Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business Laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een degelijk en snelle business laptop. Vanuit mn werk hebben we een budget van 1300 euro ex btw meegekregen (1575 incl btw). Hiervan moet de laptop aangeschaft worden, inclusief aanvullende garantie. Aangezien we slechts eenmaal per 4 jaar zo'n budget krijgen moet de laptop ook echt 4 jaar mee kunnen (al dan niet met support).

Wat ga je met je laptop doen?

- Office 2013
- VMware vSphere client
- VMware Workstation voor test VM's (of HyperV rol)
- Diverse beheer en management tools (ASG Remote Desktop, Putty)
- GEEN games (als het kan, leuk, maar dit staat echt helemaal onderaan de lijst). Er hoeft dus niet persee een discrete videokaart in te zitten.

Wat is je budget?

As said, max 1300 ex btw, 1575 incl btw, inclusief 4 jaar garantie (NBD, onsite). Het budget zou eventueel maximaal met 100 euro incl btw overschreden mogen worden. Na de 4 jaar kunnen we de laptop voor een vast bedrag van 200 euro overnemen dus die 100 euro extra (eigen) investering krijg ik uiteindelijk toch wel terug.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal dagelijks van en naar kantoor meegenomen worden. Soms zit ik bij klanten. Altijd met de auto dus geen fiets of openbaar vervoer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

De volgende merken (en types) hebben mijn voorkeur:

- Dell (Latitude of Precision)
- Lenovo (ThinkPad T440, T540, S540)
- HP EliteBook (GEEN ProBook)
- Toshiba Z50 of A50 serie

De volgende minimale eisen stel ik aan de laptop:

- FHD display (IPS voorkeur). Niet hoger want sommige tooling schaalt beroerd mee!
- 256GB SSD
- 8GB+ memory (Hoe meer hoe beter ivm VM's!)
- Oerdegelijke bouwkwaliteit
- Intel processor en liefst Intel NIC + Wireless
- Geen software, word door bedrijf ter beschikking gesteld. Als daar een minderprijs tegenover staat dan is dat alleen maar goed :)

Ik ben met name geinteresseerd in hands on ervaringen met bovengenoemde laptops, indien aanwezig. Vooral de bouwkwaliteit en degelijkheid zijn van zeer groot belang aangezien de laptop gewoon moet functioneren, dag in dag uit.

Mochten jullie nog alternatieven hebben voor deze shortlist dan ben ik zeer benieuwd :)

https://discord.com/invite/tweakers

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
Zelf heb ik jarenlang ervaring met Lenovo ThinkPad T-series en ik zal je een ding vertellen: niet stuk te krijgen! Hij is me al van de trap gevallen, heeft een kapot gegane tas op een fiets overleefd en heeft daarnaast meerdere glazen water/bier overleefd.

Ik heb het ding echt afgerost en overal meegenomen, gebruikt in werkplaatsen, treinen, auto's, vliegtuigen en weet ik wat nog meer. Vervolgens voor een leuke prijs verkocht aan mn zusje waarvan de Acer weer eens stuk was gegaan en niet meer te maken is.

Oerdegelijke kwaliteit en prima garantie + support; in mijn optiek de meest sturdy optie die er tussenzit. Via de website van Lenovo kom ik op een T440 met i5, 8gb RAM en SSD voor rond de 1500 euro. Afhankelijk van je eisen moet je maar eens gaan spelen met wat configuraties alhier: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/t-series/

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb het volgende bij elkaar geklikt bij Lenovo:

Thinkpad T440p
Core i7-4700QM
12GB memory (8+4)
256GB SSD
1920x1080 14" FHD IPS display
Fingerprint reader w/NFC (was goedkoper als enkel de fingerprint reader?)
4 jaar onsite garantie
9 cell adapter ipv 6 cell adapter
14" Thinkpad sleeve

Inclusief de huidige eCoupon korting van 160 euro (geldig tm 24 juli) kom ik dan op 1618,18 euro. Iets over budget maar niet bijzonder veel en zeker de moeite waard.

Even een nachtje over slapen :)

• redfoxert
  • Niet online
Meh, en toen was de eCoupon verdwenen voor bovenstaande model, terwijl ze dit toch nog altijd aanbieden op de site, zonder beperkingen (ogenschijnlijk). 4 jaar onsite garantie is ineens ook verdwenen als selectie mogelijkheid.

• redfoxert
  • Niet online
Het is de volgende configuratie geworden:

Lenovo ThinkPad W540

- Intel Core i7-4710MQ Processor (2.5GHz, 6MB, 47W)
- Windows 8.1 Pro 64
- 15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit Anti-Glare Display, Mobile Broadband Ready, Color Sensor
- W540 NVIDIA Quadro K2100M 2G
- 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
- ThinkPad New Precision Backlit Keyboard with Number Pad US Euro English
- ThinkPad TrackPad with Fingerprint Reader and Color Sensor
- 720p HD Camera
- 256GB Solid State Drive Serial ATA3
- DVD Recordable 8x Max Dual Layer
- 9 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 99.9Wh
- Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
- 3 Year On-site
- ThinkPad 15” Fitted Reversible Sleeve

Voor de lieve som van 1295 euro ex btw, 1570 incl btw. na aftrek van de eCoupon van 160 euro. Verwachte verzenddatum over een 3-5 werkdagen :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Goede keus! :)

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 17:56
Erg goede keus. Zelf heb ik nog steeds veel plezier van mijn thinkpad t510 met I7 terwijl deze toch uit 2011 komt. Degelijk design een een goede performance, Veel plezier ermee!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 01:16
Als ik mij niet vergis. (Ben toevallig zelf ook naar de nieuwe W540 aan het kijken ter vervanging van mijn oude W520) zit er in de door redfoxert gekozen versie een FHD TN paneel en geen IPS zoals in zijn wensenlijstje. IPS panelen zitten volgens mij alleen in de veel duurdere W540 of T540p 3k (2880 x 1620) variant.

Hoe zijn hier trouwens de ervaringen met de nieuwe toetsenborden, touchpad en bouwkwaliteit/afwerking van Lenovo lijn van 2014

[ Voor 21% gewijzigd door passie2010 op 13-07-2014 13:40 ]

• redfoxert
  • Niet online
Het is inderdaad een TN paneel, de resolutie (en meerprijs) van het IPS paneel hebben mij doen besluiten niet voor dat scherm te kiezen.

Voor mn werk maak ik veel RDP connecties met diverse servers. Aangezien de software niet meeschaalt met de resolutie word het allemaal vrijwel onleesbaar. Met 1920 FHD niet. Dan maar een TN paneel. Ik ben geen DTP-er die de kleuren nodig heeft.

Bouwkwaliteit en toetsenbord kom ik op terug zodra het ding binnen is :) Ik zal hem dan qua specs ook eens naast mn huidige laptop zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 13-07-2014 16:57 ]

• passie2010
@redfoxert..denk ook even aan een bijpassend dockingstation...kosten wel rond de €200 maar ik kan zelf echt niet meer zonder

• redfoxert
  • Niet online
passie2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:05:
@redfoxert..denkt ook even aan een bijpassend dockingstation...kosten wel rond de €200 maar ik kan zelf echt niet meer zonder
Daarvoor ben ik te vaak niet op dezelfde plek. Een dock heb ik nu ook maar gebruik hem nauwelijks.

• Magchiel
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 16:56
passie2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:34:
Als ik mij niet vergis. (Ben toevallig zelf ook naar de nieuwe W540 aan het kijken ter vervanging van mijn oude W520) zit er in de door redfoxert gekozen versie een FHD TN paneel en geen IPS zoals in zijn wensenlijstje. IPS panelen zitten volgens mij alleen in de veel duurdere W540 of T540p 3k (2880 x 1620) variant.

Hoe zijn hier trouwens de ervaringen met de nieuwe toetsenborden, touchpad en bouwkwaliteit/afwerking van Lenovo lijn van 2014
Geen ervaringen met de 2014 lijn, wel met die van de recente jaren.

Heb zelf een X220 met oud toetsenbord. Vriendin heeft X230 en vader sjouwt rond met een W530, beide met nieuw toetsenbord. Zal een kwestie van smaak en wennen zijn maar ik vind het persoonlijk een stap achteruit met het nieuwe design ten opzichte van het IBM erfgoed.

De support is ook prima: kapotte HDD (op de plek van de optische drive naast SSD) en kapot moederbord na foute BIOS update zijn bij m'n vader netjes opgelost. Heb zelf nooit wat met m'n X220 gehad overigens en hij heeft best wat te verduren (gebruik hem iedere dag en heeft behoorlijk wat kilometers in trein en vliegtuig gezien).
redfoxert schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:23:
[...]
Daarvoor ben ik te vaak niet op dezelfde plek. Een dock heb ik nu ook maar gebruik hem nauwelijks.
Die 530 is trouwens wel een behoorlijke unit. Heerlijk als desktopreplacement/workstation maar zou zelf voor een iets handzamer formaat gaan als ik hem gedurende de dag van vergadering naar vergadering moet brengen. Heb voor mijn X220 zowel thuis als op kantoor een docking en dat is met die 12.5" wel een must. Zou in jouw geval misschien toch T440 overwegen als het budget het toelaat...

• redfoxert
  • Niet online
Magchiel schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:49:
Die 530 is trouwens wel een behoorlijke unit. Heerlijk als desktopreplacement/workstation maar zou zelf voor een iets handzamer formaat gaan als ik hem gedurende de dag van vergadering naar vergadering moet brengen. Heb voor mijn X220 zowel thuis als op kantoor een docking en dat is met die 12.5" wel een must. Zou in jouw geval misschien toch T440 overwegen als het budget het toelaat...
Dat is het net, ik zit regelmatig bij klanten op locatie. Vandaar dat een dock weinig nut heeft. Ik heb nog een 12" notebookje die ik op kantoor kan meezeulen naar vergaderingen indien nodig. Over het algemeen heb ik die echter niet vaak/veel nodig of ik laat anderen met hun notebook slepen ;)

• passie2010
Ben zeker benieuwd naar je ervaringen als je de machine binnen hebt. met name bouwkwaliteit en de bruikbaarheid van de nieuwe touchpad en het toetsenbord

• redfoxert
  • Niet online
Laptop is binnen. Eerste ervaringen:

- Lekker snel
- Toetsenbord ziet er prima uit en gebruik is prima.
- Touchpad is even aan wennen. Het is net een kleine weegschaal, vrij apart :)
- Standaard FHD 1920x1080 scherm is een TN paneel van middelmatige kwaliteit. Als je apps hebt die prima schalen met hogere resoluties in Windows 8 dan is het IPS 3K paneel een aanrader. In mijn geval moet ik het helaas doen met dit paneel. De kijkhoek is ook niet al te best. Scheelt wel pottekijkers :)
- Niet teveel bloatware standaard meegeleverd.
- Lenovo software verrassend positief.
- Driver download kan in 1 compleet pakket (SCCM Package), erg handig.

Meer details zal ik tzt in een product review plaatsen.

• passie2010
@redfoxert....dan moet ik dus in iedergeval voor de 3k beeldschermversie gaan. Ben erg benieuwd naar je review...enig idee op welke termijn je die gaat plaatsen?...(moet volgende wk zelf mijn keus maken)

Ben wel benieuwd hoe jij de linker en rechter muisknop van het touchpad vind werken als je niet de weegschaalfunctie van het touchpad gebruikt...dus volgens mij 2 vingers tikken voor rechtermuisknop. Wat vind je van de bouwkwaliteit van de behuizing, scharnieren en met name de behuizing rond het beeldscherm? Wat about de koeling onder zware belasting van de machine?

Draai jij de machine onder windows 8 of een downgrade versie naar 7 prof 64 bits?

[ Voor 6% gewijzigd door passie2010 op 23-07-2014 10:06 ]

• redfoxert
  • Niet online
Die review gaat nog wel even duren, behoorlijk weinig tijd op dit moment. Heb niet eens tijd om de laptop fatsoenlijk gebruiksklaar te maken :) Daarnaast wacht ik nog op een Thunderbold-to-DVI adapter uit China om de laptop op de Eizo's op kantoor aan te kunnen sluiten.

De touchpad vind ik nog een beetje onwennig, maar dat komt omdat ik er nu nauwelijks mee werk. Ook in de toekomst zal ik een losse muis gaan gebruiken. Touchpads zijn in het algemeen draken van dingen en werken RSI enorm in de hand (imo)

De bouwkwaliteit van de laptop ziet er op het eerste oog prima uit. Scharnieren voelen solide aan. Behuizing van het beeldscherm is stevig. We hebben hier op kantoor wat Toshiba Z50's en die buigen vrij simpel door als je op de topcover drukt. Dat is bij deze niet of nauwelijks het geval. Er is behoorlijk wat pressure nodig om het ding in te drukken. Koeling heb ik nog niet getest.

Ik draai er nu Windows 8.1 Enterprise (company default) op.

• passie2010
@redfoxert...bedankt voor je reactie en quick review. Wat ik mij nog af vroeg. In hoeverre mis jij op het nieuwe W540 model de indicatorlampjes van het gebruik van je harde schijf etc?

trouwens op de lenovo site zijn de i7 uitvoeringen van de w540 met 12% korting verkrijgbaar tot eind vd maand :)

[ Voor 24% gewijzigd door passie2010 op 25-07-2014 11:48 ]

• redfoxert
  • Niet online
passie2010 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:28:
@redfoxert...bedankt voor je reactie en quick review. Wat ik mij nog af vroeg. In hoeverre mis jij op het nieuwe W540 model de indicatorlampjes van het gebruik van je harde schijf etc?

trouwens op de lenovo site zijn de i7 uitvoeringen van de w540 met 12% korting verkrijgbaar tot eind vd maand :)
Ik had de mijne met 160 euro netto korting, ongeveer gelijk :) indicator lampjes mis ik op dit moment niet echt. Merk snel genoeg wanneer er iets lijkt te hangen. De SSD die er in zit is btw een Toshiba, thnsfj256gcsu. Qua snelheid komt deze beter uit de benchmarks dan mn eigen Crucial M500. Niks mis mee dus.

Pagina: 1