk te veel gesnoven :+
Als je naar een iemand z,n mening niet moet kijken, dan is het de zijne wel. Deed hij niet laatst een middelvinger opsteken naar wat oud voetballers.. ;w

Beste speler van het veld, nee, zeker weten niet, dan had zelfs Kevin de Bruyne hem nog meer verdiend.. in het team van de argentijnen, had Di Maria hem ook nog eens meer verdiend, dan krijg je nog Robben, een paar Duitsers en nog een heleboel, maar de FIFA kiest bijna de slechtste spelers uit zoals met het FIFA wereld team :')

[ Voor 29% gewijzigd door Mosin op 14-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chris Smoove schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:00:
Bron wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik denk dat iedereen het wel eens is dat James Rodriquez de beste was.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het is toch allang bekend dat het allemaal met een korrel zout genomen moet worden. Marketing en politiek spelen altijd een rol bij de FIFA.
Neuer kan ik inkomen. Messi niet. Progba talent? Volgens mij waren er wel veel meer die beter waren dan diegene die nu gewonnen hebben

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het toch even voor Robben opnemen als Groninger en voetballiefhebber. Ik vind sommige tweakers hier wel erg kort door de bocht om te zeggen dat Robben de schwalbemeister van de Internationale voetbalvelden is. Goed die quote tegenover de media was misschien niet erg slim van hem. Maar hij is niet de enigste. CR7 en Muller kunnen er ook wat en zo zijn er nog wel een paar spelers die dit tot kunst verheven hebben. Wil je dit uitbannen dan moeten de scheidsrechters consequent zijn en daar standaard een geel kaartje voor trekken.

Daarnaast is die verkiezing van de gouden bal een wassen neus. Ik gun Messi alles, maar dit sloeg nergens op. Er waren spelers die meer opvielen, zoals James Rodriguez, Alexis Sanchez, Tony Kroos en natuurlijk Arjen Robben om er een paar te noemen. Ik hoop dat Blatter binnenkort oprot, ik word zo langzamerhand moevan die bejaarde opa. Laat die met zijn kleinkinderen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Nu zie je wel, dat Duitsland een echt team had met allemaal individuen die hun eigen kwaliteiten hebben. Het team belang staat boven alles en iedereen, dus die prijs voor Messi is nog steeds niks waard, want uiteindelijk staat het goed gebouwde team met de wereld beker in hun handen.
Nederland had het wel meer verdiend, net als Duitsland voor mij een sportief en goed in elkaar gezet team, waarin iedereen voor elkaar gaat, dus buiten Duitsland-Nederland, was het ook nog eens goede reclame voor het voetbal geweest.

Jij hoeft je als Groninger en voetbal liefhebber niet eens te verantwoorden, want mensen klagen alleen als het hun uitkomt. Je hebt namelijk gewoon gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:58:
Ik wil het toch even voor Robben opnemen als Groninger en voetballiefhebber. Ik vind sommige tweakers hier wel erg kort door de bocht om te zeggen dat Robben de schwalbemeister van de Internationale voetbalvelden is. Goed die quote tegenover de media was misschien niet erg slim van hem. Maar hij is niet de enigste. CR7 en Muller kunnen er ook wat en zo zijn er nog wel een paar spelers die dit tot kunst verheven hebben. Wil je dit uitbannen dan moeten de scheidsrechters consequent zijn en daar standaard een geel kaartje voor trekken.
Nou precies... wij hebben 1 speler die het af en toe niet kan laten maar nog lang niet zoveel als de gemiddelde duikelaar. Er zijn landen waar je het bijna de speelstijl van zou kunnen noemen. Zie bijvoorbeeld het Mexicaanse team waar we tegen moesten, die waren alleen maar bezig met het uitlokken van overtredingen en kaarten, zeker in de eerste helft. Het is dat de scheidsrechter toen heel veel liet gaan anders was dat een wedstrijd doorspekt met dode momenten geweest.

Helemaal met je eens, Robben krijgt teveel kritiek... onterecht is het niet maar hij wordt wel erg aan het kruis genageld voor een van zijn weinige minpunten. Het durven toegeven vond ik juist heel erg mans van hem, dat betekent dat hij er wel mee bezig is en eerlijk gezegd viel het allemaal reuze mee. Zo kwetsbaar als Robben een aantal jaren geleden was, zo onverwoestbaar en onvermoeibaar was hij nu... hij was wat mij betreft de beste speler van het WK. Messi was niet eens de beste speler van het Argentijnse team...het was een middenvelder die veel naar achteren speelde... Mascherano. (kreeg ook een heel hoog cijfer van de FIFA Castrol rating... diezelfde rating die Robben een hoger cijfer geeft dan Messi! en Kroos als beste... ook nog interessant misschien is de keeper volgorde, Cillesen krijgt een hogere waardering dan Romero! en staat op de 2e plaats achter Neuer. http://www.fifa.com/world.../castrol-index/index.html)

Overigens vind ik dat het gehele team sowieso een dikke vette voldoende heeft gescoord, alleen niet gekeken naar de speler(s) met geen of heel weinig speeltijd. Ik kom echt niet lager uit dan een 6,5 voor Van Persie... die jongen heeft zijn best gedaan en wat mij betreft de mooiste goal van het toernooi, maar het kwam er verder gewoon niet uit. Verder veel 7 en 7,5... een 8,5 voor Kuijt, een 9 voor Vlaar en een 9,5 voor Robben... Sneijder overigens nog een dikke 8 van mij, is niet echt gevaarlijk geweest maar wat heeft die gast toch hard gewerkt.

Overigens wat zijn die statistieken van de FIFA toch leuk, daar kan ik uren in snuffelen! :) Er werd veel heisa gemaakt om het snelheidsrecord van Robben... maar dat heeft hij niet lang gehad want er was een speler van NL nóg sneller op dit toernooi! (drumroll) Ron Vlaar! 33km/u tegen 32.2km/u voor Robben. Maar er waren er uiteindelijk nog een aantal sneller van andere landen... Vlaar staat op de 9e plek als snelste speler. (Check voor de grap de vrij povere statistieken van de winnaar van de Gouden Bal eens ;))

http://www.fifa.com/world...ics/players/distance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die topsnelheid van Vlaar viel mij ook op ja, vraag me af of het klopt. Maar Robben zou 37km/u hebben gelopen tegen Spanje, toch nog iets harder dus ;) .

http://nos.nl/wk2014/vide...en-sprint-met-37-kmu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die 37 km is al bijgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Artjuh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:19:
Die topsnelheid van Vlaar viel mij ook op ja, vraag me af of het klopt. Maar Robben zou 37km/u hebben gelopen tegen Spanje, toch nog iets harder dus ;) .

http://nos.nl/wk2014/vide...en-sprint-met-37-kmu.html
Het zijn de officiële statistieken... oftewel de cijfers waaraan je in principe niet hoeft te twijfelen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 14-07-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MicGlou schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:56:
Messi was niet eens de beste speler van het Argentijnse team...het was een middenvelder die veel naar achteren speelde... Mascherano. (kreeg ook een heel hoog cijfer van de FIFA Castrol rating... diezelfde rating die Robben een hoger cijfer geeft dan Messi! en Kroos als beste... ook nog interessant misschien is de keeper volgorde, Cillesen krijgt een hogere waardering dan Romero! en staat op de 2e plaats achter Neuer. http://www.fifa.com/world.../castrol-index/index.html)
Als we deze statistieken serieus kunnen nemen wat altijd een maar is bij de FIFA dan hadden we gewoon echt wereldkampioen kunnen worden. Ook echt Cillissen als nummer 2. Als die leert een penalty te stoppen dan hebben we van der Sar weer terug naast de nu 2x Jaap Stam in de notendop. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MicGlou schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Het zijn de officiële statistieken... oftewel de cijfers waaraan je in principe niet hoeft te twijfelen ;)
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=216971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Eeehm, ik lees net dit. Gemeld door de NOS:
Verbazing alom toen Lionel Messi gisteren werd uitgeroepen tot beste speler van het WK. Nu blijkt uit cijfers, die gek genoeg ook van de FIFA zijn, dat Toni Kroos de beste speler van het WK was.
Arjen Robben en Stefan de Vrij staan op de plaatsen 2 en 3.

Heerlijk voor de FIFA deze domper, ik had het idee, dat de prijs voor Messi was om zijn naam/merk te kunnen behouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mosin op 14-07-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Tristan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:51:
De Vrij op 6! Wat een prestatie!
Zijn kostje is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Dr. Strangelove schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:34:
Op mijn werk (in de UK) hingen er twee A3s op het whiteboard achter mijn bureau daags na de wedstrijd tegen Mexico. Eentje met een geshopte Robben die vanaf een rots het water induikt, en eentje met een schoonspringer op de plank met Robbens hoofd erop geshopt.

Het was uiteraard grappig bedoeld maar ze zijn hier serieus niet gecharmeerd van hem. Ik vermoed dat er heel wat meer herrie was geweest in veel landen als Robben de gouden bal had gekregen.
Sja, dat soort dingen blijven natuurlijk makkelijker hangen, dan dat hij een heel team meesleurde en voor een groot deel bepalend was hoe het spel verliep.

Ik begrijp ook niet waarom mensen de doel efficiëntie van Robben en Messi met elkaar gaan vergelijken. Messi krijgt standaard gewoon alle ballen, het enige wat hij hoeft te doen is te wachten totdat zijn team de bal op de juiste plek laat landen, en hij dribbelt er nog even op los. Robben doet dat ook, en heeft daarbij nog veel meer impact op andere onderdelen in het spel, wat Messi niet heeft. Maarja, FIFA is sowieso een brak politiek systeem, waarbij de incapabele scheidsrechters nog niet eens aangehaald worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Strider op 14-07-2014 23:51 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lionel Messi Golden Ball surprised Sepp Blatter
Fifa president Sepp Blatter was "surprised" Argentina's Lionel Messi won the World Cup Golden Ball award. Barcelona forward Messi, 27, was named as the tournament's best player after his side lost 1-0 to Germany in Sunday's final in Rio de Janeiro. Blatter said: "I was a little bit surprised when I saw Messi coming up to collect the best player of the competition."
Hij had de commissie nog zo gezegd "laat het er niet te dik op liggen!".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is er nog iemand die iets van wat die kerel zegt nog serieus neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:17:
Is er nog iemand die iets van wat die kerel zegt nog serieus neemt?
De FIFA officials die hij in zijn zak heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
DanielWW2 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Als we deze statistieken serieus kunnen nemen wat altijd een maar is bij de FIFA dan hadden we gewoon echt wereldkampioen kunnen worden.
Als ik een snelle blik werp over die lijsten dan komt Nederland wat betreft de basisspelers sowieso heel erg goed uit de bus... lijkt er sterk op dat gemiddeld gezien het hoogst gewaardeerde team is. Overigens ook wel een paar onvoldoendes of krappe voldoendes voor de spelers die minder speeltijd hebben gehad zoals Kongolo... enige wat mij wel verbaasd is de vrij lage score van Kuyt... Sneijder scoort een stuk hoger en ik kan toch niet zeggen dat Sneijder van meer waarde is geweest dan Kuyt... Sneijder heeft goed gevoetbald maar Kuyt heeft bijzondere dingen laten zien op al die posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
MicGlou schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 06:37:
[...]

Als ik een snelle blik werp over die lijsten dan komt Nederland wat betreft de basisspelers sowieso heel erg goed uit de bus... lijkt er sterk op dat gemiddeld gezien het hoogst gewaardeerde team is. Overigens ook wel een paar onvoldoendes of krappe voldoendes voor de spelers die minder speeltijd hebben gehad zoals Kongolo... enige wat mij wel verbaasd is de vrij lage score van Kuyt... Sneijder scoort een stuk hoger en ik kan toch niet zeggen dat Sneijder van meer waarde is geweest dan Kuyt... Sneijder heeft goed gevoetbald maar Kuyt heeft bijzondere dingen laten zien op al die posities.
Kuijt heeft heel hard gewerkt, ja. Maar als je z'n passing bekijkt tegen Costa Rica en Argentinië viel die in voorwaartse zin heel erg tegen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
horizon1978 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:27:
[...]

Kuijt heeft heel hard gewerkt, ja. Maar als je z'n passing bekijkt tegen Costa Rica en Argentinië viel die in voorwaartse zin heel erg tegen (helaas).
Vond ik reuze meevallen, tegen Argentinië was hij bijvoorbeeld wel weer de man die Messi heel veel van de bal wist te houden. Ik heb hem belangrijker werk dan Sneijder zien doen, daarmee wil ik niets afdoen aan het harde werken wat Sneijder heeft verricht. Maar in mijn opinie was het verschil iig niet zo groot als de FIFA score doet voorkomen en zou het zelfs in het voordeel van Kuyt moeten zijn.

Dat is overigens ook het enige opvallende vind ik persoonlijk, als ik verder zo door die mooie lijsten heen scroll dan ziet het er allemaal goed uit... echt super interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is die Castrol index puur analytisch, op basis van computeranalyse. Daar zal het belang van het moment in de wedstrijd niet in meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
"Lionel Messi kreeg gisteren de Gouden Bal, de trofee voor de beste speler van het toernooi. Dat verbaasde eigenlijk iedereen die naar dit WK had gekeken. Zelfs Maradona zette voor de gelegenheid zijn levensgrote Argentinië-pet af en zei dat dit “een marketingstunt” was en niet terecht. Messi was er zelf ook niet al te blij mee, zo leek het. Blatter was naar eigen zeggen “een klein beetje verrast” door de uitverkiezing van Messi."

Bron

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hoyden schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:28:
Wat ik mij nu afvraag, wie heeft de uitslag bepaald voor de Gouden Bal ?

Publiek (via votes op de fifa site) of waren dit "kenners / bobo's" ?
Waarschijnlijk waarnemers van de FIFA die scores uitdelen. Overigens stond de uitslag van de Gouden Bal voor de finale al vast.
Verder was Colombia de meest sportieve ploeg blijkbaar (die actie op Neymar telt dus niet zo zwaar...??)
Het gaat om de algemene indruk en prestaties van een ploeg (gemeten naar het aantal kaarten klopt het).
Dat 1 speler een tegenstander zwaar blesseert kan de rest van Colombia niet aan doen, net als Uruguay trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het blesseren van Neymar leek ook niet opzettelijk, maar vooral pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ludewig schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:27:
Het blesseren van Neymar leek ook niet opzettelijk, maar vooral pech.
Dan stel ik voor dat je de herhaling even terugkijkt.

Dat het niet de bedoeling was om zijn rugwervel te breken, oké, maar de knie werd bewust in de rug geplant.

Mij lijkt België de meest sportieve ploeg. Samen met de VS. Wat een prima spannende en fairplay pot was dat!

Ach, meningen verschillen en de FIFA doet lekker waar ze zin in heeft. Wassen neus en zo....

[ Voor 22% gewijzigd door albino71 op 15-07-2014 10:42 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt gewoon tijd voor totale reformatie in de FIFA bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:42:
Dit is trouwens de Castrol index van de FIFA website:

En dan de officiele FIFA Castrol index:

1 Toni KROOS
2 Karim BENZEMA
3 Arjen ROBBEN
4 Thiago SILVA
5 OSCAR
6 Stefan DE VRIJ
7 Thomas MUELLER
8 DAVID LUIZ
9 James RODRIGUEZ
10 NEYMAR

Keepers: Neuer (Navas, Cilissen)
Verdediging: Silva, De Vrij, Luiz, Hummels (Garay, Varane, Vlaar)
Middenveld: Kroos, Oscar, Rodriguez (Sneijder, Lahm, Ozil)
Aanval: Benzema, Robben, Muller (Neymar, Messi, van Persie)
Onderwijl heeft de lijst zich verandert:
All: Kroos, Robben, de Vrij, Hummels, Müller, Benzema
Keeper: Neuer, Cilessen, Romero, Navas, Courtois, Bravo
Defender: de Vrij, Hummels, Silva, Rojo, Vlaar, Garay
Midfielder: Kroos, Oscar, Lahm, James, Özil, Sneijder
Forward: Robben, Müller, Benzema, Messi, Neymar, van Persie

Hmmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vreemd dat Benzema zo hoog staat, aardige speler maar hij kon het verschil ook niet maken.
Neymar en James hadden wel wat hoger mogen staan. En Vlaar ipv de Vrij lijkt een logischer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Onderwijl heeft de lijst zich verandert:
All: Kroos, Robben, de Vrij, Hummels, Müller, Benzema
Keeper: Neuer, Cilessen, Romero, Navas, Courtois, Bravo
Defender: de Vrij, Hummels, Silva, Rojo, Vlaar, Garay
Midfielder: Kroos, Oscar, Lahm, James, Özil, Sneijder
Forward: Robben, Müller, Benzema, Messi, Neymar, van Persie

Hmmz...
Ja, update gedaan, zag het ook.

Dus de Vrij (3e! in totaal lijst) heeft het dus echt goed verdedigd + goede passing voorwaarts (dat geeft de extra punten boven Vlaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:30:
Dat het niet de bedoeling was om zijn rugwervel te breken, oké, maar de knie werd bewust in de rug geplant.
Zuniga keek naar de bal en had volgens mij niet helemaal door dat Neymar stil ging gaan. Toen maakte hij op het laatste moment een domme actie.

Mijn opmerking was meer dat dit niet leek op het opzettelijk blesseren. Je hebt speler die duidelijk mikken op de speler en niet op de bal. Spelers die dat doen kijken niet naar de bal, maar naar de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toch grappig. Van tevoren had ik gedacht dat Nederland de boot in zou gaan omdat we een hopeloze verdediging hebben, en nu hebben we de twee beste centrale verdedigers van het toernooi. Aanval is natuurlijk ook prima, op het middenveld laten we het afweten en dat zag je ook in de wedstrijden, de spitsen worden moeilijk gevonden en het is volledig te danken aan de uitzonderlijke klasse van Robben en mindere mate Van Persie dat we toch relatief makkelijk scoorden.

Toch blijf ik twijfels hebben over de toekomst. Dit elftal is niet veel anders dan het team van 2010, m.u.v. de verdediging die wel weer een paar jaar meekan nu. Op het middenveld en in de spits zie ik na het volgende EK wel een probleem ontstaan als spelers zich niet gaan aandienen.

Pagina: 1 2 Laatste