Schakelen tussen "eyefinity" en "bureaublad uitbreiden"

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 23:03
Dag tweakers,

al een lange tijd loop ik tegen een ergernis aan die ik zelf maar niet verholpen krijg, maar ik weet haast zeker dat er een eenvoudige oplossing voor moet zijn;

Op mijn desktop pc heb ik 3 monitoren aangesloten.. Ik vind het super handig om zoveel bureaublad ruimte te hebben omdat ik met regelmaat meerdere applicaties naast elkaar draai, maar ook voor enkel internetgebruik is het handig om meerdere pagina's naast elkaar geopent te hebben.

Standaard is dus de middelste monitor de hoofdmonitor, en zijn de 2 monitoren aan de zijkant ingesteld als; "bureaublad uitbreiden"

Zo af en toe speel ik echter wel eens een game waarvoor ik Eyefinity inschakel. Bijvoorbeeld bij racegames vind ik dit wel cool..

Het probleem is alleen dat het altijd best een gedoe is om alles weer in te stellen, en ik wanneer ik weer klaar ben met de game de bureaubladen eerst weer opnieuw moet schikken, en ik de middelste monitor weer als hoofdmonitor moet instellen.

Ik vroeg me af of er niet een tool is waarmee je heel eenvoudig "profielen" of iets dergelijks kunt instellen, en je heel eenvoudig kunt wisselen tussen 2 of meerdere profielen. Dus één voor normaal gebruik, en één voor de eyfinity setup.

Ik hoop dat iemand tips heeft! Ik heb programma's als ultramon al eens geprobeerd, maar hiermee kreeg ik het niet voor elkaar..

Mijn setup:

Gigabyte X58A-OC
Intel i7 920 @ 3.4Ghz
3X 2GB OCZ Gold DDR3
XFX HD7970 Black Edition Double Dissipation, laatste AMD (beta) driver
Windows 7 ultimate, x64 SP1

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Kan dat niet gewoon met het Catalyst Control Center? Daarin zitten toch ook profielen dacht ik?

Desktop | Server | Laptop

• powermarcel10
Rupie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:34:
Kan dat niet gewoon met het Catalyst Control Center? Daarin zitten toch ook profielen dacht ik?
Ik kan het in ieder geval niet vinnden!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 22:56

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Ik kan het even niet controleren vanaf hier, maar ik zou zweren dat de laatste keer dat ik in CCC zat het er uit zag zoals hier beschreven is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aVSIX3llSIN6gsPdlfU5ouEl/medium.jpg

Met bovenin dus 'profiles' waar je de volledige settings op kunt slaan. Of praten we nu langs elkaar heen?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 22-11-2012 11:02 ]

Desktop | Server | Laptop

• powermarcel10
Nou, ik heb er nog een paar keer goed naar gekeken, maar het blijft een gedoe om te schakelen tussen de modi; eyefinity en bureaublad uitbreiden..

Elke keer moet je talloze handelingen verrichten om het weer klaar te krijgen.. Ik begrijp niet waarom dit niet makkelijker kan.

Het moet toch mogelijk zijn om met één klik te schakelen tussen het ene en het andere profiel? Helemaal ideaal zou het zijn wanneer dit met sneltoetsen kan..

Iemand nog een goede tip?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het kan zonder profielen. Eerst je Eyefinity configuratie aanmaken, dan met Win-P switchen naar Extended Desktop. Vervolgens je extended desktop inrichten en weer met Win-P switchen naar Eyefinity door te kiezen voor 'Duplicate'.

Vervolgens kun je snel switchen tussen Extended Desktop en Eyefinity met Win-P :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• powermarcel10
SUPER BEDANKT!!!

Ik had verwacht dat er "een" simpele oplossing voor zou zijn... Maar ZO simpel? Werkt super!

Nogmaals bedankt voor de tip..

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Graag gedaan. Ik heb eerder ook met die profielen zitten klooien en zat met dezelfde vraag als jij. Het moest gewoon makkelijk kunnen. En het kan :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Pagina: 1