Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies Reciever en Speakers

Pagina: 1
Acties:

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:45
Goedenmiddag,

Daar ik binnenkort samen ga wonen met mijn vriendin, willen we nu ook meteen investeren in een goede audioset voor thuis. Dit, omdat we veel films kijken, en ook zo ongeveer de hele dag radio/spotify of iets dergelijks aan hebben te staan, en we beide van goed geluid houden.

Nu ben ik specifiek op zoek naar een goeie instap av reciever, in combinatie met een leuke 5.0/5.1 speakerset. Voor deze speakers lees ik veel goeie verhalen over de Jamo S426 hcs3, eventueel in combinatie met de bijbehorende subwoofer. Hier gaat mijn voorkeur dan ook al naar uit.

De reciever zal gebruikt worden met een UPC mediabox, een Xbox360 en een nog te kopen blueray speler als bron, en zal het beeld doorsturen naar een 40 inch philips tv.

Wel ben ik van mening om direct goed spul te kopen, en wil dus ook een goeie versterker van een gerenomeerd merk als yamaha, denon, onkyo, etc..

Echter ik zie door de bomen het bos niet qua features, specificaties en alles. Mijn eisen: netwerkmogelijkheden, eventuele mogelijkheid om via usb mediabestanden af te spelen, en eventueel de mogelijkheid om via de telefoon spotify aan te sturen.

Graag hoor ik eventuele tips qua merken/ types en eventuele home cinema combinaties. Ik ben wat dat betreft een complete leek, dus daarom ook mijn vraag hier.

Alvast bedankt! Mvg, willem

• brulmuis
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 18:19
Hoi Willem,

Ik worstel me nu al een paar weken door de specificaties omdat ik mijn stereo ook wil vervangen. Belangrijkste vraag voor jou is eerst hoe groot je woonkamer is en of jij wel eens van een feestje houdt. Specificatie nummer 1 is toch het gewenste vermogen. In mijn geval heb ik een hele hoge woonkamer en wil ik op zijn minst 100 W bij 8 Ohm. Dat reduceert de opties al mooi. Met jouw gewenste boxen bij 100W en 6 Ohm kan je daar onder gaan zitten.

Daarnaast is alles tegenwoordig digitaal dus 5 HDMI aansluitingen heb je zo nodig en wordt je receiver je home cinema set. Digitale versterkers bestaan niet (helaas). Ik interesseer me persoonlijk niet in surround systemen voor de incidentele actiefilm waar dat hoorbaar effect heeft maar je komt daar niet onderuit.
Zelf houd ik van Yamaha en Denon. Denon vind qua vormgeving hel mooi en tijdloos strak. Op Whats Hifi staan goede recensies over deze merken.
Omdat alles digitaal is en aan elkaar verbonden met NAS, mediaspeler, TV, Spotify enz is het ook goed te weten of het met de bediening goed zit en daar lees ik veel goede recensies over de Yamaha app. Bedien je alles mee en als je er een LAN kabel in steekt kan het hele ding zo de kast in.
Ingebouwde Wifi en Bluetooth zie je wat minder terug of het wordt duurder, alleen Onkyo loopt daarin voor.

Yamaha RX-V575 niet iets voor? Is maar 30 euro duurder dan de 475 en past goed bij je luidsprekers....

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

brulmuis schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:36:
Digitale versterkers bestaan niet (helaas).
Digtale versterkers bestaan wel, maar misschien niet zoals jij bedoeld. Dit zijn klasse D versterkers.
Wikipedia: Class-D amplifier
Die klasse D versterkers zijn een stuk effiecienter dan de klasse A/B versterkers. Daar staat tegenover dat een klasse A/B versterker een stuk simpeler van opzet is, en er daardoor veel minder mis kan gaan.
Bij een klasse A/B versterker moet je denken merken zoals Denon of Onkyo, en bij een klasse D moet je denken aan een merk zoals Pioneer. (of Pioneer tegenwoordig nog steeds klasse D versterker maakt weet ik niet)

[ Voor 75% gewijzigd door Lip op 16-07-2014 11:03 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Specificatie nummer 1 is toch het gewenste vermogen.
Als er iets is waar je jezelf niet op moet blind staren, is dat het vermogen. Check de FAQ Audio ook eens. Daarnaast kun je talloze andere topics op het forum vinden.
Op Whats Hifi staan goede recensies over deze merken.
Dit is een site die je beter met een korreltje zou kan nemen, is een slechte informatiebron.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53

JT

VETAK y0

Hoi Willem,

Ik worstel me nu al een paar weken door de specificaties omdat ik mijn stereo ook wil vervangen. Belangrijkste vraag voor jou is eerst hoe groot je woonkamer is en of jij wel eens van een feestje houdt. Specificatie nummer 1 is toch het gewenste vermogen. In mijn geval heb ik een hele hoge woonkamer en wil ik op zijn minst 100 W bij 8 Ohm. Dat reduceert de opties al mooi. Met jouw gewenste boxen bij 100W en 6 Ohm kan je daar onder gaan zitten.
Pardon?? Je realiseert je dat 100w slechts 2 keer zo hard is voor het menselijk gehoor als 10w??? Dit is echt, nofi, een bullshit argument. Je keuze maken gebaseerd op opgegeven vermogen is echt valkuil nummer 1 in de audiowereld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Evoluzione
Dat het wattage niet heilig is, was ik al mee bekend ja. De enige audiokennis die ik heb, komt uit de autowereld, dus dat soort dingen was ik al van op de hoogte.

De Yamaha VX-475 had ik al bekeken inderdaad, maar dat er zo weinig verschil in prijs zit met zijn grotere broer, was ik niet van op de hoogte.

Ik zal mij ook eens gaan verdiepen in Denon.

Mvg, Willem

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

DjVe

Hatsaflats!

Versterker/receiver is niet heel belangrijk voor het geluidsbeeld. Pak er gewoon één die alle opties heeft die je "nodig" hebt. Al die smart toestanden als Airplay/Spotify/apps zou ik buiten beschouwing laten. Over een paar jaar zijn dat soort opties vaak nutteloos en dan kan je beter investeren in een losse mediaspeler.

Speakers zijn heel persoonlijk en kan je beter gaan beluisteren in een shop. Er zijn ook merken die rechtstreeks speakers aan consumenten leveren via het Internet zoals Teufel. Zeker de moeite om die eens te bekijken. IK heb meerdere vrienden die Teufel spul thuis hebben staan en voor het geld klinkt het heel aardig (ik ben verwend qua geluid)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En netwerkaansluiting is wel rete-handig, je kan niet alleen je smartphone als afstandsbediening gebruiken, maar ook als DNLA media render. Hierdoor kan je vanaf je laptop muziek afspelen op je receiver.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dvv25YwfFcO4fmN8yxtYoWk/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Lip op 18-07-2014 14:37 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

DjVe

Hatsaflats!

Lip schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:34:
En netwerkaansluiting is nu nog wel rete-handig, je kan niet alleen je smartphone als afstandsbediening gebruiken, maar ook als DNLA media render. Hierdoor kan je vanaf je laptop muziek afspelen op je receiver.

[afbeelding]
Fixed it >:)

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Hoezo zou dat niet in toekomst meer nodig zijn dan?
Internet is gewoon heel handig als ik voor de Computer zit dan stream ik me muziek erheen en heb ik goede achtergrond muziek.
Internet is ook heel Handig voor Internet Radio werkt perfect niet dat ik het veel gebruik.
Dus ik zie niet in waarom Internet geen must have zou moeten wezen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Evoluzione
De Onkyo versterkers lijken mij inderdaad ook een hele leuke optie toe. Qua budget en mogelijkheden heb ik nu de volgende opties in men hoofd:

Onkyo TX-NR525
Yamaha RX-V475
Denon AVR-X1000

Qua prijzen en specificaties liggen ze niet zo ver uit elkaar, en qua prijs ook een mooi budget om mee te starten. Voor suggesties en aanvullingen sta ik altijd open!

Verder kwam ik er achter dat hificorner in groningen zit, welke redelijk geprijsd is, en een goeie winkel er bij heeft. Ik denk dat ik van de week daar maar even heen rij, om de verschillende versterkers te beluisteren en te bekijken. Dit zelfde voor de speakers.

Hartelijk dank iedereen

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:04

ilm

Als ik nu een nodig had zou ik voor de Sony str dn840 gaan

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ilm schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:49:
Als ik nu een nodig had zou ik voor de Sony str dn840 gaan
Omdat?

@TS: Heb je iets ook een budget vastgesteld? Dit maakt het adviseren voor de mensen wat eenvoudiger ;).
Hier (klik) kun je veel informatie opdoen over de verschillende merken (Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha etc.).
Let wel, het belangrijkste in een dergelijke set blijven de boxen. Om deze te 'keuren' zul je ze toch moeten beluisteren :+.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
[quote]DjVe schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:45:
Versterker/receiver is niet heel belangrijk voor het geluidsbeeld. Pak er gewoon één die alle opties heeft die je "nodig" hebt.

Advies geven is alleen nuttig als je wel weet waar je over praat...

Een ketting is net zo sterk als zijn zwakste schakel.

De receiver is het hart van je installatie, speakers van 100.000 zullen niet klinken op een bagger receiver!

• Evoluzione
Mijn budget ligt op ongeveer 5 a 600 euro voor een receiver en speakers. Bluerayspeler is mooi meegenomen, maar niet een harde eis.

Mijn "eisen":
- 4 of meer hdmi
- netwerkmogelijkheden, bedraad is goed genoeg, wifi is leuk meegenomen.
- spotify, of andere muziek afspelen via het netwerk.
- goed geluid en goeie kwaliteit overall

Ik wil best wel meer betalen, en dus doorsparen voor betere kwaliteit. Echter moet ik een meerprijs voor mezelf wel goed kunnen verantwoorden, oftewel: ik geef niet graag 500 euro uit als ik met een apparaat van 250 hetzelfde kan doen, en geen verschil hoor.

Misschien hebben jullie nog goeie sets in mijn prijsklasse? Ik zie ook vaak de yamaha yht-199 en 499 voorbij komen in shops. Hoe verhouden die speakersts zich ten opzichte van bijv. De jamo 426? Of misschien nog andere combinatiepacks waar ik me nu niet bewust van ben?

Mvg, willem
Pagina: 1