Ik ben op zoek naar een degelijk en snelle business laptop. Vanuit mn werk hebben we een budget van 1300 euro ex btw meegekregen (1575 incl btw). Hiervan moet de laptop aangeschaft worden, inclusief aanvullende garantie. Aangezien we slechts eenmaal per 4 jaar zo'n budget krijgen moet de laptop ook echt 4 jaar mee kunnen (al dan niet met support).
Wat ga je met je laptop doen?
- Office 2013
- VMware vSphere client
- VMware Workstation voor test VM's (of HyperV rol)
- Diverse beheer en management tools (ASG Remote Desktop, Putty)
- GEEN games (als het kan, leuk, maar dit staat echt helemaal onderaan de lijst). Er hoeft dus niet persee een discrete videokaart in te zitten.
Wat is je budget?
As said, max 1300 ex btw, 1575 incl btw, inclusief 4 jaar garantie (NBD, onsite). Het budget zou eventueel maximaal met 100 euro incl btw overschreden mogen worden. Na de 4 jaar kunnen we de laptop voor een vast bedrag van 200 euro overnemen dus die 100 euro extra (eigen) investering krijg ik uiteindelijk toch wel terug.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal dagelijks van en naar kantoor meegenomen worden. Soms zit ik bij klanten. Altijd met de auto dus geen fiets of openbaar vervoer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De volgende merken (en types) hebben mijn voorkeur:
- Dell (Latitude of Precision)
- Lenovo (ThinkPad T440, T540, S540)
- HP EliteBook (GEEN ProBook)
- Toshiba Z50 of A50 serie
De volgende minimale eisen stel ik aan de laptop:
- FHD display (IPS voorkeur). Niet hoger want sommige tooling schaalt beroerd mee!
- 256GB SSD
- 8GB+ memory (Hoe meer hoe beter ivm VM's!)
- Oerdegelijke bouwkwaliteit
- Intel processor en liefst Intel NIC + Wireless
- Geen software, word door bedrijf ter beschikking gesteld. Als daar een minderprijs tegenover staat dan is dat alleen maar goed
Ik ben met name geinteresseerd in hands on ervaringen met bovengenoemde laptops, indien aanwezig. Vooral de bouwkwaliteit en degelijkheid zijn van zeer groot belang aangezien de laptop gewoon moet functioneren, dag in dag uit.
Mochten jullie nog alternatieven hebben voor deze shortlist dan ben ik zeer benieuwd
Wat ga je met je laptop doen?
- Office 2013
- VMware vSphere client
- VMware Workstation voor test VM's (of HyperV rol)
- Diverse beheer en management tools (ASG Remote Desktop, Putty)
- GEEN games (als het kan, leuk, maar dit staat echt helemaal onderaan de lijst). Er hoeft dus niet persee een discrete videokaart in te zitten.
Wat is je budget?
As said, max 1300 ex btw, 1575 incl btw, inclusief 4 jaar garantie (NBD, onsite). Het budget zou eventueel maximaal met 100 euro incl btw overschreden mogen worden. Na de 4 jaar kunnen we de laptop voor een vast bedrag van 200 euro overnemen dus die 100 euro extra (eigen) investering krijg ik uiteindelijk toch wel terug.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal dagelijks van en naar kantoor meegenomen worden. Soms zit ik bij klanten. Altijd met de auto dus geen fiets of openbaar vervoer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De volgende merken (en types) hebben mijn voorkeur:
- Dell (Latitude of Precision)
- Lenovo (ThinkPad T440, T540, S540)
- HP EliteBook (GEEN ProBook)
- Toshiba Z50 of A50 serie
De volgende minimale eisen stel ik aan de laptop:
- FHD display (IPS voorkeur). Niet hoger want sommige tooling schaalt beroerd mee!
- 256GB SSD
- 8GB+ memory (Hoe meer hoe beter ivm VM's!)
- Oerdegelijke bouwkwaliteit
- Intel processor en liefst Intel NIC + Wireless
- Geen software, word door bedrijf ter beschikking gesteld. Als daar een minderprijs tegenover staat dan is dat alleen maar goed
Ik ben met name geinteresseerd in hands on ervaringen met bovengenoemde laptops, indien aanwezig. Vooral de bouwkwaliteit en degelijkheid zijn van zeer groot belang aangezien de laptop gewoon moet functioneren, dag in dag uit.
Mochten jullie nog alternatieven hebben voor deze shortlist dan ben ik zeer benieuwd