Eyefinity shortcut instellen, lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 19:52
Ik heb sinds gisteren een eyefinity setup staan en wordt nu al moe van het handmatig overschakelen van eyefinity naar extended desktop en daarna weer alle iconen redelijk in de goede richting zetten.
Ik heb op diverse sites gelezen over een mogelijkheid met de windows toets en de P toets.

Ik zie hier inderdaad een keuze verschijnen voor de diverse beeld modi, maar in mijn eyefinity stand wisselt er niets. Zowel vanuit extended naar eyefinity, alswel andersom.
Ook heb ik al geprobeerd een voorkeuze te maken in AMD CCC, maar ook daar kom ik niet verder (lees; doet niets.).

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik voor elkaar krijg, dat ik door een simpele toetsencombinatie kan schakelen tussen extended en eyefinity (en dan zonder steeds de iconen terug op mijn hoofdscherm te zetten)?

Mijn situatie is:
Windows 7-64.
Driver versie is 14.7 rc. CCC is in het nederlands.
Eenmaal r9 290.
Scherm 1 is in het midden, hier doe ik normaal gesproken mijn startknop en mijn normale werk op.
Scherm 2 staat rechts en scherm 3 staat links.
In eyefinity is de volgorde dus 3-1-2.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik gebruik ook ccc en heb ook een r9 maar dan 290x dus, ik heb 3 schermen en stel dan bij ccc eyefinity in en dan kom ik nergens aan en dan gaat het automatisch staan bij windows dat de beeldschermen gespiegeld worden en dus als je dan op windows p duwt (ik doe het zo maar heb windows 8), kan je ook fn f5 normaal gezien doen, en dan zetten op uitbreiden duwt, dan kan schakelt je pc normaal gezien om naar uitbreiden zonder dat je iets moet instellen. Ik heb nu net een vierde scherm en nu heb ik wel zo een probleem maar daarvoor heb ik nooit problemen ermee gehad. Bij mij licht het er gewoon aan omdat ik het vierde scherm bij amd moet instellen bij panelen ofzo en dan gaat hij automatisch doen dat ik mijn pc uitbreid.

• jbbrans
Het is zo vreemd, maar bij mij werkt dit dus niet.
Ik zie een keuze scherm, maar er gebeurd niets.

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Windows knop inhouden en een paar keer op P drukken, dan kun je wisselen tussen de modi. :P

• jbbrans
Ik krijg een keuze scherm voor: "alleen op deze computer" - "Dupliceren" - "Uitbreiden" - "Alleen op projector".
Als ik geen eyefinity heb geactiveerd kan ik switchen tussen de verschillende modi. Als ik echter eyefinity heb geactiveerd (maakt niet uit in welke modus), kan ik wel de keuze oproepen, er doorheen lopen en selecteren, maar in beeld gebeurd er niets.

Ik heb de stappen zoveel als mogelijk gevolgd zoals hier Schakelen tussen "eyefinity" en "bureaublad uitbreiden" beschreven staan, maar zo makkelijk gaat het bij mij niet.

Misschien ligt het aan de nieuwe manier van aansluiten sinds de r9 290. Ik heb 1 monitor aangesloten met hdmi naar hdmi en de andere 2 met dvi naar hdmi. Voor eyefinity an sich maakt dit niet uit, maar misschien wel voor de verwerking van de beeldmodi.

• jbbrans
Ik heb het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen, door presets in CCC aan te maken en voor het gemak deze in de taakbalk te zetten.

De windows+P manier krijg ik niet aan de praat.
Pagina: 1