Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voornamelijk voor school (Ontwerp ( autocad ed)

Pagina: 1
Acties:

• Huibino
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal voornamelijk voor school gebruikt gaan worden, en dan voornamelijk autocad/autodesk. Daarnaast game ik behoorlijk veel, Nu alleen op mijn vaste desktop, maar evt ook op de nieuwe laptop

Wat is je budget?
Zat te denken aan 1500 max ongeveer

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal dagelijks mee naar school moeten, maar ben me er zeer goed van bewust dat er dankzij de vereiste specificaties van school al sowieso een zware laptop word, en daar heb ik ook niet veel problemen mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Processor het liefst Intel, aangezien ik daar persoonlijk gewoon betere ervaring mee heb

Aan gerade specificaties school:
- Intel quad core of gelijkwaardige amd proc
- Nvidia quadro/ amd firepro
- Ssd (120gb)
- Gewone hdd voor opslag
- Accuduur van 5 uur ( geen idee hoe ze dat kunnen verwachten van een high end laptop..)

Nu heb ik zelf al behoorlijk wat rond zitten kijken, en als ik bij bv BTO kijk naar een laptop met een quadro kaart, dan zit je al heel snel rond de 1400-1500 euro (k1100m kaart) en nu vroeg ik mezelf vooral af, hoe de prestaties van een high end "gewone kaart" staan tegenover een low end "workstation kaart". Ook aangezien ik nog al eens een spelletje speel, en ik weet dat de quadro kaarten in games behoorlijk achterlopen op een high end 'normale kaart'. Hoeveel profijt ga ik hebben van een quadro kaart als ik kijk naar het gebruik op school? en aan wat voor verschillen moet ik dan denken?

Het is nogal wat geld voor een laptop vandaar dat ik dan ook een weloverwogen keuze wil maken, en als er nog vragen zijn vraag maar raak :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens in Business Laptop gezocht

Qua performance in games zit het met de K2100M volgens mij wel snor. Je kunt nu mooi gebruik maken van 160 euro korting op diverse Lenovo modellen, dan kom je aardig in de buurt van je wensen lijstje. BTO is qua bouwkwaliteit erg matig als ik zo de meningen hier op GoT moet geloven.

https://discord.com/invite/tweakers

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als ik het goed begrijp heb je een Quadro- of Firepro-kaart eigenlijk niet zo zeer nodig. In tegenstelling tot videokaarten voor gaming, die zijn gemaakt op de hoogste performance voor de laagste prijs, zijn Quadro/Firepro-kaarten juist gemaakt op de hoogste betrouwbaarheid. Dit zie je terug in error correction op het videogeheugen, double-precision floating point support en betere componenten. Daarnaast hebben ze vaak een garantie/certificatie dat ze 100% compatible zijn met bepaalde software. Daarom zijn ze zo duur. Voor sommige bedrijven die hele nauwkeurige processen uitvoeren met deze kaarten is dat de prijs waard, voor een student niet, denk ik.

Voor meer info: YouTube: GeForce vs Quadro as Fast As Possible

Volgens Passmark is een K1100M iets trager dan een HD7670. Dat is voor die prijs niet al te best, mag je wel zeggen.

Als je een goede notebook kunt vinden met een betere consumer-GPU, zou ik daar zeker eens naar kijken. Als je het tenminste nodig hebt (bijv. voor gaming).

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 14-07-2014 00:23 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Huibino
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
@Redfox,
Weet niet waar je dat had gelezen, want had zelf ook al wat rondgekeken op GoT, en de meningen leken juist vrij positief te zijn, als je een linkje hebt van desbetreffende topic zie ik dat heel graag. neigde zelf naar BTO omdat er veel te costumizen valt, en ik kan kiezen voor aflevering zonder OS, aangezien ik dat via mijn school moet kunnen regelen, en dat scheelt toch ook al gauw weer €100,-. en had inderdaad jouw topic ook al zien staan, maar heb zelf liever een iets groter scherm dan 15 inch.

@Compi

Nodig heb ik de laptop sowieso niet voor gaming, heb hier een perfecte pc staan met 290X als kaart erin en i7 920 op 3,7 ghz. maar het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als het ook op de laptop zou kunnen.

Maar als ik dat zo hoor zitten er geen echte directe voordelen aan een quadro kaart bij bv gebruik in Autodesk en Autocad?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Huibino schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:31:
Maar als ik dat zo hoor zitten er geen echte directe voordelen aan een quadro kaart bij bv gebruik in Autodesk en Autocad?
Zover ik weet, nee. Maar ik kan het verkeerd hebben, heb niet veel ervaring met CAD-programma's.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Voor games zijn die Quadro's/FirePro's niet heel handig volgens mij. Dan zou ik eerder voor een notebook met een dikke consumer geforce of zo gaan. Maar weet niet hoe autoCAD daar mee omgaat.

Deze Y50 is wel mooi
http://www.paradigit.nl/l...805/80030888/details.aspx
Pagina: 1